folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Yavaş Yavaş Sönen Işık Yapımı?



Yavaş Yavaş Sönen Işık Yapımı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    UCANTENEKE
    UCANTENEKE's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek
    op ampla nası yapılıyo çizersen sevinirim. maksat öğrenelim

    Bence bu dünya üzerinde seçilmiş ırk diye bi kavram varsa bu ırk kesin ruslardır.Onlar daha iyisini yapana kadar en iyisi onlar
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    dargut bunu yazdı:
    -----------------------------

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------
     

    dargut bunu yazdı:
    -----------------------------

    arkadaşlar mikroişlemci PWM filan ile olmaz bu çünkü kapı kapanınca o devrenin beslemesi pat diye kesilecek, PWM ile yapmak için devrede sürekli besleme olması lazım. Diğer arkadaşın verdiği röleli devredede aynı şey geçerli. Videoyu izledim kondansatör olduğundan birsüre daha yanıyo fakat ışık seviyesi çok hızlı düşüyo. Bunu sebebi akım çok hızlı düşüyo devrede. ledlere seri bir bobin bağlaman gerekiyo akımın ani düşüşünü engellemek için. yalıtımlı bir teli alıp bir çivinin etrafına sarıp bir dene bakalım nasıl bir sonuç alıcaksın. Birde anlamadığım nokta transistör kullandım demişsin, nasıl kullandın biraz bilgi vermen gerekli bu konuda?


    -----------------------------


     

    - --------------1---------------- led eksi kutup

                 transistor

    + --------------2----------------led artı kutup

     

    hocam bu şekilde bağladım trans ı. led şeritin ortasına taktım zaten sonuna da başına da taksam aynı etkiyi gösterecek.. bobin derken bobini ne şekilde bağlamam gerekli?


    -----------------------------

     

     

    Sen kandansatörle transistörü karıştırmışsın, senin kullandığın kondansatör. Bobin bağlantısını resimdeki gibi yapmalısın. Bu durumda devrede 12 V besleme varken kondansatör şarj olucak ve ledler yanıcak, besleme kesildiğinde ise kondansatör üzerinde biriken enerji ledler üzerinden akmaya devam edicek. Bobin ise akımın ani düşüşünü engelliyecek.

    devre


    -----------------------------

     

    tamam hocam şimdi ben kondansatörü aaca taktım fakat şişti ve çok ısındı patlayacak diye çıkardım üzerinde 1000 yazıyordu şimdi araçta sanırsam 12 v 10 watt tavan elektriği var buna uygun kondansatör hangisi? ve direncin renkleri ne? yarın malzemeleri almaya gideyim.. 


    -----------------------------

    hocam dirençsiz evde denedim ama fark yapmadı :/

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ricin
    ricin's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2007
    Erkek

    niye kasıyorsunuz? altı üstü bir kapı lambası :) çok çok şık bişi istiyorsanız koltuk latı lambasına direkt 0.75 kablo çekin aküden...

     

    madem kapı kapandığında elektrik kesiliyor ya harici bir bataryadan besliceksiniz lambayı (ve buna göre bir devre tasarlıcaksınız) yada yüksek kapasiteli bir kondansatör alıp +/- uçlarına paralel atacaksın olacak bitecek...bu kondastörün kapasitesi lambanın çekeceği akıma göre değişir...bunuda capasite ile ilgili formüller ile bulabilirsin bunun içinde lambanın kaç vol ve kaç amper akım çektiğini bilmen gerekli bunuda ölçerek tespit edersin ancak...bunun haricinde direkt denemeye 1000uf 2200uf 4700uf 6800uf ve 1000uf gibi kondansatörler ile deneme yapabilirsiniz...alacağınız kondansatörün voltajı ise 25v olursa iyi olur...

     

    bunun dışında aküden direkt besleme çekipte yaparım arkadaş derseniz ben size picli pwm devresini (hatta uzaktan kumanda modu dahi ekleyecebiliriz) devreyi yapıp göndereceğim hediyem olsun :) 


    üniversite öğrencilerine devre tasarımı yapılır...! tekdag-elektronik.blogspot.com/
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    kondansotör kullanarak yapabilirsin sanırım
    teorikte işe yarıyor ama pratikte nasıl olur bilmem
    http://img530.imageshack.us/img530/2325/zczxcz.jpg

    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeadBanger
    HeadBanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    flip flop yapsan olmamı :| birden fazla led kullanırsın smilasyondada bakarsın uygun zamanda deşarj olan bir kondansatör takarsın drencinide ona göre ayarlarsın olur biter..


    Boş İşler Uzmanı..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Maresca
    Maresca's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Şarj Deşarj RC :)


    Gel bili bili gates
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    ricin bunu yazdı:
    -----------------------------

    niye kasıyorsunuz? altı üstü bir kapı lambası :) çok çok şık bişi istiyorsanız koltuk latı lambasına direkt 0.75 kablo çekin aküden...

     

    madem kapı kapandığında elektrik kesiliyor ya harici bir bataryadan besliceksiniz lambayı (ve buna göre bir devre tasarlıcaksınız) yada yüksek kapasiteli bir kondansatör alıp +/- uçlarına paralel atacaksın olacak bitecek...bu kondastörün kapasitesi lambanın çekeceği akıma göre değişir...bunuda capasite ile ilgili formüller ile bulabilirsin bunun içinde lambanın kaç vol ve kaç amper akım çektiğini bilmen gerekli bunuda ölçerek tespit edersin ancak...bunun haricinde direkt denemeye 1000uf 2200uf 4700uf 6800uf ve 1000uf gibi kondansatörler ile deneme yapabilirsiniz...alacağınız kondansatörün voltajı ise 25v olursa iyi olur...

     

    bunun dışında aküden direkt besleme çekipte yaparım arkadaş derseniz ben size picli pwm devresini (hatta uzaktan kumanda modu dahi ekleyecebiliriz) devreyi yapıp göndereceğim hediyem olsun :) 


    -----------------------------

    hocam elektrik işinden o derece anlasaydım yapardım da anlamıyorum işte :S1000 uf denedim şişti 16 v elimde daha büyüğü yoktu deneyemedim başkasıyla.. aynı işlemi evde denedim şişmedi arabada 12 v evdekide 12 v ama arabadakinin watt ı yüksek galiba o yüzden şişti.. benim için en kolayı direk kondansator takmak ama onuda ayarını bilmiyorum..

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    HeadBanger bunu yazdı:
    -----------------------------

    flip flop yapsan olmamı :| birden fazla led kullanırsın smilasyondada bakarsın uygun zamanda deşarj olan bir kondansatör takarsın drencinide ona göre ayarlarsın olur biter..


    -----------------------------

    hocam anlamadım :D devresini çizsene bana program ile.. ucuz yollu bişeyse vereyim elektrikçiye verwsin parçaları bana..

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    beykozlu57 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Şarj Deşarj RC :)


    -----------------------------

    hocam açıklayıcı bişeyler yazarmısın? eet olay şarj ve deşarj işlemi ama yapamıyoruz gördüğün gibi :/

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ricin
    ricin's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2007
    Erkek

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    ricin bunu yazdı:
    -----------------------------

    niye kasıyorsunuz? altı üstü bir kapı lambası :) çok çok şık bişi istiyorsanız koltuk latı lambasına direkt 0.75 kablo çekin aküden...

     

    madem kapı kapandığında elektrik kesiliyor ya harici bir bataryadan besliceksiniz lambayı (ve buna göre bir devre tasarlıcaksınız) yada yüksek kapasiteli bir kondansatör alıp +/- uçlarına paralel atacaksın olacak bitecek...bu kondastörün kapasitesi lambanın çekeceği akıma göre değişir...bunuda capasite ile ilgili formüller ile bulabilirsin bunun içinde lambanın kaç vol ve kaç amper akım çektiğini bilmen gerekli bunuda ölçerek tespit edersin ancak...bunun haricinde direkt denemeye 1000uf 2200uf 4700uf 6800uf ve 1000uf gibi kondansatörler ile deneme yapabilirsiniz...alacağınız kondansatörün voltajı ise 25v olursa iyi olur...

     

    bunun dışında aküden direkt besleme çekipte yaparım arkadaş derseniz ben size picli pwm devresini (hatta uzaktan kumanda modu dahi ekleyecebiliriz) devreyi yapıp göndereceğim hediyem olsun :) 


    -----------------------------

     

    hocam elektrik işinden o derece anlasaydım yapardım da anlamıyorum işte :S1000 uf denedim şişti 16 v elimde daha büyüğü yoktu deneyemedim başkasıyla.. aynı işlemi evde denedim şişmedi arabada 12 v evdekide 12 v ama arabadakinin watt ı yüksek galiba o yüzden şişti.. benim için en kolayı direk kondansator takmak ama onuda ayarını bilmiyorum..


    -----------------------------

     

    watı felan hikaye :D  bak şimdi

     

    kondansatörler ile ilgili temel bir bilgi vereyim baştan...İlk önce kondanstörü bağlamak istediğim devrede ve kondansatörün üzerinden geçecek olan voltaj değerini bilmen gerekli...Bunuda ölçerek tespit edebilirsin yada besleme kaynağının değerlerine bakarak...

     

    daha sonra elde ettiğin voltaj değerinin (prensipte) 2.5v felan üstünde voltajlı bir kondansatör seçmelisin...misal bir devrede 10uf kondasatör kullanacaksın kaynak gerilimin 12v (akü-güç kaynağı vs) senin seçeceğin kondansatör 16v olmalıdır fakaaaatttt.... senin kullanacağın araç olduğu için hem hatanın 0 olması açısından hemde şarj dinamosu aktif olduğunda bu voltajın artacağı göz önünde bulundurulur ise senin seçeceğin kondansatörün voltajı 25v vol en sağlıklısı 63v olabilir...ne fark var dersen biraz fiyat farkı ve fiziksel olarak boyut farkı var o kadar...

     

    bunun dışında kondansatörünüzün şişme sebebi kutupları ters bağladığınızdan dolayı yada çıkma kondansatör kullanıyor iseniz kondansatörünüzün kurumuş olma ihtimali yüksek olabilir...

     

    basit bir örnek : gsm hattı üzerinden ortam dinleme yapabilen bir aleti direkt 7805 gibi basit bir regüle entegresi ile motorsikletin aküsünden beslediğim için 300tl lik aleti yaktım...sebebi marşa bastıktan sonra şarj dinamosu voltaj üretir ve şarj olayında maktın potansiyel farktan dolayı gerçekleşir yani 12v bir aküyü nasıl şarj edersiniz 12.5v-13v gibi bir minik bir fark ile...zaten akü dolmaya başladıkça gerisini kabul etmiyecektir zararı varmı var akünün ömrünü kısaltır...

    konuyu daha fazla dağıtmadan şöyle özetliyeyim şarj dinamosu devreye girdiğinde voltajım 13v gibi bişi oluyor böylece 7805 im çok ısınıyor ardından regülasyonu bozuluyor ve devreye 5vtan fazla veriyor doğal olarak bizim ortam dinleme cihazı niyazi :D 

     

    aslında fazla kurcalama derim araç ile ilgili kısımları ama illa yapıcam diyosan 10000uf 25v bi kondansatör al ve artı eksi paralel at birde diyot ilave edebilirsin gibime geliyor....boş bi vaktimde sana güzel bi devre tasarlarım ayrıca...


    üniversite öğrencilerine devre tasarımı yapılır...! tekdag-elektronik.blogspot.com/
Toplam Hit: 22920 Toplam Mesaj: 89