Ekonomik Kriz Geliyor Söylentileri

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pcdoktor636
    pcdoktor636's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ocak/2010
    Erkek
    AnaMuhalefet bunu yazdı

    Yalnız ben bilgiye dayalı güncel net bir yorum göremedim birkaç arkadaş değinmiş ihracat,ithalat,cari açık,bütçe açığı, gsyh falan. 

    Yalnız o rakamlarda hiçbir şaşma görmüyorum 10 yıldır aynı oranlar aşağı yukarı, hakikaten güncel durumu özetleyen sağlam bir yorum varsa dinlemeyi isterim. Yani 10 yıldır çıkmadı da niye şimdi çıksın arkadaş???

    Ne gibi bir olumsuzluk var da sizce ekonomik risk oluştu, savaşa mı girdik, dünyada salgın mı var, parayı mı kaldırdılar kullanımdan, nedir???Konunun profu değilim sade vatandaş olarak bu basit sorulara cevap arıyorum.

     

    Hocam izlediğim bazı konuşmalar, hoşuma gidenleri paylaşayım. Gayet akıcı anlatıyorlar. İlyas Bozkurt'un karşısındaki sunucuya uyuz oldum, adam sürekli " harika, tamam, mükemmel, şahane, aynen, evet" diye araya girip duruyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=fHEntuVRDbE

    https://www.youtube.com/watch?v=wlcGU8sivfk

    https://www.youtube.com/watch?v=wnvdo-1-ZBw

    https://www.youtube.com/watch?v=DyvFgV-8bbE

    https://www.youtube.com/watch?v=7ikqPJCcCJM

    https://www.youtube.com/watch?v=DHPw6lMecU8

    https://www.youtube.com/watch?v=BgeVXzeggrg

     

    pcdoktor636 tarafından 02/Eyl/14 02:29 tarihinde düzenlenmiştir
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    pcdoktor636 bunu yazdı
    AnaMuhalefet bunu yazdı

    Yalnız ben bilgiye dayalı güncel net bir yorum göremedim birkaç arkadaş değinmiş ihracat,ithalat,cari açık,bütçe açığı, gsyh falan. 

    Yalnız o rakamlarda hiçbir şaşma görmüyorum 10 yıldır aynı oranlar aşağı yukarı, hakikaten güncel durumu özetleyen sağlam bir yorum varsa dinlemeyi isterim. Yani 10 yıldır çıkmadı da niye şimdi çıksın arkadaş???

    Ne gibi bir olumsuzluk var da sizce ekonomik risk oluştu, savaşa mı girdik, dünyada salgın mı var, parayı mı kaldırdılar kullanımdan, nedir???Konunun profu değilim sade vatandaş olarak bu basit sorulara cevap arıyorum.

     

    Hocam izlediğim bazı konuşmalar, hoşuma gidenleri paylaşayım. Gayet akıcı anlatıyorlar. İlyas Bozkurt'un karşısındaki sunucuya uyuz oldum, adam sürekli " harika, tamam, mükemmel, şahane, aynen, evet" diye araya girip duruyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=fHEntuVRDbE

    https://www.youtube.com/watch?v=wlcGU8sivfk

    https://www.youtube.com/watch?v=wnvdo-1-ZBw

    https://www.youtube.com/watch?v=DyvFgV-8bbE

    https://www.youtube.com/watch?v=7ikqPJCcCJM

    https://www.youtube.com/watch?v=DHPw6lMecU8

    https://www.youtube.com/watch?v=BgeVXzeggrg

     

    Yavaş yavaş bakarım, bir önceki linkteki yazı güzel yazılmış mesela Erdoğan ekonomisi diyor önemli noktalara dikkat çekmiş arada giydirmiş falan.

     


    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pcdoktor636
    pcdoktor636's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ocak/2010
    Erkek

    Yazmayı unutmuşum, özellikle belirtmek istediğim videolardan biriydi bu.

    https://www.youtube.com/watch?v=kZ79ZSy9kXU&index=29&list=UUy3zx7BpRcYDhhfNDpPX13w

    Burda çok güzel açıklıyor mesela, Türkiye büyüme hızını düşürdü, ama bu devlet kontrolü ile bilerek yapıldı. Aynı olayı geçtiğimiz yıllarda Çin'de yaptı. Türkiye zaten Çin'i model almaya çalışıyor bazı konularda.

    Ayrıca, gene yukarıda bahsedildiği gibi 2007-2008'e kadar olan dönem ayrı ele alınıyor, Kemal Derviş'in ekonomik politikaları nedeni ile. AKP o dönemde ciddi bir ekonomik büyüme yaşadı, gene yukarıdaki videolarda Emin Çapa da bahsediyor bundan. Ama üstü kapalı söylüyor, aşağı yukarı şöyle bir şey diyordu " Ekonomi belli bir döneme kadar büyüdü, sonra kişi başı 10.000 dolar milli gelir barajında takılı kaldı. Buraya kadar yükselmesi kolay, ama 5 yıldır 10.000'i geçemedik, asıl sorun orda" gibi bir şeyler diyordu.

    Türkiye ekonomik olarak 2008'e kadar çok güzel gelişmeler kaydetti, sonrasında ise büyüme hızında düşüş yaşandı. Bu da devlet kontrolü ile gerçekleştirildi, aynı Çin modelinde olduğu gibi. Ali Babacan ve Kemal Derviş durumu güzel yönetti, ama siyasi engellere takılınıyor. En büyük sıkıntıyı burda çekiyoruz bence, zaten önceki sayfada da yazdım. Ülkede en büyük sıkıntıyı ideoloji çatışmasından yaşıyoruz. CHP'li kesim AKP başa geçtiğinden beri etmediği hakareti bırakmadı, madem seçimi kaybedince olayı bu raddeye getireceksin, cumhuriyet'in mantığı nedir? Bize demokrasi, cumhuriyet gibi kavramlar fazla. Çünkü kaybeden kesim mahalle maçında kaybedenler gibi olayı çirkefliğe götürüyor, hazmedemiyor durumu.

    Ülkede adam gibi muhalefet yok, düzgün eleştiren kesim olmayınca da hükümetin hareketlerine çeki düzen verecek bir güç kalmıyor. Olaylar çirkefliğe gittiği için, başa kim geçerse geçsin kendini sağlama almak için de kadrolaşıyor tabi ( işin içinde çıkar, rant da var tabi onlar ayrı konu)

    Bu sağ-sol çatışması dinmedikçe, millet birbirine bu denli düşmanlık beslemeye devam ettikçe de bu siyasi engeller yüzünden ekonomik anlamda ciddi sıkıntıların devam edeceğini düşünüyorum. Olayın ne denli durumlara geldiğine bakmak için günde 5-10 dakika ekşisözlük'teki başlıklara bakmanız yeterli.

    Örnek:

    https://eksisozluk.com/istanbulda-halk-otobusunde-yasanan-yolcu-teroru--4528105?a=popular

    Şu konudaki adamların büyük çoğunluğu bildiğin israf. Biri kürt muhabbetine girmiş, diğeri şöför AKP'li, ölmeyi hak ediyor gibi şeyler söylemiş. Bu nasıl bir zihniyettir amk ? Sadece ekşisözlüğe bakılarak üniversite gençliğinin ne kadar acınası durumlarda olduğu çok açık görülebilir bence. İki taraf da olaya çok sığ bir açıdan bakıyor, şu forumda bile siyasi konularda 7 sülalesine küfür yemeyen adam kalmamıştır herhalde. Gene biraz konu dışına çıktım, ama ekonomik geleceğimizin bu konularla ciddi anlamda ilişkisi olduğu inkar edilemez.

    Ayrıca ufak bir not: Ekonomi alanında herhangi bir eğitimim vs. yok, dolayısıyla bilgim çok kısıtlı. Sadece kendi gözlemleyebildiğim/okuduğum şeyleri aktarmaya çalıştım.

    Edit: Ayrıca konu hakkında güzel bir yorum. ( O kadar ekşisözlüğe laf atıp sonra oradan link vererek ironi de yapmıyorum :P Ekşi'de uyuz olduğum çoğunluğu oluşturan belli bir kesim )

    https://eksisozluk.com/entry/43006512

    https://eksisozluk.com/orta-gelir-tuzagi--3482806

     

     

    pcdoktor636 tarafından 02/Eyl/14 08:37 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeyQirs
    HeyQirs's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Temmuz/2008
    Erkek

    dün o kadar meme paylastılar fırtına oncesı doyurdular sankı bızı


    forumda yazmıyorum artık okuyorum yeter adam olana.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    şeyhimiz üstüne basa basa konuşuyorsa vardır bi bildiği aga ya çok sağlam yerlerden tiuo aldı bizleri uyarıyor yada devletin ağına çok piz sızdı herşeyi gördü :) 

     

    Teşekür ediyprum şeyhim bizi uyardığın için :)

     

    Varsa bilgin şu açılım meselesindede aydınlatsan bizi 


    yan cizdim
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yNsr
    yNsr's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Nisan/2007
    Erkek

    bu meseleye siyasete dokunmadan konuşmak saçma olur çünkü bu söylemleri çıkartan kişilerin bir siyasi iradenin gölgesinde konuştuğunu unutmamak lazım, hükümeti devirmenin en kolay yolu ekonomidir, şu konjektürde hükümet düşmanlarinin elinde iki ihtimal kaldi 1 yargı iki ekonomik çöküntü 25 aralık sürecinde türkiyenin lokomotifi inşaat sektörüne bir yargi hamlesi yaparak ülkenin güvenilir ekonomik grafiklerine güven kaybı yaşatarak bir ekonomik dalgalanma yaşattilar ki kısmen başarilida oldular diyebilirim. durumu gören yetkililer hemen müdehale edip olayin önüne geçtiler. bu çok önemli.

    şimdi yargida istedikleri gibi at koşturamayan ayni kesimlerin ağzından bu suni ekonomik krizi duyabilirsiniz. elbet bunlar uygun zamani bekliyorlar, emirlerindeki zenginler fırsatini bulduklarinda  2001 krizi türkiyedeki paralarini çekip ekonomiyi çökertmeye çalişacaklar,  meclisteki kitapcik fırlatma olayi belkide bunu ateşlemek için kullanilan bir hamleydi

    biliyoruz ki bu hükümet gitsin servetimin yarisini feda etmeye hazirim diyen bir zengin zümre var. ayni zenginlerin ülkeye üretim olarak yaptiklari birşey bulmak zor hepsi montaj sanayi olarak yıllarca zktiler, arge birimleri açali 5-10 yıl bile olmadi, kendi üretimi olmayan ülkelerinde malesef cari aciği kaçınılmaz,

     

    altın değeri düşmez tek yatirim aracidir dolar euro bir yere kadar zaten kaddafinin indirilmesinin büyük etkiside altindir ben artik petrolü dolarla değil altinla satacağim demiş akabinde geri sayimi başlamiştir.
     dünyayi yönetenlerin en büyük gücü altindan gelir öyleki altin kanunu diye birşey var altini çok olanin sözü geçer :) özetle B şıkkı altin diyorum şeyhim.

    yNsr tarafından 02/Eyl/14 15:02 tarihinde düzenlenmiştir

    In every job there is a no
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    doviz düşüşe geçmiş 


    yan cizdim
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    bence de kapıda kriz falan yok..

    olsa idi dere geçerken at değiştirirken yani adam başbakanlığı bırakıp cumhurbaşkanlığına geçerken falan olurdu die düşünüyorum.

    gerçi diğer yandan da olay çok taze ... düşünmek gerek..

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    ya arkadaş gene 3 5 kendini bilmez yok hülo yok akpye oy veren şöyle böyle demiş. bitin artık mk ya. 

    o mal dediğiniz malın altında kalın. olayı hep bu noktaya getiriyosunuz, pardon bu kadar mı beyinsizsiniz?

    varsa yoksa "akpye oy verenin mk""koyun" vs vs yavşak yavşak laflar. 

    ulan varya sırf bu göteleklere inat bi sonraki seçimde ölmezsem akpye vericem. 

    zorla akpye oy verdirceniz mk.


    Sefih ve cahil bir kimse konuşunca ona cevap verme. Sükut, ona cevap vermekten daha hayırlıdır.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acikistihbarat
    acikistihbarat's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2009
    Erkek

    şaka maka kriz geliyo beyler. holyone şeyh haklı çıktı.inşaat sektöründen başlayacak kriz.

    http://www.haberler.com/taksit-miktari-maasin-yuzde-45-ini-gecemeyecek-6447064-haberi/

    videoyu izleyin ali babacan neler diyor. bankadan kredi çekenler aylık maaşın %45 i kadar ödeme yapabilecek. yani 1000 lira maaşı olan 450 liraya kadar borçlanabilecek.ilk bakışta çok da önemli değil gibi görünüyor ama ülkemizde vergi kaçırma gelenek haline geldi biliyorsunuz. sokaktaki vatandaşa sorsanız ne kadar maaş alıyorsun diye 1000-1500 diye cevap verecek ama işverenlerin sgk ya bildirdiği maaş çok farklı. işverenler maaşı asgari ücretten gösteriyor. adamın maaşı asgari ücretten gösterildiği için resmiyette bordrosundaki miktarın %45i kadar aylık borçlanma limiti olacak.

    yani bu vatandaş aylık 400 liranın üzerinde taksit yaptıramayacak.borçlanmanın vadesini artırmak hem riskli hem de faizden dolayı vatandaşı sıkıntıya sokacak.neticede bu taksit limitlendirme ilk olarak gayrimenkul piyasasını daha sonra otomobil piyasasını etkileyecek. türkiyede lokomotif sektör inşaat olduğundan bu gelişmelerin reel ekonomiye yansıması da pek iyi olmayacak ve dolaylı olarak finans krizi de çıkacak. bakalım neler olacak.

Toplam Hit: 16676 Toplam Mesaj: 153