Alkol Yasağına Çözüm?
-
peki hoca neden 22 den sonra yasaklandı alkol
-
slim_38 bunu yazdızumsuk bunu yazdıslim_38 bunu yazdıAntiSeptiK bunu yazdıPathfindeR00 bunu yazdı
Biriside çıkıp akşam 10 dan sonra şu mereti içmeyiverek demiyor. Müstehak.
Birisi de çıkıp ulan birilerinin özgürlükleri gitti ama hadi hayırlısı demiyor.
"1. Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın düşünme veya davranma, herhangi bir şarta bağlı olmama durumu, serbestî.2. Her türlü dış etkiden bağımsız olarak insanın kendi iradesine, kendi düşüncesine dayanarak karar vermesi durumu, hürriyet.
çünkü size dokunmayan yılan. müstehak.Birisi de çıkıp demiyor ki Avrupada 21 ülkede artı Amerika da yasak diye...
Vay anasını Avrupada ve Amerikada Hürriyet kalmamış...
Hollandada ot özgür, hadi onuda getirin sıkıyorsa.
Gay evlilikleride var , özgür ülke. Hadi onuda getirin sıkıyorsa.Obama diyor ki ; gay eviliklerinin önü açılmalı ve kürtaja devlet karışamamalı. Hadi erdoğan bunuda desin sıkıyorsa.
Madem özgürlük falan diyorsun ;
ABD*11Özgür
Türkiye*33Kısmen Özgür
Batı ve Amerika ile kıyaslıyorsun ya bak bakalım özgürlüğe !!! Öyle işinize geldimi "ABD ve AB" deyip, gelmediğinde "bizim örf adetler" demekle olmaz birader.
***
Gel basın özgürlüğüne bakalım
son sırada ve kısmen özgür. Bir ülkede basın özgür değilse (ki bizde olmadığını defalarca gödük), o ülkede demokrasi ve özgürlükten bahsedilemez.
***
Yasaklar konusunda ABD ve AB'yi örnek al , ama iş başka konularda eşitlik ve özgürlüğe geldimi kıvırrrr. Yok öyle iş !
Benden önceki yorumu okursan ona cevap verdiğimi anlarsın (alkol yasağı-özgürlük ilişkisi) ...Yani durduk yere söylemedim onu.
Ayrıca (Bkz."Kıvır" diyen kişinin konu değiştirmesi)
Amerikada yaşayan ve turistik amaçla giden tanıdıklarım var. Çatır çatır içiyolar. Alıyolar. Benden sana tavsiye buraya gelip yazacaklarını tayyipten duyduklarında yazma. Senin kafandakiler kanar bu yalanlara. Abd de bir kaç eyalatte uygulanan yasakları tüm eyaletlerde uygulanıyomuş gibi gösteremezsin.
Olimpiyatlara gelince bende isterim ülkemizde yapılsın amaa. Sen önce önündeki boku temizlemeden ne bok yemeye yeni bok ekliyosun önüne ?
-
slim_38 bunu yazdıAntiSeptiK bunu yazdıPathfindeR00 bunu yazdı
Biriside çıkıp akşam 10 dan sonra şu mereti içmeyiverek demiyor. Müstehak.
Birisi de çıkıp ulan birilerinin özgürlükleri gitti ama hadi hayırlısı demiyor.
"1. Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın düşünme veya davranma, herhangi bir şarta bağlı olmama durumu, serbestî.2. Her türlü dış etkiden bağımsız olarak insanın kendi iradesine, kendi düşüncesine dayanarak karar vermesi durumu, hürriyet.
çünkü size dokunmayan yılan. müstehak.Birisi de çıkıp demiyor ki Avrupada 21 ülkede artı Amerika da yasak diye...
Vay anasını Avrupada ve Amerikada Hürriyet kalmamış...
Avrupada kaç ülkede satış yasağı var?
1- İşletmelerin ruhsat almasını zorlaştırdılar
2- Alkol'lü ürünlerin vergisini yükselttiler
3- Şimdidide parekende satış yasağı getirildi
Millet salak değil. Kıllı tayfanın alkole olan düşmanlığını ortada. O göt oradan inecek demiştik ama anlatamadık.
-
Toptan satışı yasak değil :)
-

Yaratıcı düşünme ve inovasyona çok güzel bir örnek,
-
arkadaki amcanın tipe bak ayakta boşalıyor sanki yaşamın sırrını bulmuşlar gibi mutlular amk
-
niye hep kafanız sıkışınca hollanda diyorsunuz anlamıyorum. koskoca dünya da 1 tane mal ülke var hep onu örnek teşkil ediyorsunuz kendinize.
ayrıca abd dedğin ülke de her milletten insan var ve türkiye şuna gay evlilkleri vs gibi şeyler için daha hazır değil.
diğer bir konu basın özgürlüğü demişsin.
ulan yıllardır yalan yanlıs haber yapıp para kazanmaya calısan zihniyetleri ne zaman oldu da savunmaya balşadık.
tarafsız bir tane kanal ve gazete gösterin ellerinden öpeyim
-
ne akpliyim ne dinciyim, bu konudaki gorsumse, iyi olmus amk. bok var bitanesi 5 lira. milletin hicbirseye parası olmaz, icki sigara dedimmi havasından gecilmez. gıcık olurum boyle tiplere. zaten normal aklı basında ve işsiz olmayan bi adam gece 2-3 de icmez. icersede luks mekanda icer. zengin adam heryerde icer zaten..
gecenin bi vakti icip icip trafige cıkan maganda mı dersin, saga sola ailesine çatan adam mı dersin.. birazda iyi yonlerinden bakın, hemen olayı dine bağlamayın.
bassınlar cezayı dısarda serserilik yapanlara, zabıtalar gece 10 dan sonra denetlesin. siviller dolaşsın derim ben.
yazdıklarıma karsı goruslere de saygı duyarım, son olarak
amsterdam da gecen sene gece 12 de metroda elimde bira var diye 97 euro ceza odeyerek yazdım bunları.
-
DarkFall bunu yazdı
ne akpliyim ne dinciyim, bu konudaki gorsumse, iyi olmus amk. bok var bitanesi 5 lira. milletin hicbirseye parası olmaz, icki sigara dedimmi havasından gecilmez. gıcık olurum boyle tiplere. zaten normal aklı basında ve işsiz olmayan bi adam gece 2-3 de icmez. icersede luks mekanda icer. zengin adam heryerde icer zaten..
gecenin bi vakti icip icip trafige cıkan maganda mı dersin, saga sola ailesine çatan adam mı dersin.. birazda iyi yonlerinden bakın, hemen olayı dine bağlamayın.
bassınlar cezayı dısarda serserilik yapanlara, zabıtalar gece 10 dan sonra denetlesin. siviller dolaşsın derim ben.
yazdıklarıma karsı goruslere de saygı duyarım, son olarak
amsterdam da gecen sene gece 12 de metroda elimde bira var diye 97 euro ceza odeyerek yazdım bunları.
hocam söylediklerine haklısın lakin senin yaptığın pireye kızıp yorgan yakmak olmuş.
Biranın tanesinin 5 lira olmasının nedeni, devletin getirdiği verdiler. Sigara da alkolde vergiler yüzünden bu kadar yüksek.
Ayrıca dışarıda ayyaşlık it kopukluk yapan adam yüzünden, evde kendi halinde takılan insan da madur durumda. Bizim anlatmaya çalıştığımız bu zaten.
Dışarıda huzuru düzenlemekte polisin görevidir. Devriye gezer + şikayet olur gelir durumu düzeltir. Bunun yanında gece saat ondan sonra ayyaşlık yapacak olan adam gündüz vakti de yapar huzuru bozar.
Ayrıca milletin ortasında içki içilmesi bence hoş bir görüntü değil. İçilecekse oturulup bir mekanda ve ya evinde içeceksin. Fakat bu mantık mekanlarda satışıda yasaklıyor.
Sonuç olarak bu yasa gündüz alkol satışını yasaklasa ve açık alanlarda alkol kullanımını denetleseydi insanların bu kadar sesi çıkmazdı ki bence yerinde de bir karar olurdu.
-
Hocam bu işin bence özgürlükle alakası yok.sadece saat 10 dan sonra tekelden içki alamazsın diyor. yoksa içeceksen 10dan önce al biranı git evinde gece gündüz iç..karışan eden yok abicim.abartmayada gerek yok. Bazılarının söylemlerine göre şuan özgürlüğümüz yok, zindanda yaşıyoruz hepimiz:) internet koruma zamanındada özgürlük diye bağiranlar vardi, buralarda veya başka net ortamlarında rahatça küfür edebiliyor,yine bazı şeyleri yapabiliyorlar. ne tesadüftürki o zihniyetler şimdi yine aynı şekilde bu meseledede aynı yolu tutuyorlar.Biraz aşın be abicim. Bu fırsattan istifade, beslenen kinin içgüdüsel dışavurum şekillerinden biri. başka hiçbişe değil. Ha bi nokta daha var Muhalefet daha tutarlı ve zeki yaklaşımlar sergilese, halk bu yollara başvurmazdı bile.
