Kameralı LCD Ekranlı Park Sensörü 14.71 TL
-
Adam hack yemişim der olur biter bende iade ettim gelsin param belki 10 tl hediye kuponu alırız felan diye almıştım zaten :)
-
Mustafa bunu yazdı
Tüketici hakem heyeti senin adına karar verse bile firma tüketici hakem heyetini tanımıyorum deme hakkına sahip diye biliyorum. Sende tüketici hakem heyeti kararını gösterek dava açma hakkına sahipsin. Fakat davayı kaybedersen tüm masraflar sana giriyor.
THH kararına bağlı direk icraya verebiliyorsunuz firmaları.
-
icraya vermek değilde ürünü almak önemli çünkü icraya verilirse 14.71 tl lik kısım için verilir sanıyorum ürün iadesi kararı çıkar. tüketici hakem heyeti dışında pek bir şans yok. bende tüketici hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum fakat hb.com henüz iletişime geçmedi benimle, görüştükten sonra ver elini hukuk :)
-
Bence tuketici hakem heyetinede mahkemeye de gitseniz birsey alamazsiniz.
-
Urunu alirken mesafeli satis sozlesmesinde ne yazio acaba fiyatlandirma hatasinda falan haklari ne bi okuyup ozetleyecek hukukcu varsa aramizda :D boyle ucuza mal kapattigimizda haklarimiz veya firmalarin haklari neler ogrenmek lazim.
Not. Urunu almadim.
-
9) Tüketicilerin şikâyet ve itirazları: Başvurularınızı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde (2014 yılı için Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin yetkili olmalarına ilişkin parasal sınır 3.321,17 TL ve Büyükşehir statüsünde bulunmayan illerde faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin yetkili olmalarına ilişkin parasal sınır ise 1.272,19 TL'dir. Bahsedilen bedelin altındaki tutarlar için İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulması gerekmektedir.) mal veya hizmeti satın aldığınız veya ikametgâhınızın bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapabilirsiniz. sonuç:hb.com tüketici hakem heyetini tanıyor ve kabul ediyor yani problem oradan çözülebilir.
MADDE 4- GENEL HÜKÜMLER
4.1- ALICI, www.hepsiburada.com internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
4.2- Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.sonuç: hb.com 4.2 madde gereği ürünü teslim etmek zorunda yani gerisi kimseyi tınlamaz, ya tutarsa deyip ürün değişimi taleplerini kabul etmemizi veya para iadesini kabul etmemizi istiyorlar sanırım.
-
aynı durum teknosa.com da olmuştu tbt de konusunu açmıştık hatırlıyormusunuz
o zaman 500 tl olan ipod ları 125 tl gibi komik bir fiyata almıştı başta serdar be bir 3 kişi daha olmak üzere.
-
Mustafa bunu yazdı
Tüketici hakem heyeti senin adına karar verse bile firma tüketici hakem heyetini tanımıyorum deme hakkına sahip diye biliyorum. Sende tüketici hakem heyeti kararını gösterek dava açma hakkına sahipsin. Fakat davayı kaybedersen tüm masraflar sana giriyor.
ust sinirlara kadar mahkeme karari niteliginde, kim neyi tanimiyo hocam? -
burdaki yazıda e-ticaretin incelikleri ni anlatıyor dikkatlice okuyunca şu satırlar dikkatimi çekti.
''Derken 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez." Ya işte etme bulma dünyası. Başımıza dert olacak bir madde. Peki bu ne demek, bunun getireceği sonuçlar nelerdir?
Evet sayın E-ticaretçi meslektaşım. Bu demek oluyor ki bundan böyle sipariş edilen bir mal için müşterine stokta kalmadı derken iki kere düşüneceğiz. Müşteri şunları yapma hakkına sahip. Senin tedarik edemediğin o malı eğer başka bir yerde bulursa satın alır ve aradaki fiyat farkını da senden talep edebilir. Sen bir malı 500 TL ye satıyorsun ancak siparişten sonra malı gönderemedin. Müşterin gider aynı malı bir mağazada 600 TL ye bulursa alır ve aradaki 100 TL yi de senden talep eder. Sen de paşa paşa ödersin. Çünkü sen mesafeli sözleşmeden doğan edimini yerine getiremedin. Borçlar kanununa göre de edimini yerine getiremeyen taraf karşı tarafın zararını tazminle yükümlüdür.
Daha beterini söyleyeyim mi? Müşterin, Anadolu'nun bir yerinde yaşıyor ve orada da medikal ürün satan bir yer yok veya çok uzak. Müşteri kaza geçirmiş ve senden bir sağlık ürününe ihtiyacı var. Çevresinde o ürün olmadığından senin sitenden sipariş vermiş. Sen ise malı gönderemiyorsun ve bunu 3 gün sonra müşterine bildiriyorsun. Müşterin bir başka yerden sipariş etmek zorunda kalıyor. Belki o ürünü sipariş edeceği sitenin de sistemi o malı 3 gün içinde kargoya vermek üzerine. Sağlık sorunu olan müşteri 3 gün seni bekledi ama sen ona malı gönderemiyorum dedin, şimdi 3 gün de o siteyi bekleyecek. Bu zaman zarfında da rahatsızlığı arttı. Eğer şikayet ederse yiyeceğin tazminatı düşünmeni öneririm.
Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir. -
yildo bunu yazdı
burdaki yazıda e-ticaretin incelikleri ni anlatıyor dikkatlice okuyunca şu satırlar dikkatimi çekti.
''Derken 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez." Ya işte etme bulma dünyası. Başımıza dert olacak bir madde. Peki bu ne demek, bunun getireceği sonuçlar nelerdir?
Evet sayın E-ticaretçi meslektaşım. Bu demek oluyor ki bundan böyle sipariş edilen bir mal için müşterine stokta kalmadı derken iki kere düşüneceğiz. Müşteri şunları yapma hakkına sahip. Senin tedarik edemediğin o malı eğer başka bir yerde bulursa satın alır ve aradaki fiyat farkını da senden talep edebilir. Sen bir malı 500 TL ye satıyorsun ancak siparişten sonra malı gönderemedin. Müşterin gider aynı malı bir mağazada 600 TL ye bulursa alır ve aradaki 100 TL yi de senden talep eder. Sen de paşa paşa ödersin. Çünkü sen mesafeli sözleşmeden doğan edimini yerine getiremedin. Borçlar kanununa göre de edimini yerine getiremeyen taraf karşı tarafın zararını tazminle yükümlüdür.
Daha beterini söyleyeyim mi? Müşterin, Anadolu'nun bir yerinde yaşıyor ve orada da medikal ürün satan bir yer yok veya çok uzak. Müşteri kaza geçirmiş ve senden bir sağlık ürününe ihtiyacı var. Çevresinde o ürün olmadığından senin sitenden sipariş vermiş. Sen ise malı gönderemiyorsun ve bunu 3 gün sonra müşterine bildiriyorsun. Müşterin bir başka yerden sipariş etmek zorunda kalıyor. Belki o ürünü sipariş edeceği sitenin de sistemi o malı 3 gün içinde kargoya vermek üzerine. Sağlık sorunu olan müşteri 3 gün seni bekledi ama sen ona malı gönderemiyorum dedin, şimdi 3 gün de o siteyi bekleyecek. Bu zaman zarfında da rahatsızlığı arttı. Eğer şikayet ederse yiyeceğin tazminatı düşünmeni öneririm.
Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir.Güzel değinmişsin de ne alakası var konuyla? Biten tükenen bi ürün yok ortada birincisi ürünün fiyatı yanlış yazılmış. İkincisi bu sebeplerde dikkat edilcek nokta ortada satın alma işlemi olup 2-3. Gün bitti gönderemiyorum dersen diyor onun da çözümü olarak zaten bu ürün stokta yok ibaresi yeterli oluyor. Ayrıca ürün onayı gibi bi durum var internetten aldım falan filan durumu yok yani sen siparişi verdin ama ödeme yaptınmı ürün onaylandı mı bi geridönüş yapıldı mı sana bunlar önemli