Yurt Dışında Okumak?
-
Reberals bunu yazdı
Polonyayı ve polonyada eğitimi merak ediyorsan eğer sorularını cevaplayabilirim hocam pmm atman yeterli
hocam bende yurt dışı düşünüyorum şuan ilk aşama olarak dil kursuna yazıldım dil öğreniyorum ingilizce seneye mayısta kurs bitcek o zamana kadar derdimi anlatmak konuşmak istiyorum. Aslında bnm kafamda irlanda isviçre abd ingiltere filan var. isviçreye gittim beğendim ama nasıl gidilir bilmiyorum az önce diğer arakdaş yazmış o oarada ona detayları sorcam bende :) senden polonyayı dinliyim nasıldır kira filan yaşam şartı okulllar nasıl eğitim nasıl?
ben 2 yıllık makine resim konstrüksiyon okudum makine ressamlığı şuan ise işletme okuyorum aof 4 dersim kaldı sonra 4 yıllık mezun olcam ve dolasıyla seneye haziranda-temmuzda en geç mezunum. nasıl geliriz nasıl başvuru yaparız sen ne zamandır oradasın anlat hele bi =)
-
Su an california'da okuyorum hocam. Çizik olsun gelince ben de yazarim.
Hocam work&travel ile çalışma olayı yaş, çünkü sen öğrenci olarak gittiğin zaman F1 vizesi alıyorsun. F1 vizesi ile de çalışman yasak, çalışırken yakalanırsan ülkeden atılman olası. Ancak internet üzerinden kayıtsız, kaçak işler yaparak para kazanabilirsin.
Amerika'da City College, Community College gibi okullar var. Bunlar 2 yıllık okullar, community college'lara genelde 50 yaşını geçmiş, can sıkıntısından giden tipler yazılıyor. Yani onları tavsiye etmiyorum. City College'lar daha kaliteli oluyor (gittiğin okula göre değişir tabi), ve burda millet önce bir city college'da ilk iki yılı okuyup daha sonra başka bir 4 yıllık okula transfer oluyor, bu baya yaygın bir durum.
Sebebi ise; hangi eyalet olursa olsun Amerika'da 4 yıllık okul fiyatları çok pahalı. Yani yıllık minimum 30bin dolardan falan bahsediyorum. O yüzden önce 2 yıllık okula gidiyorlar, hem ilk 2 yılı ucuza tamamlamış oluyorlar, hem de city college'da dersleri daha kolay veriyorlar.
City College'larda yıllık 5-10 bin dolara okuyabilirsin. Ücretler tamamen gittiğin eyalete göre değişiyor. California biraz bütçe sıkıntısı çekiyor, dolayısıyla fiyatlar ve vergi oranları biraz yüksek.
Benim tavsiyem Avrupa'ya gitmen olurdu, çünkü Amerika cidden pahalı. Ben bu dönem sonunda dönüyorum, karşılayamıyoruz çünkü :P
Dili harbiden iyi öğrenmen lazım, yani ben buraya gelmeden önce essay, research paper vs. o tarz konulara aşinaydım. Akademik formatta falan yazıyordum, dizi falan da izleyebiliyordum(tamamını anlamasam da). Ama buraya gelince hayatımda görmediğim bir sürü farklı terimle karşılaştım, sistemleri de bir çok konu için farklı. Dolayısıyla ayak uydurabilmen için sağlam dil olması lazım.
Bunların haricinde bankanda en az 1 yıllık masraflarını fazlasıyla karşılayacak miktarda para olması gerekiyor. Vize alırken gerekli olur bu.
Yurt dışında okumayı, yaşamayı tavsiye eder misin dersen kesinlikle evet derim. Ben buraya gelmeden önce çok araştırdım, yani 1 yıl falan gidilecek yerlere baktım. Hep Avrupa istiyordum ama olmadı, son çare California'ya geldim. Şu an da gayet memnunum.
Gitmeden önce başkalarının tecrübelerini okudum, araştırdım. Herkes aynı şeyi söylüyordu, yurt dışına çıktığın zaman kendi başınasın. Yani artık Türkiye'deki gibi ailenin dibinde olmadığın için işleri kendin hallediyorsun. Kendi ayakların üstünde durmayı öğreniyorsun. Kişiliğin değişiyor, bunu hafife alma derim. Yani bana herkes bi nevi kendini bulacağın bir yolculuk gibi bir şey olur tarzında şeyler söylüyordu, çünkü kendinle baş başa kalıyorsun. Bu çok doğru, karakterin belli bir şekle giriyor, hayatın boyunca yaşadığın dünyadan bambaşka şeylerle karşılaşıyorsun, hala refleks haline getiremediğin bir dili konuşuyorsun. Kafan atınca yanına gidebileceğin ailen falan olmuyor vs.
Ama hepsine değer derim, fırsatın olursa kesinlikle git. Gezebildiğin kadar yer gez, daha spesifik soruların varsa yardımcı olmaya da çalışırım. Buraya öyle aklıma gelen bazı şeyleri yazdım.
pcdoktor636 tarafından 06/Kas/14 21:13 tarihinde düzenlenmiştir -
pcdoktor636 bunu yazdı
Su an california'da okuyorum hocam. Çizik olsun gelince ben de yazarim.
Hocam work&travel ile çalışma olayı yaş, çünkü sen öğrenci olarak gittiğin zaman F1 vizesi alıyorsun. F1 vizesi ile de çalışman yasak, çalışırken yakalanırsan ülkeden atılman olası. Ancak internet üzerinden kayıtsız, kaçak işler yaparak para kazanabilirsin.
Amerika'da City College, Community College gibi okullar var. Bunlar 2 yıllık okullar, community college'lara genelde 50 yaşını geçmiş, can sıkıntısından giden tipler yazılıyor. Yani onları tavsiye etmiyorum. City College'lar daha kaliteli oluyor (gittiğin okula göre değişir tabi), ve burda millet önce bir city college'da ilk iki yılı okuyup daha sonra başka bir 4 yıllık okula transfer oluyor, bu baya yaygın bir durum.
Sebebi ise; hangi eyalet olursa olsun Amerika'da 4 yıllık okul fiyatları çok pahalı. Yani yıllık minimum 30bin dolardan falan bahsediyorum. O yüzden önce 2 yıllık okula gidiyorlar, hem ilk 2 yılı ucuza tamamlamış oluyorlar, hem de city college'da dersleri daha kolay veriyorlar.
City College'larda yıllık 5-10 bin dolara okuyabilirsin. Ücretler tamamen gittiğin eyalete göre değişiyor. California biraz bütçe sıkıntısı çekiyor, dolayısıyla fiyatlar ve vergi oranları biraz yüksek.
Benim tavsiyem Avrupa'ya gitmen olurdu, çünkü Amerika cidden pahalı. Ben bu dönem sonunda dönüyorum, karşılayamıyoruz çünkü :P
Dili harbiden iyi öğrenmen lazım, yani ben buraya gelmeden önce essay, research paper vs. o tarz konulara aşinaydım. Akademik formatta falan yazıyordum, dizi falan da izleyebiliyordum(tamamını anlamasam da). Ama buraya gelince hayatımda görmediğim bir sürü farklı terimle karşılaştım, sistemleri de bir çok konu için farklı. Dolayısıyla ayak uydurabilmen için sağlam dil olması lazım.
Bunların haricinde bankanda en az 1 yıllık masraflarını fazlasıyla karşılayacak miktarda para olması gerekiyor. Vize alırken gerekli olur bu.
Yurt dışında okumayı, yaşamayı tavsiye eder misin dersen kesinlikle evet derim. Ben buraya gelmeden önce çok araştırdım, yani 1 yıl falan gidilecek yerlere baktım. Hep Avrupa istiyordum ama olmadı, son çare California'ya geldim. Şu an da gayet memnunum.
Gitmeden önce başkalarının tecrübelerini okudum, araştırdım. Herkes aynı şeyi söylüyordu, yurt dışına çıktığın zaman kendi başınasın. Yani artık Türkiye'deki gibi ailenin dibinde olmadığın için işleri kendin hallediyorsun. Kendi ayakların üstünde durmayı öğreniyorsun. Kişiliğin değişiyor, bunu hafife alma derim. Yani bana herkes bi nevi kendini bulacağın bir yolculuk gibi bir şey olur tarzında şeyler söylüyordu, çünkü kendinle baş başa kalıyorsun. Bu çok doğru, karakterin belli bir şekle giriyor, hayatın boyunca yaşadığın dünyadan bambaşka şeylerle karşılaşıyorsun, hala refleks haline getiremediğin bir dili konuşuyorsun. Kafan atınca yanına gidebileceğin ailen falan olmuyor vs.
Ama hepsine değer derim, fırsatın olursa kesinlikle git. Gezebildiğin kadar yer gez, daha spesifik soruların varsa yardımcı olmaya da çalışırım. Buraya öyle aklıma gelen bazı şeyleri yazdım.
hocam tesekkur ederım usenmemıs yazmıssın,
kısaca para konusunda pek sıkıntı cekmem kendı ayakalarım uzerınde duruyorum zaten 18 yasından berı aılemden hıc para almadım
pekı hocam unıye gıdıp yazılma kayıt ucak bıletı gıbı masraflar ıstenen belgeler kayıt olma yuzdesı bunlar hakkın da da bıraz bılgı verebılırmısın ?
-
emnimax bunu yazdıpcdoktor636 bunu yazdı
hocam tesekkur ederım usenmemıs yazmıssın,
kısaca para konusunda pek sıkıntı cekmem kendı ayakalarım uzerınde duruyorum zaten 18 yasından berı aılemden hıc para almadım
pekı hocam unıye gıdıp yazılma kayıt ucak bıletı gıbı masraflar ıstenen belgeler kayıt olma yuzdesı bunlar hakkın da da bıraz bılgı verebılırmısın ?
Hocam az önce bir pm geldi, o arkadaş da aynı şeyleri sormuş.
Kısaca bu iş tamamen başvurduğun okula, eyalete, almak istediğin diplomaya göre değişir. Okulların kabul yüzdesi de farklı, kimi %100 kabul ediyor, kimi %50. Dolayısıyla bu tarz şeylere kafanda 3-5 tane okul belirledikten sonra bakılır.
Ama genel olarak lise not ortalamanın en az 2.5-3 olmasına bakıyorlar. Bu öyle fazla bir şey değil çünkü Türkiye'de liseyi geçmek için zaten buna yakın bir şeyler alman gerekiyor. Dolayısıyla bunda sıkıntı çıkmaz.
Bazı okullar ingilizce yeterlilik ister, bazıları kendi sınav yapar ona göre seni bir seviyeye yerleştirir. Türkiye'de düzgün bir kurumdan toelf/ielts almanı tavsiye ederim. Kayıt işlemlerinde de genellikle hazır etmen gereken şeyler:
Pasaport
Fotoğraf
Başvuru Formu
Bankadan mektup(finansal durum mektubu)
Başvuru Ücreti
Bankadaki mevcut paran
Lise Diploması/transkripti (ingilizce)
Okuduysan/hala okuyorsan Üniversite transkripti.
Bunlar için 3 ay ver kendine, aceleye de gelmemiş olur böylece.
Uçak bileti çok değişiyor, yani kış döneminde gidersen çok daha ucuza alabilirsin. Yazın baya pahalı oluyor. Okulların eylülde açıldığını varsayalım, senin ağustos'ta burda olman gerekiyor ki alışabilesin. Ağustos için gidiş, mayıs/haziran için de dönüş bileti alırsan yaklaşık 3bin liraya gidiş/dönüş almış olursun. Bizim arkadaş yarı fiyatına aldı, daha pahalı da alabilirsin. Ama ortalama fiyat 3bin olur gidiş dönüş alırsan.(böyle yapmanı tavsiye ederim, daha ucuza gelir)
100 lira daha ucuza alacam diye 15 saatte gidecek uçak yerine 35 saatte gidenden alma hocam, çekeceğin rezilliğe değmez.
Üniversitelerin kabul yüzdesi city college'lardan daha düşüktür, ama güzel bir ielts puanı ile gayet saygın üniversitelere bile girebilirsin. Bunu çok duydum çevremden, ne kadar doğru bilmiyorum.
Benim tavsiyem de önce bi city college'da okuman olur. Çünkü burada eğitim sistemi Türkiye'dekinden çok farklı. ( Türkiye'de Bilkent, ODTÜ, Boğaziçi gibi bir okulda okuduysan alışık olabilirsin. Çünkü bu okullarda da Amerikan modeli uygulanıyor.) Kısaca 1 tane vize 1 tane final ile geçeyim gibi bir şey yok burda. 2 gün okula gitmesen dersten bırakıyorlar. ( bunu da para için yapıyorlar, yani seni bıraktıklarında yeni ders alman gerekiyor. O da ekstra para) Kendim kazanıyorum vs. demişsin. Durumun ne bilmiyorum ama burası cidden pahalı. Yani 18 yaşında birinin sadece kendi geliri ile karşılaması baya baya zor.
Bu arada ilk mesajda gittiğim ülkede insanların Türkleri sevmesi önemli demişsin. Amerika burada devreye giriyor işte. Avrupa ülkelerine vs. göçmen olarak gittiğinde sana iyi gözle bakmıyorlar, yani oranın düzenini bozacak, huzurunu kaçıracak kişiymişsin gibi bakıyorlar. Göçmenleri sevmiyorlar. ( Aynı bizim suriyelilere bakışımız gibi düşün) Ama Amerika için böyle bir durum yok. Adını duymadığın ülkelerden insanlarla tanışırsın burada, kimse kimseyi yargılamaz. Amerika'yı bugünkü konumuna getiren de bu zaten. Sadece senin çalışmaların, fikirlerin önemli.
Burada hayat eyalete ve şehire göre çok değişiklik gösteriyor. Ama California'ya gelirsen pişman olacağını zannetmiyorum :)
Ben Santa Barbara'dayım. Fotoğraflarına falan da bakarsan zaten cennet gibi bir yer burası. Burası biraz Avrupa şehri gibi. Duymuşundur belki, Amerika'da toplu taşıma pek iyi değil. Ama bu şehirde otobüs sistemi var, bir çok yere otobüsle gidebiliyorsun. Kiralar aşırı pahalı. Arabalar ucuz. İnsanlar baya saygılı, güler yüzlü. "Adımını attığın anda araba duruyor" muhabbeti burası için de geçerli.
-
pcdoktor636 bunu yazdıemnimax bunu yazdıpcdoktor636 bunu yazdı
hocam tesekkur ederım usenmemıs yazmıssın,
kısaca para konusunda pek sıkıntı cekmem kendı ayakalarım uzerınde duruyorum zaten 18 yasından berı aılemden hıc para almadım
pekı hocam unıye gıdıp yazılma kayıt ucak bıletı gıbı masraflar ıstenen belgeler kayıt olma yuzdesı bunlar hakkın da da bıraz bılgı verebılırmısın ?
Hocam az önce bir pm geldi, o arkadaş da aynı şeyleri sormuş.
Kısaca bu iş tamamen başvurduğun okula, eyalete, almak istediğin diplomaya göre değişir. Okulların kabul yüzdesi de farklı, kimi %100 kabul ediyor, kimi %50. Dolayısıyla bu tarz şeylere kafanda 3-5 tane okul belirledikten sonra bakılır.
Ama genel olarak lise not ortalamanın en az 2.5-3 olmasına bakıyorlar. Bu öyle fazla bir şey değil çünkü Türkiye'de liseyi geçmek için zaten buna yakın bir şeyler alman gerekiyor. Dolayısıyla bunda sıkıntı çıkmaz.
Bazı okullar ingilizce yeterlilik ister, bazıları kendi sınav yapar ona göre seni bir seviyeye yerleştirir. Türkiye'de düzgün bir kurumdan toelf/ielts almanı tavsiye ederim. Kayıt işlemlerinde de genellikle hazır etmen gereken şeyler:
Pasaport
Fotoğraf
Başvuru Formu
Bankadan mektup(finansal durum mektubu)
Başvuru Ücreti
Bankadaki mevcut paran
Lise Diploması/transkripti (ingilizce)
Okuduysan/hala okuyorsan Üniversite transkripti.
Bunlar için 3 ay ver kendine, aceleye de gelmemiş olur böylece.
Uçak bileti çok değişiyor, yani kış döneminde gidersen çok daha ucuza alabilirsin. Yazın baya pahalı oluyor. Okulların eylülde açıldığını varsayalım, senin ağustos'ta burda olman gerekiyor ki alışabilesin. Ağustos için gidiş, mayıs/haziran için de dönüş bileti alırsan yaklaşık 3bin liraya gidiş/dönüş almış olursun. Bizim arkadaş yarı fiyatına aldı, daha pahalı da alabilirsin. Ama ortalama fiyat 3bin olur gidiş dönüş alırsan.(böyle yapmanı tavsiye ederim, daha ucuza gelir)
100 lira daha ucuza alacam diye 15 saatte gidecek uçak yerine 35 saatte gidenden alma hocam, çekeceğin rezilliğe değmez.
Üniversitelerin kabul yüzdesi city college'lardan daha düşüktür, ama güzel bir ielts puanı ile gayet saygın üniversitelere bile girebilirsin. Bunu çok duydum çevremden, ne kadar doğru bilmiyorum.
Benim tavsiyem de önce bi city college'da okuman olur. Çünkü burada eğitim sistemi Türkiye'dekinden çok farklı. ( Türkiye'de Bilkent, ODTÜ, Boğaziçi gibi bir okulda okuduysan alışık olabilirsin. Çünkü bu okullarda da Amerikan modeli uygulanıyor.) Kısaca 1 tane vize 1 tane final ile geçeyim gibi bir şey yok burda. 2 gün okula gitmesen dersten bırakıyorlar. ( bunu da para için yapıyorlar, yani seni bıraktıklarında yeni ders alman gerekiyor. O da ekstra para) Kendim kazanıyorum vs. demişsin. Durumun ne bilmiyorum ama burası cidden pahalı. Yani 18 yaşında birinin sadece kendi geliri ile karşılaması baya baya zor.
Bu arada ilk mesajda gittiğim ülkede insanların Türkleri sevmesi önemli demişsin. Amerika burada devreye giriyor işte. Avrupa ülkelerine vs. göçmen olarak gittiğinde sana iyi gözle bakmıyorlar, yani oranın düzenini bozacak, huzurunu kaçıracak kişiymişsin gibi bakıyorlar. Göçmenleri sevmiyorlar. ( Aynı bizim suriyelilere bakışımız gibi düşün) Ama Amerika için böyle bir durum yok. Adını duymadığın ülkelerden insanlarla tanışırsın burada, kimse kimseyi yargılamaz. Amerika'yı bugünkü konumuna getiren de bu zaten. Sadece senin çalışmaların, fikirlerin önemli.
Burada hayat eyalete ve şehire göre çok değişiklik gösteriyor. Ama California'ya gelirsen pişman olacağını zannetmiyorum :)
Ben Santa Barbara'dayım. Fotoğraflarına falan da bakarsan zaten cennet gibi bir yer burası. Burası biraz Avrupa şehri gibi. Duymuşundur belki, Amerika'da toplu taşıma pek iyi değil. Ama bu şehirde otobüs sistemi var, bir çok yere otobüsle gidebiliyorsun. Kiralar aşırı pahalı. Arabalar ucuz. İnsanlar baya saygılı, güler yüzlü. "Adımını attığın anda araba duruyor" muhabbeti burası için de geçerli.
http://www.youtube.com/watch?v=g4OD5ma45J4 aklıma gelen :D
-
emnimax bunu yazdıunbalanced bunu yazdıAtakan bunu yazdı
hocam azerbaycan nasıldır ? okumak için
hatırladığım kadarıyla
http://tahribat.com/Murit-Homer/
bu arkadaş azerbaycandan okuyor/yaşıyor. ona sorabilirsin
Hocam para konusu sanirim sorun yasamam cunku o konuda babam sagolsun senin yillik giderin ne kadar oluyor peki ?
Hocam derslere gelecek olursak gecerim cunku meslegimi bilgisayari gercekten cok seviyorum. Ve isvicrede kac yilda tamamlarim egitimimi ? Bide rica etsem arkadasina sorarmisin orda nasil kac para lazim yillik biraz bilgi alirmisin ?
Paran çoksa Londra'ya gel.En kötü 1+1 evin kirası 1000 sterlin ( 3600TL ), gerisini sen araştır.Bakalım senin peder bu işe ne diyecek :D
-
hepte batıya gitmişsiniz hiç doğuda okuyan yokmu japonya kore falan
-
futurist bunu yazdı
hepte batıya gitmişsiniz hiç doğuda okuyan yokmu japonya kore falan
Böcek Yedirecen abla bize :))
-
Atakan bunu yazdıfuturist bunu yazdı
hepte batıya gitmişsiniz hiç doğuda okuyan yokmu japonya kore falan
Böcek Yedirecen abla bize :))
yok canım. balık yeriz :)) bizimkilerde öyle diyor. hazır birşey yenilmez sebze balık.
-
bu sene mühendislikten mezun oldum özellikle almanyada okuyan yüksek lisans yapan var mı hocalar?? Nasıl gittiniz neler önerirsiniz? ocakta istanbulda işletme yükseği yapmayı düşünüyorum ordan yurtdışına geçiş yapabilir miyim ?
Kafamda deli sorular :DD
kukunku tarafından 06/Kas/14 22:51 tarihinde düzenlenmiştir
