Fiat Egea
-
coLin bunu yazdı
Hiç bir zaman anlam veremediğim olay; orta sınıf 0 km parası olan bi adama niye 2. el araç alma tavsiyesi verilir? Üst sınıf olsa amenna 2. el alsın. Ama elinde 0 km alabilecek bi para varken niye gidip 2. el araç alayım allasen bu neyin gafası?
şunun kafası ;
Renault Symbol Touch 1.5 dCi 90 bg 56.850 TL
Renault Clio Icon 1.2 Turbo EDC 120 bg 58.650 TL
Renault Clio GT Line 1.2 Turbo EDC 120 bg 61.150 TL
2009 Model BMW aldım 39.000 km'de tek arka tampon boyalı,şu araçların hepsinden daha dolu ve 54 liraya bitirdim.
0 B Segmenti alacağına 2.el C Segmenti alsın :) 0 alacam diye pet şişeden bozma plastik kaliteli,göz boyamalı donanımlı B segment arabalara vermeyin o paraları.yazık günah. -
ehveniser bunu yazdıPathfindeR00 bunu yazdıehveniser bunu yazdı
b segment clionun dolusu olmuş 70+
2010 model c nerde var o paraya :) enkaza binmek isteyenler şansını deneyebilir.
ön yargılı bakmaya gerek yok,test edin beğenirseniz alın.Hacı var. En fazla 5-6 k daha çıkar bulursun. Geçen 81.000 e 2012 modelini sattık biz. Aramaya inanın
ikinci el araç alım satımı 5-6 k çıkar bulursun ile olmuyor ne yazık ki.keşke öyle olsa.bazen paran cebinde olduğu halde istediğini bulamıyorsun.
Herkes gönlüne göre araç arıyor.kimisi boyasız olsun ister,kimi düşük km ister,kimi sigara içilmemiş ister,kimi hiç birini siklemez pertten dönmesini alır biner :)
aramaya inanıyorum da,geçen dediğiniz ne zamandı ve aracın durumu neydi ? km,boya,değişen,hasar kaydı,kaza ?5 ay olmuştur en fazla. en full olanıyı. ön çamurlukta park ederken vurduğumuz bi yer vardı. bide ibinenin biri park yerinde arkadan sıyırttırmıştı. boyamadık zaten öyle verdik. km tam hatırlamıyorum ama 200k geçmemişti yani. yeni c almak için sattık işte. keşke satmayaymışız. yenisi daha güzel tabi ama ben onu daha çok seviyordum.
-
Komiksiniz bu arabayla Mercedes C180 mi karşılaştıyıorsunuz ? Merso 2. el olsa bile kaputun ucundaki yıldızıyla tokatlar.
-
Showroom'a gelir gelmez gidip bakmış biri olarak birkaç görüşümü aktarayım.
Motor olarak çok bir şey söyleyemem. Zira deneme sürüşüne çıkmadan, aracın tekeri yola değmeden motor performansı hakkında konuşulmasını doğru bulmuyorum. Bildiğim kadarıyla yalnızca 1.3 Multijet 2 modelinde 5 vites, 1,4 Benzinli ve 1.6 Multijet 2 motorlu modelleri 6 vitesli olarak sunuluyor. Bunun dışında, en sağlam dizel motoru 120 beygir Multijet 2 olan modeli, o da ek paketleri dahil etmeden (Showroom'dan aldığım fiyattır) 70.000 liraya satışa sunulmuş. Para miktarına sonradan değineceğim.
Dış tasarım olarak fena değil, beğenilebilir. Ön göğüs bana Passat'ı anımsattı. Yandan ve biraz mesafeli baktığınızda BMW 3 serisinin hatlarına sahipmiş gibi bir havası var. Arka taraftan ise Amerikanvari bir far tasarımı sunuyor. Farlarının yine simetrik olması da iyi düşünülmüş bir detay.
İç tasarımda ise bazı teknik detaylar pek hoşuma gitmedi. Mesela 4 kapıya da büyükçe hoparlörler yerleştirilmiş, bu da kapılardaki saklama alanlarının oranını 3 te 1 oranında düşürmüş. İşin Türkçesi, ben aracımdaki kapı saklama alanında yatay vaziyette 1,5 lt.lik su saklayabiliyorken bu araçta dikine iki tane yarım litrelik şişe sığar anca... Bunun dışında, yakıt deposunun 45 litre ile sınırlandırılmış olması bence bir eksiklik. Şimdi bazıları "yakıtı az taşımak her zaman daha hesaplıdır" diye düşünebilir ama onu F1 Formula pilotları düşünsün bırakın da :) Hesaplarsanız en fazla yarım, bilemedin bir insan ağırlığında fark eder. Ayrıca o kadar fazla fark etse, Ortalama menzili 1550 km olan BMW 5.20d modelinde 70 litre yakıt deposu olmazdı. Yakıt deposundan kıstıkları alanı bagaj alanına vermişler, 520 lt. Ama buradaki bir detayı da eksiklik olarak gördüm. Bagaj ağzı biraz dar gibi geldi, daha geniş yapılabilirdi. Ayrıca bagaj kapağı normal açılma şeklinde değil de arka cam ile birlikte (Örn: Skoda Octavia) açılsaydı o büyüklükte bir bagaj daha kullanışlı olabilirdi. Ama beğenen çıkacaktır. Aracın benzin deposu kapağı basçek şeklinde açılıp kapanıyor. Muhtemelen kapılar kilitlenince depo kapağı da kilitleniyordur ama ben FIAT'ın kendi ürettiği önceki modelleri gibi içeriden açılmasını tercih ederdim. Ön gösterge tablosunda FIAT biraz çağı yakalamaya çalışmış, kötü değil. Ön panel genel olarak güzel görünüyor, bagaj açma ve dörtülerin olduğu tuş takımları metalik olarak düşünülmüş ve güzel bir hissiyatı var ama dokunmatik ekran kısmı her ne kadar döşemeye gömülü görünse de sonradan eklenmiş gibi duruyor. Daha güzel tasarlanabilirdi. Şimdilik hatırladıklarım bu kadar.
Gelelim fiyatına... Açık konuşayım, tamam FIAT Türkiye sınırları içinde en büyük servis ağına sahip ve en rahat parçası bulunan markadır kabül. Ama 1.6 dizel modeli için 70.000 çok arkadaş. Madem önceki örnekte Octavia dedik, oradan devam edelim. O paraya gider en düşük paket Skoda Octavia 1,6 TDI (71.100) alınabilir diye düşünüyorum. Gerçi VW'nin skandal olarak nitelendirilen motorlarından birine sahip ama (A3'teki motorun aynısıdır) yine de Skoda Octavia'nın FIAT Egea'ya göre hem kabin içi alanı daha geniş, hem yakıt deposu daha büyük (45 lt.ye 50 lt.) hem 100 km.de yakıt yakma oranı çok daha düşük (Ortalama olarak FIAT Egea: 4,2 - Skoda Octavia 3,8), hem de bagaj alanı daha büyük ve daha kullanışlı (FIAT Egea: 520 lt, standart şekilde açılan sedan bagaj kapağı - Skoda Octavia: 568 lt, [koltuklar yatarak 1530 lt] arka cam ile birlikte açılarak bagaj alanının tamamına hakimiyet sağlayan sedan görünümlü bagaj kapağı).
Buradan yukarıdaki yorumlara da bir atıf yapmak isterim. Açıkçası taksici arabasından daha kaliteli durduğu bir gerçek. Taksici arabaları artık Dacia oldu :)
Benim bu konuda en kızdığım nokta, FIAT bu arabayı tasarlarken önünde başka markaların şimdiye kadar çıkardığı bir sürü örneği vardı ama kullanmaya tenezzül etmemişler, bu fırsatı tepmişler. Mesela söylediklerine göre arabada ön led gündüz farı paketi bile yok mesela. Ayrıca, o arabanın asıl ismi Egea değil Aegea aslında, farkettiyseniz... Bir seneye yurt dışında Aegea olarak satılırsa şaşırmayın. Bu bağlamda, madem Türkiye'de çıkarıyoruz diye milliyetçi havalara sokacaksın, neden "Ege" ismini kullandın diye sorarlar adama. Neyse...
Bu kadar eleştiriden sonra bu arabayı tercih eder miyim? Fiyatı düşerse düşünülebilir, kötü değil. Sırf markası FIAT diye arabaları itin g.t.ne sokan bazı arkadaşlar var, o nedenle arabaları kendiniz gidip incelerseniz daha iyi olur.
edit: Bazı detaylar...
RaNGeR tarafından 09/Kas/15 19:11 tarihinde düzenlenmiştir -
Behzat reis reklamda oynamasa arabadan kimsenin haberi olmazdı. Fiat götünü de yırtsa almam. :-)
-
beyler araç iyi tabi tercih meselesi ama fiat ı yerlere attınız hangi araç 10 numaraki mercedes e serisi hariç
-
MbK bunu yazdı
Behzat reis reklamda oynamasa arabadan kimsenin haberi olmazdı. Fiat götünü de yırtsa almam. :-)
sen anca doğayı kirlet zaten :F
-
FOXXLY bunu yazdıMbK bunu yazdı
Behzat reis reklamda oynamasa arabadan kimsenin haberi olmazdı. Fiat götünü de yırtsa almam. :-)
sen anca doğayı kirlet zaten :F
Abi eldekini satarsam da Skoda Rapid alıcam. :-) Volkswagen ayrı bi sürüş keyfi yaşatıyor. :-)
-
mkyb bunu yazdı
Komiksiniz bu arabayla Mercedes C180 mi karşılaştıyıorsunuz ? Merso 2. el olsa bile kaputun ucundaki yıldızıyla tokatlar.
kimsenin kıyasladığı yok,muhabbeti anlamadan atladığın için sen komik duruma düştün ne yazık ki.
kimse marka prestiji tartışmıyor burda :) -
ehveniser bunu yazdımkyb bunu yazdı
Komiksiniz bu arabayla Mercedes C180 mi karşılaştıyıorsunuz ? Merso 2. el olsa bile kaputun ucundaki yıldızıyla tokatlar.
kimsenin kıyasladığı yok,muhabbeti anlamadan atladığın için sen komik duruma düştün ne yazık ki.
kimse marka prestiji tartışmıyor burda :)Yazdığımı bi daha oku.