folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Yavaş Yavaş Sönen Işık Yapımı?



Yavaş Yavaş Sönen Işık Yapımı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    Branxian bunu yazdı:
    -----------------------------

    Elektronikçilerden alabilirsin ama bağlamayı bilmiyorsan bilen birine bağlat veya devre şemasını çıkart bağlat..


    -----------------------------

    hocam sen anlıyorsan çizebilirmisin? bende kağıdı götürürüm adama :| 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    XCoder bunu yazdı:
    -----------------------------
    12V 1000μf (mikrofarad) yeterli olur diye düşünüyorum. tanesi 40-50 kuruş bişeydir zaten, olmazsa 500 ya da 2000μf falan da deneyebilirsin.
    -----------------------------

    pek,i hocam kendim yapmaya kalşıacağım kondansatör ile potansiyometreyi nasıl bağlayacağım? 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rido59
    rido59's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek

    hocam senin dedigin olay basit :D al bi tane 470 mf 16v  kndnsator bagla + - dikkat et ama kondansator kendi kendine desarj olucagı için yavas soner :)

     

    Not: pot veya baska bişeye baglamana gerek yok basit bir devre :)


    zzzzzz...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam senin dedigin olay basit :D al bi tane 470 mf 16v  kndnsator bagla + - dikkat et ama kondansator kendi kendine desarj olucagı için yavas soner :)

     

    Not: pot veya baska bişeye baglamana gerek yok basit bir devre :)


    -----------------------------

    şu anda elimde duruyo o kondansator . normal adaptör ile evde yapınca yavaş sönüyo evet ve ısınmada olmuyo ama arabanın tavana takınca şıcak oluyo ve şişiyo çekmesem patlayacağım diyo.. ben araçtaki watt yüksek olduğundan sadece kondansator olmaz diye düşünüyorum.. evde takınca sorun yok arabaya takınca aşırı ısınıyor cve şişiyor. :/ üstelikk arabada denediğüim 1000 likti.. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rido59
    rido59's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek

    hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )


    zzzzzz...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )


    -----------------------------

    10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :) 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rido59
    rido59's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )


    -----------------------------

    10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :) 


    -----------------------------

     

    kaheverengi siyah turuncu hocam direnc seri C paralel olucak resim eklim bide :)

     

    sdfsd


    zzzzzz...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )


    -----------------------------

     

    10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :) 


    -----------------------------

     

     

    kaheverengi siyah turuncu hocam direnc seri C paralel olucak resim eklim bide :)

     

    sdfsd


    -----------------------------

    r direnç L kondansator? dirençtede artı eksi sorunu varmı yoksa kafama göre takabilirmiyim?

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivir-US
    antivir-US's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    beyler allah aşkına bi söyleyin.bilmem kaç watt bi lambayı kondansatör ile kaç saniye yakabileceksiniz.Öncelikle o sönme yine hızlı olacak fakat lamba bu sefer kızaracak falan,anca öyle uzun sürer.Biraz önceki arkadaşın verdiği grafiği dikatli inceleyin.Devre kurmadan olmaz o iş.Olmasını istersen de çok yüksek değerli kondansatör bulmak lazım mikrofarad değil direkman farad olmalı,ama yine istediğin gibi lineer olmaz,lambalar bi süre kızarık kalır sinir bozar...

    ***********

    düzenleme:

    hele hele 10k direnç ile,o lamba yanmaz bile...


    Camınızı kırar, duvarınıza işer, bisikletinize biner, tekerini keser, arabanızı çizer, zilinize basar kaçarım. Kısacası ben annenizin sokağa çıkarken uzak dur dediği çocuklardan biriyim.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rido59
    rido59's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    rido59 bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )


    -----------------------------

     

    10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :) 


    -----------------------------

     

     

    kaheverengi siyah turuncu hocam direnc seri C paralel olucak resim eklim bide :)

     

    sdfsd


    -----------------------------

    r direnç L kondansator? dirençtede artı eksi sorunu varmı yoksa kafama göre takabilirmiyim?


    -----------------------------

    hyr direnc seri baglanır hocam dewre kurmak için bilgi lazım basit iş değil + dewreyi almakta ufak bir maliyet olur ama 2  3 elemanla sorun çözülmesi lazım farad demissin farad neden kullansın bu adam santral mi kullanıcak elektrik depolucak :S


    zzzzzz...
Toplam Hit: 22923 Toplam Mesaj: 89