Tanrı İle Allah Kelimesi Arasındaki Fark.
-
Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardı.belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı.ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-ı uluhiyeti kasdediyorlardı.bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki 'ilah'ın fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılığı olan bir kelimedir.
Ama hiç bir zaman Cenab-ı Hakkın bütün Esma-i Hüsnasını cami,ism-i zat olan Allah kelimesinin karşılığı değildir.
Allah dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zat-ı ecell-i A-la akla gelir Allah kelimesiyle anlaşılan budur.yani o Mabudu mutlak,Halıkı mutlak,Maksud-u mutlak,Rezzak-ı mutlak,Bari-i mutlak,Cemil-i mutlak'tır.
İlhesma-i Hüsnayı cami Allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu itibarladaAllah'ın(c.c)ism-i hass dır Allah dendiği anbu ma-budu mutlak anlaşılır,ve vacib-ül vücud akla gelir.ama tanrı dendiği zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin aklınada kendi inakleri gelir.tanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafz-i celale olan Allah kelimesi vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı Zülcelali akla getirir .onun için bir insan tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur.
tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilir.fakat Allah yerinde değil....
Allah cenab-ı Hakk ın Zatının has ismidir.Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH diyoruz.fakat la Allaha illallah demiyoruz.Evvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH vardır deniliyor.
Mevlid yazarı Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan artık tanrı yok'' deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir. -
allah 1 tane tanrı 6 milyar tane
-
evet buzul.cok doğru bir tspit
+10
-
önemli olan niyettir, takılmayın harflere - seslere :P =))
-
şimdi bana göre ALLAH'tan bahsederken tanrı diye bahsetmek hiç yakışık almaz neticede ALLAH ile tanrı kavramları özünde farklı kavramlar ve bu kavramları karıştırmak kavram kargaşasından öteye götürmez kimseyi ve günümüzde niceleri bu kargaşaya faketmeden kapılmış durumdalar. şimdi şöyle izah edeyim esma-ul husna Yani ALLAH'ın 99 isminin tamamına verilen genel isim. ve bu 99 isim arasında Tanrı yok. evet şimdi bazı arkadaşlar tanrı yoksa yok ne olmuş diyebilir ama bahsettiğimiz yüce ALLAH olunca ister istemez çok şey olmuş oluyor. Tanrı terimi daha çok ALLAH dışında insanların kafalarından uydurma taştan ve tahtadan bazende gök yüzünde zuhur etmiş bir cisimi kendilerine yaratıcı olarak benimsedikleri binlerce mobilya ve inşaat malzemesine verilen genel isimdir (:
-
"Allah" ile "tanrı" kelimesi arasındaki fark! 3169 5/29/2007 11:35:44 AM -
allah arabın tanrısıdır . Tanrı zaten yaklaşık 7 milyar gibi bir sayıda mevcuttur dünyamızda yani :D
(bkz. Kulleteyn ve Din Bu serisi )
-
Siz nasıl adam buraya gel, genç şunu yap yerine ahmet gelir misin şeklinde isim ile hitap edilmeyi tercih ediyorsanız Allah da yaratıcı anlamına gelen tanrı kelimesi yerine kendini bize tanıttığı şekilde yani Allah olarak anılmak ister. Kısaca en basit mantığı budur. Yoksa tanrı diyerek Allah'ı kastetmekle dinden çıkılmaz ama müslümansan niye Allah değil de tanrı? Ayrıca müslüman olmayan birileriyle konuşurken ya da yazdığın yazıda tanrı yazdıysan nasıl anlayacaklar hangi tanrı olduğunu?
-
Z-CHAN bunu yazdı:
-----------------------------"Allah" ile "tanrı" kelimesi arasındaki fark! 3169 5/29/2007 11:35:44 AM
-----------------------------Hah zaten sen böle bi konuda aradan fırlamasan şaşıcam :D
-
işte bu linki bugunler için saklıyordum lazım olacağını biliyordum :D
edt : link ölmüş yaa
-
BuZuL bunu yazdı:
-----------------------------
Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardı.belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı.ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-ı uluhiyeti kasdediyorlardı.bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki 'ilah'ın fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılığı olan bir kelimedir.
Ama hiç bir zaman Cenab-ı Hakkın bütün Esma-i Hüsnasını cami,ism-i zat olan Allah kelimesinin karşılığı değildir.
Allah dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zat-ı ecell-i A-la akla gelir Allah kelimesiyle anlaşılan budur.yani o Mabudu mutlak,Halıkı mutlak,Maksud-u mutlak,Rezzak-ı mutlak,Bari-i mutlak,Cemil-i mutlak'tır.
İlhesma-i Hüsnayı cami Allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu itibarladaAllah'ın(c.c)ism-i hass dır Allah dendiği anbu ma-budu mutlak anlaşılır,ve vacib-ül vücud akla gelir.ama tanrı dendiği zamanyunanlıların aklına zeus,mısırlının apis boğası,ve hintlinin aklınada kendi inakleri gelir.tanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud kelimesinin akla gelmesine karşılık,Lafz-i celale olan Allah kelimesi vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı Zülcelali akla getirir .onun için bir insan tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur.
tanrı ilah kelimesi yerinde,huda,diyo ve god yerinde kullanılabilir.fakat Allah yerinde değil....
Allah cenab-ı Hakk ın Zatının has ismidir.Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH diyoruz.fakat la Allaha illallah demiyoruz.Evvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor,sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH vardır deniliyor.
Mevlid yazarı Süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan artık tanrı yok'' deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir.
-----------------------------sakıncalı bır durum sanırım suluman celebı de hata yapmıstır....cunku allahu tealaya kendı ısımlerı dısında seslenılmez... tabırı caızıze acizane bır sekılde hıtap edılemez....... tanrı kelmesı ıze bızım tamamıyle yanı ınsanların tamamıyle kendı urettıkleri kelımedır