Yurt Dışında Okumak?
-
unbalanced bunu yazdıemnimax bunu yazdıunbalanced bunu yazdıAtakan bunu yazdı
hocam azerbaycan nasıldır ? okumak için
hatırladığım kadarıyla
http://tahribat.com/Murit-Homer/
bu arkadaş azerbaycandan okuyor/yaşıyor. ona sorabilirsin
Hocam para konusu sanirim sorun yasamam cunku o konuda babam sagolsun senin yillik giderin ne kadar oluyor peki ?
Hocam derslere gelecek olursak gecerim cunku meslegimi bilgisayari gercekten cok seviyorum. Ve isvicrede kac yilda tamamlarim egitimimi ? Bide rica etsem arkadasina sorarmisin orda nasil kac para lazim yillik biraz bilgi alirmisin ?
benim şuan kaldığım yer biraz şehir dışı ve öğrenciler için olduğundan ve çok fazla dışarı çıkamadığım için (çok yoğunum bu aralar) masraf değişiyor. bir de zorunlu sigorta yaptırıyorsun onun da en ucuzunu yaptırdığım halde ortalama olarak aylık masraf
kira = 295 chf
yol = 65 chf
sigorta= 78 chf
yemek = 500-600 chf
iş için yol= 100 chf
yani yaklaşık masrafım aylık 1000 frankı geçiyor da 2500 tl civarı sanırım.. Ama yakın zamanda başkente taşınacağım oradaki kiralar ve hayat daha pahalı..
Ayrıca dönem başı okul için 800 chf ödemen lazım o da 1700 tl falan ediyor. okulun ne kadar sürede biterden önce kabul edilip edilmeyeceğinin bir garantisi yok. edilirsen sana lisans dersleri verecekler ama ne kadar verecekler bilmiyorum. yüksek lisans 1.5 yılda bitiyor, senin lisansını da 1 yıl desek toplamda 2.5 yıl gibi bir sürede yüksek lisans mezunu olursun normal akışında tamamlarsan..
avusturya buraya göre pahalı değil ama okul ücreti daha pahalı. 700 euro civarı olması lazım dönem başı. Bir arkadaşım da polonyada yüksek lisans yapıyor o da bu civarlarda ödüyordu belki biraz daha fazla... ama polonya çok daha ucuz bir ülke..
hocam 2500 TL turkıye sartlarına normal tabı 2,5 yılda tamamlarsam zaten yuksek lısans mezunu olabılmek ıcın burada en az net 6 yıl okurum buda yıllık 2 ulkeyı hesaplarsak aralarında pek fark olmaz, para konusu sorun degıl sımdılık
ama su 1700 TL yı odeyıp kabul edılmemek sıkıntı olur yanı kotu bı durum :) pekı hocam yerlı sınıf arkadasların hocaların nasıl turklerı sevıyorlarmı ılk yıllarında sorun yasadın mı bence en onemlısı bu konu suan
avusturya ıcın bılgı alabılecegım bırılerı olsa guzel olur aslında, tabı polonyada ıyı aslında egıtımımı aldıktan sonra her yer ıyı suan bakalım,
bu arada hocam senınde her ulkede arkadasların var sızın lıse sınıfı toplu gocmu yaptı naptı :)
bıde kazakıstan nasıldır hocam varmı orada da arkadasın bızım unıde kazak ogrencı cok aılelerı gonderdıklerıne gore turklerı sevıyolardır dıe dusunuyorum :))
-
hocam büyük ihtimal 2. dönem için başvuruları kaçırdın, eylül-ekim gibi oluyor başvurular yani diğer başvurular için haziran ayına kadar zamanın var..
2500 lirayı baz alma hocam benim burda bazı arkadaşlarım o yüzden çok fazla harcamak zorunda değilim.. yani 2500 e ama yaşayabilirsin tabi .. mesela yeni taşınayacağım binaya 2000 tl ye yakın para vereceğim.. şimdi ne oldu tüm her şey alt üst oldu.. O yüzden kafanda 2500 lira diye odaklanma.
İkinci olarak da y.dışına gidiyorsan hocam sana tavsiyem aile desteği ile değil de kendi imkanlarınla okumaya çalış. Bu seni daha güçlü kılar, acizlikten kurtarır. Kendi ayaklarının üstünde ve özellikle yabancı bir ülkede durabilmek cidden zor bir iş ama bu sana saygnılık kazandırır, kişiliğini olgunlaştırır v.s. Ben ailemden bir kuruş istemeden okuyorum, daha önce y.dışında çek cmhuriyerindeydim orada da yine bir kuruş almadan kendim okudum.
Avusturya için arkadaşa sordum yine ama sitesine baktığımda bitmişti başvurular. Yerinde olsam gitmek istediğin ülkeler neresiyse onlarla ilgili araştırma yapardım sonra üniversitelerine bakardım, istenilen belgelere bakardım. Ve gidene kadar bir dil kursuna yazılıp dilimi geliştirirdim. Seni tanımadığım için seviyeni, kapasiteni bilemiyorum. İsviçre de okumak inan çok zor. Kaç gündür 2-3 saatlik uykuyla duruyorum.. Ki daha ortada ne sınav var ne bir şey ama sıkı bir eğitim sistemi var ve öğrencinin üstünde tüm yük. Türkiyedeki gibi arkadaşlardan alırım mantığı yok, yapacağın her şey yeni olması lazım. Üstüne bir şey katmadığın, benzeri olan bir şeyi kabul etmiyor adamlar. Yani yazılımı seviyorum demek ile olmuyor bu iş zaten bizim üniversitede dersler teori ağırlıklı yüksek lisansın şeyi böyle..
bu arada o avusturyadaki arkadaş diyor kim soruyorsa söyle ona almanya ya gitsin :D
bence de almanya daha mantıklı olabilir senin adına. iş bulma konusunda v.s. çok türk var... tabi öyle aa memleketlim gelmiş diyip bağrına basmayacaklar seni.. bir çok şeyin çıkar üzerine döndüğünü göreceksin.. elin gavurunun yapmadığı ama onun yaptığı şeyleri görünce zoruna gidecek.. çok konuşmak istemiyorum bazı arkadaşlar rahatsız oluyor ama gerçekler böyle
neyse hocam ben yatmaya çalışayım çok yorgunum, kalktığımda cevaplarım soruların varsa.. Bence de almanya yı bir araştır.. gitmeden önce de dili öğren. Ama almanyada bir dil kursuna gitmen daha güzel olur. dünyanın en iyi almanca kursu goethe institut dur. Burda olsaydı gidecektim ama burda yok maalesef. Sanrım türkiyede de var ama almanyada eğitim almak daha iyi. fiyatları ne kadar bilmiyorum ama instensiv kurslara bakabilirsin v.s.
-
http://www.goethe.de/ins/de/ort/fre/kur/enindex.htm
şurda yoğun kurs var intensive 8 deniliyor.. fiyato
bu arada bizim okuldaki kayıt parasını, kabul ediltikten sonra yatırıyorsun. Ama kayıt başvurus yaparkende 150 franktı sanırm ödeme yapman lazım
hadi kolay gelsin
unbalanced tarafından 06/Kas/14 17:36 tarihinde düzenlenmiştir -
unbalanced bunu yazdı
hocam büyük ihtimal 2. dönem için başvuruları kaçırdın, eylül-ekim gibi oluyor başvurular yani diğer başvurular için haziran ayına kadar zamanın var..
2500 lirayı baz alma hocam benim burda bazı arkadaşlarım o yüzden çok fazla harcamak zorunda değilim.. yani 2500 e ama yaşayabilirsin tabi .. mesela yeni taşınayacağım binaya 2000 tl ye yakın para vereceğim.. şimdi ne oldu tüm her şey alt üst oldu.. O yüzden kafanda 2500 lira diye odaklanma.
İkinci olarak da y.dışına gidiyorsan hocam sana tavsiyem aile desteği ile değil de kendi imkanlarınla okumaya çalış. Bu seni daha güçlü kılar, acizlikten kurtarır. Kendi ayaklarının üstünde ve özellikle yabancı bir ülkede durabilmek cidden zor bir iş ama bu sana saygnılık kazandırır, kişiliğini olgunlaştırır v.s. Ben ailemden bir kuruş istemeden okuyorum, daha önce y.dışında çek cmhuriyerindeydim orada da yine bir kuruş almadan kendim okudum.
Avusturya için arkadaşa sordum yine ama sitesine baktığımda bitmişti başvurular. Yerinde olsam gitmek istediğin ülkeler neresiyse onlarla ilgili araştırma yapardım sonra üniversitelerine bakardım, istenilen belgelere bakardım. Ve gidene kadar bir dil kursuna yazılıp dilimi geliştirirdim. Seni tanımadığım için seviyeni, kapasiteni bilemiyorum. İsviçre de okumak inan çok zor. Kaç gündür 2-3 saatlik uykuyla duruyorum.. Ki daha ortada ne sınav var ne bir şey ama sıkı bir eğitim sistemi var ve öğrencinin üstünde tüm yük. Türkiyedeki gibi arkadaşlardan alırım mantığı yok, yapacağın her şey yeni olması lazım. Üstüne bir şey katmadığın, benzeri olan bir şeyi kabul etmiyor adamlar. Yani yazılımı seviyorum demek ile olmuyor bu iş zaten bizim üniversitede dersler teori ağırlıklı yüksek lisansın şeyi böyle..
bu arada o avusturyadaki arkadaş diyor kim soruyorsa söyle ona almanya ya gitsin :D
bence de almanya daha mantıklı olabilir senin adına. iş bulma konusunda v.s. çok türk var... tabi öyle aa memleketlim gelmiş diyip bağrına basmayacaklar seni.. bir çok şeyin çıkar üzerine döndüğünü göreceksin.. elin gavurunun yapmadığı ama onun yaptığı şeyleri görünce zoruna gidecek.. çok konuşmak istemiyorum bazı arkadaşlar rahatsız oluyor ama gerçekler böyle
neyse hocam ben yatmaya çalışayım çok yorgunum, kalktığımda cevaplarım soruların varsa.. Bence de almanya yı bir araştır.. gitmeden önce de dili öğren. Ama almanyada bir dil kursuna gitmen daha güzel olur. dünyanın en iyi almanca kursu goethe institut dur. Burda olsaydı gidecektim ama burda yok maalesef. Sanrım türkiyede de var ama almanyada eğitim almak daha iyi. fiyatları ne kadar bilmiyorum ama instensiv kurslara bakabilirsin v.s.
zaten hocam her ıste evdkı hesap carsıya uymaz ılk yıl zaten hıc hesap tutturamam ılk yılım oldugu ıcın artık alıstıkca dengeye gırer harcamalarım.
hocam pekte aıle destegı degıl aılemın destegı okumamı ıstemelerı konusunda para konusunda dadestek bıraz kendı param dıyebılırım,
o yuzden buraya yazdımya hocam sımdıden nerye gıdecegımı karar vermek ıcın arastırıyorum unıversıteyı ulkeyı ınsanları ıstenen begelerı ınternette yazanlardansa bızzat yasayan sızlerden ogrenmek en dogrusu,
hocam bana bırsey katsın kendımı gelıstıreyımde uykusuzluga razıyım ben burda gunde 5 saat ders gorup hafta sonları 12-1 e kadar uyyozda noluyo gelecegımızın garantısı varmı evlensek esımızı cocugumuzu kalıtelı bır yasam verebılecekmıyız onları kımseye muhtac etmeden yasatabılecekmıyız benım ıcın suan onemlı olan yasam statumu yukseltmek bunun ıcın ne gerekırse yapmalıyım yapıcam artık,
hocam almanya dıyoda orda da bılıyoruzkı turklerı pek sevmıyolar cok olması evet gercekten cok fazla ınsanımız var orada bu bana bır artı olmaz sanırım yazdıklarına gore :) nıe almanya dıyor merak ettım bak onu acıklayamıyosan pmden yazarsan sevınırım :)
dıl olarak bende gıttıgım yerde dusunuyorum hocam sımdı burda gıtsem pratık yapma sansım sıfır o yuzden orda gıder hem pratıgımıde yaparım dıe dusunuyorum, sana ıyı geceler hocam o zaman sımdılık aklımda bı soru yok olursa yazarım buraya ama almanya nıe meraktayım ;)
-
Polonyayı ve polonyada eğitimi merak ediyorsan eğer sorularını cevaplayabilirim hocam pmm atman yeterli
-
Reberals bunu yazdı
Polonyayı ve polonyada eğitimi merak ediyorsan eğer sorularını cevaplayabilirim hocam pmm atman yeterli
muridim benım aklıma takılan soruları yazdım yukarıda senın solemek ıstedıgın ekstıraları artısı eksısı PM degılde herkes yararlansın buraya yazman mumkunse yazarsan memnun kalırım
-
Atakan bunu yazdı
hocam azerbaycan nasıldır ? okumak için
hocam burda eğitim 0
eğer hedefin eğitimse hiç tavsiye etmem buranı,zira kendim yurtdışı için ielts kursa gidiyorum.
-
Homer bunu yazdıAtakan bunu yazdı
hocam azerbaycan nasıldır ? okumak için
hocam burda eğitim 0
eğer hedefin eğitimse hiç tavsiye etmem buranı,zira kendim yurtdışı için ielts kursa gidiyorum.
Eğitim beni bağlamak ki hocam bana Diploma lazım Mimarlık diyetisyenlik gibi zaten ben ders dinleyen insan değilim kendim çalışırım hocam
-
Atakan bunu yazdıHomer bunu yazdıAtakan bunu yazdı
hocam azerbaycan nasıldır ? okumak için
hocam burda eğitim 0
eğer hedefin eğitimse hiç tavsiye etmem buranı,zira kendim yurtdışı için ielts kursa gidiyorum.
Eğitim beni bağlamak ki hocam bana Diploma lazım Mimarlık diyetisyenlik gibi zaten ben ders dinleyen insan değilim kendim çalışırım hocam
Ev kirası ben 300 azn ödüyorum bu nerdeyse 860 tl yapıyor,istersen sende çevir yanılıyor ola bilirim.
Burda Mimarlık üniversitesi var bak istersen sitelerine http://www.azmiu.edu.az/?/en/
Bana göre hayat pahalı burda.Macarıstan,Polonya,Çek gibi ülkeleri ile bazen aynı bazende daha yüksek oluyor.
-
bugün başvuru sondu.
ylsy
yurt dışında master ve/veya doktora için burs veriyor meb
