folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Bilgisayar Mühendisliği Artık Bitti Mi?



Bilgisayar Mühendisliği Artık Bitti Mi?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    black_lord
    black_lord's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Temmuz/2007
    Erkek

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    black_lord bunu yazdı:
    -----------------------------

    Buremba bunu yazdı:
    -----------------------------

    bi program yapılıyormuş 1 seneye hazır olacakmış diyorlar. program öyle bi programmış ki istediğini söylüyormuşsun kendi yazıyormuş programı. yani anlayacağın bitti güzelim meslek. ben de bilgisayar mühendisliği okuyorum ama bölümümü değiştireceğım. :/


    -----------------------------

     

    düşünceye bak sen zaten okuma bu bölümü :| mühendis program yazmak içinmi var? diyelimki öyle o kıçı kırık program nasıl algoritma geliştirecek?

     


    -----------------------------

    konuya hakkında yorum yapmıyorumda logaritmayı nasıl gelistircek ne alaka onu anlayamadım ? Logaritma yapmak şiir yazmak gibi illa insan işi bişey mi ki :|


    -----------------------------

    Algoritma ne demek bilmediğindenmi soruyorsun? (profiline bakarsak öyle olmaması gerekiyor)

    Hangi program bir veri yapısı gerçekleştirebilir veri ekleme silme güncelleme vb. işlemleri algoritma karmaşıklığı gözeterek geliştirebilir. Algoritma derken ne anlıyorsun sen?

    Hadi ozaman beklemedeyim çıkan programa bir priority queue yazdıralım bakalım ekleme yaparken lgn karmaşıklığdan dahada indirebilecekmi.

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    @sandman hocam haklısın önceliği kod yazmak değil de dediğim gibi o kültürün oluşmasını için de kodla bi geçmişinin olması lazım dedim ben sadece. sadece türkiye ile de ilgili değildi benim gördüklerime dayanarak söyledim zaten. tanıdıklarımın çoğu türkiye'de ama o yüzden kısmen haklı olabilirsin. :)

    bana asıl saçma gelen nokta insanların bu bölüme bu şekilde gelmesi. belli bir düzeye gelmeden zor çünkü bahsettiğimiz mühendislik kısmı. iyi akşamlar. :)


    . . .. . ... .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ndmylmz
    ndmylmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ocak/2010
    Erkek

    Hocam onu bunu bırakın yakında tüm okullarda fatih projesine geçilmeye başlanıcak. Bunun yanında yeni mühenislere, bilgisayarcılara ihtiaç kesinlikle doğacaktır. Çünkü fatih projesi kapsamın sorun yaşayanlar bilgisayrcılara, projenin geliştirilmesi amacıylada bilgisayar mühensiliğine ihtiyaç var. Daha bir süre de daha ölmez :) 


    Sistemi de kapattım ama PHP konusunda hala yardımcı olurum // Boş gezenin boş kalfası - Öğrenci - YTÜ
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Buremba bunu yazdı:
    -----------------------------

    @sandman hocam haklısın önceliği kod yazmak değil de dediğim gibi o kültürün oluşmasını için de kodla bi geçmişinin olması lazım dedim ben sadece. sadece türkiye ile de ilgili değildi benim gördüklerime dayanarak söyledim zaten. tanıdıklarımın çoğu türkiye'de ama o yüzden kısmen haklı olabilirsin. :)

    bana asıl saçma gelen nokta insanların bu bölüme bu şekilde gelmesi. belli bir düzeye gelmeden zor çünkü bahsettiğimiz mühendislik kısmı. iyi akşamlar. :)


    -----------------------------

    Abi wow oynuyordum baktım dps'im çok yüksek bilgisayar mühendisi olmaya karar verdim diye adam biliyorum sen ne diyorsun?


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    black_lord bunu yazdı:
    -----------------------------

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    black_lord bunu yazdı:
    -----------------------------

    Buremba bunu yazdı:
    -----------------------------

    bi program yapılıyormuş 1 seneye hazır olacakmış diyorlar. program öyle bi programmış ki istediğini söylüyormuşsun kendi yazıyormuş programı. yani anlayacağın bitti güzelim meslek. ben de bilgisayar mühendisliği okuyorum ama bölümümü değiştireceğım. :/


    -----------------------------

     

    düşünceye bak sen zaten okuma bu bölümü :| mühendis program yazmak içinmi var? diyelimki öyle o kıçı kırık program nasıl algoritma geliştirecek?

     


    -----------------------------

    konuya hakkında yorum yapmıyorumda logaritmayı nasıl gelistircek ne alaka onu anlayamadım ? Logaritma yapmak şiir yazmak gibi illa insan işi bişey mi ki :|


    -----------------------------

    Algoritma ne demek bilmediğindenmi soruyorsun? (profiline bakarsak öyle olmaması gerekiyor)

    Hangi program bir veri yapısı gerçekleştirebilir veri ekleme silme güncelleme vb. işlemleri algoritma karmaşıklığı gözeterek geliştirebilir. Algoritma derken ne anlıyorsun sen?

    Hadi ozaman beklemedeyim çıkan programa bir priority queue yazdıralım bakalım ekleme yaparken lgn karmaşıklığdan dahada indirebilecekmi.

     


    -----------------------------

    iyide programın veri ekleme silme olayları zaten kendisi bir fonksiyon.Adam dicek ki mesela eğer programda girilen değer 70 den büyükse bu şu kısma yönlendirilsin dicek orda da programın baska bir fonksiyonu devreye giricek.Yani adam programın nasıl calısacağını kendisi sözlü olarak belirticek kod kısmını program yapacak.Arkadaşda bunu kastetti bence.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    glaurung
    glaurung's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2011
    Erkek

    sayfalarca ölmedi falan denmiş ama bence öldü, nasıl öldü anlatayım örnek üzerinden gideceğim, gemi inşaatı mühendisliğinden mezun oluyorsunuz, ülkede yılda 1000 gemi yapılıyor kabul edelim ki bu yüksek bir miktar, devam edecek olursak, tecrübeli bir mühendis ayda bir gemi projesi çiziyor o da çok zor olursa, yani oturup bir yük gemisi çizmek 3gününü almaz neticede hazır örnekleri var demek istediğim şu piyasada 250 tecrübeli mühendis yeni yetmelere proje bırakmıyor, zaten armatörler de milyar dolarlık yük taşıyacak gemiyi yeni yetmeye çizdirtmiyor, bilgisayar mühendisliğinde de öyle, facebookta yazdığın kodu kim yazıyor demiş, yahu sen kaç tane adam tanıyorsun facebooka kod yazan =D Yok arkadaş yok ülkede her yere bilgisayar mühendisliği açıldı kontenjanlar arttırıldı, sonuç ne ? Afedersin kendini köpek gibi geliştirmedikten sonra iş yok. Ülkede bu alanın ekonomik payı ne kadar ki, çıkıp da her işyerine lazım falan demeyin, fizik mühendisleri kafası bu, efendim her fabrikada iş bulabilirmiş fizik mühendisi, bulabilirsin de 1000 kişilik fabrikada 1 kişilik fizik mühendisi kontenjanı var o da 50 yıl önce doldu. En iyi ihtimal belediyenin parklarında tahterevalli tasarlarsın.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    iyide programın veri ekleme silme olayları zaten kendisi bir fonksiyon.Adam dicek ki mesela eğer programda girilen değer 70 den büyükse bu şu kısma yönlendirilsin dicek orda da programın baska bir fonksiyonu devreye giricek.Yani adam programın nasıl calısacağını kendisi sözlü olarak belirticek kod kısmını program yapacak.Arkadaşda bunu kastetti bence.


    -----------------------------

    yok hocam öyle değil zaten istediğini söylediğinde program oluşturan programlar halihazırda var şu an ama senin dediğin gibi if'lerden öteye geçemiyorlar. :) birşeyi öğrenmeden de bilgisayarın kendi kendine algoritma üretmesi pek muhtemel değil ve algoritma da iflerden forlardan oluşan birşey değil, bir yöntem.


    . . .. . ... .
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    glaurung bunu yazdı:
    -----------------------------

    sayfalarca ölmedi falan denmiş ama bence öldü, nasıl öldü anlatayım örnek üzerinden gideceğim, gemi inşaatı mühendisliğinden mezun oluyorsunuz, ülkede yılda 1000 gemi yapılıyor kabul edelim ki bu yüksek bir miktar, devam edecek olursak, tecrübeli bir mühendis ayda bir gemi projesi çiziyor o da çok zor olursa, yani oturup bir yük gemisi çizmek 3gününü almaz neticede hazır örnekleri var demek istediğim şu piyasada 250 tecrübeli mühendis yeni yetmelere proje bırakmıyor, zaten armatörler de milyar dolarlık yük taşıyacak gemiyi yeni yetmeye çizdirtmiyor, bilgisayar mühendisliğinde de öyle, facebookta yazdığın kodu kim yazıyor demiş, yahu sen kaç tane adam tanıyorsun facebooka kod yazan =D Yok arkadaş yok ülkede her yere bilgisayar mühendisliği açıldı kontenjanlar arttırıldı, sonuç ne ? Afedersin kendini köpek gibi geliştirmedikten sonra iş yok. Ülkede bu alanın ekonomik payı ne kadar ki, çıkıp da her işyerine lazım falan demeyin, fizik mühendisleri kafası bu, efendim her fabrikada iş bulabilirmiş fizik mühendisi, bulabilirsin de 1000 kişilik fabrikada 1 kişilik fizik mühendisi kontenjanı var o da 50 yıl önce doldu. En iyi ihtimal belediyenin parklarında tahterevalli tasarlarsın.


    -----------------------------

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    irem27
    irem27's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2010
    Dişi

    Olasi bir uzayli saldirisi karsisinda beam teknolojisi ile dusman uzay gemilerinin iclerine isinlandiktan sonra 5 saniye icersinde infilak edecek nukleer baslikli atom bombasi isinlayamadigimiz surece elektrik,elektronik,bilgisayar muhendisligi bilimleri icin gelisim surecek ve de surmelidir . Jamming teknolojisini kullanip gemilerinin icine kilitlenip isinlayamamamizi saglarlarsa yine bu kodlari bulup kirmak onlarin isi olacaktir , ustelik bilimin henuz daha ancak iceberg'in gorunen tarafini kazimis oldugunu dusunursek yapilacak hayal gucumuzu su an icin zorlayan konularin da oldugunu dusunursek hangi bilim ile olursa olsun her bilim insanina bu dunyanin cok ihtiyaci oldugunu ve olacagini soylemek mumkundur, Turkiyede her insan genetik ozellikleri bakimindan muhendis olmak zorundaymis gibi bir toplum gorusu ile yetistirilmek isteniyor , mezunlar ise bir is bulmak ile bulamamak arasinda bilim insani olduklarini da bir yada birakip artik ticaret ile kendi bilgi tecrube ve yeteneklerini pazarlamaya baslamak zorunda kaliyorlar ...

    Facebook'a kod yazamiyor oldugumuzu soylemissiniz ... Turk muhendisleri isterlerse yeterli firsat ile birakin facebook'a kod yazmayi dunyada internet diye bilinen seyi bile baska bir noktaya tasiyip ornegin insanlarin birbirlerine ve bilgi bankalarina kulaklara takilan bluetooth turu cihazlarla artik bilgisayar kasasiz monitorsuz faresiz klavyesiz sekilde baglanabilip her turlu bilginin de paylasilabildigi cok daha kolay bir yol bile bulabilirler . Insanlik adina atilacak milyonlarca adim varken bilgisayar muhendisliginin bitecegini dusunebilmek bilgisayarlari iceren bilimlerin de bitecegini dusunmektir ki bu surekli ilerleyen ve cig gibi buyuyen bilim esittir guctur denklemindeki gibi insanin dogasinda olan hep daha guclu olup daha uzaklari kesfetme arzusu ile insanlik potansiyelini merak etmesini de goz onunde bulundurursak imkansizdir .




    There was an irem come unto the earth,born in the holy land of Pennsylvania,raised in the mystical east of Allentown.She believed she had the power to help herself and all mankind,so that others saw her power and came to her to be healed of their troubles and their many diseases.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KaptanMagaraAdami
    KaptanMagaraAdami's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mayıs/2009
    Erkek

    Sscheme bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bitmedi ama ele ayağa düştü, eski değerini yitirdi. Artık 4 saat bilge adam kursuna giden adam yazılım işinden anlıyor, parayı basıp ccna alan adam da system administration dan anlıyor. O yüzden piyasada mesleğin değeri gün gün düşüyor.

     


    -----------------------------

    Söyledğine katılmakla beraber ikinci boyutunu da ben ekleyeyim: Network Uzmanı ilanı veren firma istediği şartlara web tasarım, dizgi, matbaa yazıyorsa arz ve talep ilişkisi içerisinde tencere yuvarlanır kapağını bulur (*).

    Kritik işler yapan firmalar, bilişim alt yapısının kritik önemini bilen firmaların aradığı, çalıştığı adamlar da buna göre olacaktır.

    Yukarıda bir de uzmanlaşmadan (UML) bahsetmil bir arkadaş; doğru çalışma yöntemi budur. Sadece network alanında çok fazla alan var ki "hepsini" öğrenmek, "ben biliyorum" demek mümkün değil.

    Routing&Switching kısmı için örneğin kurumsal, veri merkezi ve servşs sağlayıcı olarak üç farklı hizmet alanı var ve bunların tasarım, uygulama ve iyileştirme süreçlerinin mantığı birbirinden tamamen farklı.

    Çok profesyonel işler yapan firmalarda switch, router, voice, security ekipleri ayrı adamlardan oluşur.

    Olayın mühendis olma kısmına gelince bilişim sektörünün doğası gereği okul sadece proje yapıp kendini geliştirmen için sana zaman veren bir kurumdur. Verdiği daha fazla şeyler elbette vardır; ama mühendis olmadan bunları kazanmak mümkün.

    Ben felsefe bölümü mezuyum; framework ile çalışacak kadar PHP biliyorum (CakePHP, gerçi bir süreden beri bu alanda çalışmıyorum). Network alanında kendimi yetiştiriyorum ve bu alanda çalışıyorum.

    Olaya işe girmek açısından bakacak olursak bilgisayar mühendisi ile benim aramda bir network uzmanı pozisyonu bakımından fark olduğunu sanmıyorum. 

    Zaten özellikle yabancı firmaların IT ile ilgili ilanlarına bakacak olursanız bilgisayar mühendisi veya eş değer deneyim diye bir ifadeye çokça rastlarsınız.

    http://www.kariyer.net/is-ilani/faf-vana-san-tic-ltd-sti-/grafik-tasarim-elemani-is-ilani/812271/?tmpsno=1

Toplam Hit: 12312 Toplam Mesaj: 86