Yavaş Yavaş Sönen Işık Yapımı?
-
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------
Elektronikçilerden alabilirsin ama bağlamayı bilmiyorsan bilen birine bağlat veya devre şemasını çıkart bağlat..
-----------------------------hocam sen anlıyorsan çizebilirmisin? bende kağıdı götürürüm adama :|
-
XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
12V 1000μf (mikrofarad) yeterli olur diye düşünüyorum. tanesi 40-50 kuruş bişeydir zaten, olmazsa 500 ya da 2000μf falan da deneyebilirsin.
-----------------------------pek,i hocam kendim yapmaya kalşıacağım kondansatör ile potansiyometreyi nasıl bağlayacağım?
-
hocam senin dedigin olay basit :D al bi tane 470 mf 16v kndnsator bagla + - dikkat et ama kondansator kendi kendine desarj olucagı için yavas soner :)
Not: pot veya baska bişeye baglamana gerek yok basit bir devre :)
-
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam senin dedigin olay basit :D al bi tane 470 mf 16v kndnsator bagla + - dikkat et ama kondansator kendi kendine desarj olucagı için yavas soner :)
Not: pot veya baska bişeye baglamana gerek yok basit bir devre :)
-----------------------------şu anda elimde duruyo o kondansator . normal adaptör ile evde yapınca yavaş sönüyo evet ve ısınmada olmuyo ama arabanın tavana takınca şıcak oluyo ve şişiyo çekmesem patlayacağım diyo.. ben araçtaki watt yüksek olduğundan sadece kondansator olmaz diye düşünüyorum.. evde takınca sorun yok arabaya takınca aşırı ısınıyor cve şişiyor. :/ üstelikk arabada denediğüim 1000 likti..
-
hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )
-
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )
-----------------------------10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :)
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )
-----------------------------10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :)
-----------------------------kaheverengi siyah turuncu hocam direnc seri C paralel olucak resim eklim bide :)

-
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )
-----------------------------10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :)
-----------------------------kaheverengi siyah turuncu hocam direnc seri C paralel olucak resim eklim bide :)

-----------------------------r direnç L kondansator? dirençtede artı eksi sorunu varmı yoksa kafama göre takabilirmiyim?
-
beyler allah aşkına bi söyleyin.bilmem kaç watt bi lambayı kondansatör ile kaç saniye yakabileceksiniz.Öncelikle o sönme yine hızlı olacak fakat lamba bu sefer kızaracak falan,anca öyle uzun sürer.Biraz önceki arkadaşın verdiği grafiği dikatli inceleyin.Devre kurmadan olmaz o iş.Olmasını istersen de çok yüksek değerli kondansatör bulmak lazım mikrofarad değil direkman farad olmalı,ama yine istediğin gibi lineer olmaz,lambalar bi süre kızarık kalır sinir bozar...
***********
düzenleme:
hele hele 10k direnç ile,o lamba yanmaz bile...
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam o zmn direnc baglamanda fayda var 10k direnc baglayıp denermisin birde ( eger olursa buraya yaz ona gore cozum bulalım )
-----------------------------10k direncin renkleri neler? ve ne şekilde bağlamam gerekiyor ? onları söylersen bağlarım :)
-----------------------------kaheverengi siyah turuncu hocam direnc seri C paralel olucak resim eklim bide :)

-----------------------------r direnç L kondansator? dirençtede artı eksi sorunu varmı yoksa kafama göre takabilirmiyim?
-----------------------------hyr direnc seri baglanır hocam dewre kurmak için bilgi lazım basit iş değil + dewreyi almakta ufak bir maliyet olur ama 2 3 elemanla sorun çözülmesi lazım farad demissin farad neden kullansın bu adam santral mi kullanıcak elektrik depolucak :S
