1 Ayet 1 Hadis
-
RitmFarbRacourci bunu yazdıEasx bunu yazdı
Sa beyler, duyduğuma göre aranızda bazı allahsızlar varmış.
kayıp halka gibisin. sağlığın-sıhhat'in yerindedir inşAllah.
Harikayım teşekkür ederim, sende iyisindir umarım :)
@izzmarit
Yani diyor ki " Biz sizeee, gökte yanan kandiller gönderdik !! " (Yıldızları kastediyor)
Ayrıca sorarım size arkadaşlar !!!!!
Eğer kafamızda göt deliği elimizde yarrak olsaydı yeni normal bu olmaz mıydı?
-
Easx bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdıEasx bunu yazdı
Sa beyler, duyduğuma göre aranızda bazı allahsızlar varmış.
kayıp halka gibisin. sağlığın-sıhhat'in yerindedir inşAllah.
Harikayım teşekkür ederim, sende iyisindir umarım :)
@izzmarit
Yani diyor ki " Biz sizeee, gökte yanan kandiller gönderdik !! " (Yıldızları kastediyor)
Ayrıca sorarım size arkadaşlar !!!!!
Eğer kafamızda göt deliği elimizde yarrak olsaydı yeni normal bu olmaz mıydı?
bence de, o ânın normali o olurdu. yeni'si olmazdı. ya da aNormal olmazdı.
ama bugünkü hâlimizi mi o anki hâlimizi mi tercih edersin diye soracak olursan, yüksek ihtimalle bu an'ki hâlimizi tercih ederdim.
niye, çünkü bu hâlimiz sağlık açısından daha güvenilir gibi duruyor. öteki türküsü, ağız-burun yerini koruyorlarken koku,enfeksiyon bakımından sıkıntılı olurdu.
amma hayâli konuştuk. ^^` sonradan aklıma geldi, yazayım istedim..
-
LaNCeLoT bunu yazdı
Kuran derin bir olay kitap diyemiyorum, sadece o dönem için gelmiş bir şey değil her dönemi her anı her olguyu kapsıyor.
Kafayı yersin içine dalarsan tıpkı uzay-zaman ı düşünmek anlamlandırmaya çabalamak ya da kaderi çözmek gibi ki bunlardan çok daha çetrefilli bir olgu bu sözlerim dindarlık fanatiklik ya da başka bir şey değil goygoy hiç değil, fakat hakikaten eşsiz kere eşsiz bir durumu var kitabın her ana ve her zaman ( ki zaman nedir ne değildir korkutucu tartışmalı o da :)) ) dilimine insanlıgın her teşebbüsüne temas ediyor ayet içinde anlamın anlamının anlamLARI var.
Bunu anlarsın anlamazsın görürsün görmezsin inanırsın inanmazsın ama gerçekten insanın dimağının iradesinin yetebileceği bir kabiliyet yok kuran a tamamen anlam vermede.hocam yapma yahu bu nedir okusanda anlamazmısın yani madem anlamayacaksın neden inanıyosun ki demezler mi adama.
allah kaç ayetinde akletmezmisiniz diyor insana,
kuran anlaşılmak için var, sadece o da değil kuran + sünnet olarak yaşaman gerekir.
hocaların, şeyhlerin, şıhlerın anlattığı gibi bir din değil hele senin dediğin gibi yok anlamlandıramazsın yok kafayı yersin yok öyle bişey lann bırakk. anlamın anlamı ne la tooovvbe estağfirullah.
-
düzgün bi site yapılır aslında
-
esasında iş şuradan geliyor, 1400 yıl önce huriler falan filan kafalayabiliyordun milleti. ama günümüzde çoğunluğu tatmin etmiyor. çünkü algı ilerledi toplum ilerledi. dolayısıyla dinlerin tek çaresi update almak oldu. e değiştirilmemiş olması en büyük iddialarından biri olan kitapla bunu nasıl yapacaksın? çok basit ; senin kafan basmıyor olm yoksa herşey harika. yani ordaki hurileri mecaz anlamda demiş diyeceksin, her ayetin 7 kat anlamı vardır diyeceksin, alimler ömür boyu çalışıyor da çözemiyor sen mi anlayacaksın sen yanlış anlıyorsun diyeceksin vb vb. tercihen hiç okutmayacaksın ki daha kolay olsun işler.
peki nerden bileceğiz mecaz anlamda değil de gerçek anlamda yazıldığını? öyle değil mi yani neye göre bunu söylüyorum? o da basit, kitabın kendine bakacağız. şimdi google'a yazıp istediğiniz meali açın ve ctrf+f (macos için cmd+f) yapın, şunu aratın "apaçık, okuyup anlayasınız diye" göreceksiniz ki onlarca yerde allah cc bildirmektedir ki kuran apaçık bir kitap olarak gönderilmiştir, okuyup anlayasınız diye gönderilmiştir. dolayısıyla öyle ikinci anlamlar üçüncü anlamlar kimsenin çözemeyeceği anlamlar argümanı kitabın kendisine terstir.
zaten mantıken de terstir. zira tüm insanlığa gönderilen bir allah sözü anlaşılamasın diye gönderilmiş olamaz. hatta haşa allah cc insanların anlayacağı şekilde ifade edemiyor mu kendini? biraz derinlemesine inersek mecaz anlama çekilmesinin sonucu şirke kadar gider ki herşeyin affı vardır şirkin affı yoktur dinde. ancak görülüyor ki modernleştirmek için şirkten başka çare de yok. e ya modernleştireceksin ya da kitabın allah sözü olmadığını kabul edeceksin. bknz : önceki mesajım yarrak kafalı olmak.
bir de şu var, yok işte zamanın şartlarına göre vb vb bla bla. nedir kölelik kaldırılmamış çünkü zamanın şartları, nedir alkol 3 ayette aşama aşama yasaklanmış çünkü zamanın şartları. o zaman da şu soru ortaya çıkıyor, haşa yüce allah cc tüm zamanların yaratıcısı ve tüm kainatın tek hakimi, sonsuz güç ve bilgeliğin tek sahibi yüce allah cc 1400 yıl öncesi arap coğrafyasının şartlarına göre kendine çeki düzen mi vermiş? doğruyu değil de iyiyi değil de gerçeği değil de o günün şartlarına göre konuşmayı mı seçmiş? hele ki evrensel bir kitap gönderirken?
selam ve dua ile.
-
Prometheus bunu yazdı
selam ve dua ile
mesaj kısaltıldı, soru-yanıtlar aşağıda
esasında iş şuradan geliyor, 1400 yıl önce huriler falan filan kafalayabiliyordun milleti. ama günümüzde çoğunluğu tatmin etmiyor. her ayetin 7 kat anlamı vardır diyeceksin, alimler ömür boyu çalışıyor da çözemiyor sen mi anlayacaksın sen yanlış anlıyorsun diyeceksin vb vb. tercihen hiç okutmayacaksın ki daha kolay olsun işler.
Elcevap: Kuran okunduğu şekilde anlaşılır, Arapça'nın incelikleri ve inerken yaşanmış olay hakkında da bilgi doğru tefsir etmek için yani apaçık olanın içindeki incelikleri gösterebilmek için gerekir. Tefsir eden kişi sadece alim diye anılmaz. İslam okumaya o kadar önem verir ki ilk ayeti Oku! (İkra) iken okutmayacaksın olayları kafanızdan uydurduğunuz. Bir müslüman, Kur-an'ı Kerim'i okuması gerektiğini ve hayatını da hem Kur-an hem sünnetlere uygun şekilde yaşaması gerektiğini bilir ve yapar da.
kuran apaçık bir kitap olarak gönderilmiştir, okuyup anlayasınız diye gönderilmiştir. dolayısıyla öyle ikinci anlamlar üçüncü anlamlar kimsenin çözemeyeceği anlamlar argümanı kitabın kendisine terstir.
Elcevap: Bir yazı düşün, okuyorken gayet de dümdüz ve apaçık anladın; ama baktığın zaman içinde ince sanatlar ve manalar da gördün. Kitap hala apaçık ve demek istediği net, buna ek olarak ek manaları da görülebilir ve onlar da açık. Burada kimsenin çözemeyeceği anlamlar bir tek Huruf-I Mukattaa olabilir insanoğlu olarak ki onlar da Sure'lerin başlangıç işaretleri olarak kabul edilir.
ancak görülüyor ki modernleştirmek için şirkten başka çare de yok. e ya modernleştireceksin ya da kitabın allah sözü olmadığını kabul edeceksin. bknz : önceki mesajım yarrak kafalı olmak.
Elcevap: Modernleştirmek gibi kimse bir şey, yapamaz; dinin kuralları ve eylemleri bellidir. Kitab'ın Allah sözü olmadığını kabul etmek gibi bir şey zaten kişinin dinden çıkışına delalettir.
haşa yüce allah cc tüm zamanların yaratıcısı ve tüm kainatın tek hakimi, sonsuz güç ve bilgeliğin tek sahibi yüce allah cc 1400 yıl öncesi arap coğrafyasının şartlarına göre kendine çeki düzen mi vermiş? doğruyu değil de iyiyi değil de gerçeği değil de o günün şartlarına göre konuşmayı mı seçmiş? hele ki evrensel bir kitap gönderirken?
Elcevap: Çeki düzen vermek kelimesinin buradaki kullanımı art niyetli, Kitap da sadece Arap coğrafyasından değil önceki nesiller ve durumlardan da bahsedip kıssalar veriyor. Evrensel bir kitapta yaşanmış şeyler üzerinden insanlara öğüt alabilecek şeyler verme iradesi Allah'a aittir, vermeme iradesi de ona aittir. Doğru, iyi, gerçek kavramlarını tekrar araştırma ödevinle beraber, Kitapta yalan vb. gördün mü de bu iddianı ortaya atabiliyorsun?
Unutmayalım ki, üstteki irade konusu gibi meselelerde Tanrı veya Allah veya Uçan Spagetti Canavarı farketmeksizin kararın tamamen senin istediğin şekilde olup olmaması senin o anki tüm durumunla alakalıdır ve insanın bile bir ay-yıl içinde değişebildiği durumlarda o anki düşünce biçimine göre Arap coğrafyası - X coğrafyası veya X kararı diye düşünürken bunun bir sebebi ve açıklaması var mı diye bakmak bu böyle olmuş ve buna saldırmalıyım demekten daha mantıklıdır, rasyoneldir. Tekrar, Kitap sadece Arap coğrafyasına endeksli değil, bir çok nesilden bahsedilen bir kitap hakkında bu yafta hatalıdır. Ayrıca Peygamber'in yaşadığı topluluklardan ayetler geçmesi ve diğerlerinden geçmemesi yine endekslemez çünkü Peygamber hadislerinde de bize farklı toplumlardan da bahseder.
selam ve dua ile.
-
Ya beyler isteyen inansın istemeyen inanmasın. Yeterki temel ahlaki kurallara herkes uysun. Kavga etmeyin. .d
-
Onları gördüğün zaman yapılı bedenleri beğenini kazanmaktadır. Konuştukları zaman da onları bişey zannedersin, dinlersin. (Oysa) Onlar bir yere dayandırılıp bekletilmiş çürümüş tahta gibidirler. (Bu dayanıksızlıklarından dolayı da) Her lafı üzerlerine alınırlar. Onlar düşmandırlar, bu yüzden onlardan kaçınıp-sakının. Allah onları kahretsin; nasıl da kendi kendilerini gaza getiriyor, fikren ters düşüyorlar. (Munafikun Süresi, 4. Ayet)
-
Hadis;
Dünya balığın sırtındadır. Balık kıpraşır deprem olur.
Hadisleri sevmem.
-
yalinyalniz bunu yazdıPrometheus bunu yazdı
selam ve dua ile
mesaj kısaltıldı, soru-yanıtlar aşağıda
esasında iş şuradan geliyor, 1400 yıl önce huriler falan filan kafalayabiliyordun milleti. ama günümüzde çoğunluğu tatmin etmiyor. her ayetin 7 kat anlamı vardır diyeceksin, alimler ömür boyu çalışıyor da çözemiyor sen mi anlayacaksın sen yanlış anlıyorsun diyeceksin vb vb. tercihen hiç okutmayacaksın ki daha kolay olsun işler.
Elcevap: Kuran okunduğu şekilde anlaşılır, Arapça'nın incelikleri ve inerken yaşanmış olay hakkında da bilgi doğru tefsir etmek için yani apaçık olanın içindeki incelikleri gösterebilmek için gerekir. Tefsir eden kişi sadece alim diye anılmaz. İslam okumaya o kadar önem verir ki ilk ayeti Oku! (İkra) iken okutmayacaksın olayları kafanızdan uydurduğunuz. Bir müslüman, Kur-an'ı Kerim'i okuması gerektiğini ve hayatını da hem Kur-an hem sünnetlere uygun şekilde yaşaması gerektiğini bilir ve yapar da.
kuran apaçık bir kitap olarak gönderilmiştir, okuyup anlayasınız diye gönderilmiştir. dolayısıyla öyle ikinci anlamlar üçüncü anlamlar kimsenin çözemeyeceği anlamlar argümanı kitabın kendisine terstir.
Elcevap: Bir yazı düşün, okuyorken gayet de dümdüz ve apaçık anladın; ama baktığın zaman içinde ince sanatlar ve manalar da gördün. Kitap hala apaçık ve demek istediği net, buna ek olarak ek manaları da görülebilir ve onlar da açık. Burada kimsenin çözemeyeceği anlamlar bir tek Huruf-I Mukattaa olabilir insanoğlu olarak ki onlar da Sure'lerin başlangıç işaretleri olarak kabul edilir.
ancak görülüyor ki modernleştirmek için şirkten başka çare de yok. e ya modernleştireceksin ya da kitabın allah sözü olmadığını kabul edeceksin. bknz : önceki mesajım yarrak kafalı olmak.
Elcevap: Modernleştirmek gibi kimse bir şey, yapamaz; dinin kuralları ve eylemleri bellidir. Kitab'ın Allah sözü olmadığını kabul etmek gibi bir şey zaten kişinin dinden çıkışına delalettir.
haşa yüce allah cc tüm zamanların yaratıcısı ve tüm kainatın tek hakimi, sonsuz güç ve bilgeliğin tek sahibi yüce allah cc 1400 yıl öncesi arap coğrafyasının şartlarına göre kendine çeki düzen mi vermiş? doğruyu değil de iyiyi değil de gerçeği değil de o günün şartlarına göre konuşmayı mı seçmiş? hele ki evrensel bir kitap gönderirken?
Elcevap: Çeki düzen vermek kelimesinin buradaki kullanımı art niyetli, Kitap da sadece Arap coğrafyasından değil önceki nesiller ve durumlardan da bahsedip kıssalar veriyor. Evrensel bir kitapta yaşanmış şeyler üzerinden insanlara öğüt alabilecek şeyler verme iradesi Allah'a aittir, vermeme iradesi de ona aittir. Doğru, iyi, gerçek kavramlarını tekrar araştırma ödevinle beraber, Kitapta yalan vb. gördün mü de bu iddianı ortaya atabiliyorsun?
Unutmayalım ki, üstteki irade konusu gibi meselelerde Tanrı veya Allah veya Uçan Spagetti Canavarı farketmeksizin kararın tamamen senin istediğin şekilde olup olmaması senin o anki tüm durumunla alakalıdır ve insanın bile bir ay-yıl içinde değişebildiği durumlarda o anki düşünce biçimine göre Arap coğrafyası - X coğrafyası veya X kararı diye düşünürken bunun bir sebebi ve açıklaması var mı diye bakmak bu böyle olmuş ve buna saldırmalıyım demekten daha mantıklıdır, rasyoneldir. Tekrar, Kitap sadece Arap coğrafyasına endeksli değil, bir çok nesilden bahsedilen bir kitap hakkında bu yafta hatalıdır. Ayrıca Peygamber'in yaşadığı topluluklardan ayetler geçmesi ve diğerlerinden geçmemesi yine endekslemez çünkü Peygamber hadislerinde de bize farklı toplumlardan da bahseder.
selam ve dua ile.
somut şeylere soyut cevap yazmışsın. çok şey yazıp hiçbirşey anlatmamışsın. üzgünüm.
-
Prometheus bunu yazdı
somut şeylere soyut cevap yazmışsın. çok şey yazıp hiçbirşey anlatmamışsın. üzgünüm.
dinin kendisi somut olamaz, kitap form olarak somuttur ama okuduğun şeyler somut olamaz çünkü onlar sadece harf olarak sana anlam ifade etmezken mana olarak soyut olarak anlam ifade eder
asıl sana üzgünüm, yeni bir ödevin daha var :D