folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Cok Güzel Bir Zeka Sorusu



Cok Güzel Bir Zeka Sorusu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Espo
    Espo's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2010
    Erkek

    15 TL


    Yeni bir iş, yeni bir aş, yeni bir hayat. Sil baştan başlamak gerek bazen modunda. Artık buralarda yokum :) Hepinizi seviyorum, muck.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rushOut
    rushOut's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2009
    Erkek

    Kasada bulunan para: X

    Ayakkabının mailiyeti : Y

    Ayakkabı stoku : Z

    Ayakkabı fiyatı : 35 tl 

    Bozdurulması için alınan para :50 tl 

    Satış yapıldıktan sonra kasa olan para : X+35

    Paranın sahte oldugu anlasıldıktan sonra kasadan cıkan para :50 tl 

    Kasada son durum: x+35-50tl =X-15

    Stokta son durum : Z-1

     

    Bu durumda zarar : (x-15)+(Z-(Z-1)= 15TL+Y


    Biz bizimle bizdeydik Biz bizimle bize geldik Biz bizimle bizdeyken Bizi bizden mi sorarlar
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    giden para:

          50 yan tükana verdi

          15  elemana verdi

          35 de ayakkabının değeri

    +_________________________

          100 tl

     

    Gelen Para :

          50 sahte tele 

          50 yan tükandan

     +_________________

    50 tl + 50 sahte para  = 50 tl

     

    Gelen 50 

    Giden 100

    Fark : -50 

    Ayakkabıcının zararı : 50 TL


    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ExcellencE
    ExcellencE's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Nisan/2007
    Erkek

    50 sahte lira aldı elde var sıfır (götürdü yan dükkana verdi)

    yan dükkandan bozdurdu gerçek 50 lira aldı (elde var elli) +50

    kadına ayakkabı verdi üstüne de 15 lira verdi -35-15

    yan dükkana da 50 lira verdi -50

    -35-15-50+50 =-100+50=-50

     

     


    Yapay zeka, zeka değildir.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Frank
    Frank's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ekim/2009
    Erkek

    Cozmekte zorlananlar şöyle kolay bir yol izleyebilirler. Satıcı ve yan dükkan kafa karıştırıyor para al ver meselesi.

    Satıcının ettigi zararı bulmak yerine, müşterinin ettigi kârı bulursak aynı kapıya çıkar. 

    Müşterinin dükkana girerkenki parası = 0 (çünkü para sahte)

    Müşteri ayakkabı aldı ve üstüne 15 lira aldı. 

    sonuc budur. Müşteri hiç yoktan 15 lira+ ayakkabı sahibi olduguna göre. Komşu 50 lirasını geri aldıgına göre. Asıl dükkanın zararı da 15 lira+ ayakkabı maliyetidir.

     

    Açıklayıcı Edit: bu aşırı yüksek rakam bulanlarda şurda hata yapıyorlar. Adam yan dükkandan aldıgı borcu 50 sayıyorsonuz. geri verdigi borcu da 50 sayıyorsunuz. Adam geri 50 veriyor ama ilk aldıgı 50 liranın 15 lirasını musteriye 35 lirasını kendi kasasına atıyor. Yan dükkana zaten ondan almıs oldugu 35+15 verdiginde borcunu odemiş oluyor. Yine burdan da cıkıyorki zararı yine 15 lira + Ayakkabı maliyeti


    Tüm sıkıntı ve üzüntülerin kaynağında iradenin arzuları vardır; çünkü tatmin edilmemiş bir arzu bizi özlemle dolu olarak bırakır, tatmin edilen bir arzunun yerine bir yenisi alıncaya kadar da can sıkıntısı yaşarız.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ecstatic_60
    ecstatic_60's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2006
    Erkek

    Frank bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    Açıklayıcı Edit: bu aşırı yüksek rakam bulanlarda şurda hata yapıyorlar. Adam yan dükkandan aldıgı borcu 50 sayıyorsonuz. geri verdigi borcu da 50 sayıyorsunuz. Adam geri 50 veriyor ama ilk aldıgı 50 liranın 15 lirasını musteriye 35 lirasını kendi kasasına atıyor. Yan dükkana 35+15 verdiginde borcunu odemiş oluyor. Yine burdan da cıkıyorki zararı yine 15 lira + Ayakkabı maliyeti


    -----------------------------

     

    aynen böle düşünüyorum

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nolanded
    nolanded's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2009
    Erkek

    NiGhT_SouL bunu yazdı:
    -----------------------------

    yanak bunu yazdı:
    -----------------------------

    edit: sahte para yüzünden müşteri ayakkabıyı bedavaya getirmiş oluyor 

    sonuç : 50 lira zarar..


    -----------------------------
    müşteriye verdiği 15 liraya ne oldu ?

     


    -----------------------------

     

    hepsi 50 liranın içinde


    msne beklerim: nolanded[at]tahribat.com
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    greenboy2
    greenboy2's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2010
    Erkek

    şimdi muritler kendinizi satıcının yerine koyun diyelimki ayakkabı size 25 liraya geldi 35 liraya satıp on lira kar edeceksiniz

     o halde adam geldi ve ayakkabıyı aldı zarar 1= 25 lira yani ayakkabı masrafı

    eee bide para üstü aldı  zarar 2= 15 lira

    sonra adam geldi sahte diye verdi parayı 15 lirayı müşteriye verince kasamızda 35 lira kalmış oluyor zaten dolayısıyla bide adama 15 lira fazla vermiş oluyoruz

    zarar 3= 15 lira

    toplamda 30 lira+ ayakkabı masrafıdır


    Ben Nezaman Tahttan İndim ki... Siz Kral Oldunuz... Susarsam Çatışma... Konuşursam Savaş... Yazarsam Destan... SEVERSEM DEVRİM OLUR...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ellife
    ellife's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2010
    Dişi

    15+ayakkabi 50tl 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    opusdei
    opusdei's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2010
    Erkek

     

    Edit:

    50 tl sahte para

    50 tl yan dükkana verdiğimiz para

    15 tl paraüstü

    35 tl ayakkabı ücreti

    ____________________________________________________+

    150 tl zarar ettik


    opusdei | ツ Ego sum qui sum | Travelmate, Gourmet, Funny, Unlimited, Enjoy life, uploading...
Toplam Hit: 29222 Toplam Mesaj: 223