folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Niçin Şeriat İstiyor Veya İstemiyorsunuz ? (Kaliteli Bir Tartışma Ortamı İçin...)



Niçin Şeriat İstiyor Veya İstemiyorsunuz ? (Kaliteli Bir Tartışma Ortamı İçin...)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    olivetti
    olivetti's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2005
    Erkek

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    olivetti bunu yazdı:
    -----------------------------

    arkadaşım ilk mesajındaki "Hatta gayrimüslimler yazmazsa sevinirim." şu cümleyi görmezlikten geldim belki kötü niyeti yok fakat mesajların ile kendini belli ediyorsun.


    -----------------------------

     

    Bak hocam, onun nedenini az önce uzunca yazdım, Gönder Gitsin tuşuna tıkladım fakat sayfa yüklenmedi. Ben de cookileri sildim ve tarayıcıyı tekrar başlatıp bağlandım siteye, yazım doğal olarak silinmişti, bir daha da yazmadım. Ama yine soruyorsan bir kez daha yazıyorum;

    Müslüman olmayan adamın zaten başta islam karşıtlığı vardır, yani şeriatı zaten istemez. Şeriatı istemiyor diye yazmamasını istiyor değilim fakat bu insanın şeriatı istememe nedenini yazacağını düşünmüyorum. Sadece islama laf sokmak, milleti dinden imandan caydırmak amaçlı yazı yazarlar. Sen bir müslüman olarak, başka bir dinin yönetim biçimini ister misin ? İstemezsin. Bu da onun gibi, müslüman olmayan adam istemez, istememe nedeni de müslüman olmamasıdır zaten.


    -----------------------------

     

    müslüman olmayanlarda bu ülkenin insanları bak cevabını kendin vermişsin. Atatürk'ün saltanata karşı olma sebeblerinden birtaneside buydu düşünce özgürlüğü biri gider islamiyet'i benimser öteki uçan çaydanlığa inanır şeriat sadece müslüman olanlara hitaben bir şey fakat buda bir süre sonra insanları boğar.


    ...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyrpt
    cyrpt's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2007
    Erkek

    patron_38 bunu yazdı:
    -----------------------------

    osmanliyi baz alarak dusunun bence osmanli topraklari seriatla yonetiliyordu ve kilise canida caliyordu baska dinlerde goruslerde saygiyla karsilaniyordu ayni koyde cami varken hemen yaninda kilisede vardi seriat buna engel degilki herkez yine istedigi dusuncede yasiyordu ve gayet guzel ahlakli herkeze esit bi ortam vardi seriat bunlara aykiri hicbirsey yapmadi

    Fatih Sultan Mehmet, işte İstanbul'da bir Rum:

    Fatih Sultan Mehmet talepte bulunuyor, diyor ki:

    "Orada cami yapacağım, arazini bana satmanı istiyorum."

    Biliyorsunuz, her arazinin bir rayiç bedeli vardır. Yani o çevrede o arazinin ne kadar para ettiği, aşağı yukarı herkes tarafından bilinir. Bir alt hududu , bir de üst hududu vardır. Fatih Sultan Mehmet, üst hududun iki katını veriyor. Ama Rum vermemekte ısrarlı. Bir Hristiyan olduğu için caminin kurulmasına gönlü razı olmuyor.

    Fatih Sultan Mehmed ise "O kadar para verdiğim halde, bu adam arsayı vermiyor. Demek ki bunu, inadından yapıyor; nefsani ir davranış bu. Ben cami yapacağım, benimki nefsani değil ruhani." diye düşünyor.

    Ve sonuçta Rum'un arsasını alıyor , camiyi yaptırıyor.

    Adam perişan. Sonra, diyorlar ki:

    "Ya, bu kadar üzüntünün sebebi ne?"

    "İşte, yapabileceğim bir şey yok ki! Bunu yapan padişah; daha ötesi yok. Onun üstünde kimse yok. O bana bunu yaptığına göre. Her şey bitti!" diyor.

    Diyorlar ki:

    "Her şey bitmedi, bu memlekette kadılar vardır."

    "Yani? Ne demek istiyorsunuz?" diyor.(Adam hiç inanamıyor bir defa söylenenlere.)"

    Diyorlar ki:

    "Gidersin kadıya, adaletsizliği anlatırsın, Padişah da olsa, o hesabı görür."

    Adamcağız hiç inanamıyor böyle bir şeye; ama diyor hadi gideyim mahkemeye, ben müracaat edeyim.

    Ve kadıya müracaat ediyor.

    Adamın gözleri hayretten açılıyor; Fatih Sultan Mehmet mahkemeye geliyor. Padişah ayakta, kadı efendi oturuyor ve mahkeme başlıyor. Fatih Sultan Mehmed, adamın arsasını zorla iktisab etmektan suçlu bulunuyor ve elinin kesilmesi kararı alınıyor. Fatih Sultan Mehmet'in eli kesilecek; ama Osmanlı adaletinde, bir müessese daha var; eğer bir şeyin bedeli ödenirse ve alacaklı taraf, hak sahibi taraf bunu kabul ederse, o ceza düşer.

    Bu kanuna göre teklifte bulunuluyor.

    Deniyor ki:

    "Bunun bedeli şu kadar altın, bu kadar altına karşılık, onun elinin kesilmesinden vazgeçiyorsan, o ödemese bile (Padişah ödemese bile) onu sana beytülmal öder. Razı mısın?"

    Rum: "Şey..." Bir Padişaha bakıyor, inanamıyor, sonra: "Tabiî razıyım. Razı olmaz mıyım? O, Padişah. " diyor.

    Fatih Sultan Mehmet diyor ki:

    "Benden beytülmalın talebi 200 altın; ama ben 2000 altın vereceğim. Ve her gün de bir altın daha ödenmesini istiyorum. Senenin 365 günü, her gün bir altın ödenecek bu zata."

    Ve kadı yerinden kalkıyor, Fatih Sultan Mehmet'in ayaklarının yanına gelip diz çöküyor:

    "Padişahım, şu ana kadar ben Allah'ı temsil ediyordum. Ben oturuyordum, siz ayaktaydınız. Çünkü siz maznun mevkiindeydiniz. Allah'ı temsil eden siz değildiniz. Adaleti veya adaletsizliği temsil ettiğiniz, mahkemenin sonunda belli olacaktı. Ben Allah'ı temsil ediyordum; adaletin sahibi bendim o sırada. Şimdi benim görevim bitti. Şimdi bana, size tâbî olan, sizin imparatorluğunuzun bir kadısı olarak el etek öpmek düşer." diyor.

    Padişahın eteğini öpüyor ve ondan sonra Padişah oturuyor, ötekiler dışarı çıkıyorlar


    iste size en guzel kanittir bu oley seriat hukumleriyle yonetilen bir ulkede yasaniyor buyrun kari siz verin

     



    -----------------------------

     

    Ahbe güzel kardeşim Güzel Örnek vermişsin ama Unuttugunbir nokta var bence Fatihsultan Mehmete ve hatta hocasına haksızlık ettiğin bir nokta var. Nedir diyecek olursan. Sen F.S.Mehmeti bu günkü serefsizlerle bir tutyorsun valla yattıgı yerde kemıklerı sızlıyordur. Hayır sımdıkılerın kımlerın dızlerının dıbınde buyuduklerı malum hocalarının kım oldukları malum F.S.Mehmetın hocasının kım oldugu malum yorum sana aıt...

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wking
    wking's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2010
    Erkek

    olivetti bunu yazdı:
    -----------------------------

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    olivetti bunu yazdı:
    -----------------------------

    arkadaşım ilk mesajındaki "Hatta gayrimüslimler yazmazsa sevinirim." şu cümleyi görmezlikten geldim belki kötü niyeti yok fakat mesajların ile kendini belli ediyorsun.


    -----------------------------

     

    Bak hocam, onun nedenini az önce uzunca yazdım, Gönder Gitsin tuşuna tıkladım fakat sayfa yüklenmedi. Ben de cookileri sildim ve tarayıcıyı tekrar başlatıp bağlandım siteye, yazım doğal olarak silinmişti, bir daha da yazmadım. Ama yine soruyorsan bir kez daha yazıyorum;

    Müslüman olmayan adamın zaten başta islam karşıtlığı vardır, yani şeriatı zaten istemez. Şeriatı istemiyor diye yazmamasını istiyor değilim fakat bu insanın şeriatı istememe nedenini yazacağını düşünmüyorum. Sadece islama laf sokmak, milleti dinden imandan caydırmak amaçlı yazı yazarlar. Sen bir müslüman olarak, başka bir dinin yönetim biçimini ister misin ? İstemezsin. Bu da onun gibi, müslüman olmayan adam istemez, istememe nedeni de müslüman olmamasıdır zaten.


    -----------------------------

    müslüman olmayanlarda bu ülkenin insanları bak cevabını kendin vermişsin. Atatürk'ün saltanata karşı olma sebeblerinden birtaneside buydu düşünce özgürlüğü biri gider islamiyet'i benimser öteki uçan çaydanlığa inanır şeriat sadece müslüman olanlara hitaben bir şey.


    -----------------------------

    Heh beklediğim cevap geldi. Üstte alıntı yaptığın mesajda yazacaktım bunu ama birinizin söyleyeceğini bildiğim için yazmadım.

    İslamın, şeriatın da farkı bu işte, şeriat sadece islamı kapsamaz. İslam hoşgörü, saygı, sevgi dinidir. Sevgi, saygı ve hoşgörü üzerine kurulmuş bir din hakkında yok kızın kıyafeti uygun değil diye yakmak, erkekle dans etti diye öldürmek doğru değildir, bir fecaattir. Bunların cezasız kalacağını sanmayınız öbür dünyada.

    Şeriat olan bir ülkede kilise de olur, çan da çalar...

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    cyrpt bunu yazdı:
    -----------------------------

    patron_38 bunu yazdı:
    -----------------------------

    osmanliyi baz alarak dusunun bence osmanli topraklari seriatla yonetiliyordu ve kilise canida caliyordu baska dinlerde goruslerde saygiyla karsilaniyordu ayni koyde cami varken hemen yaninda kilisede vardi seriat buna engel degilki herkez yine istedigi dusuncede yasiyordu ve gayet guzel ahlakli herkeze esit bi ortam vardi seriat bunlara aykiri hicbirsey yapmadi

    Fatih Sultan Mehmet, işte İstanbul'da bir Rum:

    Fatih Sultan Mehmet talepte bulunuyor, diyor ki:

    "Orada cami yapacağım, arazini bana satmanı istiyorum."

    Biliyorsunuz, her arazinin bir rayiç bedeli vardır. Yani o çevrede o arazinin ne kadar para ettiği, aşağı yukarı herkes tarafından bilinir. Bir alt hududu , bir de üst hududu vardır. Fatih Sultan Mehmet, üst hududun iki katını veriyor. Ama Rum vermemekte ısrarlı. Bir Hristiyan olduğu için caminin kurulmasına gönlü razı olmuyor.

    Fatih Sultan Mehmed ise "O kadar para verdiğim halde, bu adam arsayı vermiyor. Demek ki bunu, inadından yapıyor; nefsani ir davranış bu. Ben cami yapacağım, benimki nefsani değil ruhani." diye düşünyor.

    Ve sonuçta Rum'un arsasını alıyor , camiyi yaptırıyor.

    Adam perişan. Sonra, diyorlar ki:

    "Ya, bu kadar üzüntünün sebebi ne?"

    "İşte, yapabileceğim bir şey yok ki! Bunu yapan padişah; daha ötesi yok. Onun üstünde kimse yok. O bana bunu yaptığına göre. Her şey bitti!" diyor.

    Diyorlar ki:

    "Her şey bitmedi, bu memlekette kadılar vardır."

    "Yani? Ne demek istiyorsunuz?" diyor.(Adam hiç inanamıyor bir defa söylenenlere.)"

    Diyorlar ki:

    "Gidersin kadıya, adaletsizliği anlatırsın, Padişah da olsa, o hesabı görür."

    Adamcağız hiç inanamıyor böyle bir şeye; ama diyor hadi gideyim mahkemeye, ben müracaat edeyim.

    Ve kadıya müracaat ediyor.

    Adamın gözleri hayretten açılıyor; Fatih Sultan Mehmet mahkemeye geliyor. Padişah ayakta, kadı efendi oturuyor ve mahkeme başlıyor. Fatih Sultan Mehmed, adamın arsasını zorla iktisab etmektan suçlu bulunuyor ve elinin kesilmesi kararı alınıyor. Fatih Sultan Mehmet'in eli kesilecek; ama Osmanlı adaletinde, bir müessese daha var; eğer bir şeyin bedeli ödenirse ve alacaklı taraf, hak sahibi taraf bunu kabul ederse, o ceza düşer.

    Bu kanuna göre teklifte bulunuluyor.

    Deniyor ki:

    "Bunun bedeli şu kadar altın, bu kadar altına karşılık, onun elinin kesilmesinden vazgeçiyorsan, o ödemese bile (Padişah ödemese bile) onu sana beytülmal öder. Razı mısın?"

    Rum: "Şey..." Bir Padişaha bakıyor, inanamıyor, sonra: "Tabiî razıyım. Razı olmaz mıyım? O, Padişah. " diyor.

    Fatih Sultan Mehmet diyor ki:

    "Benden beytülmalın talebi 200 altın; ama ben 2000 altın vereceğim. Ve her gün de bir altın daha ödenmesini istiyorum. Senenin 365 günü, her gün bir altın ödenecek bu zata."

    Ve kadı yerinden kalkıyor, Fatih Sultan Mehmet'in ayaklarının yanına gelip diz çöküyor:

    "Padişahım, şu ana kadar ben Allah'ı temsil ediyordum. Ben oturuyordum, siz ayaktaydınız. Çünkü siz maznun mevkiindeydiniz. Allah'ı temsil eden siz değildiniz. Adaleti veya adaletsizliği temsil ettiğiniz, mahkemenin sonunda belli olacaktı. Ben Allah'ı temsil ediyordum; adaletin sahibi bendim o sırada. Şimdi benim görevim bitti. Şimdi bana, size tâbî olan, sizin imparatorluğunuzun bir kadısı olarak el etek öpmek düşer." diyor.

    Padişahın eteğini öpüyor ve ondan sonra Padişah oturuyor, ötekiler dışarı çıkıyorlar


    iste size en guzel kanittir bu oley seriat hukumleriyle yonetilen bir ulkede yasaniyor buyrun kari siz verin

     



    -----------------------------

     

    Ahbe güzel kardeşim Güzel Örnek vermişsin ama Unuttugunbir nokta var bence Fatihsultan Mehmete ve hatta hocasına haksızlık ettiğin bir nokta var. Nedir diyecek olursan. Sen F.S.Mehmeti bu günkü serefsizlerle bir tutyorsun valla yattıgı yerde kemıklerı sızlıyordur. Hayır sımdıkılerın kımlerın dızlerının dıbınde buyuduklerı malum hocalarının kım oldukları malum F.S.Mehmetın hocasının kım oldugu malum yorum sana aıt...


    -----------------------------

     

    haklisin hacim ama ben kiyaslamak icin yazmadim konun geregi ve arkadaslarin yorumlarana karsilik ornek vermek icin yazdim


    yan cizdim
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WingTsun
    WingTsun's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mayıs/2006
    Erkek

    Şeriat nedir İslama göre ilmi yönden ne demektir bunu bilelim önce ben biraz araştırdım elimdeki kitaplardan ve şunu buldum OKUYALIM lütfen ama lütfen...

    "Kahrolsun Şeriat!"

     

    BİR İNSAN böyle bir sözü neden söyler,niçin söyler,hangi niyetle söyler?

     

    Bu sözü söyleyenlerin bir kısmı var ki ne dine inanır ne Allaha ne Kurana inanır nede Peygambere...İslam'a ve dine karşıdır.

    Zaten böyle birisinin yoluda izide bellidir.Hiçbir kutsalı yoktur,hiçbir manevi değer tanımaz.Onun gözünde, dini çağrıştıran her şey zararlıdır ve yanlıştır.Böyle düşünenleri kendi ideolojik yapılarıyla baş başa bırakalım.

     

    "Kahrolsun Şeriat!" diye bağırıp çağıran başka birisi daha vardır ki o da neyin ne olduğunu bilmeden konuşuyor.

    Allah'a, dine, Kuran'a ve Peygambere inanıyor, inancı var, belki namazda kılıyordur, oruçta tutuyordur, ama şeriat'ın siyasi ve ideolojik bir düşünce olduğunu sanıyor, farkına varmadan bu saçma sözleri kullanıyor.

     

    Oysa şeriatla din aynı anlama gelir.İkisi birarada kullanılır.Din şeriattır, şeriat da dindir.

     

    "Şeriat" kavramının içinde, imanla ilgili hükümler olduğu gibi, ahlakla, ibadetle,ve günlük hayattaki işlerle alakalı hükümler vardır.

    Herşeyden önce Şeriatı koyan Allah'tır.Bir diğer ifadeyle dinin gönderen ve dinin sahibi Allah'tır.Onun için Allah'a "Şari-i Hakiki/Gerçek şeriat koyucu" denir.

    Zaten Allah'ın şeriatı koymasının asıl amacı kullarının sonsuz hayata ve gerçek saadete ulaşmalarıdır.Şeriatın tanımına baktığımızdada aynı gerçekleri görürüz.

     

    Sözlük anlamıyla şeriat "yol,mezhep,metod,adet,insanı bir ırmağa,su içilecek kaynağa götüren yol" demektir.

    Dini bir terim olarak da "Allah'ın emir ve yasaklarının toplamı"dır.

    başka bir deyimle "Kuran ayetlerine,Allah Resulü'nün(sav) sünnetine ve İslam alimlerinin görüş birliği içinde oldukları meselelere dayanan ilahi kanun'lar bütünüdür.

     

    "Şeriat", İlahi kanunlar bütünü olduğuna göre, Tek Şari/Şeriat koyucu Allahtır.Bunun yanında peygamberler de şeriatı insanlara haber verdikleri için ayrıca onlarda Şari olarak anılırlar.

     

    Şeriat kelimesi bir terim olarak diğer kanunlar ve dinler içinde kullanılabilir.Mesela "Musa(as)'ın Şeriatı" gibi.

     

    Şeriat kelimesinin terim anlamı şu ayete dayanır:

    "Sonra seni bu işte apaçık bir şeriat sahibi kıldık.Sen ona uy.Hakk'ı bilmeyenlerin heva ve heveslerine uyma!" (Casiye suresi 18. ayet)

     

    Peygamberimiz Hz.Muhammed'den(sav) öncede çok sayıda peygamber gelmiştir.Bu peygamberlerin çoğunu Cenab-ı Hak bir şeriatla bir kanunla göndermiştir.

     

    Peygamberimizin getirdiği İslam Şeriatı,daha önceki şeriatların bir devamı ve tamamlayıcısı niteliğindedir.Bu mesele Kuranda şöyle zikredilir:

    "Allah,dini doğru tutmanız ve onda ayrılığa düşmemeniz hususunda Nuh'a tavsiye ettiği,sana vahyettiğimiz İbrahim'e Musa'ya ve İsa'ya tavsiyede bulunduğumuz dinle ilgili hususları size şeriat olarak koydu." (Şura suresi 13.ayet)

     

    İslam Hukuku kaynakları,şeriatı 3 ana bölümde inceler:

    İbadetler,muameleler,ceza hukuku.

     

    İbadetler: Allah'ın razı olduğu her çeşit ibadeti içine alır.Özel anlamda ise, ayet ve hadislerde özel şekil ve şartları belirlenen ibadetlerin uygulanması kastedilir.Namaz,oruç,zekat,hac ve kurban İslam'da var olan ve bilinen ibadetlerdir.

     

    Muameleler: İnsanlar arasında medeni,ticari,ekonomik ve sosyal ilişkileri, insanların devletle ve devletlerin de birbirleriyle münasebetleri bu bölümde yer alır.

    İslam dini doğmdan ölüme kadar evlenme,boşanma,nafaka,velayet,vesayet,miras,alış-veriş gibi toplum hayatının ihtiyacı olan tüm medeni muamelelere ve hatta devletler hukukuna ait hükümler  getirmiştir.

     

    Ceza hukuku: İslam şeriatının kullanımda olduğu bir İslam ülkesinde İslam dininin emir ve yasaklarına uymayan toplumsal düzeni bozmaya çalışan kimselere karşı verilecek bedeni,mali veya caydırıcı bazı cezai hükümleri kapsar.

     

    İslam şeriatı esas olarak temelde dör delile dayanır.Bunlar şer'i deliller olarakda anılan "Kitap,Sünnet,İcma ve kıyastır."

     

    Kitap : Kuran'ın içerdiği hükümlerdir.

     

    Sünnet : Son peygamber Hz.Muhammed (sav) söz ve fiilleridir.

     

    İcma: İslam alimlerinin görüş birliği içinde bulundukları konulardır.

     

    Kıyas : Kuran ve sünnette hükmü açıkca belirtilmeyen bir meselenin hükmünü aralarındaki ortak nitelik dolayısıyla hükmü açıkca belirtilen diğer meseleye göre açıklamaktır.

     

    İslam şeriatına karşı çıkanları Prof.Dr. Hayrettin Karaman bir sıralamaya tabi tutuyor ve şöyle bir değerlendirme yapıyor.

    "Biz Müslüman'ız,İslam'a varız,ama şeriata yokuz,şeriatı kabul etmiyoruz;şeriat ortaçağ karanlığına dönemktir" diyenler "Kuran,sünnet,icma ve kıyas kaynaklarına dayanan İslam'ın bir kısmını kabul ediyoruz ama bir kısmını kabul etmiyoruz." demiş oluyorlar.İslam'ın bütününe inanan ve tamamını yaşamaya çalışan mü'minler "salih ve kamil" Müslümanlardır.

     

    Yine tamamına inanıp bağlayıcı olduğu halde bir kısmını yaşayamayan (ameli,uygulaması eksik,kusurlu olan) mü'minler ise "fâsık,günahkar" Müslümanlardır;Allah Teala dilerse onları affeder,dilerse cezalandırır.

     

    "İslam'ın bir kısmını (şeriatı) kabul etmem" diyenler,"Onun da dinden olduğunu kabul ediyor,böyle olduğuna inanıyorum,ancak onunla amel etmek istemiyorum" demek istiyorlarsa günahkar oluyorlar, "Bu kısmına inanmıyorum,şeriatı dinden saymıyorum" demek istiyorlarsa İslam'a bağlılık ve aidiyet ilişkilerini kesmiş oluyorlar.

     

    Şerita karşı çıkanlar, "şeriat istemiyoruz,kahrolsun şeriat!" diyenler İslam'ın bir kısmını reddediyor onunla inanç ve yaşama bakımından ilişkilerini kesiyorlar,hatta ona karşı düşmanca bir cephe alıyorlar.Bu durumd olanların aynı zamanda Müslüman olmaları mümkün ve sahih değildir.

     

    Şeriat Sadece Kuran hükümleri ve İslami esaslar değildir.Az önce anlattığımız ve herkesin "şeriat" olarak bildiği bu şeriat,Cenab-ı Hakk'ın Kelam sıfatına dayanır ve asıl itibariyle oradan gelir.

    Bir diğer şeriat daha vardır ki o da Allah'ın irade sıfatından gelir ve bu sıfatın tecellisidir.Buna "sünnetullah/tabiat/doğa" tabiri kullanılır.

    Mesela yerin çekim gücü,ateşin yakması,soğuğun üşütmesi gibi tabiatta var olan fıtri kanunlar kevni kanunlardır.Bunların yaratıcısı ve işleteni Yüce Allah'tır.

    Nasıl ki,Kelam sıfatından gelen kanunlara karşı gelenler belli cezalara uğrayacağı gibi, İrade sıfatından gelen bu kanunlara karşı duranlarda cezasını hemen görürler.

     

    Mesela bir kimse yüksen bir yerden atlarsa bacağını ve kafasını kırar.Elini ateşe uzatırsa eli yanar,soğukta durursa üşür,yüzme bilmeyenler denize girerse boğulur,zehir içerse hayatını kaybeder.

     

    Her iki şeriat içinde şöyle müşterek misaller verilebilir.Zehir içerek intihara teşebbüs eden hataını kaybettiği gibi intihar etmekle haram işlediği için ayrıca günaha girmiş olur.

     

    İkinci bir misal: Silahını suçsuz bir insana kasten çeken kimse onun ölümüne sebep olduğu gibi,ayrıca büyük bir günah işlediği için, İslam şeriatı ona kısas cezasını öngörür,onunda aynı şekilde cezalandırılmasına hüküm verir.



    LÜTFEN Bu yazıyı Tamamen okumadan yazdıklarıma cevap yazmayınız.Yoksa kaale almayacağım..


    Karşılıklı duran iki aynanın tam ortasındayım.. Kendimi kendimden ayırmışım.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xzxz
    xzxz's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Haziran/2003
    Erkek

    lan ozaman bugün yaşadığımız düzenin şeriattan ne farkı var? şeriat diyince onu anlamayın bunu anlamayın saçmalıyonuz. 

    ayrıca cumhuriyet şeriat karşıtı bişey değil bildiğim kadarıyla , şeriat "şer-i hukukun" yani kurana dayandırılan emevi hukukunun uygulanması anlamına geliyor.şeri hükümlerin uygulandığı memleketlerde de ne boklar olduğunu korku filmi gibi izliyoz ztn uzaktan uzaktan, lan bigün başımıza bu manyaklar gelirmi diye de tırsıyoz. sonra çıkıp dallamanın teki asıl şeriat bu değil diyor ya cinler daha bir tepemize çıkıyor , peki ne ? varmı yani taktir edilebilir bir uygulaması 

    madem kaynağı allah bu hede nin, allahı arayıp her dakka fikir danışma olanağımız mı var. mesela internet dağıtımı, nükleer santral kurulumu elektrik ve maden yasası ile ilgili karar almak için tanrılarla iletişim kurmayamı çalışcaz ??? her bi halt kuranda yazıyo muş muşmuş ... bilişim suçları ile ilgili ne yazıyo mesela merak ettim. 

    ama benim merak ettiğim wking denen şahıs, alenen şeriat propagandası yapmaya çalışmıyorsa şeriat hakkında herbi boku fevkiyle biliyorsa bu skindirik konuyu niye açtı niye millete laf yetiştirip duruyor. 

    adminlere sesleniyorum kapatın bu konuyu silin yazılanlarıda , bazı denyoların çıkıpta sinsi sinsi şeriat saçmalığı propagandası yapmasına TBT de izin vermeyin. adamların niyeti fikir almak vermek değil ki düpedüz propaganda yapmak bu arada  millete sataşmak 


    herşeyin bir şeyi vardır
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AsilKan
    AsilKan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Şubat/2009
    Erkek

    Ben Türk gelenekleriyle yönetilmek isterim arap gelenekleriyle değil.


    ...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    Ssativa bunu yazdı:
    -----------------------------

    ne ayaksin la sen ? :-/ la amk. bunu biliyon canda calar ezanda okunurda ne demeye milleti birbirine düsürüyon.soruyoruz adamakilli cevabin yok maydonozluk yapiyon. :-Z


    -----------------------------

    adam gorusurnu dusuncelerini tartismak istemis niye saygisizlik ediyosunki ...ve adamin tartistigi seyde canin caldigi ezanin okundugu yerde seriat olsunmu istersiniz olmamasinimi istersiniz ....hem saygisizlik ederek hem agzini bozarak sirf muhalifet olmak icin formu kirletmeye hic gerek yok .... varsa bi dusuncen onlari yaz su sebepden istemiyorum de bukadar basit


    yan cizdim
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hacktorx
    hacktorx's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2006
    Erkek

    Eşşeğin kuyruğunu köy meydanında kesersen, kimi uzun olmuş der, kimi kısa kalmış der...

    burası köyün meydanı..

    fikirleri tartışmak için açılmış bi bölüm burası ama.. kişileri tartışan kişiler var bolca.. katılmak istiorum ama şimdi biri çıkcak diycek ki ben senden daha müslümanım.. ya da ben senden daha ateistim sen nebiçim ateistsin filan.. ne dersem diyim, biri çıkıp benden daha bişey olduğunu söyleyecek diye girmiyorum :)


    artık hiçkimse beni yaşamıyor!! aşklarımı büyük kemanlarla çizdiler...içime belalar doğuyor.. yüzün parmaklarımın arasından kayıp yokoluyor...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZoRKaYa
    ZoRKaYa's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    Evet şeriati istiyorum ama bu dünyada ve bu liderler ve insanlarla değil,

    evet şeriati istiyorum ama liderleri her boku yiyip halkı açlıktan bi ekmek çaldığında kafasını uçurmayacaksa

    evet şeriati istiyorum ama kukla olunmayacaksa

    evet şeriati istiyorum ama Kuran yeniden yorumlanmayacaksa

    evet şeriati istiyorum ama bazıları bundan rant elde etmeyecekse

    evet şeriati istiyorum ama şeriat adı altında dinsizlik yapılmayacaksa... Umarım anlaşılmıştır demek istediğim


    echo "imzanız özel karakter içermemelidir";
Toplam Hit: 22991 Toplam Mesaj: 174