Cemaatçileri Tanıyalım
-
bir kamu kurumunda çalışan olarak söylüyorum son 8 yıldır (AKP hükümetinden beridir) Cuma namazları dolup taşmaya kaytan(badem) bıyıklar bırakılmaya, her sorunda (şirket çalışanları dahil) Partiye telefon açıp bunları engelleyin demeye ve özellikle AKP yandaşı çalışanların bir başkasının ayağını kaydırmaya çalıştığını bizzat şahit oldum ve bunlarada AKP nin çanak tutmasını gördüm. Bulunduğum kurumda uzun uzun yıllardır çalışıyorum farklı yerlerde farklı pozisyonlarda çalıştım. Şu an bu kurumda orta düzey yöneticiyim ve AKP il başkanı telefon açıp x kişisini şuraya gönder y kişisini onun yerine al y kişisi daha iyi x kişisi benim işime yaramaz diyorsa ki x kişisi bulunduğu işte uzman ve özveri ile çalışıp y kişisi çalışmayıp akşama kadar taşak kebabı yapıyorsa bide utanmadan kalk çalış dediğinde kusura bakma bi sorunun varsa başkana söyle diyorsa ben böyle hükümetinde amına koyarım böle dini kullanarak ona buna peşkeş çekenlerin çekmeye çalışanlarında amına koyarım. Benden bu kadar daha da konuya bakmam AKP yandaşları cemaatte yetişip hayatı gönülden gönüle ilahi kapağındaki laleler gibi bakmayın azıcık açın lan gözlerinizi sizi s**iyorlar haberiniz yok.
-
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
ayriyeten tek bi cemaat gördün heralde :D bilgisizliğinle coşturmuşsun ortamı. kaç bin cemaat var hepsini gördünde konuşuyorsun dimi. bu resmen açık ve net söylüyorum islam düşmanlığıdır. konu anti fethullah değildir. öyle olsa bende desteklerdim. ama aşırı abartılar ve tüm cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir. bilgisiz herif işte. tartışmaya girmeye bile değmez.
-----------------------------hocam konuyu açan arkadaş sana göre yanlış tespitlerde bulunmuş olabilir.arkadaşın yazdığı bi takım şeyler doğru ama genelleme yapıp bütün cemaat mensuplarına mal ettiği için bende yanlış buluyorum.
ama "cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir" bunu nasıl söyliyebiliyosun.ben hayatımda hiç bi şekilde hiç bi cemaatin mensubu olmadım,hep cemaatlere karşı çıktım,cemaatlerin din saptırma yöntemi olduğunu düşündüm.ben şimdi din düşmanımı oluyorum.
gerçek din Kur'an daki dindir.ben cemaatten olmadanda okuyabilrim Kutasal Kitabı.
1 tane cemaatten olan birisi çıksında şu cemaatlerin ne amaçla olduğunu anlatsın...
-----------------------------
sanki tek cemaat fethullahmı. nakşibendisi var cerrahisi var vs vs. dini sömürmeyende birsürü cemaat var
-----------------------------tek bi cemaat için demiyorum hocam.madem iyi biliyosun anlat merak ediyorum.cemruaatlerin kulma,oluşma amacı nedir?
hangi ihtiyaçtan dolayı kurulmuştur?
tek başına bi müslümanın yapamadığı hangi ibadeti yapıyorlar ve yaptırıyorlar?
Kur'an da cemaatlerin yeri varmıdır? (bunu cevaplama olmadığını biliyorum)
öle işte....
-----------------------------
cami cemaatinin toplanıp her hafta belli günlerde sohbet yapması. buda bi yapılanmadır. ne gibi bi zararı var açıklarmısın? -
Önce kuran sonra risale i nur daha sonra fethullah gülen :) sürekli ağlayan bir adam . Son olarak F.GÜLEN der ki ; "Muhammed Allahın resulüdür." hükmüne gerek yok .
-
YaSevYaTerket haklı fakat xzxz'de haklı.
Yuvadan uçmuş Üstad'ın bir sözü vardı ;
Görüntü Kemalist aslı komünist , hesaplar çok ince tam oportünist , bunlar hem yalaka, hem kapitalist..
Cemaatler ve kürt said konusuna gelince bir siktiripgitsinler lütfen.
-
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
ayriyeten tek bi cemaat gördün heralde :D bilgisizliğinle coşturmuşsun ortamı. kaç bin cemaat var hepsini gördünde konuşuyorsun dimi. bu resmen açık ve net söylüyorum islam düşmanlığıdır. konu anti fethullah değildir. öyle olsa bende desteklerdim. ama aşırı abartılar ve tüm cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir. bilgisiz herif işte. tartışmaya girmeye bile değmez.
-----------------------------hocam konuyu açan arkadaş sana göre yanlış tespitlerde bulunmuş olabilir.arkadaşın yazdığı bi takım şeyler doğru ama genelleme yapıp bütün cemaat mensuplarına mal ettiği için bende yanlış buluyorum.
ama "cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir" bunu nasıl söyliyebiliyosun.ben hayatımda hiç bi şekilde hiç bi cemaatin mensubu olmadım,hep cemaatlere karşı çıktım,cemaatlerin din saptırma yöntemi olduğunu düşündüm.ben şimdi din düşmanımı oluyorum.
gerçek din Kur'an daki dindir.ben cemaatten olmadanda okuyabilrim Kutasal Kitabı.
1 tane cemaatten olan birisi çıksında şu cemaatlerin ne amaçla olduğunu anlatsın...
-----------------------------
sanki tek cemaat fethullahmı. nakşibendisi var cerrahisi var vs vs. dini sömürmeyende birsürü cemaat var
-----------------------------tek bi cemaat için demiyorum hocam.madem iyi biliyosun anlat merak ediyorum.cemruaatlerin kulma,oluşma amacı nedir?
hangi ihtiyaçtan dolayı kurulmuştur?
tek başına bi müslümanın yapamadığı hangi ibadeti yapıyorlar ve yaptırıyorlar?
Kur'an da cemaatlerin yeri varmıdır? (bunu cevaplama olmadığını biliyorum)
öle işte....
-----------------------------Ben açıklayayım, arkadaş da açıklayacak bilgiye sahipse açıklar.
Din, sosyolojik bir olgu. Halifeliğin, tekke ve zaviyelerin tasfiyesi; laik ,halkçı ve ulus temelli yapıya geçilince din, devletin kontrolünden büyük oranda çıkarıldı. Hal böyle olunca özellikle 1950'lerde ki Amerikancı zihniyetin başlamasıyla kullanımı en kolay kitle yönetim aracı dinin birilerinin eline verilmesi gerekti. Türkiye'de cemaatlerin gerçek gücü bu yıllarda oluşmaya başlar. Cemaatler ortadaki boşluğu doldurmak üzere Amerikan desteğiyle de yıllar yılı yapılandılar. Amaç gücün taraflı paylaşımıydı. Sermayedarlar ve siyasiler bu cemaatleri oy, pazar, kamuoyu amaçlarıyla kullandılar. Buna karşılık ise bazı tavizler verip daha sıkı örgütlenmelerinin önünü açtılar. Din, toplumun mayasında olduğu ve kullanılmaya çok müsait olduğu için yüzyıllardır kullanılıyor. Toplum Ortaçağ'da kilisece, 21. yy'da misyonerlerce, cemaatlerce kolayca yönlendiriliyor. Amaç din değil. Güç ve para paylaşımı. Havuç sebzesi güce ve paraya giden yol olsaydı Fethullahçıların, Süleymancıların ... elinde rende olurdu. Burada bana küfür, beddua edenler dahil eminim saf duygularıyla, inançlarıyla ediyorlar. O yüzden esip gürlemiyor nüktedan yanıtlar veriyorum. Kandırıldıklarının, nasıl kirli bir oyunun içinde olduklarının farkında değiller. Ha benden 5 kuruş almadılar, birşey yaptırmadılar diyen arkadaşlar: Yarın bunu istemeyeceklerini bilemezsiniz. Bırakın maddiyatı, gerçeği gördüğünüzde büyük hayal kırıklığı yaşarsınız. Görenlerden biliyorum.
Özetle siyasetin veya bir grubun eline verilmiş din asla temiz kalamaz. Kalmadı, kalmayacak. Buna ancak saflar veya çıkarı olanlar inanır. Cemaatler dini kullanır, dualarınızı küfrettiğiniz Amerika'ya satar. 2x2=4 (5 hariç)
-
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
ayriyeten tek bi cemaat gördün heralde :D bilgisizliğinle coşturmuşsun ortamı. kaç bin cemaat var hepsini gördünde konuşuyorsun dimi. bu resmen açık ve net söylüyorum islam düşmanlığıdır. konu anti fethullah değildir. öyle olsa bende desteklerdim. ama aşırı abartılar ve tüm cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir. bilgisiz herif işte. tartışmaya girmeye bile değmez.
-----------------------------hocam konuyu açan arkadaş sana göre yanlış tespitlerde bulunmuş olabilir.arkadaşın yazdığı bi takım şeyler doğru ama genelleme yapıp bütün cemaat mensuplarına mal ettiği için bende yanlış buluyorum.
ama "cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir" bunu nasıl söyliyebiliyosun.ben hayatımda hiç bi şekilde hiç bi cemaatin mensubu olmadım,hep cemaatlere karşı çıktım,cemaatlerin din saptırma yöntemi olduğunu düşündüm.ben şimdi din düşmanımı oluyorum.
gerçek din Kur'an daki dindir.ben cemaatten olmadanda okuyabilrim Kutasal Kitabı.
1 tane cemaatten olan birisi çıksında şu cemaatlerin ne amaçla olduğunu anlatsın...
-----------------------------
sanki tek cemaat fethullahmı. nakşibendisi var cerrahisi var vs vs. dini sömürmeyende birsürü cemaat var
-----------------------------tek bi cemaat için demiyorum hocam.madem iyi biliyosun anlat merak ediyorum.cemruaatlerin kulma,oluşma amacı nedir?
hangi ihtiyaçtan dolayı kurulmuştur?
tek başına bi müslümanın yapamadığı hangi ibadeti yapıyorlar ve yaptırıyorlar?
Kur'an da cemaatlerin yeri varmıdır? (bunu cevaplama olmadığını biliyorum)
öle işte....
-----------------------------
cami cemaatinin toplanıp her hafta belli günlerde sohbet yapması. buda bi yapılanmadır. ne gibi bi zararı var açıklarmısın?
-----------------------------bak savuncak bi yön bulamayınca konuyu başka yerlere çekiyosun.sende biliyosun bahsettiğimiz cemaatin hangi anlamdaki cemaat olduğunu.
bilmiyosan bilmiyorum de geç çarpıtmaya gerek yok.
-
Büyük dinimiz çalışmayanın insanlıkla hiç ilgisi olmadığını bildiriyor. Bazı kimseler çağdaş olmayı kâfir olmak sayıyorlar. Asıl küfür onların bu zannıdır. Bu yanlış tefsiri yapanların maksadı İslâmların kâfirlere esir olmasını istemek değil de nedir? Her sarıklıyı hoca sanmayın, hoca olmak sarıkla değil, dimağladır
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.
-
Mukan bunu yazdı:
-----------------------------
Eleştiren arkadaşlar: Bunların hepsi görüp birebir yaşadığım, kimi ise çoğu yakın kişiden duyduğum şeyler. Ciğerlerini bilirim. Siz böyle değilseniz niye alınıyorsunuz? Orada Allah yok din yalan buna inanın mı dedik?
Yoktur diyenler ya cemaat olayını bilmiyordur ya da cemaatçidir işine gelmiyordur. Burada yazdıklarım aklıma ilk gelen şeyler. İsterseniz ikinci bölümünü yazarım :) Bu bir tahrik yazısı değil olanların analizidir. Gençlerin, çocukların bu kirli ağa düşmemesi için yazılıp, zevkle okunabilmesi için de yer yer mizah katılmıştır. Çoluğu çocuğu sabi sübyanı genci alıp hayatlarını zindan ettiklerini, onları kullandıklarını en az benim kadar biliyorsunuzdur.
1 kişi şu şöyle değildir diyebildi. Latex konusu. Peki cemaatçiler latex giyiyor olmasınlar. Kırbaç da kullanmasınlar. Hatta naylon çorap bile giymiyor olsunlar. Nasıl bir ütopyanız varsa artık :) Ben o cemaatçilerde ne latexler ne p*rnolar gördüm ki hiçbirinizin ne arşivi ne sandığı alır. Kara çarşaflı sevgilim de oldu meraklanmayın.
Eşek yazmayı beceremeyen arkadaş: Katlim de vacip midir? Kardeşin türbanlı diye kendini 7. umrede mi sandın? Bize ne kardeşinden? Aklınca milleti galeyana getireceksin :)
Beddua hatmi indiren arkadaş: Yasin'e de beklerim.
-----------------------------Senin yaptığın ne oluo peki ? Galayana getirmek değil mi şu yazdığın safsatalar ile ?
E adam sen kimsinde biz sana güvenecez peki ? 20 yıl içinde kaldığın, yeri geldiğinde oturup yemeğini ekmeğini yediğin yere karşı defolup gittikten sonra karşına alıp saçma sapan bi konu açıp millete yanlış şekilde bilgi verensin ? nesin sen ben çözemedim, dönek mi ? Madem götünden kan almaya kadar gitmiş olay ne işin vardı 20 yıl içlerinde ? kafana silah mı dayadılar ? Seni 1 kere yanlarına çağırılar gelmiosan arkandan koşmazlar ,) CIA ajanlığı filan mı oynadın kendince aralarında kalıp bilgi toplamak filan ?
He bide yurt dışındaki onlarca, eğitim öğretim elemanının, profesörlerin araştırdığı araştırdıktan sonra üzerine methiyeler düzdüğü, kitaplar yazdığı bu Fetullah Gülen cemaati oluşumunu; şurda kendi safsataların ile atıp tutarak anlatmaya çalışman, kusura bakma lütfen ama aptalca ,) Bide yazmışsın ,kim olarak bunu yazdın hangi engin bilgin ile oda ayrı bi soru, '' 31. 2011'de Türkiye artık bir cemaat ülkesine dönüşmüştür. ''
Bırakın Allah aşkına herkesin derdi kendiyle, hesabı soracakta sen ben mahkeme insanlar değil, Yüce Allah, Varsa yanlış yapılan gösterecek onun hesabını .. Demişsin ki sabi sübyanların beyninin yıkanmasını engellemek için bunları yazdım, SEN KİMSİN ? Sana mı kaldı bunun derdi ? Senin hayatın çok mu düzgün ? Her bi boku layıkı ile yerine getiriyomusunda elalemin anası babası başında olan sabinin kılının tüyünün hesabını yapıyosun, Millete kendini çok önemli bi zaatmışsın gibi lanse ettirip yol göstericilik yapıosun ?
Konuşacak çok şey varda susmak en güzeli olacak.. Hayırlı günler.
-
Sen nesin peki ? Senin ederin ne kadar ? Bu kadar madde halinde sayabilecek sözcükte bir insan mısın ?
Toplumu kendine göre yorumlamak, görmeden sallamak kadar kolay bişey yok.
Bunların eksiklerini amaçlarını gayet iyi biliyorum ama bu kadar sıçp sıvayarak birilerine bişey ima etmeye gayretin sadece gülünç :)
-
Mukan bunu yazdı:
-----------------------------
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
onur35 bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
ayriyeten tek bi cemaat gördün heralde :D bilgisizliğinle coşturmuşsun ortamı. kaç bin cemaat var hepsini gördünde konuşuyorsun dimi. bu resmen açık ve net söylüyorum islam düşmanlığıdır. konu anti fethullah değildir. öyle olsa bende desteklerdim. ama aşırı abartılar ve tüm cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir. bilgisiz herif işte. tartışmaya girmeye bile değmez.
-----------------------------hocam konuyu açan arkadaş sana göre yanlış tespitlerde bulunmuş olabilir.arkadaşın yazdığı bi takım şeyler doğru ama genelleme yapıp bütün cemaat mensuplarına mal ettiği için bende yanlış buluyorum.
ama "cemaatlere karşı olmak din düşmanlığından başka bişey değildir" bunu nasıl söyliyebiliyosun.ben hayatımda hiç bi şekilde hiç bi cemaatin mensubu olmadım,hep cemaatlere karşı çıktım,cemaatlerin din saptırma yöntemi olduğunu düşündüm.ben şimdi din düşmanımı oluyorum.
gerçek din Kur'an daki dindir.ben cemaatten olmadanda okuyabilrim Kutasal Kitabı.
1 tane cemaatten olan birisi çıksında şu cemaatlerin ne amaçla olduğunu anlatsın...
-----------------------------
sanki tek cemaat fethullahmı. nakşibendisi var cerrahisi var vs vs. dini sömürmeyende birsürü cemaat var
-----------------------------tek bi cemaat için demiyorum hocam.madem iyi biliyosun anlat merak ediyorum.cemruaatlerin kulma,oluşma amacı nedir?
hangi ihtiyaçtan dolayı kurulmuştur?
tek başına bi müslümanın yapamadığı hangi ibadeti yapıyorlar ve yaptırıyorlar?
Kur'an da cemaatlerin yeri varmıdır? (bunu cevaplama olmadığını biliyorum)
öle işte....
-----------------------------Ben açıklayayım, arkadaş da açıklayacak bilgiye sahipse açıklar.
Din, sosyolojik bir olgu. Halifeliğin, tekke ve zaviyelerin tasfiyesi; laik ,halkçı ve ulus temelli yapıya geçilince din, devletin kontrolünden büyük oranda çıkarıldı. Hal böyle olunca özellikle 1950'lerde ki Amerikancı zihniyetin başlamasıyla kullanımı en kolay kitle yönetim aracı dinin birilerinin eline verilmesi gerekti. Türkiye'de cemaatlerin gerçek gücü bu yıllarda oluşmaya başlar. Cemaatler ortadaki boşluğu doldurmak üzere Amerikan desteğiyle de yıllar yılı yapılandılar. Amaç gücün taraflı paylaşımıydı. Sermayedarlar ve siyasiler bu cemaatleri oy, pazar, kamuoyu amaçlarıyla kullandılar. Buna karşılık ise bazı tavizler verip daha sıkı örgütlenmelerinin önünü açtılar. Din, toplumun mayasında olduğu ve kullanılmaya çok müsait olduğu için yüzyıllardır kullanılıyor. Toplum Ortaçağ'da kilisece, 21. yy'da misyonerlerce, cemaatlerce kolayca yönlendiriliyor. Amaç din değil. Güç ve para paylaşımı. Havuç sebzesi güce ve paraya giden yol olsaydı Fethullahçıların, Süleymancıların ... elinde rende olurdu. Burada bana küfür, beddua edenler dahil eminim saf duygularıyla, inançlarıyla ediyorlar. O yüzden esip gürlemiyor nüktedan yanıtlar veriyorum. Kandırıldıklarının, nasıl kirli bir oyunun içinde olduklarının farkında değiller. Ha benden 5 kuruş almadılar, birşey yaptırmadılar diyen arkadaşlar: Yarın bunu istemeyeceklerini bilemezsiniz. Bırakın maddiyatı, gerçeği gördüğünüzde büyük hayal kırıklığı yaşarsınız. Görenlerden biliyorum.
-----------------------------hocam söylediklerinde haklısın.bu bahsettiklerini,yani cemaatlerin mantarın türemesi gibi bi anda türemesini sen ben anlıyoruz.ama bu şekilde anlatınca somut gerçek ortaya çıkmıyor.yani gerçeği göremeyenler, görmek istemeyenler için anlaşılır örnek olmuyor.soruyu değiştirerek cemaat kavramını savunan arkadaşlara soruyorum.
bu gün cemaatler olmasaydı,müslümanlığımızı mı kaybedecektik?
cemaat olmasaydı ibadetlerimizi yerine getiremezmiydik?
cemaatleri savunan arkadaşlar yazılı olarak cevap vermese bile.bu sorulara kendi kafasında cevap arayarak cemaatlerin gerekli olup olmadığını,ve neye hizmet ettiklerini bir kez daha düşünürse bence doğru sonuca ulaşırlar.
