Bitmeyen Tartışma: Asp Mi? Php Mi?
-
SharpShooter bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk, hayatında hiç asp.net ile büyük bir proje yaptın mı ?
yapmadın. o halde bu konuda konuşman saçmalık. bu saçmalığa bir son ver milleti güldürme.
-----------------------------
ben sizi karşıma alıp 10 saatte konuşsam siz yine anlamak istediğiniz gibi anlayacaksınız.Ben bunu anladım.Sen hayatında kaç tane php projesi geliştirdinde yada burda konuşan adamlardan kaçı hem asp hem php geliştirdide burda gelip iddalaşıyor ?
Sen c# kullanıyorusn hayatında kaç tane java projesi geliştirdin de yada diğerleri geliştirdi de c# ile konuşuyorsunuz ?
----
Asp.net ile php yi neden karşılaştırıyorsunuz ? Javayı karşılaştırın ? Nasıl asp ile php4 ü karşılaştıracaksanız bunuda adam gibi yapın ?
-----
Diyorum ki bu işin içinden çıkılmaz ben anladım herkezin zevkine göre hala gelip kaç proje yaptın diyorsunuz.Siz naptınız ya ? Benim kullandığım kaç projede, yada insanların kullandığı kaç projede ne yaptınız ?
Sanki karşımdaki billy gates, larry page ... oturmuşlar benim kaç proje yaptığımı sorguluyorlar.Tabi konuya girip post atan herkez uzman, php, asp, asp.net, java ve c# konusunda çok iyisiniz, kimse elinize su dökemez de gelip benim projelerimi sorguluyorsunuz.
Bir adam hem php ci hem asp ci olamaz, hele hele php, asp, asp.net, java ve c# ta uzman hiç olamaz (hepsinde) e o zaman kimse konuşmasın kardeşim.Kimse birşey kıyaslamasın bu mu yani olay ne kıt düşünceniz var
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
SharpShooter bunu yazdı:
-----------------------------
zumsuk, hayatında hiç asp.net ile büyük bir proje yaptın mı ?
yapmadın. o halde bu konuda konuşman saçmalık. bu saçmalığa bir son ver milleti güldürme.
-----------------------------
ben sizi karşıma alıp 10 saatte konuşsam siz yine anlamak istediğiniz gibi anlayacaksınız.Ben bunu anladım.Sen hayatında kaç tane php projesi geliştirdinde yada burda konuşan adamlardan kaçı hem asp hem php geliştirdide burda gelip iddalaşıyor ?
Sen c# kullanıyorusn hayatında kaç tane java projesi geliştirdin de yada diğerleri geliştirdi de c# ile konuşuyorsunuz ?
----
Asp.net ile php yi neden karşılaştırıyorsunuz ? Javayı karşılaştırın ? Nasıl asp ile php4 ü karşılaştıracaksanız bunuda adam gibi yapın ?
-----
Diyorum ki bu işin içinden çıkılmaz ben anladım herkezin zevkine göre hala gelip kaç proje yaptın diyorsunuz.Siz naptınız ya ? Benim kullandığım kaç projede, yada insanların kullandığı kaç projede ne yaptınız ?
Sanki karşımdaki billy gates, larry page ... oturmuşlar benim kaç proje yaptığımı sorguluyorlar.Tabi konuya girip post atan herkez uzman, php, asp, asp.net, java ve c# konusunda çok iyisiniz, kimse elinize su dökemez de gelip benim projelerimi sorguluyorsunuz.
Bir adam hem php ci hem asp ci olamaz, hele hele php, asp, asp.net, java ve c# ta uzman hiç olamaz (hepsinde) e o zaman kimse konuşmasın kardeşim.Kimse birşey kıyaslamasın bu mu yani olay ne kız düşünceniz var
-----------------------------farkettiysen benim bu konuda şu şunu ezer diye 1 tane bile postum yok. hiç bir şekilde şu şunu ezer, döver,öldürür demedim.
sen hiç bir şey bilmeden yorum yapmaya kalkıyorsun ve sonucunda saçmalıyorsun. sadece saçmalayı kes dedim sana :)
bir şey bilmeyenler "zumsuk helal" diyebilir, onların cahilliğine veriyorum :)).
edit: birde eklemeden edemicem, hayal edemiyeceğin projelerde ve adamlarla çalıştım :)
-
ahaha hala gülüyorum ya :D zumsuk hocam allahta seni güldürsün.
ben ısrarla diyorumki; senin yaptığın projede senin uzmanlığın önemli, kullandığın dil yalnızca ve yalnızca araçtır. php ile yapıpta asp ile yapamayacağın bir sistem yoktur. sen bana diyorsunki kaç projede bulundunda iddialı konuşuyorsun. kendi zevkim için olan boş işlerle uğraşmadığımdan ve uzun zamandan beri komplike sistemlerle uğraştığımı bil yeter. ben yinede sana asp çok iyidir demiyorumki bana projelerimi soruyorsun. ama sen php çok iyidir diyorsun, bende sana diyorumki kaç senedir asp ile yazılım yapıyorsunda neresini yapamadında phpye geçtin. "bunu mu demek istediniz?" konusundan bahsetmişsin. rene hocam gereken cevabı vermiş zaten hiç girmiyorum bile. çok kompleks bi sistem geliştirmeye çalıştında asp yetmedi php ile kralını yazdında aspyi kötülüyormuş gibi görünüyorsun burdan bakınca.
-
ASP ülen. php de az çok öğrendim. ama herşey programcıda bitiyo önce bunu öğrenmek lazım.
çok önceleri yazdığım scriptlere bakıyorum ne var ne yok herşeyi açık bırakmışım-değişkenler,bağlantılar vsvs
şimdi o hataları yapmıyorum. performans dediğiniz şeyi reneninde dediği gibi aynı platformda yapacaksın.
ben asp mysql kullanıyorum. ve memnunum. dilleri karşılaştırıyorsak ne diye asp-mssql ile karşılaştırıyonuz.
ozaman veritabanlarını karşılaştıralım. çok mantıksız bi yaklaşım bu.
hatta bişi anlatıyım. geçenlerde dc benim resellerin çok fazla cpu kullandığını ve diğer sitelerin çok şikayetci olduğunu söledi. vps ye geçmem gerektiğini vsvs söledi.
scripti ben yazmıştım. ama çok önceden. her sayfada en az 15-20 değişken bağlantı açık :) daha bilimum şey.
kısacası diller arası sidik yarıştırmak yerine programcılar arası sidik yarıştırmak gerekir.
yinede ASP üleyn :D
-
renegadealien bunu yazdı:
-----------------------------
Şunu anlayaymıyorum?
Sunucu masraflarının nesi fark ediyor windows ile linux arasında?
hemen hemen dünyanın her yerindeki dedicated firmalarından dedicated aldık, kullandık,
linux server ile windows server arasında maximum 20$ kurulum farkından başka bir fark yoktu..
-----------------------------
En başında Linux PHP Mysql kullandığında, aşağı yukarı aynı hitlerde aspye göre çok daha performanslı olduğu gerçek. Örnek verecek olursak, joomla gibi ağır denilebilecek bir sistemle, Q6600 işlemci 4gb ram ve raid olmayan sata hard diskle günlük 150.000 hiti biraz zorlansa bile kaldırabildi sunucum. bunun asp tarafına baktığımızda 200k hit için en az 2 sunucu gerekiyor db ve http sunucu olarak ayrı ayrı. phpyi olayını biraz daha zorlarsak eaccelaretor gibi caching sistemleriyle ve litespeed gibi websrver yazılımlarıyla performansı katlamak mümkün. toplamda türkiyede 9 adet sunucu barındırıyoruz sanallaştırmayla geçici olarak 5e indirebildik. tamamen phpye geçerek 2 veya 3 sunucuyla yetinebilicez. hem asp hem php çok yüksek hitli sitelerle uğraştığımız için performans testini hergün yaşıyoruz ve farklar 20 dolarla ölçülmüyor :) php doğru ortamlarda kullanıldığında ciddi anlamda övgüyü hak eden bir programlama dili -
Fikret bunu yazdı:
-----------------------------
ahaha hala gülüyorum ya :D zumsuk hocam allahta seni güldürsün.
ben ısrarla diyorumki; senin yaptığın projede senin uzmanlığın önemli, kullandığın dil yalnızca ve yalnızca araçtır. php ile yapıpta asp ile yapamayacağın bir sistem yoktur. sen bana diyorsunki kaç projede bulundunda iddialı konuşuyorsun. kendi zevkim için olan boş işlerle uğraşmadığımdan ve uzun zamandan beri komplike sistemlerle uğraştığımı bil yeter. ben yinede sana asp çok iyidir demiyorumki bana projelerimi soruyorsun. ama sen php çok iyidir diyorsun, bende sana diyorumki kaç senedir asp ile yazılım yapıyorsunda neresini yapamadında phpye geçtin. "bunu mu demek istediniz?" konusundan bahsetmişsin. rene hocam gereken cevabı vermiş zaten hiç girmiyorum bile. çok kompleks bi sistem geliştirmeye çalıştında asp yetmedi php ile kralını yazdında aspyi kötülüyormuş gibi görünüyorsun burdan bakınca.
-----------------------------sana mı diyorum hoca.Kıl oluyorum bana gelipte kaç proje yaptın diyenlere.Bir taneside yukarıda onu demiş.İlla ki büyük bir site yazıp gelip buraya karşılaştırmam mı gerek ?
Ne yani linux ve windowsu, php ile asp yi, c++ ile c# ı karşılaştırmak için uzman mı olmak lazım ? Ben şu anda da karşılaştırsam, 10 sene sonra yüksek bir firmada da karşılaştırsam php ve aspnin (yada diğerlerinin) doğru yanlışları aynı olacak.2+2 = 4 bu ilk okulda da böyle üniversitede de..Değişen birşey yok.
Tek değişen yer benim bakış açım.Neresinden nasıl baktığın önemli.Fakat birisi gelipde 'kardeşim kaç proje yaptın' deyince sinirlerim atıyor.La sen kimsin ya (Fikret sana değil diğer soranlara söylüyorum) ? sen kaç proje yaptın adını kaç işte duyduk ?? Para kazandığın işlerden bahsetmiyorum insanlara katkı için kaç işte birşeyler yaptın ??
Neymiş hayal edemeyeceğim projelerde çalıştım.Tabi ya sen insan falan değilsin bu sitede kimse de kıçını sıkıp senin yaptığın işleri yapamaz.
Her zaman diyorum şu anda içimizden biri google gibi bir arama motoru yapabilir.Belki ondan iyisini de yapabilir.Fakat google dan iyi olması google dan fazla tutulacağı anlamına gelmez.Sonuç olarak google 'ı yapanlar insandı, bizde insanız.Bir şekilde geliştirirsin birşeyler.Google ın şu halini bahsetmiyorum o adamlar kimde olsa birşeyler ortaya çıkartır.İlk halinden bahsediyorum.Larry ve page 'in yaptığı.
Chrome iyi diyorum biri çıkıyor firefox daha iyi çünkü eklentisi var diyor.Tamam da arkadaş yapılan testlerde chrome firefoxun eline vermiş..Firefox ile chrome un aynı işi yapması eşit olduğunu mu gösterir ? Chrome iyi diyorum çıkıyorsunuz firefox kötümü diyorsunuz.
Zamanında asp ile yapamadım.Php ile çok daha rahat yaptım.Rene hoca cevabını vermiş.Peki o zaman enden herhangi birisi veremedi ? Ben php de tak diye buluyorum.Php ye geçmemin en büyük nedeni oydu.Tam hatırlamıyorum zamannı ama 1 sene önce çıkıp birisi bunu yazsaydı ya ?? Madem kolay, madem basit neden o adamlardan hiç biri bilmiyor ? Yada madem bilen var neden o adamlar yazmadı oraya ?
Dediğim bu benim.Asp kodlarken bulamadığımı php de tak diye buldum.Bunda benim suçum var mı yok ? Benim için önemli olan nedir ? Daha çok örnek, makale ve bilen adam bulabilmek.Tamam php de bu var.O zaman benim için php mi daha iyi asp mi ? Ben bunu anlatıyorum.Niye ısrarla çıkıp asp daha iyi diyorsunuz ?
---
Dil araçtır demişsin tamam dostum bizim bahsettiğimiz ne ? En iyi araç değil mi? Bak benim istediklerimi karşılayan en iyi araç php.ASp ye alışamadım, vbasice alışamadım c# a alışamadım.Diyorum ki c, linux, php iyidir.Sorun varmı ? Ben işimi yaparken o konuda büyüklere bakarım.
http://www.alexa.com/topsites
ilk 10 dakiler benim için yeterli.Blogumuda, fikirlerimide linux, açık kaynak ve özgür yazılım ile birleştirip bu adamları örnek alırım (taklit ederim demiyorum).O halde problem varmı ? Büyük siteyse dünya sıralamasında ilk 10 dalar.İlk 10 içinde aspnin azınlıkta olması benim suçum mu ? Php iyidir diyorum neden ? benim isteklerime cevap veriyor + ilk 10 da php fazla.Eğer bu adamlar bu şekilde yapıyorsa vardır bir bildikleri diyorum.
Cidden sıktı bu konu ya.Şöyle bağlıyayım o zaman bütün karışıklıklar gitsin;
-----
Benim istediğim bol örnek, bol bilen adam bulmak ve mümkün olduğu kadar az işlem yapmak (md5 vs.. buna örnek).Benim bu anlamda ihtiyaçlarımı gideren php.
Öte yandan bir iş yaparken o işteki iyileri göz önünde bulundururum.Dünya da en çok tıklanan, yani en iyi 10 site içinde php oranı asp den daha fazla.Buda benim için bir göstergedir.Ben php den yana seçimi mi kullandım.Geri kalan milyonlarca siteyi, milyonlarca projeyide iplemem.
Bunlar benim düşüncem.İsteyen php, isteyen asp isteyen asp.net yada java da gelişsin.Benim problemimde değil.Sizlere asp de başarılar.Bense tercihlerimi bundan sonraki hayatım boyunca 2001 yılından beri yapmış olduğum daldan dala atlama seçimleriyle yanlış yaptığımı anladım.O dilden o dile atladm.
Ben bu tecrübelerime dayanarak (düşünce ve tecrübelerim yanlış olabilir ama bunları ben bırakında acı şekilde öğreneyim) python, php, c, c++, java dan yana kullanacağım.
Herkese hayal edemeyeceğim projelerde mutluluklar dilerim.Daha da konuya mesaj atmamın anlamı yok.Sanıyorum bu sefer ne demek istediğimi anlatabildim.Yok yine anlatamadıysam benim odunluğum kusura bakmayın.
-
php türevlerinin becerip de asp türevlerinin beceremeyeceği bir şey yok. tersi de doğru. diller araçtır. ayrıca aspx asp'nin yetersizliğinden dolayı gelişmedi. aspx'in yapısı zaten asp'den çok farklı. iş yazan adamda biter, hangisinde daha rahatsa, hangisini daha iyi kullanıyosa, eğer bir yerde çalışıyosa çalıştığı yerden gelen talep hangisiyse ona göre kullanır.
tartışmak da çok saçma, asp ve php ile web programlama o kadar zor mu ki ikisini karşılaştırıyosunuz? hem php'de hem asp'de uzmanlaşmak çok mu zor, değil..
bebeler oturuyo 2 haftada "ben pehepe biliyom ahuahua" diyecek sevieyye geliyorlar :))
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
Fikret bunu yazdı:
-----------------------------
ahaha hala gülüyorum ya :D zumsuk hocam allahta seni güldürsün.
ben ısrarla diyorumki; senin yaptığın projede senin uzmanlığın önemli, kullandığın dil yalnızca ve yalnızca araçtır. php ile yapıpta asp ile yapamayacağın bir sistem yoktur. sen bana diyorsunki kaç projede bulundunda iddialı konuşuyorsun. kendi zevkim için olan boş işlerle uğraşmadığımdan ve uzun zamandan beri komplike sistemlerle uğraştığımı bil yeter. ben yinede sana asp çok iyidir demiyorumki bana projelerimi soruyorsun. ama sen php çok iyidir diyorsun, bende sana diyorumki kaç senedir asp ile yazılım yapıyorsunda neresini yapamadında phpye geçtin. "bunu mu demek istediniz?" konusundan bahsetmişsin. rene hocam gereken cevabı vermiş zaten hiç girmiyorum bile. çok kompleks bi sistem geliştirmeye çalıştında asp yetmedi php ile kralını yazdında aspyi kötülüyormuş gibi görünüyorsun burdan bakınca.
-----------------------------sana mı diyorum hoca.Kıl oluyorum bana gelipte kaç proje yaptın diyenlere.Bir taneside yukarıda onu demiş.İlla ki büyük bir site yazıp gelip buraya karşılaştırmam mı gerek ?
Ne yani linux ve windowsu, php ile asp yi, c++ ile c# ı karşılaştırmak için uzman mı olmak lazım ? Ben şu anda da karşılaştırsam, 10 sene sonra yüksek bir firmada da karşılaştırsam php ve aspnin (yada diğerlerinin) doğru yanlışları aynı olacak.2+2 = 4 bu ilk okulda da böyle üniversitede de..Değişen birşey yok.
Tek değişen yer benim bakış açım.Neresinden nasıl baktığın önemli.Fakat birisi gelipde 'kardeşim kaç proje yaptın' deyince sinirlerim atıyor.La sen kimsin ya (Fikret sana değil diğer soranlara söylüyorum) ? sen kaç proje yaptın adını kaç işte duyduk ?? Para kazandığın işlerden bahsetmiyorum insanlara katkı için kaç işte birşeyler yaptın ??
Neymiş hayal edemeyeceğim projelerde çalıştım.Tabi ya sen insan falan değilsin bu sitede kimse de kıçını sıkıp senin yaptığın işleri yapamaz.
Her zaman diyorum şu anda içimizden biri google gibi bir arama motoru yapabilir.Belki ondan iyisini de yapabilir.Fakat google dan iyi olması google dan fazla tutulacağı anlamına gelmez.Sonuç olarak google 'ı yapanlar insandı, bizde insanız.Bir şekilde geliştirirsin birşeyler.Google ın şu halini bahsetmiyorum o adamlar kimde olsa birşeyler ortaya çıkartır.İlk halinden bahsediyorum.Larry ve page 'in yaptığı.
Chrome iyi diyorum biri çıkıyor firefox daha iyi çünkü eklentisi var diyor.Tamam da arkadaş yapılan testlerde chrome firefoxun eline vermiş..Firefox ile chrome un aynı işi yapması eşit olduğunu mu gösterir ? Chrome iyi diyorum çıkıyorsunuz firefox kötümü diyorsunuz.
Zamanında asp ile yapamadım.Php ile çok daha rahat yaptım.Rene hoca cevabını vermiş.Peki o zaman enden herhangi birisi veremedi ? Ben php de tak diye buluyorum.Php ye geçmemin en büyük nedeni oydu.Tam hatırlamıyorum zamannı ama 1 sene önce çıkıp birisi bunu yazsaydı ya ?? Madem kolay, madem basit neden o adamlardan hiç biri bilmiyor ? Yada madem bilen var neden o adamlar yazmadı oraya ?
Dediğim bu benim.Asp kodlarken bulamadığımı php de tak diye buldum.Bunda benim suçum var mı yok ? Benim için önemli olan nedir ? Daha çok örnek, makale ve bilen adam bulabilmek.Tamam php de bu var.O zaman benim için php mi daha iyi asp mi ? Ben bunu anlatıyorum.Niye ısrarla çıkıp asp daha iyi diyorsunuz ?
---
Dil araçtır demişsin tamam dostum bizim bahsettiğimiz ne ? En iyi araç değil mi? Bak benim istediklerimi karşılayan en iyi araç php.ASp ye alışamadım, vbasice alışamadım c# a alışamadım.Diyorum ki c, linux, php iyidir.Sorun varmı ? Ben işimi yaparken o konuda büyüklere bakarım.
http://www.alexa.com/topsites
ilk 10 dakiler benim için yeterli.Blogumuda, fikirlerimide linux, açık kaynak ve özgür yazılım ile birleştirip bu adamları örnek alırım (taklit ederim demiyorum).O halde problem varmı ? Büyük siteyse dünya sıralamasında ilk 10 dalar.İlk 10 içinde aspnin azınlıkta olması benim suçum mu ? Php iyidir diyorum neden ? benim isteklerime cevap veriyor + ilk 10 da php fazla.Eğer bu adamlar bu şekilde yapıyorsa vardır bir bildikleri diyorum.
Cidden sıktı bu konu ya.Şöyle bağlıyayım o zaman bütün karışıklıklar gitsin;
-----
Benim istediğim bol örnek, bol bilen adam bulmak ve mümkün olduğu kadar az işlem yapmak (md5 vs.. buna örnek).Benim bu anlamda ihtiyaçlarımı gideren php.
Öte yandan bir iş yaparken o işteki iyileri göz önünde bulundururum.Dünya da en çok tıklanan, yani en iyi 10 site içinde php oranı asp den daha fazla.Buda benim için bir göstergedir.Ben php den yana seçimi mi kullandım.Geri kalan milyonlarca siteyi, milyonlarca projeyide iplemem.
Bunlar benim düşüncem.İsteyen php, isteyen asp isteyen asp.net yada java da gelişsin.Benim problemimde değil.Sizlere asp de başarılar.Bense tercihlerimi bundan sonraki hayatım boyunca 2001 yılından beri yapmış olduğum daldan dala atlama seçimleriyle yanlış yaptığımı anladım.O dilden o dile atladm.
Ben bu tecrübelerime dayanarak (düşünce ve tecrübelerim yanlış olabilir ama bunları ben bırakında acı şekilde öğreneyim) python, php, c, c++, java dan yana kullanacağım.
Herkese hayal edemeyeceğim projelerde mutluluklar dilerim.Daha da konuya mesaj atmamın anlamı yok.Sanıyorum bu sefer ne demek istediğimi anlatabildim.Yok yine anlatamadıysam benim odunluğum kusura bakmayın.
-----------------------------hay arkadaş, ne md5 imiş. tutturdu md5 md5.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.security.cryptography.md5.aspx
abi senin php de md5yap("sadasd") diye kullanman çok mu önemli ?
yazarsın kendine bir metot aynı haltı yersin. Ya sen metot ne bilmiyorsun yada düşünemiyorsun.
tamam sen php de kendini geliştir, ama başka dillere o dandik dil , o bilmem ne deme haddin değil ilk önce. Afadersinde bana php , asp.net i ezer diyen adam odun,gerizekalı,salak sıfatlarını kendi içinde kabul etmiş olmalı. O yüzden kırılmaca gücenmece yok.
proje konusuna gelirsek, sen php de if(hebe == lebe) {return;} yazıpda bana. php kral dersen ben sana ne diyebilirim ki ?
Ha deli proje yapmışsındır, tecrüben yüksektir o zaman dediklerini dikkate alırım.PHP de daha 1 yıl bile çalışmadan böyle "php kral" dersen , dikkate alınmazsın. Tutturmuşsun bir şeyleri , çok bir şey bildiğini sanıp atıp tutuyorsun. Üzülüyorum ki dediklerini doğru sananlar var. Ben senin gibi r10.net yok zamazingo.net gibi sitelerde bunları öğrenmedim. O yüzden kulaktan dolma bilgilerle bir şeyler atıp tutmanı mazur görüyorum.
tek diyeceğim sana ve senin gibi düşünenlere acıyorum :)
-
zumsuk kusura bakma harbi güldürüyorsun arkadaşlara katılıyorum :)
aspx ile yapılmış bi proje --> hotmail. Yetmezmi? madem php facebook diyosan hotmail aspx
aspx çıkmadan önce neydi asp? demekki dil değil programcı ;)
sen çıkan ürüne değil ürünü çıkarana bak. adam phpyi biliyosa aspde ürün yazmaya kalkarak kendini kasmaz kimse.
-
mobydick64 bunu yazdı:
-----------------------------
php yi başkaları geliştirir sen otlakçılığını yaparsın,, oysaki aspde sen geliştirirsin başkaları bundan faydalanır bilgilenir.. ayrıca asp nin üstüne kodlama dili tanımıyorum.. server konusundada aralarında pek bi fark yok.
-----------------------------Bilgisizliğine saygı duyamıcam kardeş. Kusra bakma bak ben polemik yaratma meraklısı değilim. Ama bunu da söylemesem olmazdı hani.
