Bilim Teknik Teknoloji
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
-
RETRET bunu yazdıltcelik bunu yazdı
Hiç uğraşma ..
Termodinamik bilmiyorsun
Lise mezunu isen birazTermodinamiğin
0. Kanun
1.Kanun
2.KAnun okuBiraz dediklerimi dikkatli okusan anlarsın zaten faydasız bir düşünce olduğunun . saksıyı çalıştır.. @zalimadam ın dediği gibi eğlenmeye bak daha iyi değerlendirmiş olursun vaktini..
Senin dediğin bedava ( sonsuz ) enerji üretmeye kadar gider .. boş iş...
Termodinamik kanunları doğa kanunlarıdır.. Sisteme giren potansiyel enerji yakıtttaki enerji kadardır ve bunun tamamını faydalı olarak kullanman mümkün değildir
Suyu ısıtarak çalışan güç sistemleri de var zaten buhar türbinleri . elektrik enerjimizin %90 ı ordan geliyor..Başarılı olmazsa başarısız olur olmadığını bir kere daha görürüz ne olacak. Zamanında (20 sene önce) neomidyum mıknatıslarla uğraştık o zaman free enerji olmayacağını gördük o çalışmaları yaparken de bir şey kaybetmedik çok da şey öğrendik :) sen niye kendini kasıyorsun ki olmaz olmaz diye. Olmasın ben onu merak ettiysem illa ki test edecem, ben de böyle tatmin oluyorum.
Hocam bence 20 yıl önceki neodymium projeni geliştirebilirsin.Daha elle tutulur sonuç alacağını garanti ederim.
-
abiler adamın ne üzerine gitmişsiniz ya :D adam televizyon yapacam derken florasan lamba yapmış, belki bununla uğraşırken farklı bir şeyler öğrenecek elde edecek :D
abi zamanın ve imkanın var ise uğraşıp dene ne olacak (:
-
sLeymN bunu yazdı
abiler adamın ne üzerine gitmişsiniz ya :D adam televizyon yapacam derken florasan lamba yapmış, belki bununla uğraşırken farklı bir şeyler öğrenecek elde edecek :D
abi zamanın ve imkanın var ise uğraşıp dene ne olacak (:
Ben böyle şeylere aldırmıyorum, haklı da olabilirler olmayabilirler de olay benim beynimin tatmin olmasında. Denemeyi düşündüğüm şeyi anlamadı termodinamikten girip çıkıyor ben az olanla çok fazla elde etmeyi düşünmüyorum, kayıp enerjiyi de kısmen kullanmayı düşünüyorum, man ın ne yaptığı mercedesin neleri denediği ayrı bir konu, adam milyon kere dener bulamaz başkası bin defa dener bulur. Aşağıdakine benzer bir şey düşünmüyorum ana fikirde benzer noktalar var. Çok bilmiş çok adam var o yüzden üzerinde tartışmayacağım, corona ve benzeri olaylar bittiğinde basit bir şey yapıp denediğimde ilgilenenlere birer video atarım, çalışır çalışır çalışmaz çalışmaz her şey başarılı olacak diye bir kaide yok.
https://www.youtube.com/watch?v=8jBiL2jrLYg
-
RETRET bunu yazdı
Merak ediyorum, su buharı ve dizelyakıtı (belki biraz da solvent katkılı) yanma odasına gönderip kızdırma bujisiyle dizeli yaksak, patlamayla oluşacak su buharındaki genleşme pistonu itecek gücü oluşturamaz mı? motor ısısı gibi bir sorun da çıkmayacaktır böylece... Saçma gibi geliyor ama bir yandan da olabilir gibi geliyor, düşünsenize 1 depo mazotla 1000 yerine 2000 km gittiğinizi... Siz ne düşünüyorsunuz sizce oluru var mı?
suyun buharı molekül yapısı suyla aynidir.H2O dur.mazot deposunun yanma odasına bi hortum bağla mazot yandigi sırada su hortumunu ac suyu gönder yanma odasında su yanan mazotu sondurecektir.
Ama şöyle yapsan suyun elektrolizi yöntemiyle su buharı içerisindeki oksijen gazını ayiripta hidrojen gazını yanma odasına gondersen bir depo mazotla 1000 km degilde 2000 km gidebileceğini düşünmekteyim. Hidrojen yanıcıdır mazotta yanıcıdır.ikisi birleştiğinde yanma gerçekleşir.yanma esnasinda çok yuksek bir basınç ta pistonları iteceginden aracın motoru daha hızlı bir bicimde çalışacağını da düşünmekteyim
Dikkat ette hocam bu gibi projeler basa bela getirir.enerji baronları bu projeleri üretmeyi düşünenleri ortadan kaldırıyor diye biliyom.selamlar
-
DoubleExpress bunu yazdıRETRET bunu yazdı
Merak ediyorum, su buharı ve dizelyakıtı (belki biraz da solvent katkılı) yanma odasına gönderip kızdırma bujisiyle dizeli yaksak, patlamayla oluşacak su buharındaki genleşme pistonu itecek gücü oluşturamaz mı? motor ısısı gibi bir sorun da çıkmayacaktır böylece... Saçma gibi geliyor ama bir yandan da olabilir gibi geliyor, düşünsenize 1 depo mazotla 1000 yerine 2000 km gittiğinizi... Siz ne düşünüyorsunuz sizce oluru var mı?
suyun buharı molekül yapısı suyla aynidir.H2O dur.mazot deposunun yanma odasına bi hortum bağla mazot yandigi sırada su hortumunu ac suyu gönder yanma odasında su yanan mazotu sondurecektir.
Ama şöyle yapsan suyun elektrolizi yöntemiyle su buharı içerisindeki oksijen gazını ayiripta hidrojen gazını yanma odasına gondersen bir depo mazotla 1000 km degilde 2000 km gidebileceğini düşünmekteyim. Hidrojen yanıcıdır mazotta yanıcıdır.ikisi birleştiğinde yanma gerçekleşir.yanma esnasinda çok yuksek bir basınç ta pistonları iteceginden aracın motoru daha hızlı bir bicimde çalışacağını da düşünmekteyim
Dikkat ette hocam bu gibi projeler basa bela getirir.enerji baronları bu projeleri üretmeyi düşünenleri ortadan kaldırıyor diye biliyom.selamlar
Böyle bir amacım yok. Videoyu izle. Bunların yaptığı işlemi o düzenek olmadan yapmayı düşünüyorum.
-
Dostum ben seni anladım..
Fakat senin ''adam termodinamikten bahsediyor '' demen
Ben ekmek yapacağım fakat adam undan mayadan bahsediyor demenle aynı şey..
Termik / Yanmalı Motor termodinamiğin göbeğidir...
Elektrik Motoru dinamosu da elektrodinamiğin göbeğidir.
Su buharı ilavesinin yanma verimini artırdığı yönünde bazı denemeler /söylentiler dolandı ama , piyasada uygulamada bir şey gözükmedi..
Pistonları iten kuvvet yakıtın yanması sonucu açığa çıkan enerjiden gelir. Tek kaynağı da yakıt ve havadir/havadaki oksijendir
Atıyorum 10gram hava yakıt karşımın var bu da sana 100 kjul enerji veriyor .. bu enerji bu karışımı ısıtıp genleşmeye zorlar pistonu iter..
Su verdiğin zaman (yanma verimini iyilestirip daha fazla enerji saglama ümidinin dışında) genleşip kuvet uretmek için o enerjiden çalacaktır.. motorun daha yavaş çalışacaktır veya daha az kuvvet üretecektir..
Madem imkanın var hava yerine saf oksijen ya da oksijence zenginleştirilmiş hava üstüne çalış..
-
Benim anladığım @Retret içeriye su buharı vererek içeride oluşacak sıkışma ve patlama reaksiyonundan oluşacak ısıyla su buharını hidroliz etmek istiyor ve hidrolizden çıkan hidrojenle oksijeni tekrar yakarak enerjisini kullanmayı düşünüyor.
Ama bu da alınan enerji verilen enerjiden daha fazla olmayacağı için verim sağlamaz.
Tabi termodinamiğin kuralları bi yana bu işlemin prosesinin zamanlaması bile baya zor olur.
@itçelik in dediği gibi oksijence zenginleştirilmiş (nitrojen oksit vs) hava verirsen de sadece performans artışı olur yakıt tüketimi artar sadece.
Tayga tarafından 01/Nis/20 22:52 tarihinde düzenlenmiştir -
Tayga bunu yazdı
Benim anladığım @Retret içeriye su buharı vererek içeride oluşacak sıkışma ve patlama reaksiyonundan oluşacak ısıyla su buharını hidroliz etmek istiyor ve hidrolizden çıkan hidrojenle oksijeni tekrar yakarak enerjisini kullanmayı düşünüyor.
Ama bu da alınan enerji verilen enerjiden daha fazla olmayacağı için verim sağlamaz.
Tabi termodinamiğin kuralları bi yana bu işlemin prosesinin zamanlaması bile baya zor olur.
@itçelik in dediği gibi oksijence zenginleştirilmiş (nitrojen oksit vs) hava verirsen de sadece performans artışı olur yakıt tüketimi artar sadece.
Tövbe est. Alakası yok. Hiç bir şekilde suyu yakıt olarak kullanmayacağım. Aynı hücre içinde hücre dibinde su buharı soğuk olarak duracak, dizel yakıt buna karışmadan yanacak. Bu işlem gerçekleşirken hücre duvarları dahi ciddi şekilde ısınmayacak. Aynı yerde bunu nasıl yapacaksın ısıyı su buharına anlık basıl transfer edeceksin bu çalışmanın ana sorusu ben ona cevap buluyorum çalışma sa bunun üzerinde gerçekleşecek.
-
Suyu yakmaya çalışmak yerine ayrı bir bölümde piston ile motora destek olmasının daha mantıklı olacağını düşünüyorum.
Benim fikrim şu(ben olsam şunu denerdim);
Mazot silindir içerisinde patladığında yanlış bilmiyorsam anlık olarak 3bin derece gibi bir sıcaklığa ulaşıyor.
Motorun soğutma suyunu aynı zamanda bir buharlı itme gücü olarak kullanabilirsek sanırım iyi bir tasarruf yapılabilir.
Çalışma mantığı;
Motor çalışma sıcaklığı 100 derecenin az daha yukarısında olmalı ve silindir etrafında dönen, bunun hemen ardından egzost çıkışındaki sıcaklığa maruz kalan soğutma suyundan buhar gücü elde edilebilir.
Buradan elde edilen buhar ayrı bir Piston ile mekanik enerjiye çevrilir veya farklı bir noktaya iletilerek jeneratör gibi orada ayrıca çalışabilir, hatta elektrik üretebilir vs. Buradaki itme/çevrim gücü tamamlanınca tekrar sıvı hale gelen (ya da hala buhar devam ediyor olabilir) soğutma suyu ayrı bir radyatör bölmesine alınarak tekrar soğutulur ve motora tekrardan verilir. Çevrim yapailmasa da olur ancak buharlı tren gibi zırt bırt su takviyesi gerektirir.
Peki biz ne yapmaya çalıştık?
Benim buradaki amacim yakıtın yanması ile boşa giden motor sıcaklığını mekanik güce çevirerek içten yanmalı motorun yükünü azaltarak yakıt tüketimini düşürmek.
Zorlukları ne olacaktır?
Motor tasarımında köklü bir değişiklik gerektirir. Motor sıcaklığı yükseleceği için contada yeni bir düzenleme gerekir.
Yükselen motor sıcaklığı yüzünden ısıya daha dayanıklı motor yağı ihtiyacı doğacaktır
Soğutma suyu basinclanacagi için soğutma sistemi basınçlı çalışabilecek şekle sokulmalı ve devir daim biraz daha zorlaşacak.
Motora yapılacak bu eklemeler belki 100-200 kg gibi araca ek bir yük getirebilecektir, bu da iyi birşey değil.
Soğutma sistemi aracın ecusu tarafından daha sıkı denetlenmeli ve oluşacak en basit soğutma hatasında bile motor durdurulmalı.
Şimdilik aklıma bunlar geldi. Isıdan daha farklı enerji kazanma yöntemi olan varsa fikrini dinlemekten keyif duyarım