Yavaş Yavaş Sönen Işık Yapımı?
-
antivir-US bunu yazdı:
-----------------------------
pic veya atmel ile yapabilirsen PWM kullanabilir,istediğin herşeyi yaparsın.programında yardımcı olurum.ama programını kime yükleteceksin?bul birini yazıvereeyim bi program(attiny2313 olursa daha iyi olur)
-----------------------------:| pardon hocam :D
-
kondansatör işini görür...
-
hoca lambaya paralel (aynı gerilim değerinde) yüksek kapasiteli bi kondansatör bağlıyosun bu kadar.
-
XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
hoca lambaya paralel (aynı gerilim değerinde) yüksek kapasiteli bi kondansatör bağlıyosun bu kadar.
-----------------------------almam gereken kondansatörün ismini söylermisiniz bana? 10 watt 12 volt ama biz onu biraz daha yükseltelim nolur nolmaz :/
bu özellikteki kondansatörün ismi ne ? elektrikçiye gittiğimde ne istediğimi bileyim rezil olmayalım adama :D
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
antivir-US bunu yazdı:
-----------------------------
pic veya atmel ile yapabilirsen PWM kullanabilir,istediğin herşeyi yaparsın.programında yardımcı olurum.ama programını kime yükleteceksin?bul birini yazıvereeyim bi program(attiny2313 olursa daha iyi olur)
-----------------------------:| pardon hocam :D
-----------------------------yav niye bi hoş oldun:)
zevkli iştir bunları programlamak
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_xucgniYF9u4fK8E3BGKQfBTB-w_Uo1uh9cM_pBEGOjt5-bb8fA
-
12V 1000μf (mikrofarad) yeterli olur diye düşünüyorum. tanesi 40-50 kuruş bişeydir zaten, olmazsa 500 ya da 2000μf falan da deneyebilirsin.
-
kondansatörün ısınmasının 2 nedeni olabilir
1) kondansatörün (+) (-) uçları var ters baglarsan ısnmaya başlar ısrar edersen patlar (eskiden bilerek çok patlatırdık)
2) kondansatör voltajının üzerinde bi voltaj verırsen yine ısnır ve patlar kımseye taşıyamayacagı yuk yuklemeyın :)üzerinde kapasitesi ve voltajı yazar voltajı en az 16v olsun (arabada kullanacagın için akü 12v ya kondansatör biraz yuksek olsun ) kapasitesinide 2200mf seçebilirsin işini görür
(kondansatörün üzerindeki kılıfta bi tarafında beyaz bi cizgi var dikkat edersen o cizginin oldugu uç eksi uc digeride artı uç)
Potansiyometreye gelınce potansiyometre ayarlı dirençtir zaten kondansatör üzerinde şarz olan gerilimin deşarj olma hızını ayarlar
-
Elektronikçilerden alabilirsin ama bağlamayı bilmiyorsan bilen birine bağlat veya devre şemasını çıkart bağlat..
-
ne kadar da uğraşsanız kondansatör ile lineer bir grafik çizilebileceğini sanmıyorum
-


Hocam yeterince lineer bi grafik degilmi sence
