Cemaat Evleri?(Nurcular)
-
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
alp bunu yazdı:
-----------------------------
hocam sen kendini cemaat evlerine gitmek zorunda hissediyosan ve buraya bu konuyu açıyosan baştan kaybetmişsin zaten.
gitsen de gitmesen de sana pek tınlamayacak o yuzden.
ama şunu söyleyim o evlerde sana kasetlerini dinlettikleri kitaplarını okuttukları adamların yıllar sonra nasıl bi vatan haini olduklarını öğrendiğinde çok şaşıracaksın.
hayatta sürprizleri seviyosan git. sevmiyosan otur evinde ders çalış.
ama şu da var o evlere gidip de başarısız olan sayısı çok azdır. yapacak bişe olmadığı için sürekli ders çalışırsın ve başınızda duran elemanlar da muhtemelen ya universitelidir ya da eğitimcidir. yani sana yardımcı olur ders konularında.
ama sana anlatılanları dinletilenleri okutulanları sorgusuz sualsiz yazarsan beynine çıktığında kafası palavralarla dolu, Atatürk düşmanı biri olman olası
-----------------------------yahu birade burdaki ilk sayfa hariç herkes sayfalarca memnun olduğunu anlatıyor sendemi cinslik anlamadım?
kaset maset yok!
o vatan haini dediğin nursi de kurtuluş savaşına katılmış ve doğuyuda örgütlemiş bir adam ne konuşuyon burdan?
hatta said nursinin aşırı direnişine karşılık olarak sonucunda esir alınışı bile vardır azıcık tarih oku palavra değil!
AYRICA OKUTTUKLARI TEK KİTAP KURAN ODA ZORLA DEĞİL KAFANA SİLAH DAYAMIYORLAR!.
gtten uydurma bedava nasılsa hayal gücün acayip geniş...
-----------------------------ben ortaokulda iki sene gittim güzel kardeşim. kaset mi yok:) fetoş'un hungur hungur ağladığı o ses kayıtlarını dinletiyolardı gece yatmadan önce:))
vatan hainlerinin din adına yapmadığı pislik kalmayanların sapıkların kitaplarını okutuyolardı.
gerçi ben evdekileri kafaladım ama kafalamayan saflar da vardı onlara yazık oldu.
hee borçlu muyum evet. evlerinde kaldım yemeklerini yedim hepsine minnettarım
ama yazdıklarım hayal ürünü değil cemaat evlerini senin bildiğinin iki katı bilirim ben merak etme
bilmediğin merak ettiğin şeyler olursa da sor ufaklık her türlü yardımcı olurum
-
fetoşu bende sevmiyorum ama izlemek istemiyorum deyince bişey demiyorlar .
oturup zorla izlettirmiyorlar.
ama sen izlemek istemiyorum deyincede sana artık kötü gözle bakmıyorlar gene aynı yardımda bulunuyorlar ve art niyet olduğunu düşünmüyorum adamın benden ne çıkarı olacakta?
sonuçta oda bi öğrenci çok iyiliklerini gördüm adamlara 1 hayrım dokunmadı sadece yediğimiz yemeklerin parası bile bugün en yakın arkadaşların birbirinden kıskanacağı miktarlara geliyor(günümüzdeki çıkar amaçlılara bakılırsa)
-
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
fetoşu bende sevmiyorum ama izlemek istemiyorum deyince bişey demiyorlar .
oturup zorla izlettirmiyorlar.
ama sen izlemek istemiyorum deyincede sana artık kötü gözle bakmıyorlar gene aynı yardımda bulunuyorlar ve art niyet olduğunu düşünmüyorum adamın benden ne çıkarı olacakta?
sonuçta oda bi öğrenci çok iyiliklerini gördüm adamlara 1 hayrım dokunmadı sadece yediğimiz yemeklerin parası bile bugün en yakın arkadaşların birbirinden kıskanacağı miktarlara geliyor(günümüzdeki çıkar amaçlılara bakılırsa)
-----------------------------Bu olayı çözemiyorum biri diyor zorlamıyorlar kötü gözle bakmıyorlar. Bizim arkadaşlar diyor zorla sabah namazına kaldırıp zorla namaz kıldırmaya kalkıyorlar.
Bir karar versenizde bizde emin olsak :) (Biri çıkıpta müslüman adamsın namaz kıldırmalarında ne sakınca var gibi salakça bir cümle kurmaz umuduyla yazıyorum. Herkes kendinden sorumludur. İsteyen namaz kılar isteyen kılmaz bu kimseyi bağlamaz.)
-
birsürü kişi tanıdım zorlamadılar hiç kalkma yada kalkmicam de bişey diceklerini sanmıyorum eğer adam mal değilse demezde
-
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
birsürü kişi tanıdım zorlamadılar hiç kalkma yada kalkmicam de bişey diceklerini sanmıyorum eğer adam mal değilse demezde
-----------------------------Hocam o zaman ya bizimkilere malları denk geliyor ya da gerçekten birşey var :) Adamlar tiksinmiş durumda. İşte yemekle kandırmaya çalışıp fetonun söylemlerini dinletmeye çalışmalar. Zoraki okuma saati yapıp sadece kendi verdikleri kitabı zorla okutmaya çalışmalar falan filan birton şey diyor. Ya mersindeki cemaat evinde böyle olay dönüyor ya genelde dönüyor sen bundan rahatsız olmadığın için sana sorunmuş gibi gelmiyor.
Hatta şöyle birşey söyleyeyim bir arkadaşın sabah namazına zorla kaldırılıp niyet falan etmediği ve secdeye gittiğinde vurup kafayı yattığını söylüyorlar :) Bu uyuyan çocuğuda bunları iddia edenleride yakından tanıyorum yalan söyleme ihtimalleri %1
-
twilight_flame bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
fetoşu bende sevmiyorum ama izlemek istemiyorum deyince bişey demiyorlar .
oturup zorla izlettirmiyorlar.
ama sen izlemek istemiyorum deyincede sana artık kötü gözle bakmıyorlar gene aynı yardımda bulunuyorlar ve art niyet olduğunu düşünmüyorum adamın benden ne çıkarı olacakta?
sonuçta oda bi öğrenci çok iyiliklerini gördüm adamlara 1 hayrım dokunmadı sadece yediğimiz yemeklerin parası bile bugün en yakın arkadaşların birbirinden kıskanacağı miktarlara geliyor(günümüzdeki çıkar amaçlılara bakılırsa)
-----------------------------Bu olayı çözemiyorum biri diyor zorlamıyorlar kötü gözle bakmıyorlar. Bizim arkadaşlar diyor zorla sabah namazına kaldırıp zorla namaz kıldırmaya kalkıyorlar.
Bir karar versenizde bizde emin olsak :) (Biri çıkıpta müslüman adamsın namaz kıldırmalarında ne sakınca var gibi salakça bir cümle kurmaz umuduyla yazıyorum. Herkes kendinden sorumludur. İsteyen namaz kılar isteyen kılmaz bu kimseyi bağlamaz.)
-----------------------------abi şimdi şöyle bir şey var bi ortama girersen ortamdakilerle bi bağın olur. zaman geçtikçe arkadaş gibi olursun.
şimdi düşün sabah adam seni namaza kaldırmaya çalışıyo. sen bu forumda yazdığın gibi "alla alla isteyen kılar isteyen kılmaz" diyemezsin sonucta bi samimiyetin olur. kılmıyorum dedğin zaman uykulu olduğu içindir deyip seni kaldırmaya çalışırlar. "vay namaz kılmıyo tüüüh sana eheh uhuhu" muhabbetleri döner
kimse seni sopayla namaz kıldırmaz ama psikolojik bi baskı mutlaka hissedersin
namaz kılma alışkanlığı olmaya bi adam orda barınamaz kimse hikaye okumasın bana
gerekirse her akşam sohbetler olur seni namaza alıştırmak iiçn
bu evlerle ilgili düşüncemi önceki mesajlarımda yazdım
ben gidilmesi gereken yerler olduğunu dusunmuyorum ve çok karşıyım
cemaat evlerinin olması ve üniv öğrencilerin de bu evlere ilgi göstermesinin tek sebebi devletin öğrencilere sahip çıkamamasıdır.
sen adama ucuz rahat bi barınma, ucuz sağlıklı bi beslenme imkanı sunmuyosan adamlar da cemaat evlerine gider.
-
şu namaz olayı sanki başka dinin bir şartı gibi algılanıyor garip oluyorum ..
islam dininin 5 şartı var 5.şartı da "namaz" bu dini kabul etmişsen zaten bunun sorumluluğu senin üzerindedir , ahirette yalnız sorgulanıcak herkes ..
-
bigwave bunu yazdı:
-----------------------------
şu namaz olayı sanki başka dinin bir şartı gibi algılanıyor garip oluyorum ..
islam dininin 5 şartı var 5.şartı da "namaz" bu dini kabul etmişsen zaten bunun sorumluluğu senin üzerindedir , ahirette yalnız sorgulanıcak herkes ..
-----------------------------hocam o konuyu geçelim diyor adam.
kılmaz kendi seçimi yanar kendi seçimi.
sonuçta bize söylenende bu.
alpin son mesajına gelince.
SENİN GİBİ AKILCI BİRİ NASIL OLURDA DUYGULARIYLA HAREKET EDER BASKI ALTINDA KALIR :)
-
twilight_flame bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
fetoşu bende sevmiyorum ama izlemek istemiyorum deyince bişey demiyorlar .
oturup zorla izlettirmiyorlar.
ama sen izlemek istemiyorum deyincede sana artık kötü gözle bakmıyorlar gene aynı yardımda bulunuyorlar ve art niyet olduğunu düşünmüyorum adamın benden ne çıkarı olacakta?
sonuçta oda bi öğrenci çok iyiliklerini gördüm adamlara 1 hayrım dokunmadı sadece yediğimiz yemeklerin parası bile bugün en yakın arkadaşların birbirinden kıskanacağı miktarlara geliyor(günümüzdeki çıkar amaçlılara bakılırsa)
-----------------------------Bu olayı çözemiyorum biri diyor zorlamıyorlar kötü gözle bakmıyorlar. Bizim arkadaşlar diyor zorla sabah namazına kaldırıp zorla namaz kıldırmaya kalkıyorlar.
Bir karar versenizde bizde emin olsak :) (Biri çıkıpta müslüman adamsın namaz kıldırmalarında ne sakınca var gibi salakça bir cümle kurmaz umuduyla yazıyorum. Herkes kendinden sorumludur. İsteyen namaz kılar isteyen kılmaz bu kimseyi bağlamaz.)
-----------------------------hoca her abi bir olmaz kimisi kafa dengi olur rahat konusur her türlü esnekliğide görürsün. ama kimi abide vardırki asla taviz vermez. he gidip sana bagırcak dövcek hali yok ama sürekli konusur bir baskı uygulamaya calısır. sende evin kurallarını yerine getirmezsen adam sürekli somurtkan bir hale bürünüyor.öle bir abiye denk gelince ilerlicen üzmeye üzülmeye gerek yok.
ya aslında kafa işi ne yapmak istedigine baglı. adamların ortamları belli yaptıklarıda belli. ya işine bakıcaksın dersine calıscaksın belli bir uyum saglıcaksın.
yada gecicen evine paşa paşa calıscan.
-
twilight_flame bunu yazdı:
-----------------------------
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------
fetoşu bende sevmiyorum ama izlemek istemiyorum deyince bişey demiyorlar .
oturup zorla izlettirmiyorlar.
ama sen izlemek istemiyorum deyincede sana artık kötü gözle bakmıyorlar gene aynı yardımda bulunuyorlar ve art niyet olduğunu düşünmüyorum adamın benden ne çıkarı olacakta?
sonuçta oda bi öğrenci çok iyiliklerini gördüm adamlara 1 hayrım dokunmadı sadece yediğimiz yemeklerin parası bile bugün en yakın arkadaşların birbirinden kıskanacağı miktarlara geliyor(günümüzdeki çıkar amaçlılara bakılırsa)
-----------------------------Bu olayı çözemiyorum biri diyor zorlamıyorlar kötü gözle bakmıyorlar. Bizim arkadaşlar diyor zorla sabah namazına kaldırıp zorla namaz kıldırmaya kalkıyorlar.
Bir karar versenizde bizde emin olsak :) (Biri çıkıpta müslüman adamsın namaz kıldırmalarında ne sakınca var gibi salakça bir cümle kurmaz umuduyla yazıyorum. Herkes kendinden sorumludur. İsteyen namaz kılar isteyen kılmaz bu kimseyi bağlamaz.)
-----------------------------hocam bu adamlar bi fabrikada standart bant üretimi insanlar değil. zorla yaptıranı vardır ama bu cemaatin anlayışını yansıtmıyo. istisnalar çıkar.
konuyla ilgili;
beyni yıkanacak adamın her ortamda beyni yıkanır. herşeyin aşırısı kötüdür.
dinin de aşırısı, atatürkçülüğünde aşırısı, milliyetçiliğnde de de de bu liste uzar gider.
ki gülen cemaatini diğer cemaatler "light islamcı bunlar" diye pek sevmezler.
