folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Ateizm Bana Hiçbir Şey Sağlamıyor



Ateizm Bana Hiçbir Şey Sağlamıyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GusFring
    GusFring's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Haziran/2009
    Erkek

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    Sorun da burada başlıyor işte hocam, böyle bir kitap onaylanmadı, onaylanmayacak, onaylanamaz.

     

    Madem böyle düşünüyorsun şimdi böyle bir kitap bas ve onaylat bakalım bundan 500 yıl sonra o kitap kutsal olsun, insanlar çaydanlığa tapsın. Hadi hocam bekliyorum.

    -----------------------------

     

    Hocam konuda bahsettiğim gibi yaklaşıyorsun. Olay çaydanlığı 500 yıl sonra kutsal yapmak değil. Bu yazı şuan işleyen sistemi anlatan bir yazı. ( Tanrı ve onun kutsal kitabı )

    Yani mesele hadi bende bir kitap basayım, bakalım hangisi kutsallıkta öne geçecek değil. Bu yazı sadece bir benzeşim.

     


    Bundan 2300 yıl kadar önce Çinli filozof Chuang Tzu, rüyasında bir kelebek olduğunu görmüş ve uyandıktan sonra şu soru üzerine düşünmüştü: Chuang Tzu kimliğimle, kendimi rüyamda bir kelebek olarak mı görmüş olduğumu, yoksa aslında şu anki kelebek kimliğimle kendimi rüyamda Chuang Tzu adlı bir adam olarak mı görmekte olduğumu nasıl ayırt edebilirim?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wking
    wking's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2010
    Erkek

    CasTeaL bunu yazdı:
    -----------------------------

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    Son bir şey söylüyorum, senin hayal dünyan sınırlıdır. Allah ise sonsuzluk kavramındadır.

    Sen hayal dünyan ile onun dünyasını anlayamazsın, bu basit sorularla alt edemezsin.

    Arkadaki beyazlığı sonsuz olarak düşün (çünkü sonsuzu gösteremem), siyah daire ise insanların algılayabileceği alan olsun.

    Oradaki mavi nokta senin sorunun cevabı fakat sen ona ulaşamazsın, çünkü sen sınırlı düşünüyorsun fakat Allah için sınır diye bi şey yoktur. Sınır denen şey bizim için yaratılmıştır, şimdi anladın mı hocam?

    http://img706.imageshack.us/img706/2922/19289073.jpg


    -----------------------------

     

     

     

     

    O zaman şöyle diyeyim , hiçbir zaman anlamaya aklımızın yetmeyeceği bir yaratıcıya, allah içtenlikle samimi bir şekilde inanmamızı mı istiyor ?

    Yoksa bunların hepsi saçma gelip, aklımız gerçekten kavramaya yetmeyecek, en iyisi direk kabul edelim mi diyoruz.

    Aklının yetemediği birşeye inanan insana, samimiyeti ile inanıyor diyemeyiz.


    -----------------------------

    Peki o zaman sen bir aklın olduğuna inanıyor musun? Aklını görmüyorsun ki nasıl inanıyorsun? Ama aklının yaptığı şeyleri elinin yapamayacağını bildiğin için aklınla bi iş yapınca "heh işte aklım bu" diyebiliyorsun.

    İşte dünya, ay, güneş, güneş sistemi, insan sistemi, yer çekimi, genel çekim yasası ve daha nice şeylerin de kendi kendine oluşması imkansız olduğu için Allah'ın yarattığına şüphesiz inanıyorum.

    Kur'an'ı okuyunca bunların yüzyıllar önce yazıldığını görüyorsun ve bunları bir insanın veya birden çok insanın kusursuz bir şekilde yazması imkansızdır.

    İçinde bu kadar şifreler olan bir şeyin insanlar tarafından kusursuz yazılmasının mümkünatı yoktur çünkü insan hata yapan bir varlıktır.

    İslam kelimesinin kökü "teslim olmak"tır. İslam'da her şeyin ama her şeyin açıklaması vardır tek bir şey dışında: Allah'ın varlığı.

    Evet Allah'ın varlığı ispatlanamaz ki ispatlanabilir olsaydı ne anlamı kalırdı? Bu bir imtihan olur muydu? İyi ile kötü diye bi şey olur muydu? Herkes eşit olmaz mıydı?

    Mesela Allah İstanbul'da Üsküdar'da şu mahallede oturuyor denseydi herkes görmeye gider, O'ndan mucizeler ister ve O'na inanırdı.

    Ama o zaman bu bir imtihan olmazdı ve herkes inanırdı, aramızda fark olmazdı.

    Sen hiç Kur'an okudun mu hocam bilmiyorum ama, Allah'ın varlığına kesinlikle inanıyorum. Elhamdulillah müslümanım, Allah beni sapanlardan eylemesin.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wking
    wking's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2010
    Erkek

    ultrAsker bunu yazdı:
    -----------------------------

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    Sorun da burada başlıyor işte hocam, böyle bir kitap onaylanmadı, onaylanmayacak, onaylanamaz.

    Madem böyle düşünüyorsun şimdi böyle bir kitap bas ve onaylat bakalım bundan 500 yıl sonra o kitap kutsal olsun, insanlar çaydanlığa tapsın. Hadi hocam bekliyorum.


    -----------------------------

    2000 yıl önce yaşamış olsaydı bazı şşeyleri onaylatabilirdi. zira teknolojinin, haber alımının geliştikçe yeryüzünde ortaya çıkan dinlerin sayısındaki azalma sadece bir tesadüf mü?


    -----------------------------

    Peki 2000 yıl önce CasTeaL ve senin gibi düşünenler yok muydu? Tabii ki vardı, onlar neden yapmadı böyle bi şey? Belki de yapmaya çalıştılar ama bak günümüzde adını bile duymadık öyle bi şeyin.

    2000, 3000, 5000 yıl öncesi bugünden çok farklı değil. Yaptığı şeyin mantıklı olduğuna inanan kişi fikrini kabul ettirir.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ultrAsker
    ultrAsker's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ağustos/2005
    Erkek

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    ultrAsker bunu yazdı:
    -----------------------------

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    Sorun da burada başlıyor işte hocam, böyle bir kitap onaylanmadı, onaylanmayacak, onaylanamaz.

    Madem böyle düşünüyorsun şimdi böyle bir kitap bas ve onaylat bakalım bundan 500 yıl sonra o kitap kutsal olsun, insanlar çaydanlığa tapsın. Hadi hocam bekliyorum.


    -----------------------------

    2000 yıl önce yaşamış olsaydı bazı şşeyleri onaylatabilirdi. zira teknolojinin, haber alımının geliştikçe yeryüzünde ortaya çıkan dinlerin sayısındaki azalma sadece bir tesadüf mü?


    -----------------------------

    Peki 2000 yıl önce CasTeaL ve senin gibi düşünenler yok muydu? Tabii ki vardı, onlar neden yapmadı böyle bi şey? Belki de yapmaya çalıştılar ama bak günümüzde adını bile duymadık öyle bi şeyin.

    2000, 3000, 5000 yıl öncesi bugünden çok farklı değil. Yaptığı şeyin mantıklı olduğuna inanan kişi fikrini kabul ettirir.


    -----------------------------

    hacı mesele o ya zaten. bu tarz düşünen insanın birşeyleri kitlelere inandırma çabası yoktur. he belki diyebilirsin o zaman neden böyle konu açıyor. fikir alışverişi oluyor bunlar güzel şeyler. sen benim soruma mantıklı bir cevap verebilir misin? teknolojinin gelişmesiyle yeryüzünde ortaya çıkan dinlerde neden bir ters orantı var? sadece islam için konuşmuyorum gelmiş geçmiş tüm dinler.


    i ve got nothing against god. its his fan club i cant stand.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    insanın fasülye gibi yerden bittiğini daha ispatlayamadılar :)


    Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar instagram sayfasında >>>instagram/cilginsigortaci/ █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GusFring
    GusFring's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Haziran/2009
    Erkek

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------


    Peki o zaman sen bir aklın olduğuna inanıyor musun? Aklını görmüyorsun ki nasıl inanıyorsun? Ama aklının yaptığı şeyleri elinin yapamayacağını bildiğin için aklınla bi iş yapınca "heh işte aklım bu" diyebiliyorsun.

    İşte dünya, ay, güneş, güneş sistemi, insan sistemi, yer çekimi, genel çekim yasası ve daha nice şeylerin de kendi kendine oluşması imkansız olduğu için Allah'ın yarattığına şüphesiz inanıyorum.

    Kur'an'ı okuyunca bunların yüzyıllar önce yazıldığını görüyorsun ve bunları bir insanın veya birden çok insanın kusursuz bir şekilde yazması imkansızdır.

    İçinde bu kadar şifreler olan bir şeyin insanlar tarafından kusursuz yazılmasının mümkünatı yoktur çünkü insan hata yapan bir varlıktır.

    İslam kelimesinin kökü "teslim olmak"tır. İslam'da her şeyin ama her şeyin açıklaması vardır tek bir şey dışında: Allah'ın varlığı.

    Evet Allah'ın varlığı ispatlanamaz ki ispatlanabilir olsaydı ne anlamı kalırdı? Bu bir imtihan olur muydu? İyi ile kötü diye bi şey olur muydu? Herkes eşit olmaz mıydı?

    Mesela Allah İstanbul'da Üsküdar'da şu mahallede oturuyor denseydi herkes görmeye gider, O'ndan mucizeler ister ve O'na inanırdı.

    Ama o zaman bu bir imtihan olmazdı ve herkes inanırdı, aramızda fark olmazdı.

    Sen hiç Kur'an okudun mu hocam bilmiyorum ama, Allah'ın varlığına kesinlikle inanıyorum. Elhamdulillah müslümanım, Allah beni sapanlardan eylemesin.


    -----------------------------

     

     

    Kur'an göre, zamanında allah kendinin var olduğuna inandırmak için çeşitli mucizeler göstermiş. O zamanki insanlar içinde inanmak bir imtihan değil miydi ? O zaman neden kendi varlığını ispatlamak için mucizeler gönderiyor..

    Mucizeler görmeksizin kayıtsız şartsız inansalardı, dediğin cümle bunu gerektiriyor.


    Bundan 2300 yıl kadar önce Çinli filozof Chuang Tzu, rüyasında bir kelebek olduğunu görmüş ve uyandıktan sonra şu soru üzerine düşünmüştü: Chuang Tzu kimliğimle, kendimi rüyamda bir kelebek olarak mı görmüş olduğumu, yoksa aslında şu anki kelebek kimliğimle kendimi rüyamda Chuang Tzu adlı bir adam olarak mı görmekte olduğumu nasıl ayırt edebilirim?
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wking
    wking's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2010
    Erkek

    CasTeaL bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kur'an göre, zamanında allah kendinin var olduğuna inandırmak için çeşitli mucizeler göstermiş. O zamanki insanlar içinde inanmak bir imtihan değil miydi ? O zaman neden kendi varlığını ispatlamak için mucizeler gönderiyor..

    Mucizeler görmeksizin kayıtsız şartsız inansalardı, dediğin cümle bunu gerektiriyor.


    -----------------------------

    Herkesin imtihanı farklıdır. Kimisi fakirlikle, açlıkla imtihan edilirken kimisi fazla mal ile imtihan edilir.

    Demek ki önceki dönemlerde Allah onları mucize gönderip imtihan etmek istedi, bunu kimse bilemez, Allah bilir.

    ALINTI:

    Neden mucizelere rağmen inanmazlar?

    Kuran'a bakınca görüyoruz ki Allah bize bunu, yani birçok insanın bu mucizelere rağmen inanmayacağını söylemiş. Bunun nedeni iman için sadece bilginin ve zekanın yetmemesidir. İnsan inanmak için önyargılarından kurtulmalıdır. Ne yazık ki insanlar ille de inanmayacağız diye yola çıkınca bu mucizeler de onları ikna edemiyor. İşin gerçeği, Allah’ın bize bunu önceden bildirmesi de bir mucizedir.

    Ayrıca,

    "Ve eğer onlara bütün âyetler gelse bile, elîm azabı görene kadar onlar mü'min olmazlar." (Yunus Suresi 97. Ayet)

    Bu da aynı ayetin başkası tarafından çevrilmişi, belki daha anlaşılı olur diye ekliyorum:

    "Kendilerine (istedikleri) bütün mucizeler gelmiş olsa bile, elem verici azabı görünceye kadar inanmayacaklardır."

    Bak hocam yüzyıllar önce gelmiş bir kitap şu an yaşadığımız andan bahsediyor.

    Bak gördün mü Kur'an'ın dedikleri "yine" çıktı, mucizeleri görmene rağmen inanmıyorsun ve eskiler de inanmamış. Bak abi Kur'an söylüyor işte daha nasıl bir işaret bekliyorsunuz ki? Evinize göktaşı mı insin hocam?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nessaj
    nessaj's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2010
    Erkek

    wking

    //Peki o zaman sen bir aklın olduğuna inanıyor musun? Aklını görmüyorsun ki nasıl inanıyorsun? Ama aklının yaptığı şeyleri elinin yapamayacağını bildiğin için aklınla bi iş yapınca "heh işte aklım bu" diyebiliyorsun.

    saçmalıyorsun. 

    //İşte dünya, ay, güneş, güneş sistemi, insan sistemi, yer çekimi, genel çekim yasası ve daha nice şeylerin de kendi kendine oluşması imkansız olduğu için Allah'ın yarattığına şüphesiz inanıyorum. bikere bu allahın varlığına (senin için) kesin kanıt göstermez, tanrının varlığına gösterir

    //Kur'an'ı okuyunca bunların yüzyıllar önce yazıldığını görüyorsun ve bunları bir insanın veya birden çok insanın kusursuz bir şekilde yazması imkansızdır.

    //İçinde bu kadar şifreler olan bir şeyin insanlar tarafından kusursuz yazılmasının mümkünatı yoktur çünkü insan hata yapan bir varlıktır.

    kusursuz olduğunu birtek sizler söylüyorsununz, kuarnı kerinimi canım sıkılnca okurum şu anda tam karşımda duruyor, her okuyşumda gülerim ve kendimden daha fazla emin olurum

    son paragraflara karşılıkta, bu allah neden herkese adaletli birşekilde sınav yapmıyor? madem adaletli,neden insanların %99 u doğduğu dinle devam ediyor??? arabistanda cs doğan torpilli imtihana mı giriyor??

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inception
    inception's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2009
    Erkek

    CasTeaL bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kur'an göre, zamanında allah kendinin var olduğuna inandırmak için çeşitli mucizeler göstermiş. O zamanki insanlar içinde inanmak bir imtihan değil miydi ? O zaman neden kendi varlığını ispatlamak için mucizeler gönderiyor..

    Mucizeler görmeksizin kayıtsız şartsız inansalardı, dediğin cümle bunu gerektiriyor.


    -----------------------------

    Telefon bulunmadan önce ben çıkıp millete desem ben bişey yapıcam cebinde taşıyacaksın istanbuldan new yorktaki biriyle konuşabiliceksin . Kim bana inanırdı ? Sonra konuşabildiğimi kanıtlasaydım ve deseydim ki bu video , fotoğraf çekicek yine inanmayacaklardı.



    hayir demek için kalabaliga arkasini dönmüs,ilk silahi icindeki öfkesi olan,vadedilen sözlerden nefret etmis,ve bilmek istedigi seyi zaten bildigini farketmis,merakini seven,yarinin sadece onu ölüme yaklastiran bir gün olduguna inanan kisi.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GusFring
    GusFring's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Haziran/2009
    Erkek

    wking bunu yazdı:
    -----------------------------

    Herkesin imtihanı farklıdır. Kimisi fakirlikle, açlıkla imtihan edilirken kimisi fazla mal ile imtihan edilir.

    Demek ki önceki dönemlerde Allah onları mucize gönderip imtihan etmek istedi, bunu kimse bilemez, Allah bilir.

    ALINTI:

    Neden mucizelere rağmen inanmazlar?

    Kuran'a bakınca görüyoruz ki Allah bize bunu, yani birçok insanın bu mucizelere rağmen inanmayacağını söylemiş. Bunun nedeni iman için sadece bilginin ve zekanın yetmemesidir. İnsan inanmak için önyargılarından kurtulmalıdır. Ne yazık ki insanlar ille de inanmayacağız diye yola çıkınca bu mucizeler de onları ikna edemiyor. İşin gerçeği, Allah’ın bize bunu önceden bildirmesi de bir mucizedir.

    Ayrıca,

    Ve eğer onlara bütün âyetler gelse bile, elîm azabı görene kadar (onlar mü'min olmazlar - Yunus Suresi 97. Ayet).

    Bak hocam yüzyıllar önce gelmiş bir kitap şu an yaşadığımız andan bahsediyor.

    Bak gördün mü Kur'an'ın dedikleri "yine" çıktı, mucizeleri görmene rağmen inanmıyorsun ve eskiler de inanmamış. Bak abi Kur'an söylüyor işte daha nasıl bir işaret bekliyorsunuz ki? Evinize göktaşı mı insin hocam?


    -----------------------------

    Hocam bahsettiğin ayetleri şöyle ele al ; bir kitap yazıyorsun ve bu kitaba gerek o zaman gerekse ileriki zamanlarda gelecek tepkileri tahmin edebilirsin. O zaman naparsın, bari bu ayetlere gelecek cevapları tahmin ediyorum, hemen cevabınıda yazayım dersin. 

    Kur'an seninde bildiğin gibi birden kitap olarak inmemiştir, ayet ayet inip kitap halinde toplanmıştır. Bu yüzden halkın verdiği tepkinin sıcaklığında ayetler gelmiştir, halk demiştir; "inanmamız için bize mucize göster", hemen bir ayet daha yazılmıştır; "biz mucize gösteririz onlar inanmazlar.."

    Eğer direk kitap olarak halkın önüne koysalardı halktan gelecek tepkiye göre ayet yazamazlardı.

    Ayrıca demişsinki; "herkesin imtihanı farklıdır, allah onlara mucize gönderek imtihan etmek istedi."

    Katılmıyorum, çünkü allah mucize gönderip imtihan etmek değil, mucize gönderip varlığını ispat etmek istemiş.

     


    Bundan 2300 yıl kadar önce Çinli filozof Chuang Tzu, rüyasında bir kelebek olduğunu görmüş ve uyandıktan sonra şu soru üzerine düşünmüştü: Chuang Tzu kimliğimle, kendimi rüyamda bir kelebek olarak mı görmüş olduğumu, yoksa aslında şu anki kelebek kimliğimle kendimi rüyamda Chuang Tzu adlı bir adam olarak mı görmekte olduğumu nasıl ayırt edebilirim?
Toplam Hit: 33990 Toplam Mesaj: 248