Kürtçe Seçmeli Ders Oluyor!
-
Geçen senede aynıları söylendi.Önümüzdeki sene seçmeli ders olacak diye.Bu senede aynı palavra.
-
ajan1111 bunu yazdı:
-----------------------------bölgesel yapılmalı bence. sonuçta kürt vatandaş çocuğuna kürtçeyi öyle yada böyle öğretiyo. kalkıp sakaryada manisada filan bu dersin olması gereksiz.
kimse bu olayı yadırgamasında. sonuçta yukarıdan baktığın zaman ingilizcede bizim dilimiz değil ama zorunlu ders olarak hatırlıyorum. biz ingiliz miyiz? sömürgesi miyiz? ki öğreniyoruz bu dili??? bırakında kürt vatandaşın çocuğu haftada bir iki saat oda seçmeli olarak KENDİ dilini öğrenirsin.
-----------------------------olay sadece iki saatle kapanıcakmı sence hocam? bunun ucu çok açık diye düşünüyorum bunlar başlangıç henüz.dışlamıyorum sadece olayların abartılacağından ve farklı boyutlara gelebileceğinden korkuyorum.
-
serhat8102 bunu yazdı:
-----------------------------boş işler bunlar... devletin hiç işi gücü yok mu kurcaluyolar halen bu meseleyi
edit: Tek Dil, Tek Millet, Tek Dİn (2. ye yer yok)
-----------------------------
o saydıkların arasında Din yoktur.
millet,vatan ve bayraktır.
Din derken İslamı kastediyorsan İslam asla zorla kendini dayatmaz ve hatta kendi iradesiyle olmayacaksa brinin müslüman olmamasını bile tercih eder.
Şeriat sırf özgür bir akılla müslümanlığı kabul etsin diye ;
-Dna testi mümkün olmayan bir zamanda
kayıp bir çocuğun babası olduğunu iddia eden hristiyan ve müslüman iki kişiden hristiyan olana çocuğu verir.Sırf çocuk dini tercihinde müslümanlığı babadan kültürel olarak almasın da aklıyla bulsun diye.
Ayrıca buradaki millet,Osmanlı zamanında ırkı kastetmemektedir.Çünkü o zamanlar birinin ırkıyla övünmesi ayıptı.Çünkü Hayatı düzenleyen Din insanın şerefini imanıyla, imanını da adabıyla ölçüyordu.
-
ajan1111 bunu yazdı:
-----------------------------bölgesel yapılmalı bence. sonuçta kürt vatandaş çocuğuna kürtçeyi öyle yada böyle öğretiyo. kalkıp sakaryada manisada filan bu dersin olması gereksiz.
kimse bu olayı yadırgamasında. sonuçta yukarıdan baktığın zaman ingilizcede bizim dilimiz değil ama zorunlu ders olarak hatırlıyorum. biz ingiliz miyiz? sömürgesi miyiz? ki öğreniyoruz bu dili??? bırakında kürt vatandaşın çocuğu haftada bir iki saat oda seçmeli olarak KENDİ dilini öğrenirsin.
-----------------------------adam demek istedigimi soylemis..
ing. dersinden kalanlar iyi bilir acisini ..
En azinda bu topraklarda yasayan bir toplumun dilini secmece yapiyorlar..
Sonucta Kürt ü de bu ulkede ekmek yiyor iş veriyor. askere gidip Gorevini yapiyor..!
Ya Zorunlu olarak aldiginiz Yabanci dil ler? Ancak Avrupaya gidersem birseylere yarar mantigi.. yada gelen turistlere yalakalık olsun diye kullaniliyor..
Kusura Bakmayinda Elin Avrupalisi sikimde degil . osmanli Tarihine bakiniz..
Secemeli Kürtçe Dersi Adi üstünde Secmeli isteyen ogrenir isteyen ogrenmez..
Zorunlulugu yok buna neden tepki veriyorsunuz bunu hiç anlamis degilim.
Zaten tepki Verenlerin Dagdaki qkk itlerinden Hiç Farki yok Gozumde. Sonucta onlarda ayrimcilik Yapiyor Burada Tepki gosterenlerde.
-
ben ana dilde eğitime şiddetle karşıyım.
burası T.C burada sadece Türkçe eğitim verilir.
ama şunuda problem etmem, doğudaki okullarda ingilizce filan gibi haftada 2-3 neyse artık saat derse girerler falan filan buna lafım yok.
ama tüm derslerin kürtçe işlenmesine kesinlikle karşıyım. istediği dili öğrensin beni bağlamaz. ama tutupta yok 7 yaşına kadar Türkçe öğreme sonra ana dilde eğitim diye zırvala. yok öyle yağma. önce Türkçeyi öğreteceksin çocuğuna.
-
Evet dogrudur cogu basın kaynagında yer almıyor bu olay ama

-
'' Sizce Kürtçe eğitim olmalı mı? ''
Sadece dil bu , anlamini tum bir egitimin kurtce verilecegi gibi dusunemeyiz,
Kurtce dil egitimi olsun neden olmasin hatta her konuda ne kadar egitim buluyorsak onu da almaliyiz ,
dil konusunda bilmedigimiz bir dili ogrenmenin Turkcesi Kurtcesi Cincesi Japoncasi olmaz ,bir dil bir insan demiyormuyuz ?
Satranc da secmeli ders olmustu ama tum egitim satranca cevrilmedi...
Amerikada da okullarda pek cok dil secenegi var , ispanyolcayi da her okullarda ogretiyorlar.
Bir turk vatandasinin digerine bir dil ogretmesi ne guzel bir sey , bence yeterli imkan olsa da
kirgizca,ozbekce,azerice de ekleyebilsek...
-
Başlığa neden ünlem attın merak ettim. Ama merak ediyorsan ne düşündüğümü, gayet iyi olmuş. Bana kalırsa İbranice yi de seçmeli yaparım Çince yi de. Herkes istediği dili Türkçenin yanında okusun ne zararı var? Bu bağnazlıkla nereye kadar?..
Edit: Arkadaş korkuyormuş. Olay farklı yerlere gelirmiş. Korku imparatorlukları kurdular yıllarca bu memlekette. Doğaldır.
-
tbtgezgini bunu yazdı:
-----------------------------ajan1111 bunu yazdı:
-----------------------------bölgesel yapılmalı bence. sonuçta kürt vatandaş çocuğuna kürtçeyi öyle yada böyle öğretiyo. kalkıp sakaryada manisada filan bu dersin olması gereksiz.
kimse bu olayı yadırgamasında. sonuçta yukarıdan baktığın zaman ingilizcede bizim dilimiz değil ama zorunlu ders olarak hatırlıyorum. biz ingiliz miyiz? sömürgesi miyiz? ki öğreniyoruz bu dili??? bırakında kürt vatandaşın çocuğu haftada bir iki saat oda seçmeli olarak KENDİ dilini öğrenirsin.
-----------------------------olay sadece iki saatle kapanıcakmı sence hocam? bunun ucu çok açık diye düşünüyorum bunlar başlangıç henüz.dışlamıyorum sadece olayların abartılacağından ve farklı boyutlara gelebileceğinden korkuyorum.
-----------------------------yok hocam. yanlış anlaşılmasın o eski kafalı çabuk kandırılan kürtler yok artık. devletin ne yapmak istediğini biliyorlar ve güveniyorlar. zaten eğer devlet bunları yapmazsa abartırlar. bakınız PKK. neden oluştuğunun başlıca sebebi devletin oradaki yerlere hizmet götürmemesidir. ( dicle nehri üzerine hasankeyf te bi köprü var. öbürü nerede bilinmiyo. )
@holycat
ewet hocam bende katılıyorum sana
-
ayrıca bundan 800 küsür sene once soylenen bir söz
"Bugünden geru divanda, dergahta, bergahta, mecliste ve meydanda Türkçeden başka dil kullanılmayacaktır."
KaramanoğluMehmet Bey
- 1277
