Cep Telefonları, Gsm Operatörleri ve Mobil İnternet
Mürit Panxer Haklıymış (İphone)
Mürit Panxer Haklıymış (İphone)
-
SiyahBeyaz bunu yazdıPanxeR bunu yazdıtorpedo_XL bunu yazdıAbdullahAzad bunu yazdıkrypt bunu yazdı
Peki Telegramdan gönderilen bir mp3'ü kaydedip müzik oynatıcıdan dinleyebiliyor musun?
ahahaha napacak hocam bi daha mp3 kullanmicak. spotify yardiracak el mecbur :)
Uzun süredir mp3 indirmediğimden arşivimdeki mp3leri bulmak biraz uzun sürdü ama dediğiniz olayı iphone 4s telefonumda bile yapabildim ;)
pardın bişi öğretmiş oldum.
not : isterseniz bluetooth ile de gönderebilirsiniz , son caps de airdrop ile başkasına veya bir pc ye gönderme seçeneği de mevcuttur.
hocam resimli anlatım için teşekkürler :D
ayfondaki mp3 leri airdrop ile başka bir ayfona atabiliyor muyuz?
-
PanxeR bunu yazdı
Garanti :) bu konuya hiç girmeyelim. Türkiye de düzgün servis veren 2 firma var Huawei ve Apple. Gerisi çöp. Samsung da o anakartı kaç defa söküp takarlar bir daha bozulur, General mobile : sorun lehimleme yöntemiyle giderilmiştir. amk.
Tamda bu konuya değinmek lazım hocam. Apple dan androide geçme sebebim apple ın garanti ve servis kapsamının eskisi gibi olmaması. Daha önceki mesajımda dediğim gibi 1 senedir açık case im var. Bu da deliller;
----
Bunların yanında diğer mesajımda dediğim gibi apple store lar şuan samsung servisinden beter durumda. Eskiden evet apple satış sonrası destek ve garantide çok iyiydi bunu kabul ediyorum ama şuan boktan öte buna emin ol. Şebeke sorunu için verilen cevap aramaların %80 ı yani 4/5 i nin sorunlu olması durumunda şebeke sorunu var kabul ediliyor. Yani 5 aramanın 2 si sorunsuz 3 ü sorunlu olursa garanti kapsamında tamir edilmiyor telefon. 3 arıza için servise 5s götürdüm
1- Şebeke sorunu. Arka tarafta telefonu götürüp deneme yaptı apple store çalışanı 5 arama yaptım 2 tanesinde ulaşılamıyor hatası verdi. 4 tanede vermediği için birşey yapamıyoruz cevabı veriyor.
2- Pil sorunu. Hiç kullanmadan günde 2 defa şarja takılıyor telefon. Pil ömrü kullanıma bağlı olarak % bilmem kaçın altına düşmüş. İsterseniz ücretiyle değişebiliriz.
3- Video çekerken videoda sesin olmaması. Ses kaydında mikrofon çalışıyor.
Elimde telefon götürdüğüm gibi çıktım apple storedan. Sonrasında da androide geçtim note 8 aldım. Kafam rahat. Ben mutlu telefonum mutlu yaşayıp gidiyoruz :)
Edit: Bu mesajı yazdıktan sonra facebookta karşıma çıkan ilk mesaj :) Kısacası apple ın satış sonrası destek kısmı zıvanadan çıkmış durumda
Yazilimci tarafından 30/Nis/18 20:04 tarihinde düzenlenmiştir -
mkyb bunu yazdıDarkSkull bunu yazdı
Bluetooth ile iphone harici cihazlara gönderemezsiniz o yüzden bluetooth ile gönderme yok da diyebiliriz. Dükkana fotoğraf çıkartmak için geliyorlar iphone geldiyse aha sıçtık diyoruz. Mail at diyoruz o ne der gibi suratımıza bakıyorlar. O kadar para verip cihaz alıyorlar cihazda mail hesabı yok. Olsa bile 5'er 5'er gönderebiliyorlar. Kablo taksak 2000 fotoğrafın arasından yarım saat 10 tane fotoğrafı arıyoruz. Bazı telefonlarda bilgisayardan galeriye girince 15 tane klasör var ama alfabetik olarak en sondaki klasör tarih olarak en sondaki olmayabiliyor. Kızın birine ısrarla mail at dedim o da ısrarla bilgisayara bağlayalım dedi. Oturttum bilgisayara kendin bul o zaman dedim 30-40 dk civarı telefondan 20-30 fotoğraf aradı. Android telefonla gelenler galeriden kendisi seçiyor bluetooth ile 500 fotoğraf da olsa yolluyor biz de müşteri de uğraşmıyor.
Windows kullanıyorsunuz sanırım. iphone'u bilgisayara takınca bu bilgisayara güvenilsin mi ? diyor. Ona güven deyin iphone Bilgisayarım menüsüne Android cihazlar gibi çıkacak. Orada fotoğrafları açıp boş yere sağ tık > Sıralama ölçütü > Değiştirme derseniz en son fotoğrafları gösterir.
fotograf basan biriysen yani fotografçiysan zaten buraya gelip iş zor felan diye yazmaya gerek bile yok , mkyb nin dediği gibi yapabilirsin , wetransfer ile atabilirsin , bluetooth ile atabilirsin (shareit programıyla iphone dan iphone a , iphone dan android e veya iphone dan pc ye veya androidden pc ye gibi tüm cihazlar arası bluetooth ve wifi yi kullanarak yüksek hızda veri transferi mümkündür.
HeyQirs bunu yazdıHtc kullanin kafanizi yormayin afyonluyum ama ayfon kullanmam
Hangi HTC hocam beats i satın alıp bundan sonra ses'te çok iyi cihazlar yapıcam diyip ilk ürettiği cihazlara beats kulaklık koyan ama ses çipi koymayan mı ?
yoksa çok eleştiri geldi diye bu sefer ses çipi koyan ama bu sefer de beats kulaklık koymayı unutan mı ?
yoksa bi ikisini de beceremeyip üstüne zarar da edip beats by dr.dre nin %50 sine sahipken çöp parasına beats hisselerini apple a kaptıran htc mi ?
sony ve htc firmalarına bir ara çok saygım vardı çünki iki firmada elindekinin en iyisini cihazlara koymaya çalıştı bir ara Sony Xperia Z serisi ile hem metal hem cam hem yüksek ram batarya ve iyi kamera yapmaya çalıştı , HTC de android üreticileri plastik çöp üretirken full alüminyum metal kasa çok iyi tasarımlar ve iyi ses kalitesi ile ayrışmaya çalıştı
Sonuç ne oldu ?
2 firmanında pazar payı 0 a yakın neden ?
1. En iyi kamera mottosuyla ortaya çıktılar , Sony lensi kendi üretip tüm dünyaya satan bir firma olmasına rağmen samsung ve apple her zaman daha iyi fotolar çekti sony sensörler ile.
HTC de sözde ultrapixel adıyla insanları kandırmaya çalıştı 4mp lik kamera koydular en iyi telefonlarına sonuç rezillik oldu.
2. En iyi ses dediler , HTC de Sony de kutu kapaklarına bakarsanız özel ses işlemcileri ve özel kulaklıkar sundular , fakat yine samsung ve apple dan iyisini yapamadılar , ki apple ın kutudan çıkan kulaklıkları leştir.
3. Su geçirmezlik , bugun iphone 6s den itibaren ve watch 2 den itibaren iphone ve watch serisi su geçirmezlik sertifikasına sahip evet hiç bir cihaz sıvı tamasını garanti kapsamına almıyor , fakat şöyle bir durum oldu , sony ilk su geçirmez amiral gemi serisini çıkartıp boğazda reklam filmi çektikten sonra o sattığı sony xperiaların neredeyse tamamı su aldı neden ? çünkü tüm su girişleri su geçirmez olarak yapılmak yerine tıpa ile koruma altına alındı , her gün şarj ettiğiniz cihaz doğal olarak tıpa kısımları follofoş olduğundan tüm satılan tıpalı xperilar su aldı sony mahkemelik oldu çünki apple da samsung da suya karşı koruma koyduğu halde gidip büyük mağzalara akvaryum koyup telefonu içine atıp reklam yapmadı fakat sony yaptı , apple tıpasız cihaz yaptıktan sonra sony de tıpasız modele geçti fakat artık kim alır sony? geçmiş ola.
Yani hocam bazı şeyler tecrübe , ben samsungcuydum , bir tizen geliştiremedi hala mis gibi bada nin aq koydu. bir firma dediğin hep daha iyi cihaz üretmek zorundadır amiral gemisi ise.
fakat bunlar manyak , s6 s6 edge ve note5 de hafızakartı girişini kaldırıp sorulduğunda ise bunlar telefonları yavaşlatan şeyler ondan kaldırdık demişlerdi , sonra geri koymak zorunda kaldılar bunların hepsi aptallıkların örnekleri.
HTC için android'in apple ı derlerdi fakat o kadar fazla sıçtıki artık Xiaomi için aynısını söyleniyor.
-
Yazilimci bunu yazdıPanxeR bunu yazdı
Garanti :) bu konuya hiç girmeyelim. Türkiye de düzgün servis veren 2 firma var Huawei ve Apple. Gerisi çöp. Samsung da o anakartı kaç defa söküp takarlar bir daha bozulur, General mobile : sorun lehimleme yöntemiyle giderilmiştir. amk.
Tamda bu konuya değinmek lazım hocam. Apple dan androide geçme sebebim apple ın garanti ve servis kapsamının eskisi gibi olmaması. Daha önceki mesajımda dediğim gibi 1 senedir açık case im var. Bu da deliller;
----
Bunların yanında diğer mesajımda dediğim gibi apple store lar şuan samsung servisinden beter durumda. Eskiden evet apple satış sonrası destek ve garantide çok iyiydi bunu kabul ediyorum ama şuan boktan öte buna emin ol. Şebeke sorunu için verilen cevap aramaların %80 ı yani 4/5 i nin sorunlu olması durumunda şebeke sorunu var kabul ediliyor. Yani 5 aramanın 2 si sorunsuz 3 ü sorunlu olursa garanti kapsamında tamir edilmiyor telefon. 3 arıza için servise 5s götürdüm
1- Şebeke sorunu. Arka tarafta telefonu götürüp deneme yaptı apple store çalışanı 5 arama yaptım 2 tanesinde ulaşılamıyor hatası verdi. 4 tanede vermediği için birşey yapamıyoruz cevabı veriyor.
2- Pil sorunu. Hiç kullanmadan günde 2 defa şarja takılıyor telefon. Pil ömrü kullanıma bağlı olarak % bilmem kaçın altına düşmüş. İsterseniz ücretiyle değişebiliriz.
3- Video çekerken videoda sesin olmaması. Ses kaydında mikrofon çalışıyor.
Elimde telefon götürdüğüm gibi çıktım apple storedan. Sonrasında da androide geçtim note 8 aldım. Kafam rahat. Ben mutlu telefonum mutlu yaşayıp gidiyoruz :)
Edit: Bu mesajı yazdıktan sonra facebookta karşıma çıkan ilk mesaj :) Kısacası apple ın satış sonrası destek kısmı zıvanadan çıkmış durumda
hocam istisnalar kaideyi bozmaz , ben 4 yıllık iletişim merkezi cep telefonu perakende sektörü tecrübem boyunca sadece 2 samsung cihazın samsung tarafından değişim yapıldığını gördüm.
fakat apple belki ayda 7-8 tane cihaza değişim veriyor.
satış adedine bakmaksızın ben cihazlara yapılan muameleye bakıyorum
şöyle bir örnek'de vereyim sana
casper e ekranı kırık cihaz yolladık fiyat versinler müşteri casper kendi servisinde yapılmasını istedi , üstüne de yazdık cihaz hasarlı fiyat verilecek müşteriye diye.
cihaz geri geldi , allah allah dedik arıza kaydı bile açmadan kargoyu direk aide etmişler dedik yanlışlık oldu heralde
tekrar gönderdik
tekrar geri geldi , 10-15 dk da casper müşteri temsilcisinin mobil birimine bağlandım
kadına diyorum ki cihazı neden arıza kaydı bile açmadan yani teslim almadan iade ediyorsunuz
cihazınızın ekranı kırıkmış diyor
evet diyorum
ekran hasarlı cihazları servisimiz kargodan kabul etmeden direk iade ederler diyor
bende diyorum ki zaten ekran değişimi olacak , müşteri fiyat istiyor yani normalde olması gereken cihazı servis alır inceler hasar kaydı çıkarır onarım fiyatı verir müşteriye , müşteri kabul ederse onarım yapılır kabul etmez ise onarım yapılmaz ,
casper ne diyor ? cihaz hasarlıysa biz kargoyu açmadan geri yollarız diyor.
dedim söylediğiniz şeyin saçmalığının farkında değilmisiniz ? zaten servis formunda cihazın hasarlı olduğu fiyat verilmesi gerektiği yazmıyormu niye almıyorsunuz ,
tekrar bana aynı cümleyi söyledi , hasarlı cihazları servisimiz hiç içeriğine formuna bakmadan iade eder.
alacaksın bir tane makinalı tüfek ne kadar o binada çalışan varsa çaycısına kadar tarayacaksın.
bu olaydan sonra ne oldu ?
müşteri haklı olarak 1 ay bekledikten sonra ( cihazın 2 defa servise gidiş geliş+ kargo süreleri) tüketici mahkeme heyetine gitmek istedi
tüketici hakem heyetide diyor ki casper servisinin kusurlu işlem yaptığını tespit edebilmek için servis formları lazım , fakat adamlar kargoyu direk hiç işlem kaydı açmadan geri reddettikler için elimizde sadece yurtiçikargonun kargo gidiş geliş tarihleri var , tüketici hakem heyetide biz bu evraklarla işlem yapamayız , casper sersvisine ait evrak gerekiyor diyip işlem yapmadı bile.
şimdi sen müşterisin başına böyle bişi geliyor ne yaparsın ? o telefonu satan bayideki o elemanı öldürürsün ? fakat onun ne suçu var sen ucuz telefon istedin diye onu sattı sana ?
neyse başa gelirsek , inşallah bir problem yaşamazsın , eski samsungcuy olarak ve çok fazla samsung cihaz satan biri olarak her markanın teknik servis gidiş geliş ve onarım süreçlerini biliyorum hocam.
En en en en kötüleri
Vestel , Reeder , Casper , gibi yerli markalar
Samsung , HTC , Sony , Motorola , Lenovo bunlar orta şeker
Huawei ve Apple ise çözüm konusunda en iyisi. Huawei nin iyi olma konusu apple'dan biraz farklı , cihazları daha az arıza yapıyor ve arıza olan cihazlar serviste hiç beklemeden aynı gün içinde onarılıyor.
Hadi bunları sktr et ?
Müşterimize 2 tane samsung a3 cihaz sattık , adam 1 gün sonra geri geldi , dediki bir telefonda rehberde soldan sağa çekince arama yapıyor veya tersini yapınca mesaj atıyor , fakat diğer a3 de bunu yapmıyor bu ne den olabilir dedi 2 cihaz da aynı anda satıldı 2 cihazda aynı anda kuruldu. Uğraştık uğraştık menüde öyle bir ayar göremedik samsung müşteri hizmetlerine bağlandık , bir kız ile konuşmaya başladık durumu anlattım ve bana dediki o cihazda öyle bir özellik yok.
Bak aynı marka aynı model aynı anda açılmış 2 cihaz var birinde bir özellik var diğerinde yok ve bana o özellik o cihazda yok deniyor.
Neyse müşteri hizmetleri hiç bir şekilde ilgilenemedi çünkü samsung da o kadar çok cihaz modeli varki , çalışanlar bile unutuyor özelliklerini eğitim alıyorlar ama hangi modelde vardı hangisinde yoktu hangisi destekliyordu vs derken kafaları gidiyor adamların. Sıkıntı şuymuş bir cihaz wifiye baglı oldugu için küçük bir güncelleme yapmış ve o özellik gelmiş fakat diğer cihaz sadece LTE ye bağlı oldugu için güncelleme yapmamış ve o özellik gelmemiş.
Ne kadar küçük bişi ? fakat destek gerektiğinde hiç bir destek alamıyorsun.
İnşallah servis ile alakalı bir sıkıntı yaşamazsın hocam hiç bir zaman. ben apple dan 3 defa telefon değiştirttim sırf kendim. başka hangi firma yapar ?
-
mkyb bunu yazdı
Yaş ilerleyince insan hiç bir şeyle uğraşmak istemiyor. Sanırım bu birazda yaşın ilerlemesinden ve parasal gücün artmasından dolayı. En iyisini alayım başım ağrımasın diyor insan. Eskiden Android telefonlara tonla rom kurardım vs ama gram zevk alamayınca iphone'a geçtim. iphone pahalı falan ama uzun dönemde parasının karşılığını çıkarıyor. Gerçi şuanda yeni çıkan amiral gemisi Androidler iphone parasına eş değer. Ama 2 ay sonra fiyat jet hızında düşüyor.
Ek olarak iphone tipik Amerikan malıdır. Daha üretim aşamasında Amerikalılar bir ürün nasıl uzun ömürlü olur diye kasıyor. Amerikan arabaları buna en güzel örnek.
Çok doğru tespit erimiyorsun vereyim yapsınlar diyorsun,
-
mkyb bunu yazdıDarkSkull bunu yazdı
Bluetooth ile iphone harici cihazlara gönderemezsiniz o yüzden bluetooth ile gönderme yok da diyebiliriz. Dükkana fotoğraf çıkartmak için geliyorlar iphone geldiyse aha sıçtık diyoruz. Mail at diyoruz o ne der gibi suratımıza bakıyorlar. O kadar para verip cihaz alıyorlar cihazda mail hesabı yok. Olsa bile 5'er 5'er gönderebiliyorlar. Kablo taksak 2000 fotoğrafın arasından yarım saat 10 tane fotoğrafı arıyoruz. Bazı telefonlarda bilgisayardan galeriye girince 15 tane klasör var ama alfabetik olarak en sondaki klasör tarih olarak en sondaki olmayabiliyor. Kızın birine ısrarla mail at dedim o da ısrarla bilgisayara bağlayalım dedi. Oturttum bilgisayara kendin bul o zaman dedim 30-40 dk civarı telefondan 20-30 fotoğraf aradı. Android telefonla gelenler galeriden kendisi seçiyor bluetooth ile 500 fotoğraf da olsa yolluyor biz de müşteri de uğraşmıyor.
Windows kullanıyorsunuz sanırım. iphone'u bilgisayara takınca bu bilgisayara güvenilsin mi ? diyor. Ona güven deyin iphone Bilgisayarım menüsüne Android cihazlar gibi çıkacak. Orada fotoğrafları açıp boş yere sağ tık > Sıralama ölçütü > Değiştirme derseniz en son fotoğrafları gösterir.
O kadarını biliyorum bilgisayar kullanmayı bilmeyen biri değilim. Saçma sapan klasörleme sistemi var bir klasöre giriyorsun 10 fotoğraf var birine giriyorsun 200 fotoğraf var birinde 3 video var. Neye göre klasör oluşturuyor belli değil. Bazı telefonlarda 2-3 klasör var bazılarında 15-20 klasör. Son zamanlarda çok denk gelmiyor sondaki klasör son klasör oluyor hep. Yazılım güncellemesi ile düzeltmişler galiba.
Bilgisayara kopyarlarken de bazı klasörlerde sürücü gibi görünen dosyalar oluyor o varsa dışarıdan klasör kopyalanmıyor. Adam telefon yedeği alacak 15 klasöre tek tek girip sürücü gibi görünenleri seçmeden kopyalamak zorunda kalıyoruz. Kopyala yapıştır yapıp işim bitecekken boşu boşuna uğraşıyoruz.
-
PanxeR bunu yazdıYazilimci bunu yazdıPanxeR bunu yazdı
Garanti :) bu konuya hiç girmeyelim. Türkiye de düzgün servis veren 2 firma var Huawei ve Apple. Gerisi çöp. Samsung da o anakartı kaç defa söküp takarlar bir daha bozulur, General mobile : sorun lehimleme yöntemiyle giderilmiştir. amk.
Tamda bu konuya değinmek lazım hocam. Apple dan androide geçme sebebim apple ın garanti ve servis kapsamının eskisi gibi olmaması. Daha önceki mesajımda dediğim gibi 1 senedir açık case im var. Bu da deliller;
----
Bunların yanında diğer mesajımda dediğim gibi apple store lar şuan samsung servisinden beter durumda. Eskiden evet apple satış sonrası destek ve garantide çok iyiydi bunu kabul ediyorum ama şuan boktan öte buna emin ol. Şebeke sorunu için verilen cevap aramaların %80 ı yani 4/5 i nin sorunlu olması durumunda şebeke sorunu var kabul ediliyor. Yani 5 aramanın 2 si sorunsuz 3 ü sorunlu olursa garanti kapsamında tamir edilmiyor telefon. 3 arıza için servise 5s götürdüm
1- Şebeke sorunu. Arka tarafta telefonu götürüp deneme yaptı apple store çalışanı 5 arama yaptım 2 tanesinde ulaşılamıyor hatası verdi. 4 tanede vermediği için birşey yapamıyoruz cevabı veriyor.
2- Pil sorunu. Hiç kullanmadan günde 2 defa şarja takılıyor telefon. Pil ömrü kullanıma bağlı olarak % bilmem kaçın altına düşmüş. İsterseniz ücretiyle değişebiliriz.
3- Video çekerken videoda sesin olmaması. Ses kaydında mikrofon çalışıyor.
Elimde telefon götürdüğüm gibi çıktım apple storedan. Sonrasında da androide geçtim note 8 aldım. Kafam rahat. Ben mutlu telefonum mutlu yaşayıp gidiyoruz :)
Edit: Bu mesajı yazdıktan sonra facebookta karşıma çıkan ilk mesaj :) Kısacası apple ın satış sonrası destek kısmı zıvanadan çıkmış durumda
hocam istisnalar kaideyi bozmaz , ben 4 yıllık iletişim merkezi cep telefonu perakende sektörü tecrübem boyunca sadece 2 samsung cihazın samsung tarafından değişim yapıldığını gördüm.
fakat apple belki ayda 7-8 tane cihaza değişim veriyor.
satış adedine bakmaksızın ben cihazlara yapılan muameleye bakıyorum
şöyle bir örnek'de vereyim sana
casper e ekranı kırık cihaz yolladık fiyat versinler müşteri casper kendi servisinde yapılmasını istedi , üstüne de yazdık cihaz hasarlı fiyat verilecek müşteriye diye.
cihaz geri geldi , allah allah dedik arıza kaydı bile açmadan kargoyu direk aide etmişler dedik yanlışlık oldu heralde
tekrar gönderdik
tekrar geri geldi , 10-15 dk da casper müşteri temsilcisinin mobil birimine bağlandım
kadına diyorum ki cihazı neden arıza kaydı bile açmadan yani teslim almadan iade ediyorsunuz
cihazınızın ekranı kırıkmış diyor
evet diyorum
ekran hasarlı cihazları servisimiz kargodan kabul etmeden direk iade ederler diyor
bende diyorum ki zaten ekran değişimi olacak , müşteri fiyat istiyor yani normalde olması gereken cihazı servis alır inceler hasar kaydı çıkarır onarım fiyatı verir müşteriye , müşteri kabul ederse onarım yapılır kabul etmez ise onarım yapılmaz ,
casper ne diyor ? cihaz hasarlıysa biz kargoyu açmadan geri yollarız diyor.
dedim söylediğiniz şeyin saçmalığının farkında değilmisiniz ? zaten servis formunda cihazın hasarlı olduğu fiyat verilmesi gerektiği yazmıyormu niye almıyorsunuz ,
tekrar bana aynı cümleyi söyledi , hasarlı cihazları servisimiz hiç içeriğine formuna bakmadan iade eder.
alacaksın bir tane makinalı tüfek ne kadar o binada çalışan varsa çaycısına kadar tarayacaksın.
bu olaydan sonra ne oldu ?
müşteri haklı olarak 1 ay bekledikten sonra ( cihazın 2 defa servise gidiş geliş+ kargo süreleri) tüketici mahkeme heyetine gitmek istedi
tüketici hakem heyetide diyor ki casper servisinin kusurlu işlem yaptığını tespit edebilmek için servis formları lazım , fakat adamlar kargoyu direk hiç işlem kaydı açmadan geri reddettikler için elimizde sadece yurtiçikargonun kargo gidiş geliş tarihleri var , tüketici hakem heyetide biz bu evraklarla işlem yapamayız , casper sersvisine ait evrak gerekiyor diyip işlem yapmadı bile.
şimdi sen müşterisin başına böyle bişi geliyor ne yaparsın ? o telefonu satan bayideki o elemanı öldürürsün ? fakat onun ne suçu var sen ucuz telefon istedin diye onu sattı sana ?
neyse başa gelirsek , inşallah bir problem yaşamazsın , eski samsungcuy olarak ve çok fazla samsung cihaz satan biri olarak her markanın teknik servis gidiş geliş ve onarım süreçlerini biliyorum hocam.
En en en en kötüleri
Vestel , Reeder , Casper , gibi yerli markalar
Samsung , HTC , Sony , Motorola , Lenovo bunlar orta şeker
Huawei ve Apple ise çözüm konusunda en iyisi. Huawei nin iyi olma konusu apple'dan biraz farklı , cihazları daha az arıza yapıyor ve arıza olan cihazlar serviste hiç beklemeden aynı gün içinde onarılıyor.
Hadi bunları sktr et ?
Müşterimize 2 tane samsung a3 cihaz sattık , adam 1 gün sonra geri geldi , dediki bir telefonda rehberde soldan sağa çekince arama yapıyor veya tersini yapınca mesaj atıyor , fakat diğer a3 de bunu yapmıyor bu ne den olabilir dedi 2 cihaz da aynı anda satıldı 2 cihazda aynı anda kuruldu. Uğraştık uğraştık menüde öyle bir ayar göremedik samsung müşteri hizmetlerine bağlandık , bir kız ile konuşmaya başladık durumu anlattım ve bana dediki o cihazda öyle bir özellik yok.
Bak aynı marka aynı model aynı anda açılmış 2 cihaz var birinde bir özellik var diğerinde yok ve bana o özellik o cihazda yok deniyor.
Neyse müşteri hizmetleri hiç bir şekilde ilgilenemedi çünkü samsung da o kadar çok cihaz modeli varki , çalışanlar bile unutuyor özelliklerini eğitim alıyorlar ama hangi modelde vardı hangisinde yoktu hangisi destekliyordu vs derken kafaları gidiyor adamların. Sıkıntı şuymuş bir cihaz wifiye baglı oldugu için küçük bir güncelleme yapmış ve o özellik gelmiş fakat diğer cihaz sadece LTE ye bağlı oldugu için güncelleme yapmamış ve o özellik gelmemiş.
Ne kadar küçük bişi ? fakat destek gerektiğinde hiç bir destek alamıyorsun.
İnşallah servis ile alakalı bir sıkıntı yaşamazsın hocam hiç bir zaman. ben apple dan 3 defa telefon değiştirttim sırf kendim. başka hangi firma yapar ?
Hocam istisnalar kaideyi bozmaz diyorsunda apple ın bana söylediği servis kurallarından bahsediyorum. Şuan sende götürsen, kral faysalda götürse şebeke sorunundan dolayı 5 defa arama yapacak 4 aramada sorun olmazsa değişim yapmayacak (ki bunuda kayıtlara geçirdiğinden apple store çalışanları insiyatif kullanamıyor). Bir cihazın şebeke sorunundan değişimi veya tamirinin yapılabilmesi için 5 aramadan 4 ünün sorunlu olması gerekiyor diyor. Yani 5 defa aradı telefonu 3 tanesinde sorun oldu 2 tanesinde telefon çalarsa şebeke sorunu yok diyor direk ve bu istisna değil apple ın süreci. Kaldı ki 2 sene evveline kadar apple dan şebeke sorunu var deyip direk değişim yaptırdığım telefon oldu (kontrol bile etmediler. Sözünüze güveniyoruz deyip değişim yaptılar). Ben apple kötüdür demiyorum. Apple ın şuanki servis ve satış sonrası destek hizmetleri b.k ötesi. 2 sene önce mükemmel ötesi idi. Airpods un tek kulaklığında sorun vardı (tüm ürünlerim apple dı bu arada. Aynı zamanda mac kullanıcısıyım), sıra bile almadım apple store a gidip sadece sorunu anlattım ve değişim oldu. Söylediklerine katılıyorum, sadece bunlar eskidendi diyorum. Apple artık satış sonrası destek ve servis konusunda ince eleyip sık dokuyor ki tabiri caiz ise b.k unu çıkarıyor (Sanırım son planlı eskitme furyasından sonra zararlarını minimuma indirmek için buldukları çözüm bu).
Not: Senin turkcell de olduğunu biliyorum hocam :) benim hatta bakmıştık cihaz için daha önce
-
PanxeR bunu yazdı
fotograf basan biriysen yani fotografçiysan zaten buraya gelip iş zor felan diye yazmaya gerek bile yok , mkyb nin dediği gibi yapabilirsin , wetransfer ile atabilirsin , bluetooth ile atabilirsin (shareit programıyla iphone dan iphone a , iphone dan android e veya iphone dan pc ye veya androidden pc ye gibi tüm cihazlar arası bluetooth ve wifi yi kullanarak yüksek hızda veri transferi mümkündür.
Hem adamın telefonuna hem bilgisayarıma fazladan neden program kurayım. Adama program kuracak olsam wifi ile alırım zaten. Bluetooth var ama kullanmak için o kadar takla atacaksam sokarım öyle telefona. Adamın internet paketi yok bir de kendi ağıma bağlayım. Sonra çıkmayı unutayım bizim wifi orospu olsun.
-
Arada hortlayan tartisma yine hortlamis ah ah su wp ye cok hizli öldürdüler android akar apple gereksiz pahali steve den sonra sacmaladilar
-
Konunun özeti :
mkyb tarafından 30/Nis/18 21:50 tarihinde düzenlenmiştir