Bitmeyen Tartışma: Asp Mi? Php Mi?
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------http://code.google.com/webtoolkit/
http://bilgisayardunyam.blogspot.com/2008/03/google-web-toolkit-gwt.html
http://www.bildirgec.org/yazi/google-web-toolkit-gwt
yok artık mı ? Haklısın bilende bilmeyende konuşuyor kafasından element uyduruyor.Durduk yere gece gece sinirimi hoplatma kıçımızdan mı uyduruyoruz.Siz daha google nedir diye google da aratırken ben kitaplarını okuyordum.
-----------------------------google nedir zumsuk ? :D
hoca webtoolkit dediğin mevzuyu google kendisi kullanmıyor, millet kullansın diye yaptıkları açık bir proje sadece, java (bildiğimiz) kodunu alıp ajax destekli javascripte çeviriyor, toolboxında data grid falan filan var, visual studio mantığı gibi.
-
trampfd bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk, google linuxcu değil, açık kaynak savunucusu, tekel karşıtı, ama kendi tekel olmuş, helal olsun dedirten bir firma, önce bunu bil.
Bilindiği kadarıyla cloud computing sistemlerindeki her bir slave makinada bsd den geliştirdikleri bir sistemi çalıştırıyorlar, dosya sistemleri bile farklı olduğu için ona "linux kullanıyorlar" denilmez, çünki ortada linux yok, ortaya çıkan ürün %100 google mimarisi bir yapı. Sen evindeki bilgisayarında linux kullanıyorsun diye google ile aynı sistemi kullandığını düşünme yani.
Ayrıca hala asp php perl python mysql bilmemne kullanabilir diyorsun, önce asp php gibi basit sistemlerin (google un yanında) ne için, ne amaçla yapıldığını öğren, yazılım mimarilerine göz at, veriyi makinadan alıp kullanıcıya yollayan layer php perl olabilir herbok olabilir, arkada çalışan data layer nedir, business layer nedir neden vardır ne işe yarar onları öğren.
Sonra googleun günümüz layer sistemli yazılım geliştirme mimarisinin (bunları bildiğini varsayıyorum) yerine, son kullanıcı için yapılmış bir işletim sisteminin üzerinde çalışan son kullanıcı için yapılmış bir web yayımlama servisinin yorumladığı scriptin get setlerinin yerine sadece bu işleri ve işlevlerin herbirinin, yapılması için görevlendirilmiş "makineler" kullandığını da bil, hala asp php perl python deme lütfen.
ve ayrıca bilmiş bilmiş konşanlara sinir oluyorum, sanada sinir oluyorum kusura bakma da :) madem çok biliyorsun, oturup bi proje geliştir de en büyük ayarı öyle ver herkese, ki kendine ve herkese faydan olsun.
-----------------------------bende senin gibi adama kıl oluyorum uyuz oluyorum tiksiniyorum niye mi ?
Senin gibi adamlar emek hırsızlığı yapar, kafalarından birşey uydurur.
Senin gibi adamlar bir kodu alıp geliştirip, dğeiştirdiğinde yeni birşey yaptığını sanar.
----
Dosya sistemi değişimi ile linux'tan farklı birşey yapmış olunmuyor.Ama senin gibi adamlar yaptım der , bunu ben yaptım der gelişir başka bir şey yapmaz.
Linus torvalds linuxu minix adı verilen bir işletim sisteminle başlatıp Fazlasıyla değiştirdi.minix unix tabanlı bir işletim sistemiydi.linux unix tabanlı bir işletim sistemidir.
Merak etme evimdeki sistem, blogumdaki kodların ile google ın aynı olmadığını uzun süredir biliyorum.Bu forumdaki bir çok kişiden önce golang gibi google projelerini duydum.Google'ı fazlasıyla yakından takip ederim.Herkesin bir idolü vardır benim idolüm sergey ve larry dir.
Israrada python falan sokuyorusn işin içinde.Google sonuçta asp varken php ye mi yöneldi ? İşte o zaman susacaksın.E anneannemin bıyığı olsa dedem olurdu.Banan ne ya ? Sonuç olarak anneannen mi tamam o zaman gereksiz mesaja yer yok !
Muhabbeti evirip çevirip bilgi işlem bulutuna çekmişsin.
Soru : asp mi php mi ?
Cevap : asp bitti bitti.....Israrla asp diyorsan devam et.Yarın öbürgün kesilirsin.Soru : Google asp mi php mi demiştir ?
Cevap : ne olursa olsun zamanında tercihini yapmış ve php ile devam etmiştir.Her zaman diyorum bu adamlar sizden benden çok daha zeki.Bir sürü beyin gücü var adamlarda, zeki adamlar var.Bizim göremediklerimizi adamlar hayli hayli görüyor..
-------
Geçin bu işleri.Çok adam gördük php mi asp mi sorusuna asp diyen.Şimdi asp.net diyorlar.Yarın başkası..KEndileri ne dediğinin farkında değil.
Asp yi kullanan kaç tane adam gibi site var ?? Perl şu bu kabulumdür göster bi zahmet.
Benim proje yapmış yada yapmamış olmam php gerçeğini değiştirmez.Ben teknikdirektör olmadan da taktikler hakkında konuşabilirim.
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
trampfd bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk, google linuxcu değil, açık kaynak savunucusu, tekel karşıtı, ama kendi tekel olmuş, helal olsun dedirten bir firma, önce bunu bil.
Bilindiği kadarıyla cloud computing sistemlerindeki her bir slave makinada bsd den geliştirdikleri bir sistemi çalıştırıyorlar, dosya sistemleri bile farklı olduğu için ona "linux kullanıyorlar" denilmez, çünki ortada linux yok, ortaya çıkan ürün %100 google mimarisi bir yapı. Sen evindeki bilgisayarında linux kullanıyorsun diye google ile aynı sistemi kullandığını düşünme yani.
Ayrıca hala asp php perl python mysql bilmemne kullanabilir diyorsun, önce asp php gibi basit sistemlerin (google un yanında) ne için, ne amaçla yapıldığını öğren, yazılım mimarilerine göz at, veriyi makinadan alıp kullanıcıya yollayan layer php perl olabilir herbok olabilir, arkada çalışan data layer nedir, business layer nedir neden vardır ne işe yarar onları öğren.
Sonra googleun günümüz layer sistemli yazılım geliştirme mimarisinin (bunları bildiğini varsayıyorum) yerine, son kullanıcı için yapılmış bir işletim sisteminin üzerinde çalışan son kullanıcı için yapılmış bir web yayımlama servisinin yorumladığı scriptin get setlerinin yerine sadece bu işleri ve işlevlerin herbirinin, yapılması için görevlendirilmiş "makineler" kullandığını da bil, hala asp php perl python deme lütfen.
ve ayrıca bilmiş bilmiş konşanlara sinir oluyorum, sanada sinir oluyorum kusura bakma da :) madem çok biliyorsun, oturup bi proje geliştir de en büyük ayarı öyle ver herkese, ki kendine ve herkese faydan olsun.
-----------------------------bende senin gibi adama kıl oluyorum uyuz oluyorum tiksiniyorum niye mi ?
Senin gibi adamlar emek hırsızlığı yapar, kafalarından birşey uydurur.
Senin gibi adamlar bir kodu alıp geliştirip, dğeiştirdiğinde yeni birşey yaptığını sanar.
----
Dosya sistemi değişimi ile linux'tan farklı birşey yapmış olunmuyor.Ama senin gibi adamlar yaptım der , bunu ben yaptım der gelişir başka bir şey yapmaz.
Linus torvalds linuxu minix adı verilen bir işletim sisteminle başlatıp Fazlasıyla değiştirdi.minix unix tabanlı bir işletim sistemiydi.linux unix tabanlı bir işletim sistemidir.
Merak etme evimdeki sistem, blogumdaki kodların ile google ın aynı olmadığını uzun süredir biliyorum.Bu forumdaki bir çok kişiden önce golang gibi google projelerini duydum.Google'ı fazlasıyla yakından takip ederim.Herkesin bir idolü vardır benim idolüm sergey ve larry dir.
Israrada python falan sokuyorusn işin içinde.Google sonuçta asp varken php ye mi yöneldi ? İşte o zaman susacaksın.E anneannemin bıyığı olsa dedem olurdu.Banan ne ya ? Sonuç olarak anneannen mi tamam o zaman gereksiz mesaja yer yok !
Muhabbeti evirip çevirip bilgi işlem bulutuna çekmişsin.
Soru : asp mi php mi ?
Cevap : asp bitti bitti.....Israrla asp diyorsan devam et.Yarın öbürgün kesilirsin.Soru : Google asp mi php mi demiştir ?
Cevap : ne olursa olsun zamanında tercihini yapmış ve php ile devam etmiştir.Her zaman diyorum bu adamlar sizden benden çok daha zeki.Bir sürü beyin gücü var adamlarda, zeki adamlar var.Bizim göremediklerimizi adamlar hayli hayli görüyor..
-------
Geçin bu işleri.Çok adam gördük php mi asp mi sorusuna asp diyen.Şimdi asp.net diyorlar.Yarın başkası..KEndileri ne dediğinin farkında değil.
Asp yi kullanan kaç tane adam gibi site var ?? Perl şu bu kabulumdür göster bi zahmet.
Benim proje yapmış yada yapmamış olmam php gerçeğini değiştirmez.Ben teknikdirektör olmadan da taktikler hakkında konuşabilirim.
-----------------------------tamam sana artık lafım yok, kaç posttur aspye phpye sokayım onlar amaç değil araçtır, proje üretin diyen kişiye, yani bana, diyorsun ki senin gibiler emek hırsızlığı yapar, kafasından birşey uydurur, kodu alır değiştirir ben yaptım der. Paranoyak olabiliten yüksek hocam.
Hee google phple yapıldı, google dan google.tar.gz diye arat, kesin bulur hostuna kurar yarın birgün sende kendi çapında bir dünya devi falan olursun merak etme.
bundan sonra hakkımda konuşurken paranoyaklaşmadan, "kod alıp editleyen", "emek hırsızı" gibi ithamlarda bulunmadan konuş, o dediklerini anca sen ve senin gibiler yapar, ben ufakta olsa bir yazılım şirketi sahibi olarak bildiğim birkaç şeyi söyledim, anlayan anlar, anlamayan notepadde facebook, google falan yazmaya devam eder.
-
trampfd bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------http://code.google.com/webtoolkit/
http://bilgisayardunyam.blogspot.com/2008/03/google-web-toolkit-gwt.html
http://www.bildirgec.org/yazi/google-web-toolkit-gwt
yok artık mı ? Haklısın bilende bilmeyende konuşuyor kafasından element uyduruyor.Durduk yere gece gece sinirimi hoplatma kıçımızdan mı uyduruyoruz.Siz daha google nedir diye google da aratırken ben kitaplarını okuyordum.
-----------------------------google nedir zumsuk ? :D
hoca webtoolkit dediğin mevzuyu google kendisi kullanmıyor, millet kullansın diye yaptıkları açık bir proje sadece, java (bildiğimiz) kodunu alıp ajax destekli javascripte çeviriyor, toolboxında data grid falan filan var, visual studio mantığı gibi.
-----------------------------canım kardeşim benim yok ya demiş arkadaş bende diyorum ki adamların bu tarz apileri var anladın ?
-
yıllardır asp kodluyorum asp ile içli dışlı oldum kardeşim gibidir phpde biliyorum çıkıp phpde bi blog yazabilirim ama soğukum. asp rulz. aspden sonra benim için jsp gelir.
asp ile bende çok şey yazdım istersen oluyor. md5 demişsiniz. md5i phpde kütüphane olarak belirlemişler kısacık yaparsan oluyor diyosunuzda iisede bunu gömseydi microsoft aynı şey olacaktı. Mantık aynımı? aynı ;)
artı google işine gelince google en başta php değil py ile kodlandı ama şuanda adamların geliştirdiği ayrı birşey var...
-
hiçbiri :D
perl+javascript
kralsın
-
trampfd bunu yazdı:
-----------------------------tamam sana artık lafım yok, kaç posttur aspye phpye sokayım onlar amaç değil araçtır, proje üretin diyen kişiye, yani bana, diyorsun ki senin gibiler emek hırsızlığı yapar, kafasından birşey uydurur, kodu alır değiştirir ben yaptım der. Paranoyak olabiliten yüksek hocam.
Hee google phple yapıldı, google dan google.tar.gz diye arat, kesin bulur hostuna kurar yarın birgün sende kendi çapında bir dünya devi falan olursun merak etme.
bundan sonra hakkımda konuşurken paranoyaklaşmadan, "kod alıp editleyen", "emek hırsızı" gibi ithamlarda bulunmadan konuş, o dediklerini anca sen ve senin gibiler yapar, ben ufakta olsa bir yazılım şirketi sahibi olarak bildiğim birkaç şeyi söyledim, anlayan anlar, anlamayan notepadde facebook, google falan yazmaya devam eder.
-----------------------------Yazılar nedense gitmemiş neyse tekrar aynı mesajı yazmayacağım ;
-> aynı kişi google linux kullanmaz diyor
-> tabi google ın yüklenebileceğinide söyledim
-> sana söyleyeceklerim son olarak ;
c#, asp.net ile ufak bir yazılım şirketi olacağıma c/php ile facebook, google tarzı birşey yapmayı tercih ederim.Windows ve ürünleri bir alışkanlıktır.Onları kırıp linux, php, c ye geçmek zordur.Mümkünse kimsede bu tarafa gelmesin zaten.
------
diğer arkadaşlara;
ingilizceniz varsa (yoksada translate ile çevirirsiniz)
php vs asp.net aratın (objektif olmaz derseniz asp.net vs php de bakabilirsiniz) ve çıkan sonuçlara bakın.Ben linuxçu , google , php sevdiğim için objektif olamam.Başkasıda objektif olamaz.Testler, performanslar vardır.
Fakat bir dilin kullanıcı dostu olması demek fedakarlıktır.Bir kaç mesaj önce verdiğim resimdeki gibi diller bir konuda gelişecekse diğer konudan vaz geçecekler.
İnsanlar saçma varlıklardır.çoğu zaman iyinin peşinden gitmek yerine alışkanlıklarının peşinden giderler.Ne gibi ?
Chrome browser her testte en yüksek sonuç verip en iyi browser seçilirken, insan hala ie ve firefox kullanmakta diretiyor.Sebep ne ? Hadi onu geçtim, ie ile firefox arasındaki kıyaslamaya ne demekli ? Ama yook insanlar hala yeni tab açarken iki saat kasan ie peşinden gider.
İşte bunlar alışkanlıktır.Alışkanlıklar farklıdır kimse birşey diyemez fakat gerçekler bellidir.Aspnin acizliği bellidir, phpnin kalitesi bellidir.
Araştırın dilden dile atlamayın.2001 yılında html ile başladığım serüvende bi ton dile geçip bıraktım.Bu günkü aklım olsa html, javascript, php | c++ ile uğraşırdım.qbasic, pascal, delphi ... hiç bulaşmazdım.
Bir kaç sene sonra sizde böyle demeyin.Yada off c++ yerine c#, php yerine asp.net e geçseydim acayip para kırardım demeyin !! Benim amacım büyük oynamak.Bölümümü bitirip adam gibi şirkette adam gibi projeler geliştirmek istiyorum.
Bunların hiç biride c#, asp.net ile olamaz.
-
gençler konu üzerinde hakim değilim ama
google ın python kullandığına şahit oldum ( 1-2 sayfası py diye sistem komple py olacak diye bişey yok, zira kullanmış yani zumsuk bi açıkdan haklı )
anlatmaya çalıştığım belki sistemi tammen farklı bişey olabilir ama pythonda kullanmıyor değil yani
örnek linkler :
docs.google.com/support/bin/topic.py?hl=en&topic=15115
maps.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer...
www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl.
mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=77662
mail.google.com/support/bin/static.py?page=known_issues.cs
earth.google.com/support/bin/request.py
-
PHP( Hypertext Preprocessor) ve ASP (Active Server Pages)
Yıllardır tartışılır durur. ASP mi daha kullanışlı, PHP mi? ASP mi PHP mi? Çok objektif olmaya çalıştım ama yanlışlık yapmış olabilirim. Sonuçta ben de bir PHP coderım. Her açıdan iki dili değerlendireceğim.
İLK OLARAK TARİHSEL BAKIMDAN?
Tarihsel değerlendirmek gerekirse PHP çok yeni bir dil. En azından ASP 'ye göre. PHP henüz son 5 yıl içinde tavan yaptı, ondan önce çoğu webmaster PHP adını bile duymamıştı. ASP ise çok eski bir dil. Hatta ilk Betik Dillerinden. ASPX, ASP.NET gibi türevleri var. Halbuki internette şu an bir üstünlük yok. Yani PHP yep yeni bir dil sayılmasına rağmen çok kullanılıyor. VBullettin, son yıllarda PHP ile yapılan en iyi scripti yazdı. Bunun yanında Wikimedia, Facebook, Woltlab Community, Simple Machines, Gameforge son yılların PHP scriptlerinde en başarılı şirketler. Fakat bu asla demek değildir ki PHP üstündür ASP.
KAYNAK BAKIMINDAN?
ASP eski olduğundandır ki, PHP ile her ne kadar çok kaynak bulsak da ASP ile çok daha fazla kaynak bulabiliriz. En basitinden www.w3schools.com PHP yi iyice anlatmış fakat yeterince örnek yok. Fakat ASP için deneme sayfası bile var. Tüm bunlara rağmen PHP için bile internette yüzlerce kaynak vardır.
ZORLUK BAKIMINDAN?
Zorluk, çok göreceli bir kavram olsa da bize fikir verebilir. PHP'nin yaratıcısı Rasmus Lerdorf PHP'yi yaratırken şunu demiştir: "Programlamayı gerçekten sevmiyorum. Bu aracı daha az kodlama yapabilmek için oluşturdum ki kodları tekrar tekrar kullanabileyim." Yani PHP daha az kod ile aynı veya daha fazla iş demek. Zaten profesyonel bakımdan bakıldığı zaman PHP'nin mantığının daha kolay kapılabildiğini görüyoruz. Hele C, Pearl gibi bir dil biliyorsanız PHP sizin için çok kolay olacaktır. ASP ise biraz daha zor bir dil. En azından yeni başlayanlar için.
GÜNCELLEME BAKIMINDAN?
PHP her zaman güncellenen, www.php.net sitesinden güncellemelere bakabileceğiniz, 24 saat 7 gün bug bildirebileceğiniz, yardım alabileceğiniz bir dil. ASP ise artık sık güncellenmiyor. Bu aslında çok kötü bir şey değil. Pekala güncellenmek iyi fakat çok iyi bir script yazdıktan sonra PHP 5 den 6 ya atlarsa bazı fonksiyonlar siliniyor, bazılarına daha iyileri ekleniyor. Sonuçta scripti en baştan gözden geçirmeniz gerekiyor. Bu PHP'nin hala geliştiğini gösterir. Örneğin PHP şu an 6 ya geçmek üzere, BETA versiyonda. ASP ise bu kadar sık güncellenemez.
VERİ TABANI BAKIMINDAN?
PHP ile SQL kardeştir. ASP ise SQL de problem yaratabilir. ASP ile veri tabanı kodlanaması daha zordur. PHP ise SQL ile birlikte çalışır ve PHPMyADIN ile birlikte veri tabanı kolaylığı sağlar.
DÜZEY BAKIMINDAN?
ASP kesinlikle PHP'ye göre daha alçak bir dildir. Bu iyi bir şey. Alçak diller daha çok iş yapabilir. Ama alçak diller daha zordur.edit: alıntı yaptım ben asp coderim :D
-
.net ;)
