Cok Güzel Bir Zeka Sorusu
-
15 TL
-
Kasada bulunan para: X
Ayakkabının mailiyeti : Y
Ayakkabı stoku : Z
Ayakkabı fiyatı : 35 tl
Bozdurulması için alınan para :50 tl
Satış yapıldıktan sonra kasa olan para : X+35
Paranın sahte oldugu anlasıldıktan sonra kasadan cıkan para :50 tl
Kasada son durum: x+35-50tl =X-15
Stokta son durum : Z-1
Bu durumda zarar : (x-15)+(Z-(Z-1)= 15TL+Y
-
giden para:
50 yan tükana verdi
15 elemana verdi
35 de ayakkabının değeri
+_________________________
100 tl
Gelen Para :
50 sahte tele
50 yan tükandan
+_________________
50 tl + 50 sahte para = 50 tl
Gelen 50
Giden 100
Fark : -50
Ayakkabıcının zararı : 50 TL
-
50 sahte lira aldı elde var sıfır (götürdü yan dükkana verdi)
yan dükkandan bozdurdu gerçek 50 lira aldı (elde var elli) +50
kadına ayakkabı verdi üstüne de 15 lira verdi -35-15
yan dükkana da 50 lira verdi -50
-35-15-50+50 =-100+50=-50
-
Cozmekte zorlananlar şöyle kolay bir yol izleyebilirler. Satıcı ve yan dükkan kafa karıştırıyor para al ver meselesi.
Satıcının ettigi zararı bulmak yerine, müşterinin ettigi kârı bulursak aynı kapıya çıkar.
Müşterinin dükkana girerkenki parası = 0 (çünkü para sahte)
Müşteri ayakkabı aldı ve üstüne 15 lira aldı.
sonuc budur. Müşteri hiç yoktan 15 lira+ ayakkabı sahibi olduguna göre. Komşu 50 lirasını geri aldıgına göre. Asıl dükkanın zararı da 15 lira+ ayakkabı maliyetidir.
Açıklayıcı Edit: bu aşırı yüksek rakam bulanlarda şurda hata yapıyorlar. Adam yan dükkandan aldıgı borcu 50 sayıyorsonuz. geri verdigi borcu da 50 sayıyorsunuz. Adam geri 50 veriyor ama ilk aldıgı 50 liranın 15 lirasını musteriye 35 lirasını kendi kasasına atıyor. Yan dükkana zaten ondan almıs oldugu 35+15 verdiginde borcunu odemiş oluyor. Yine burdan da cıkıyorki zararı yine 15 lira + Ayakkabı maliyeti
-
Frank bunu yazdı:
-----------------------------Açıklayıcı Edit: bu aşırı yüksek rakam bulanlarda şurda hata yapıyorlar. Adam yan dükkandan aldıgı borcu 50 sayıyorsonuz. geri verdigi borcu da 50 sayıyorsunuz. Adam geri 50 veriyor ama ilk aldıgı 50 liranın 15 lirasını musteriye 35 lirasını kendi kasasına atıyor. Yan dükkana 35+15 verdiginde borcunu odemiş oluyor. Yine burdan da cıkıyorki zararı yine 15 lira + Ayakkabı maliyeti
-----------------------------aynen böle düşünüyorum
-
NiGhT_SouL bunu yazdı:
-----------------------------
yanak bunu yazdı:
-----------------------------
edit: sahte para yüzünden müşteri ayakkabıyı bedavaya getirmiş oluyor
sonuç : 50 lira zarar..
-----------------------------
müşteriye verdiği 15 liraya ne oldu ?
-----------------------------hepsi 50 liranın içinde
-
şimdi muritler kendinizi satıcının yerine koyun diyelimki ayakkabı size 25 liraya geldi 35 liraya satıp on lira kar edeceksiniz
o halde adam geldi ve ayakkabıyı aldı zarar 1= 25 lira yani ayakkabı masrafı
eee bide para üstü aldı zarar 2= 15 lira
sonra adam geldi sahte diye verdi parayı 15 lirayı müşteriye verince kasamızda 35 lira kalmış oluyor zaten dolayısıyla bide adama 15 lira fazla vermiş oluyoruz
zarar 3= 15 lira
toplamda 30 lira+ ayakkabı masrafıdır
-
15+ayakkabi 50tl
-
Edit:
50 tl sahte para
50 tl yan dükkana verdiğimiz para
15 tl paraüstü
35 tl ayakkabı ücreti
____________________________________________________+
150 tl zarar ettik
