Cok Güzel Bir Zeka Sorusu
-
zararsız değil mi? sonuçta gerçek parayla sahteyi değiştirdi sonra sahtenin bedelini ödedi aynı şey yani. hatta karda ayakkabının karını alıcak. ?
-
olm skim böyle soruları ; bi daha mantığı yaptım.Yanlış bir yer varsa söyleyin tekrar girişelim mevzuya.- gider, + gelir ;
+50 (yan taraftan alınan bozukluk para)
-15 (para üstü
-35 (ayakkabı)
-50 (yapraam komşunun gerçek para ver len demesi)
+50-50-15-35 = -50 diyor.Göte giren -50.mantıkta bi hata varsa sikerim böyle işi.Çalanıda, komşuyuda dövüp hepsinin paralarını alalım.ELimiz değmişken çek senet işine girip, topuğa sıkma falan derken yükseliriz.
-
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------
hacı bi kere mantık olarak 50 lira sahte kakalanıyorsa sana birde üstüne ayakkabı ve para üstü veriyosan nasıl 50 tl zararda olursun?
nasıl bi simulasyonun var bilmiyorum ama bi yerlerde eksiklik var
zaten sahte 50 yi yediğin anda 50 lira zarardasın
sen 15 lira birde dışardan alıp müşterine veriyosun böyle düşün yani 50 yi hiç değiştirmedin
ne etti toplam zararın 65 lira
birde ayakkabı gitti oda 35 etti mi?
cevap neymiş 100
senin yazdığın basamaklı işlemde yanlış olan kısım kasada kalan 35 i gerçek sayman hadi onu değiştin diye gerçek saydın diyelim o zaman da müşteriye verdiğin para üstünü sahte paradan vermiş sayıyosun
yani sahteyle gerçeği karıştırdın sanki biraz
-----------------------------50 yi yediğin anda 50 lira zarardasın nasıl bir mantıktır ya? 50 yi yediğin anda değil müşteriye bedavaya ayakkabıyı ve üstüne 15 lira verdiğin anda 50 lira zarardasın. sahte parayı sıfır kabul et niye -50 kabul ediyorsun ki? sahte paranın varlığı ile yokluğu arasında bir fark var mı maddi olarak?
@zumsuk şimdi oldu.
-
sen o 50 yi başkasına verdiğin için -50 dedim hocu yani adama 50 lira verecen geri
-
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------
sen o 50 yi başkasına verdiğin için -50 dedim hocu yani adama 50 lira verecen geri
-----------------------------zaten ondan bozuk 50 almıştın onu geri veriyorsun sadece. birşey farketmiyor. neyse iyi geceler size bi yere varamıyoz.
-
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------
SpArK bunu yazdı:
-----------------------------
The-ExTaCy bunu yazdı:
-----------------------------
Cevap 100 amq yorumları okurken bile stres oldum.
-----------------------------Ya gercekten bir turlu 100 u bulamiyorum ben :\ Denemek amacli ufak kagit parcalariyla filan simulasyon ortami bile yarttim acaba nasil sonuc cikacak diye, hep 50tl zararda kaliyorum yahu simulasyon ortaminda :\
-----------------------------hacı bi kere mantık olarak 50 lira sahte kakalanıyorsa sana birde üstüne ayakkabı ve para üstü veriyosan nasıl 50 tl zararda olursun?
nasıl bi simulasyonun var bilmiyorum ama bi yerlerde eksiklik var
zaten sahte 50 yi yediğin anda 50 lira zarardasın
sen 15 lira birde dışardan alıp müşterine veriyosun böyle düşün yani 50 yi hiç değiştirmedin
ne etti toplam zararın 65 lira
birde ayakkabı gitti oda 35 etti mi?
cevap neymiş 100
senin yazdığın basamaklı işlemde yanlış olan kısım kasada kalan 35 i gerçek sayman hadi onu değiştin diye gerçek saydın diyelim o zaman da müşteriye verdiğin para üstünü sahte paradan vermiş sayıyosun
yani sahteyle gerçeği karıştırdın sanki biraz
-----------------------------benim yazdigim kasada 35tl olan gercek, cunku ilk basta sahte parayi yan tarafa verdim, gercek 50tl aldim, oraya kadar butun hersey gercek para uzerinden gitti. Ne zaman ki, kasamda 35TL kaldi, yani ayakkabiyi nakite donusturmus oldum, o zaman yan taraf gelip benden sahte parayi YAKTIGINI soyleyip gercek bir 50TL istedigini soyledi ve bende 50tl verdim ve -15 TL param kaldi :)
Abi aynen soyle yap lutfen; 8 tane kucuk kagit parcasi al.
1 tanesinin uzerine "SAHTE 50TL" yaz.
1 tanesinin uzerine "AYAKKABI" yaz.
Yan dukkanda bulundugunu varsayacagimiz 6 kagit daha hazirlicaz
4 tanesinin uzerine "10TL" yaz.
2 tanesinin uzerin "5TL" yaz.
Simdi gozlerini kapa, ayakkabi dukkaninin sahibini oldugunu dusun, musteri karsinda filan, su kagitlarla sorudaki ayni islemleri yap bakalim, elinde ne kadar kalicak ?
-
g2k bunu yazdı:
-----------------------------
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------
sen o 50 yi başkasına verdiğin için -50 dedim hocu yani adama 50 lira verecen geri
-----------------------------zaten ondan bozuk 50 almıştın onu geri veriyorsun sadece. birşey farketmiyor. neyse iyi geceler size bi yere varamıyoz.
-----------------------------hacı bak şöyle anlatim
sen hiç sahteyi karıştırma
50 lira elemandan borç aldın -50
15 lira müşt verdin -15
35 te ayakkabı -35
ne etti zarar 100
-
gayet basit 100tl zararda
-
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------hacı bak şöyle anlatim
sen hiç sahteyi karıştırma
50 lira elemandan borç aldın -50
15 lira müşt verdin -15
35 te ayakkabı -35
ne etti zarar 100
-----------------------------borç olarak aldığını neden eksi olarak yazıyorsun eline para geçiyor. ayrıca borcu geri verdiğini yazmamışsın. yani seninkini düzelteyim.
50 lira elemandan borç aldın +50
15 lira müşt verdin -15
35 te ayakkabı -35
aldığın borcu geri ödedin -50
ne etti zarar 50
-
hacı aynen yaptım -65 oldu lan -50 de değil :D
anlamadım amk ben yatıom
simülasyona başlarken kasanda +15 lira olsun -65 olduğunu anlarsın hocu
dur lan dur
-100 olm ben haklıyım ayakkabı da gitti onu saymadık
