folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Cok Güzel Bir Zeka Sorusu



Cok Güzel Bir Zeka Sorusu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hackworm
    hackworm's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2009
    Erkek

    zararsız değil mi? sonuçta gerçek parayla sahteyi değiştirdi sonra sahtenin bedelini ödedi aynı şey yani. hatta karda ayakkabının karını alıcak. ?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    olm skim böyle soruları ; bi daha mantığı yaptım.Yanlış bir yer varsa söyleyin tekrar girişelim mevzuya.- gider, + gelir ;

    +50 (yan taraftan alınan bozukluk para)
    -15 (para üstü
    -35 (ayakkabı)
    -50 (yapraam komşunun gerçek para ver len demesi)

    +50-50-15-35 = -50 diyor.Göte giren -50.

    mantıkta bi hata varsa sikerim böyle işi.Çalanıda, komşuyuda dövüp hepsinin paralarını alalım.ELimiz değmişken çek senet işine girip, topuğa sıkma falan derken yükseliriz. 

     

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    g2k
    g2k's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2007
    Erkek

    Pisibaliqi bunu yazdı:
    -----------------------------


    hacı bi kere mantık olarak 50 lira sahte kakalanıyorsa sana birde üstüne ayakkabı ve para üstü veriyosan nasıl 50 tl zararda olursun? 

    nasıl bi simulasyonun var bilmiyorum ama bi yerlerde eksiklik var

    zaten sahte 50 yi yediğin anda 50 lira zarardasın

    sen 15 lira birde dışardan alıp müşterine veriyosun böyle düşün yani 50 yi hiç değiştirmedin

    ne etti toplam zararın 65 lira 

    birde ayakkabı gitti oda 35 etti mi?

    cevap neymiş 100

    senin yazdığın basamaklı işlemde yanlış olan kısım kasada kalan 35 i gerçek sayman hadi onu değiştin diye gerçek saydın diyelim o zaman da müşteriye verdiğin para üstünü sahte paradan vermiş sayıyosun

    yani sahteyle gerçeği karıştırdın sanki biraz

     


    -----------------------------

     

     

    50 yi yediğin anda 50 lira zarardasın nasıl bir mantıktır ya? 50 yi yediğin anda değil müşteriye bedavaya ayakkabıyı ve üstüne 15 lira verdiğin anda 50 lira zarardasın. sahte parayı sıfır kabul et niye -50 kabul ediyorsun ki? sahte paranın varlığı ile yokluğu arasında bir fark var mı maddi olarak?

    @zumsuk şimdi oldu.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pisibaliqi
    Pisibaliqi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    sen o 50 yi başkasına verdiğin için -50 dedim hocu yani adama 50 lira verecen geri


    Fiat Justica Et Ruat Caelum...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    g2k
    g2k's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2007
    Erkek

    Pisibaliqi bunu yazdı:
    -----------------------------

    sen o 50 yi başkasına verdiğin için -50 dedim hocu yani adama 50 lira verecen geri


    -----------------------------

    zaten ondan bozuk 50 almıştın onu geri veriyorsun sadece. birşey farketmiyor. neyse iyi geceler size bi yere varamıyoz.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SpArK
    SpArK's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    Pisibaliqi bunu yazdı:
    -----------------------------

    SpArK bunu yazdı:
    -----------------------------

    The-ExTaCy bunu yazdı:
    -----------------------------
    Cevap 100 amq yorumları okurken bile stres oldum.
    -----------------------------

    Ya gercekten bir turlu 100 u bulamiyorum ben :\ Denemek amacli ufak kagit parcalariyla filan simulasyon ortami bile yarttim acaba nasil sonuc cikacak diye, hep 50tl zararda kaliyorum yahu simulasyon ortaminda :\


    -----------------------------

     

    hacı bi kere mantık olarak 50 lira sahte kakalanıyorsa sana birde üstüne ayakkabı ve para üstü veriyosan nasıl 50 tl zararda olursun? 

    nasıl bi simulasyonun var bilmiyorum ama bi yerlerde eksiklik var

    zaten sahte 50 yi yediğin anda 50 lira zarardasın

    sen 15 lira birde dışardan alıp müşterine veriyosun böyle düşün yani 50 yi hiç değiştirmedin

    ne etti toplam zararın 65 lira 

    birde ayakkabı gitti oda 35 etti mi?

    cevap neymiş 100

    senin yazdığın basamaklı işlemde yanlış olan kısım kasada kalan 35 i gerçek sayman hadi onu değiştin diye gerçek saydın diyelim o zaman da müşteriye verdiğin para üstünü sahte paradan vermiş sayıyosun

    yani sahteyle gerçeği karıştırdın sanki biraz

     


    -----------------------------

    benim yazdigim kasada 35tl olan gercek, cunku ilk basta sahte parayi yan tarafa verdim, gercek 50tl aldim, oraya kadar butun hersey gercek para uzerinden gitti. Ne zaman ki, kasamda 35TL kaldi, yani ayakkabiyi nakite donusturmus oldum, o zaman yan taraf gelip benden sahte parayi YAKTIGINI soyleyip gercek bir 50TL istedigini soyledi ve bende 50tl verdim ve -15 TL param kaldi :)

    Abi aynen soyle yap lutfen; 8 tane kucuk kagit parcasi al.

    1 tanesinin uzerine "SAHTE 50TL" yaz.

    1 tanesinin uzerine "AYAKKABI" yaz.

    Yan dukkanda bulundugunu varsayacagimiz 6 kagit daha hazirlicaz

    4 tanesinin uzerine "10TL" yaz.

    2 tanesinin uzerin "5TL" yaz.

     

    Simdi gozlerini kapa, ayakkabi dukkaninin sahibini oldugunu dusun, musteri karsinda filan, su kagitlarla sorudaki ayni islemleri yap bakalim, elinde ne kadar kalicak ?

     

     

     

     

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pisibaliqi
    Pisibaliqi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    g2k bunu yazdı:
    -----------------------------

    Pisibaliqi bunu yazdı:
    -----------------------------

    sen o 50 yi başkasına verdiğin için -50 dedim hocu yani adama 50 lira verecen geri


    -----------------------------

     

    zaten ondan bozuk 50 almıştın onu geri veriyorsun sadece. birşey farketmiyor. neyse iyi geceler size bi yere varamıyoz.


    -----------------------------

    hacı bak şöyle anlatim 

    sen hiç sahteyi karıştırma

    50 lira elemandan borç aldın  -50

    15 lira müşt verdin               -15

    35 te ayakkabı                     -35

    ne etti zarar 100 


    Fiat Justica Et Ruat Caelum...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Blackfire
    Blackfire's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Temmuz/2008
    Erkek

    gayet basit 100tl zararda

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    g2k
    g2k's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2007
    Erkek

    Pisibaliqi bunu yazdı:
    -----------------------------

    hacı bak şöyle anlatim  

    sen hiç sahteyi karıştırma

    50 lira elemandan borç aldın  -50

    15 lira müşt verdin               -15

    35 te ayakkabı                     -35

    ne etti zarar 100 


    -----------------------------

     

    borç olarak aldığını neden eksi olarak yazıyorsun eline para geçiyor. ayrıca borcu geri verdiğini yazmamışsın. yani seninkini düzelteyim.

    50 lira elemandan borç aldın  +50

    15 lira müşt verdin               -15

    35 te ayakkabı                     -35

    aldığın borcu geri ödedin         -50

    ne etti zarar 50

     

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pisibaliqi
    Pisibaliqi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    hacı aynen yaptım -65 oldu lan -50 de değil :D

    anlamadım amk ben yatıom

    simülasyona başlarken kasanda +15 lira olsun -65 olduğunu anlarsın hocu

    dur lan dur 

    -100 olm ben haklıyım ayakkabı da gitti onu saymadık


    Fiat Justica Et Ruat Caelum...
Toplam Hit: 29213 Toplam Mesaj: 223