Kıyamet Hakkında ( Kıyametle Evren Yok Olacak Mı ? )
-
Zalimcocuq bunu yazdıLotus bunu yazdıZalimcocuq bunu yazdıHannibALgan bunu yazdıtanrı diye birşey yokken ne kıyameti amk, o kadar milyar yıldır ne halt ediyordun allah kardeş diye sorarlar adama...
bu tavrın hoşmu beyinsiz ? senin inançsız olmana biz laf ediyomuyuzda sen inancımızla dalga geçercesine konuşuyosun ? böyle malları görünce hala forumda embesillerin yaşadığına inanıyorum
hannibalın cümlesinde inancın ile alakalı tek bir hakaret yok?
@Lotus Abi/KArdeş herneyse senin inancın varmı yokmu bilmem neye inandıgın yada inanmadığında beni ilgilendirmez ama bu düpedüz hakaret Yaradanı basite indirgemek yada böyle karşısında iplemediği bi arkadaşı gibi varmış gibi konuşmak (haşa) bana göre hakaretle eşdeğerdir nasıl ki saygı bekliyosunuz fikirlerinize o zaman aynı şekil sayı gösterin fikirlerimzi/inançlarımızaadam tanrı yok kuranı insanlar yazdı diyor sen diyorsun ki allahı basite indirgeme saygı göster.
-
unbalanced bunu yazdıLotus bunu yazdı
şimdi üzerinde fazla durmadan örnek verdiğin kısımlardan bir kaçı ile alakalı konuşmak istiyorum , araf 179. ayet gösteriyorki o zamanlar
düşünmenin idrakın kalp ile yapılan birşey olduğuna inanılıyormuş beynin işlevinin bilinmediğine dair net bir bilgi , lütfen din kalp işidir o yüzden
burada akıl anlamında kalp denmiş demeyin bununla alakası olmadığı belirgin bir şekilde ortada tek durum birisinin beyin hakkında bilgi sahibi
olmaması ve bu kişinin tanrı olmadığı kesin , verdiğin bonus maide 100 oradada çeviriyi düşünür beyni olanlar olarak yazmışsın ama ayette geçen kısım kesinlikle akıl yada beyin demiyor arapça bilen biri tam olarak anlamında çevirebilir
hocam kaçırdığın bi nokta var. Arapça dilindeki her hangi bir kelime türkçe de bir sürü anlama gelir, bu türkçenin zayıflığını gösterir. Arapça ise dünyanın en zengin dillerinden biridir hatta dilidir. Arapça gelişimini tamamladıktan sonra kur'an arapça olarak gelmiştir. Ve ondan sonraki dönemlerde arapça'nın gelişimi kur'an daki edebi dil ile olmuştur.
Senin dediğin olaya gelirsek, İslam maneviyat üzerine kuruludur, bir insanı müslüman ya da kafir yapan tek şey imandır. Ve inanmak gibi bir fiil maneviyat ile bağdaştırılır. Merhametsiz, gaddar, kötü olan insanlara Allah kafir demiştir. Biz merhametsiz insana ne deriz? kalpsiz deriz.. İşte burada maneviyata vurgu vardır. Şimdi hacc suresi 46 da bak ne diyor
Akıl edecekleri kalplere ve duyacakları kulaklara sahip olmak için yeryüzünde dolaşmadılar mı?. Doğrusu gözler kör olmaz ama göğüslerdeki kalpler kör olur.
burada kimse neden demiyor ki kalp nasıl kör olur? bu ayetin daha farklı meallerinde kalpteki göz olarak belirtilir. Kalpte göz mü var ? Burada bir edebi anlam vardır. Zaten peygamberimize gelmiş en büyük mucizenin kur'an denmesinin sebebi, içerisindeki anlatım zenginliğidir. O yüzden Allah meydan okuyor insanlara bunun gibi bir söz yazamazsınız diye. Ben çok yabancı arkadaşlarıma dinlettim ve okutturdum hepsi içerisindeki farklılığı hissedebildi ve çok şaşırdılar. Ama kalpleri kör olmuş insanlar bu güzelliği fark edemezler..
İslami felsefede kalp ile tasdik, dil ile ikrar vardır. Beyin ile tastik yok. Çünkü insanların küçücük akılları her şeyi algılayacak kuvvette değildir. Henüz o evreye varamadık, zaten varana kadar bu dünya yok olacaktır. 150 yıl önceki insanlara televizyonu anlatsan hayal edebilirler miydi? Ama bize çok basit geliyor, ama 100 yıl sonra bizim akledemediğimiz şey onlara daha basit gelecek.. Ama bu karmaşalığı insanoğlu çözemeden evren çökecektir. Biz imkanımız elverdiği müddetçe Allah'ın yaratmış olduğu bilim aracını kullanarak bu bulmacayı mümkün mertebe çözmeliyiz.
Benim itikatim bu şekildedir. Ha sen ya da başkası inanmıyor, saygı duyarım, ister spagettinin peşinden gidin ister ineklerin isterseniz kendinizi tanrı ilan edin, benim için bir sıkıntı yok.. Ama bir müslüman olarak görevim yanlış yolda olduğunu söylememdir. Ve evet arkadaşım maalesef sen yanlış yoldasın. Umarım Allah hidayet verir..
Hoşçakalın
hocam şimdi kalbin kör olması durumu bir edebi yöndür lakin bir önceki yazdığım kısımda kalp ile idrak denmekte kalp ile birşeylerin düşünüldüğü savunulmakta belkide ince noktayı göremiyorumdur yanlış düşünüyorumdur olabilir elbette, ama kalp ile tasdik kısmını islami felsefeden ziyade tasavvufi felsefe savunur demek daha doğru oluyor , ve bu konuda açıkcası daha fazla konuşmak istemiyorum konuşmamızın tartışmaya dönüşmesinden korkuyorum ve takip ettiğim kadarıyla ılımlı iyi bir insansın seninle tartışmak istemem bir ihtimalde olsa saygısızlık etmek kalp kırmak karşıt fikirler yüzünden kavgalı hale gelmek pek doğru gelmiyor
-
kuranı insanlar yazdiysa içinde bi çok bilgi var o zamanlarda bunlar biliniyomuydu mesela göğün 7 kat olması insanın yaratilisi vesaire
-
Tnrsk bunu yazdıkuranı insanlar yazdiysa içinde bi çok bilgi var o zamanlarda bunlar biliniyomuydu mesela göğün 7 kat olması insanın yaratilisi vesaire
Dimi ama bir de yerin katmanları hakkında bilgiler var o zaman solar vardı sanki yada sondaj =))
-
YasamaK bunu yazdıTnrsk bunu yazdıkuranı insanlar yazdiysa içinde bi çok bilgi var o zamanlarda bunlar biliniyomuydu mesela göğün 7 kat olması insanın yaratilisi vesaire
Dimi ama bir de yerin katmanları hakkında bilgiler var o zaman solar vardı sanki yada sondaj =))
mesela? hangi bilgi varmış insanların önceden bilmediği?
bu arada gök 7 katman değil. söyliyim dedim.
-
Lotus bunu yazdı
hocam şimdi kalbin kör olması durumu bir edebi yöndür lakin bir önceki yazdığım kısımda kalp ile idrak denmekte kalp ile birşeylerin düşünüldüğü savunulmakta belkide ince noktayı göremiyorumdur yanlış düşünüyorumdur olabilir elbette, ama kalp ile tasdik kısmını islami felsefeden ziyade tasavvufi felsefe savunur demek daha doğru oluyor , ve bu konuda açıkcası daha fazla konuşmak istemiyorum konuşmamızın tartışmaya dönüşmesinden korkuyorum ve takip ettiğim kadarıyla ılımlı iyi bir insansın seninle tartışmak istemem bir ihtimalde olsa saygısızlık etmek kalp kırmak karşıt fikirler yüzünden kavgalı hale gelmek pek doğru gelmiyor
eyvallah hocam düşüncen için :) ben de kimseyle tartışmak istemem. çok kötü bi şey yaşamadığım sürece alttan almayı severim. din ile alay edenlere gelince de
“Ayetlerimiz konusunda ‘alaylı tartışmalara dalanlar:’ -onlar bir başka söze geçinceye kadar onlardan yüz çevir. Şeytan sana unutturacak olursa, bu durumda hatırlamadan sonra, artık zulmeden toplulukla beraber oturma.” ( Enam 68)”
bu ayeti takip ederim :) o yüzden sıkıntı yok. zaten çok fazla yazamam, işe dönmem gerek.. şimdi senin dediğini anladım. idrak etmek anlamaktır dediğin gibi bu iş normalde beyinle olur ama tasdik etmek onaylamak da beyinle olması gerekir. çünkü insan aklına yatmadığı şeyleri onaylayabilir mi isteyerek? Allah sürekli düşünmemizi emreder ama kalpler ile, işte burada imanı esaslar ortaya çıkar.
Mesela bazen inançsız arkadaşlarla konuşurken diyorum ki ben düşünerek,araştırarak islam'ın doğruluğunu, mükemmeliğini buldum. Onlar da diyor ki biz de araştırdık ama tam tersi sonucu bulduk. Bu ikisi arasındaki fark nerden kaynaklanıyor? Onlar mı çok zeki yoksa ben mi? Ya da bunlarla alakası yok da işin kalbi,manevi boyutu mu var? Yapı olarak insanları kırmadan, ılımlı şekilde geçinmeyi amaçlayan bi şekilde büyüdüm o yüzden insanlar için daha hassasım bu da duygularımı kuvvetlendirdi o yüzden katı bir insana göre kalben daha yumuşağımdır. Belki araştırmalarımızın sonuçlarının farklı olmasının sebebi kalpteki hassasiyettir.
Her insanın en güzel biçimde ömrünü geçirmesini isterim. Ve elbette tüm ümmetin (insanlığın) barış kardeşlik içerisinde yaşamaları taraftarıyım. İnançlarımız ne olursa olsun saygı çerçevesinde konuşulursa fikirler paylaşılırsa bir çok insan birbirinden bir şeyler öğrenebilir. Ama birileri insanlara saldırırsa zorla düşüncelerini kabul ettirmeye çalışırsa karşı tarafta pozisyonunu alır ve yanlış da olsa inatla savunur.
Daha çok türk insanın karakteristik özelliği böyle, bazı ilahiyatçıları izliyorum mesela, adamlar hep ben bilirm modundalar ve inanmayan insanları küçük görürler. Kendine şeyh diyen kıbrisilerden bi adam oturmuş koltuğa hristiyanlar için gerizekalı diyor.. Şimdi gel de bu adam için iyi şeyler söyle.. Ama zimbabve müftüsü İsmail Menk diye bir adam var. Ben onu izlemeyi tercih ediyorum. Adam o kadar güzel ve sevgiyle anlatıyor ki, tipik arap imajı takınmasına rağmen insanların gözüne korkutucu gelmiyor. Diyor ki mesela, inanmayan her insan potansiyel bir müslümandır. Bunu düşünerek hareket edin. Ayrıca insanları dış görünüşüne, cinsiyetine göre yargılamayın. Belki öyle görülebilir ama Allah a daha yakın olmadığını nerden biliyorsunuz.. v.s. gibi bir mantık güdüyor. İşte bu tarz insanlar sayesinde islam yayılıyor. Suratı asık insanlara hakaret ederek, küçümseyerek davranan ve kendine şeyh diyen utanmazlar yüzünden de yara alıyor.. Bir de eline silah alıp da islam'ı terör dini olarak gösterenler var. Ben hiç şüphesiz olarak inanıyorum ki bu adamlar ebedi cehennemliktir.
Bakara suresinin ilk ayetleri bu münafıkları güzelce anlatıyor..
2:8 -İnsanlardan öyleleri de vardır ki, inanmadıkları halde, "Allah'a ve ahiret gününe inandık." derler.
2:9 -Allah'ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar. Halbuki sırf kendilerini aldatırlar da farkına varmazlar.
2:10 -Kalplerinde hastalık vardır. Allah da onların hastalığını arttırmıştır. Yalan söylemelerine karşılık onlara elem verici bir azab vardır.
2:11 -Hem onlara: "Yeryüzünde fesat çıkarmayın." denildiğinde: "Biz ancak ıslah edicileriz." derler.
2:12 -İyi bilin ki, onlar ortalığı bozanların ta kendileridir, fakat anlamazlar.
2:13 -Onlara: "İnsanların (müslümanların) inandığı gibi inanın." denilince, "Biz de o beyinsizlerin inandığı gibi mi inanacağız?" derler. İyi bilin ki, asıl beyinsiz kendileridir fakat bilmezler.
2:14 -Onlar iman edenlere rastladıkları zaman: "İnandık" derler. Fakat şeytanlarıyle yalnız kaldıkları zaman: "Biz, sizinle beraberiz, biz sadece (onlarla) alay ediyoruz." derler.
2:15 -(Asıl) Allah onlarla alay eder ve taşkınlıkları içinde serserice dolaşmalarına mühlet verir.
2:16 -İşte onlar o kimselerdir ki, hidayet karşılığında sapıklığı satın aldılar da, ticaretleri kâr etmedi, doğru yolu da bulamadılar.
2:17 -Onların durumu, bir ateş yakanın durumu gibidir. (Ateş) çevresini aydınlatır aydınlatmaz Allah onların (gözlerinin) nurlarını giderdi ve onları karanlıklar içinde bıraktı, artık görmezler.
2:18 -(Onlar) sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Artık (hakka) dönmezler.
2:19 -Yahut (onların durumu), gökten boşanan, içinde karanlıklar, gök gürlemesi ve şimşek(ler) bulunan bir yağmur(a tutulmuşun hali) gibidir. Yıldırımlardan ölmek korkusuyla parmaklarını kulaklarına tıkarlar. Oysa Allah, inkârcıları tamamen kuşatmıştır.
2:20 -O şimşek nerdeyse gözlerini (n nûrunu) kapıverecek. Önlerini aydınlattımı ışığında yürürler, karanlık üzerlerine çöktümü de dikilip kalırlar. Allah dilemiş olsaydı işitmelerini, görmelerini de alıverirdi. Şüphesiz Allah her şeye kâdirdir.
Hadi iyi tartışmalar herkese :))
-
Lotus bunu yazdıZalimcocuq bunu yazdıLotus bunu yazdıZalimcocuq bunu yazdıHannibALgan bunu yazdıtanrı diye birşey yokken ne kıyameti amk, o kadar milyar yıldır ne halt ediyordun allah kardeş diye sorarlar adama...
bu tavrın hoşmu beyinsiz ? senin inançsız olmana biz laf ediyomuyuzda sen inancımızla dalga geçercesine konuşuyosun ? böyle malları görünce hala forumda embesillerin yaşadığına inanıyorum
hannibalın cümlesinde inancın ile alakalı tek bir hakaret yok?
@Lotus Abi/KArdeş herneyse senin inancın varmı yokmu bilmem neye inandıgın yada inanmadığında beni ilgilendirmez ama bu düpedüz hakaret Yaradanı basite indirgemek yada böyle karşısında iplemediği bi arkadaşı gibi varmış gibi konuşmak (haşa) bana göre hakaretle eşdeğerdir nasıl ki saygı bekliyosunuz fikirlerinize o zaman aynı şekil sayı gösterin fikirlerimzi/inançlarımızaantivirus bunu yazdıHannibALgan bunu yazdıtanrı diye birşey yokken ne kıyameti amk, o kadar milyar yıldır ne halt ediyordun allah kardeş diye sorarlar adama...senin gibileri yaratırken keşke içine biraz daha beyin koysaydım diye düşünüyordur herhalde.
önce insanın inandıklarına saygı duymayı ögren sonra cevap yaz , konustugun şeyleri eğer düşünebiliyorsan ilk önce bi düşün sonra yaz .
bunuda dininize saygısızlık olarak algılamamanızı umarak yazıyorum , diyelimki ben evreni bir armutun yarattığını düşünüyorum ciddi anlamda meyve olan armutun , desemki armut hakkında konuşurken saygılı olacaksınız , ciddiye alır mısınız beni almazsınız yani ortada bir şahıs yokken tam olarak somut bir şahıs yokken demek daha doğru olacak , bu varlıktan bahsederken saygılı olmuyorsa bir kişi buna kızmanız saçma , hakaret ederse tepki vermeye hakkınız var yada sana ulan namaz niye kılıyorsun mal mısın derse buda büyük bir saygısızlıktır ama yaratıcı varlıktan bahsederken saygılı olmaması sizin dininize bir hakaret değil
bir şeye inanmak için illa ki somut olmasına gerek yok hadi somut veya soyut olayını geçtim birisinin ne olursa olsun inandıgın armut bile olsa
laf etmesi problem sen belki hiç bişeye inanmıyorsun ama varsayalim ki armuta inanıyorsun soyut veya somut olması farketmez sence inandıgın
bir şeye böyle konusması ve dalga geçmesi hoşuna gidermi?burda önemli olan ve demek istediğim, saygısını duymasını beklediğim inannılan
bir şeye laf edilmesi yoksa allah yok dese var desede onun problemi çünkü oda öyle inanıyor bu arkadasa kimsenin dalga geçmeye hakkı yok
benim beklediğimde bu adamın veya başkasının başka birinin inancına laf etmesi problemde burdan kaynaklınıyor işte şimdi bu adam gelip
böyle bi laf konusmasaydı hiç böyle bi münakaşaya girmeyecektik din inanç ırkçılık bunlar ince şeylerdir hassas terazide duran şeylerdir.
böyle şeyler konusurken pat diye konusulmaz bi düşüneceksin ilk önce sonra agzından çıkacak kelimeler.
-
Mr.Nobody filminde bir sahne vardı.Evren sürekli genişliyor.Elbet bir yerde duracak ve daralmaya başlayacak.Belki de son böyle olur.Orada şu soruyu çok beğenmiştim ; peki zamanda mı daralmaya başlayacak ?
-
obie bunu yazdı
Mr.Nobody filminde bir sahne vardı.Evren sürekli genişliyor.Elbet bir yerde duracak ve daralmaya başlayacak.Belki de son böyle olur.Orada şu soruyu çok beğenmiştim ; peki zamanda mı daralmaya başlayacak ?
daralmaya başlayacağı sadece bir düşünce. teori bie demiyorum bakınız. düşünce. yani çok farklı birşey de olabilir. hatta bir ihtimal evren genişlemiyor bile olabilir. esas merak ettiğim yarın biri çıkıp evren stabilmiş diye ispatlasa bigbang kuranda var diyenler ne diyecek
-
Prometheus bunu yazdıobie bunu yazdı
Mr.Nobody filminde bir sahne vardı.Evren sürekli genişliyor.Elbet bir yerde duracak ve daralmaya başlayacak.Belki de son böyle olur.Orada şu soruyu çok beğenmiştim ; peki zamanda mı daralmaya başlayacak ?
daralmaya başlayacağı sadece bir düşünce. teori bie demiyorum bakınız. düşünce. yani çok farklı birşey de olabilir. hatta bir ihtimal evren genişlemiyor bile olabilir. esas merak ettiğim yarın biri çıkıp evren stabilmiş diye ispatlasa bigbang kuranda var diyenler ne diyecek
hocam bak kıyamet kelimesi bile aslında türkçe haliyle dahi kuranda geçiyor bak şimdi "kıyam" "et" yani diyor ki kıyamet yani bütün evren bütün bu canlılar gelmişiniz geçmişiniz bütün ölüler dirilecek ayağa kalkacak. sende artık bu ateist tavrını değiştir imana gel.