Linux"A Başlamak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cnr437
    cnr437's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2007
    Erkek

    celoron bunu yazdı:
    -----------------------------

    cnr437 bunu yazdı:
    -----------------------------

    gördün mü celeron, tartışma kendi başlıyo


    -----------------------------

    yok hocam ben linux dağıtımları arasında olan tartışmadan bahsediyorum, hiç gereği yok.

    windows elbette ezeli düşmanımız :P


    -----------------------------

    pis emperyalist microsoft :D


    Bizim olduğumuz her yerde herşey bizim yüzümüzden olmuştur. Ben benim amk bana bişey olmasın!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    celoron bunu yazdı:
    -----------------------------

    cnr437 bunu yazdı:
    -----------------------------

    gördün mü celeron, tartışma kendi başlıyo


    -----------------------------

     

    yok hocam ben linux dağıtımları arasında olan tartışmadan bahsediyorum, hiç gereği yok.

    windows elbette ezeli düşmanımız :P


    ----------------------------- 

     

    hoca bu iş o bu kavgası değil.Kıyaslama yapıyoruz burda, isteyen istediğini kursun ama yeniler için en iyisini düşünüyorsak kıyaslayacağız, tartışacağız.Tartışmak fikir alışverişidir fikir alış verişi yapmadan insanlar gelişemez..

    ---

    onun dışında windowsa düşman vs.. olmaya gerek yok.Onunda bilgisayar alemine katkısı yok mu ? linuxun kullandığı hiç birşeyde katkısı yok mu ? bu bir seçimdir

    siz bmw, mercedes seversiniz ben audi.

    Benim audiyi sevmem demek mercedese düşman olmam demek değildir.HEa konforunu, güvenliğini yada başka şeylerini kıyaslayabiliriz.Buda tartışmak gibi algılana bilir. 

    BAzen milleti küçümseyn tavırlarla olaya yaklaşanlar var o kendi kişiliklerini gösteriyor muhattap alınacak insan türü değil..Fakat en doğru kararı tartışarak, kıyaslayarak verebiliriz.

    Düşünün adam windowsta program files ı zor buluyor siz kalkmışsınız yok o adam pardusu kullanmasın  neden ? çünkü özgür yazılım felsefesine aykırı.Sizin amacınız insanları linuxa geçirip, devlet bilgisayarlarını linuxlandırmak mı yoksa millete gnu yu vermek mi ?

    Tekrar etmemde fayda var pardustan önce linux u bilenler (araştıranlar,döküman okuyanlar, denemeye çalışanlar) ile pardustan sonrası arasında fark yok mu ? bunu red mi edeceksiniz ? pardusun Türk milleti üzeirnde linux etkisi yok mu ? Pardus bu adımla çok ilerleme sağladı..

    sonuç olarak pardusa destek vermeliyiz ama isterseniz slackware kurun.Ben açık açıkta söyledim google chrome os çıktığında kuracağım.FAkat bu padusa destek vermeyeceğim anlamına gelmez

    PARDUSA TEŞEKKÜRLER çünkü suse, mandriva, backtrack, fedora, slackware, ubuntu , linux mint ve daha aklıma gelmeyen bir sürü dağıtımı kurdum fakat benim için İLK LİNUX değildiler.Ben pardusta öğrendim hepsini.Şimdi gözümü suse, fedora, slackware gibi dağıtımlara diktim.Çünkü amacım linuxu öğrenmek..Eğer kullanmak olsaydı yine pardusta kalırdım.Kısacası pardus bana linuxu öğretti, sevdirdi.Bu bile pardus kullanmam için yeter.

    Tartıştığımız konu ubuntu-pardus arasında hangisi iyi değil, yeniler için hangisi ideal olacaktır.Farklı yönlere çekmeyin, bu bir linux dağıtımı kavgası demeyin.Hele hele ubuntu kullanıyorum , pardus açık kaynakla alakasız dersneiz o zaman bi zahmet şu linuxtaki driverlardan tutun bir çok şeye kadar inceleyin kaçı tamamen gnu lisanslı ??

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Allura
    Allura's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    iyide gnu lisansının olmaması pardusun suçu degil ki. tamam pardusunda suçu var ama adamlarda eleman eksikligi var.

    sende git yardımcı ol adamlara, herkes yardım edebilir ne de olsa bu bir dernek. Sende 2-3 kod yaz yolla,

    yorumu yazarken dikkatli olmak için şurayı okudum

    http://tr.wikipedia.org/wiki/GNU_%C3%96zg%C3%BCr_Belgeleme_Lisans%C4%B1


    "
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek

    zumzuk hocam madem araba örneği verdin;

    mesela mercedes audi ye iftira atıp kötüleme kampanyaları yapıyormu? yapsa audi kullananlar bu durumdan memnun olabilirlermi?

    windows nasıl olsa büyük bir gücü yok diye yüklenebilir, ama eğer linux microsoft gibi güçlü olsaydı o laflarını onun ağzına teperdi. ki linuxun güçlenmesi windowsun ski tutması demek, bunu bildiği için yükleniyo.

    iki firma arasında yapılacak en büyük pislik "ben daha iyiyim" demek yerine "bakın bu firma kötü" demektir. windows ve linuxta kıyaslarsak; windows daha kötü olduğunu biliyor ve üstüne üstlük karşıdaki open-source. windowsla başedemeyecek bir güç. şimdi mercedes çıksa audi yi kötülese bile audi altta kalmaz. ama open-source de öyle değil, büyük bir güç yok elinde.

    bir ikincisi araba örneğinde farklı markaları sevmek değilde; biz aynı markanın, anyı motorunun koputunu değiştirip kullanıyoruz sonuçta. oyüzden senin motorun eski felan bunlar gereksiz şeyler zaten. pardustan kde yi kaldır gnome yükle ubuntu olsun, yada kerneli bi eski sürümmü yenisini yükle aynı olsun.

    olabilcek en kötü şey özgür insanların birbirine düşmeleri olcaktır

    sağlıcakla kalın...


    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    Allura bunu yazdı:
    -----------------------------

    iyide gnu lisansının olmaması pardusun suçu degil ki. tamam pardusunda suçu var ama adamlarda eleman eksikligi var.

    sende git yardımcı ol adamlara, herkes yardım edebilir ne de olsa bu bir dernek. Sende 2-3 kod yaz yolla,

    yorumu yazarken dikkatli olmak için şurayı okudum

    http://tr.wikipedia.org/wiki/GNU_%C3%96zg%C3%BCr_Belgeleme_Lisans%C4%B1


    ----------------------------- 

     

    hocam suçtan öte anlatmak istediğim bir amerikada demokrasi tabanlı bir  iş yapmak var birde iranda..İranda yapamazsın çünkü dmeokrasinin ne olduğunu tam olarak bilmiyorlar.

    Türkiyede adam gibi linux dağıtımı nasıl çıkar ? adam gibi bir bilinç oluştuğu zaman.Bu yok.Buna ramen pardus bir bilinç oluşturabildi 

    ---

    Ben tübitak'ın bunları değerlendirmeyeceğine inanmıyorum.Adamların ğraşı Türkiye için linux dağıtımı yazmak.Önce alıştırmak.Daha sonra geliştirip linux felsefesini mi yaparsınız başka birşeyi mi bilmem

    burda o kadar fazla konuşan arkadaşlar vardı hangi Türk dağıtımına destek verdiler ? açık kaynaklı tonla vardı kapandı ..Csdos vardı kernelinden tut herşeyi %100 Türk olacaktı :)

    Yani yabancı ürünleri giyip, sonra kendi yaptığımız işlere laf atıp üstüne yahu ruslar ne güzel yandex.ru kullanıyor abi google falan yok, çinde böyle, şurda böyle diyebiliyoruz süper!!!

    O adamlar o aşamaya biz daha osmanlıyken gelebildi.Bizim milliyetçilik bilincimiz ne yazık ki savaşlarda, AYRIMCILIKTA* ve liselerde gruplaşmada oluşuyor.Bir rusya yada bşaka ülke o aşamaya gelene kadar pardustan daha kötü durumlara düşmüşütr peki desteği kestiler mi hayır..

    http://www.tahribat.com/forumdisplayfolder.asp?folderid=92785

    adam 6 yaşında çocuk bile kurabilir diyor.Fakat bizim BİLGİNLERİMİZ ne diyor ? kardeşim yeniler için olmaz neden çünkü gnu ye uygun değilmiş :) ... 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek
    zumsuk tartışmayı devam ettirmenin alemi yok. gnu değil diyolar adamlar kullanmayın demiyolar. ha pardus ha ubuntu ikiside linux gerisini salla.

    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    celoron bunu yazdı:
    -----------------------------

    zumzuk hocam madem araba örneği verdin;

    mesela mercedes audi ye iftira atıp kötüleme kampanyaları yapıyormu? yapsa audi kullananlar bu durumdan memnun olabilirlermi?

    windows nasıl olsa büyük bir gücü yok diye yüklenebilir, ama eğer linux microsoft gibi güçlü olsaydı o laflarını onun ağzına teperdi. ki linuxun güçlenmesi windowsun ski tutması demek, bunu bildiği için yükleniyo.

    iki firma arasında yapılacak en büyük pislik "ben daha iyiyim" demek yerine "bakın bu firma kötü" demektir. windows ve linuxta kıyaslarsak; windows daha kötü olduğunu biliyor ve üstüne üstlük karşıdaki open-source. windowsla başedemeyecek bir güç. şimdi mercedes çıksa audi yi kötülese bile audi altta kalmaz. ama open-source de öyle değil, büyük bir güç yok elinde.

    bir ikincisi araba örneğinde farklı markaları sevmek değilde; biz aynı markanın, anyı motorunun koputunu değiştirip kullanıyoruz sonuçta. oyüzden senin motorun eski felan bunlar gereksiz şeyler zaten. pardustan kde yi kaldır gnome yükle ubuntu olsun, yada kerneli bi eski sürümmü yenisini yükle aynı olsun.

    olabilcek en kötü şey özgür insanların birbirine düşmeleri olcaktır

    sağlıcakla kalın...


    ----------------------------- 

     

    hoca o konuda farklısın fakat şunu düşün adam şerefsiz diye bizde mi şerefsiz olalım ? çırpınışlarını gördün sende sırf linux u kötülemek için msn çalışmaz dedi neden ? adamların aklına msn açamazsınız orda kullanılmıyor imajı verebilmek için..Fakat açık kaynağın elinde büyük bir güç var hocam bak biz..Linux kullanıyoruz ve amacımız yenilere en iyi şekilde öğretebilmek.

    Sorun burdan kaynaklanıyor ben milleti linuxa geçirdim.Sen beni ubuntu düşmanı falan sanma...Benim için linux linuxtur.Ubuntu kurdurdum, linux mint, pardus ..Hepsinden vaz geçtiler.Yok işte adamalr bir türlü linuxu normal kullanamıyor.

    Benim burda istediğim herkese uygun bir linux.Kolay rahat bir linux.

    ---

    hocam zaten arabayı kötülediğim yok.Bakın şunu diyorum

    1-düşük sistemlerde gnome daha yavaş çalışır ilk mesajımada yazmıştım ;

    http://forum.ubuntu-tr.org/index.php?topic=9709.0

    burada gnome ye kaka pis, ubuntuya şerefsiz gibi bir aşşağılama var mı ?

    2-ikinci olarak dedim ki ubuntu da şu şu eksikler var, pardusta bunlar var.Bu yüzden kullanıcılar için problem yaratır.Yinede mp3 codecinden se make paketi yüklü gelmesin..Yeniler için problem çıkartmaz

    burada bir aşşağılama var mı ?

    Diyorum takım tutar gibi linux dağıtımı savunan tipler var ortamı geriyorlar.Germeyin işte hiç birine laf söylediğimiz yok...Amacımız insanların linuxa ilk anda bağlanması bunu tutup açık kaynak felsefsine sokmanın anlamı varmıydı peki ?? 

    Sonuç 

    şu yukardaki iki fikrim yüzünden ne cahil olmadığım kalmadı , ubuntuyu ve gnomeyi kötülemediğim bir insan da olduk.İnsanlar kullandıklarına bunarı dedim diye düşman gözüyle bakıyorlar ZERRE kadar umrumda dğeil fakat şu iki sonuçtan ısrarla ubuntu+gnome düşmanı olarak düşünüyorsanız sizin fikrinizdir...

    Kaç konuda diretiyorum pardus, ubuntu bazı özelliklerinden dolayı kullanıcıların ilk anda rahatlığını vaad etmiyor.Burda bahsettiğimiz sadece linux severler dğeil windowsta bile program files bilmeyen adamlar...Gnome de düşük sistemlerde yavaş çalışır dedim

    düşman mı olduk ? Linux düşmanı, hain mi olduk ??

    -hala bu yolda dreten adamlar varsa zaten öküzdür resmen diyorum öküzdür..Oturup okusunlar kafaları basıncaa kadar ...Hatta arasınlar cep telefonumu vereyim anlatayım sabaha kadar..Öküz olmaları onların suçu değil açıklamasını yapmamak, anlaşılır olmamak suçtur bu suçu kabul ediyorum.. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    zumsuk anlamıyorsun 

    ben kalkıp ubuntuya kötü sağdece pardus iyi demiyorum ama sen diyorsun madem cahilim

     

    1 amaç zaten yeni kullanıcı değilmi ? ben de linux a yeni yeni alışan biriyim

     

    diyorum ki pardus ubuntudan daha kolay ki  test edebiliriz istersen ama elime başka linux geçmedi kubuntu daha kolaydır xubuntu daha kolaydır bilemem

    ubuntu pardus dan çok daha gelişmiş olabilir ama benim amaçım yeni başlayanlar için linux a alışmak için hangisinin daha iyi olduğu

    ubuntuda daha fazla kurcalanacak şey var sen sistem çökmesi diyorsun pardus da bir bırak adam 1-2 rutin işini linıx da yapmayı öğrensin sonra gelişsin

     

    yeni işletim sistemlerine yelken açsın -

     

    microsoft - linux farkına gelince de  microsoft kadar linux oyunlara destek verse yada okadar büyük ekipler var geliştirici gruplar var

    her türlü formatı kolayca çalıştırıp kurabilir hale gelse ?

     

    ben sanki istemiyormuyum daha iyi daha hızlı bir sisteme geçmek ama 10 yıldır windows kullanıyorum tak diye olmuyor  

     

    tartışma paylaşma forumundayız bazı şeylere açıklık gelsin ne varsa dökelim işte  

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    yok hoca celeronla pmleştik oda öyle düşünmemiştim dedi..Sorunun hala yen kullanıcılar için uygun dağıtım arayışının olduğunu anlamadılar :)

    yapılsın hocam mümkünse önce windows kopyası yapılsın daha basit, daha kolay birşey yapılsın

    bu adamların hepsi programcı değil ki onu kullansınlar.Sonra gelişmek isteyen güzel bir dağıtımı araştırıp bulur ztn.

    ---

    bu arada

     ben kalkıp ubuntuya kötü sağdece pardus iyi demiyorum ama sen diyorsun madem cahilim

     burda virgülü nereye koyucan :D ben cahilim mi diyorum yoksa pardus iyi mi diyorum ???

    ikisinide kabul etmiyorumda :)

     

    edit:

    konu farklı yere uçmasın..Sonuç olarak pardus, ubuntu denenebilir.Sistem yavaşsa kde kullanılmasını tavsiye edyorum (ediyor-um ben ediyorum kendi fikrim) bunun dışında yeniler için linux mint in iyi bir seçim olacağınıda düşünüyorum.

    Bunun için google dan ubuntu, pardus forumlarını bi aratın.Sorunları, başlangıçları ve o dağıtımlar hakkındaki dökümanları bulun nasıl tasfir edilmiş.Sonra sisteminizid göz önünde bulundurup dağıtımınızı seçn 

    ---

    hayla ısrarla diyorum linux dağıtımları 1 den 5 e kadar basamaktaysa acemi kullanıcılar için sıfır basamağını ele alalım.Linuxta tam anlamıyla sıfır basamağındaki bir linux dağıtımı olduğuna inanmıyorum.Sorunum bu. 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

     

    öyle birşey olsa zaten adı linux olmaz heralde yada windows xp teması altında çalışan birşey olur ki olsa fena olmaz hani sonradan değişirtiririz herşeye alışınca

     

    bana göre niye pardus

    türkçe sorurunuz oldu zaman sitesi var

    forumu var ve zor değil zaten anlaşılabiliyor tek sorun zaman harcamak

     

    yine de bilmiyorum mint denemek lazım  ama  windows u aç çok bilen yazılım ile uğraşmayan çoğunluk pc kullanıcısını oturtsak

    ubuntu pardus  pardus da daha kolay iş görür daha çabuk alışır bu iddamın arkasındayım gerekirse denek bulur hayatında linux görmemiş arkadaşlarım var oturtur bakarım farklara =)  

Toplam Hit: 7971 Toplam Mesaj: 66