Neden Müslümanız ?
-
Kısaca elimden geldiği kadar sorulara cevap vereyim...
Efendimiz'in bir hadisi şerifi var... "Eğer sizler hiç günah işlemeyen bir kavim olsaydınız... Allah sizileri helak eder ve günah işleyen sonrada işlediği günahtan ders alıp tevbe eden bir kavim yaratırdı."
Şimdi buna göre İmamı Azam Ebu Hanife'nin bu konuyla ilgili açık bildirimleri var... Kuran'da da açık bir biçimde geçen Nasuh Tevbesine dikkat çekiyor... bu konuyla ilgili...
Kişi eğer müslümansa ve bir gaflete düşerek birisini öldürdüyse... vb büyük günahları işlediyse elbette bunun cezasını çekecek ancak sahip olduğu iman nedeniyle cezasını çektikten sonra cennete alınacaktır.
Ancak her kim ki Nasuh gibi tövbe eder... İşte o zaman Allah c.c. o kişinin kalbine nazar eder ve görürse ki kulu gerçekten pişman ve yaptığı şeyi tekrar yapmamayı kendisine niyet edinmiş... İşte o zaman Allah c.c. o kişinin işlemiş olduğu bütün günahları sanki yıkanan bir insanın kirleri üzerinden dökülürmüşçesine döker... Amel defterinde işlemiş olduğu günahlar sevaba çevrilir...
Burada anlatılmak istenen mevzu aslen samimiyettir.
Gelelim müslüman olmayan birisinin ölümüne... Şimdi eğer kişinin İslamı araştırmak gibi bir şansı olduysa... yada herhangi bir manisi yoksa... bu kişi için kelimei şehadet şarttır... Ancak arkadaşın belirttiği üzere eğer kişi açlıktan ölüyorsa okuma yazması yoksa... çevresinde ona islamı anlatacak birisi yoksa... Hüküm Allah c.c. nundır. Hristiyan hamile bayan olayına gelince... Burada yine aynı durum söz konusu eğer islam hakkında bilgisi varsa buna rağmen Efendimiz'i reddediyorsa... Cennet ona kapalıdır. Zira bu anda bile Cennet'in anahtarı bekçisi olan Rıdvan ismindeki bir melektedir... Ve ne zaman ki Mizan tartısı biter kullar cennete girme hakkını elde eder o zaman Rıdvan anahtarı Tahtında oturan Efendimiz'e getirecek ve Allah c.c. nun Habibim cenete girecekleri sen seç buyuracaktır.
Daha detaylı soruları olanlar varsa... Çekinmeden özelden mesaj atabilir buradan her zaman yakalayamayabilirim.
-
irwa bunu yazdı:
-----------------------------
Kurtcebe bunu yazdı:
-----------------------------
Yav saçma saçma konuşmayın. Hamile kadın ölünce cennete , cuma günü ölen cennete vs. İslamın en büyük düşmanı müslüman olmayana islamı anlatan cahil müslümandır.
İslam dinin yeni araştıran arkadaşlar eğer işin derinine inecekseniz tefsir kaynaklarındanda yararlanın. Ben kendime müslümanım Kur'an dan ne okursam onu anlarım diyorsanda o iş olmaz eğer ince bişekilde bilgilenmek istiyorsan.
He şöyle olur Kuran'dan bir ayet okudun, örneğin kadının erkeği devamlı aldatması, kadınlık yükümlülüğünü keyfi olarak yerine getirmemesi sonrası erkeğin kadını kesinikle yaralamamak şartıyla dövme hakkı. İçinizden eminimki islam kadına böylemi yaklaşıyor gibi saçma bi soru gelecektir. işte bu ayetin tefsirini büyük islam ilmihallerinden tefsirlerini araştırabilirsiniz. Böyle böyle en doğru şekilde müslümanlık duruşuna en mantıklı gözden bakabilirsiniz.
-----------------------------o halde annene sor benim dediğimi kadın doğurduktan sonrada mezarı 40 gün açık kalırmış hatta loğusa kadın yanlız bırakılmaz derlermiş benimde araştırıken sorduğum 1 2 kişi bana dedi ewet cennete gidio içinde bi melek taşıdığı için die bende bunun üzerine zaten sorumu sordum :| bu kadar büyük tepkiye gerek yok bilgi paylaşımı yapıoruz şurda :|
-----------------------------İrwam, ablam, v si unutulmuş klavyesine kurban şunu her müslüman önce bilecekki hiçkimse şehitler ve peygamberler dışında yüzde yüz olarak hiçbir müslüman insan hakkında cennete girecek diye hüküm veremez.
-
çok değerli bi büyüğümden şunu öğrenmiştim. Her insan müslüman olarak doğar. fakat çevresindeki etkenlere bağlı olarak hristiyan veya yahudi olarak yetiştirilebilir fkat kişi yeterli akıl ve iradeye kavustuğu vakit doğru yolu bulmalıdır. eğer İslamı öğrenip hala müslümanlığı kabul etmiyosa o kişi cennete giremez...
günümüzde afrikada güney amerikada teknolojiden uzak hala ilkel kabile hayatı süren insanlar var. hala ilkel dinlere inanıyorlar. fakat İslamı öğrenme fırsatları yok. dış dünyayla iletişimleri kopuk televizyonlarda görüyoruz bu tür kabileleri işte bu kabilelerdeki insanlar müslüman olarak doğdukları ve İslamın var olduğunu bilmedikleri için cennete alınabilirler.
diğer bir hususta diğer dinlere mensup insanlar cennete girebilirler mi? bence girmeliler yaptıkları iyilikler karsılığında ödüllerini her müslüman gibi almalılar ama Hak din İslama ve peygamber efendimize inanmadıkları içinde müslümanlardan daha ağır bi şekilde cezalandırılmalıdırlar. Ama herseyin en doğrusunu en hayırlısı yüce Allah bilir ve uygular. bize dua etmek ve ona ibadet etmek düşer.
googleye Kuran mücizeleri diye yazın ve arastırın aklınızda bi yer tutar belki
-
ben yazdım yine ama biraz uzun kaçtığı için altına bir kaç yazı gelmiş arkadaşlar bir okuyun ona göre tekrar konuşalım mevzuyu.
-
Hamile kadın cennete gider masalını anlatan gecen gün çıkmış madem evrim var neden maymunlar hala var diyen kadın değilmi?
Onun söylediklerini pek ciddiye almayın o bilimden uzak,hurafeye yakın şeylere inanan sıradan bir müslüman işte.Sızıntı dergisi zırvalarını buraya taşıyan insanlar.
-
birde bir arkadaş söylemiş bence diğer dinlere mensup insanlarda yaptıkları iyilikler nedeniyle cennete gitmelidir demiş... Bizlerin onlar için söyleyebileceği tek şey... Allah hidayet etsin... zira, burada temel şart sağlanmamış olduğu için hüküm açıktır. İman... Birisi ne kadar iyilik yapmış olursa olsun... Allah c.c. u kabul etmiyorsa yaptığı amel sayılmayacaktır bu nedenle cennet o kişiye kapalıdır. :(
-
Ya arkadaşlar bir çoğunuzun yorumunu okudum son derece değişik kimininki saçma geldi kimininki normal bazılarının bazı şeyleri bilmemeleride abes geldi açıkçası ama kimseyi yargılamak gibi bir lüksüm yok bu konuda hem fikiriz müslümanım niçin müslüman bir ailede doğduğum için müslümanım çevremdeki insanlar müslüman olduğu için küçüklüğümde bu dini benimsedim fakat bu böyle kalmamalı zaman içinde araştırdım aradım taradım artık çevremdeki veya ailemdeki insanlar için değil ben böyle istediğim için müslüman kendim istediğim için yani bilinçli müslümanım tabiri caizse bunun dışında şüphesiz allah en büyük affedicidir en merhametlidir derler istediğini öldür vur kes sen halis niyetinle allahın kapısına vardığında ondan geri çevrilmezsin emin ol tövbeni edip bir daha tekrarlamamak kaydıyla o en büyük affedicidir. şehitlerle ilgili bir konu gördüm onada yazmak istiyorum hamile kadınlar, ilim tahsil yolunda ölenler allahın dini için cihad edenler ve bir kaç kategori daha var bu şekilde vefat edenler şehit sayılıyor ha kelime hatam olduysa düzeltilmesini isterim şimdilik bu kadar saygılarımla
-
edit.
