folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Ezan "Türkçe" Okunsun.



Ezan "Türkçe" Okunsun.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    teodos
    teodos's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    LCFR bunu yazdı:
    -----------------------------

    sana cevap yazıyordum baktım kı yenı cevabın gelmıs vazgectım sıldım degmez duvara  vurdum farklı ses gelıyor ama senden gelmıyor yahu gorende amma da dınıne duskun der senın ıcın ama alakası yoktur emınım.

    Madem bu kadar ıstıyorsun cık evının balkonuna basla okumaya^^tanrı uludur.........^^tatmın et kendını dıkkat etde asagıdan tas atıp kırmasınlar kafanı namazdada basla turkce konusmaya olsun bıtsın bu ıs hadı sabaha az kaldı sabah namazından basla

    ----------------------------

    bence bu adam inançsız. "tanrı uludur...." tümcesi ile dalga geçiyo resmen. tanrıya ulu diyenin kafasının kırılacağını söyleyenden ne beklenir. benim düşüncem bu adam eğer müslüman doğduysa şimdi mürteddir. Cezası islamda bellidir. Yüce tanrıyı sadece araplara özgü, sadece arapça bilen bir tanrı gibi görmek anlamında bu. yuhh. tanrı affetsin mürtedleri.  


    ? z ı n ı s ı m a d n ı k r a f __ n i n e k i l h e T
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LCFR
    LCFR's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2007
    Erkek
    gıt ısıne lafı uygun yerınden anla wbenım sozumde dalga gecme yok baskasını bosver once kendın ıcın af dıle ne dıyeyım artık gulmeye basladım yanı
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    teodos bunu yazdı:
    -----------------------------
    LCFR bunu yazdı:
    -----------------------------

    sana cevap yazıyordum baktım kı yenı cevabın gelmıs vazgectım sıldım degmez duvara  vurdum farklı ses gelıyor ama senden gelmıyor yahu gorende amma da dınıne duskun der senın ıcın ama alakası yoktur emınım.

    Madem bu kadar ıstıyorsun cık evının balkonuna basla okumaya^^tanrı uludur.........^^tatmın et kendını dıkkat etde asagıdan tas atıp kırmasınlar kafanı namazdada basla turkce konusmaya olsun bıtsın bu ıs hadı sabaha az kaldı sabah namazından basla

    ----------------------------

    bence bu adam inançsız. "tanrı uludur...." tümcesi ile dalga geçiyo resmen. tanrıya ulu diyenin kafasının kırılacağını söyleyenden ne beklenir. benim düşüncem bu adam eğer müslüman doğduysa şimdi mürteddir. Cezası islamda bellidir. Yüce tanrıyı sadece araplara özgü, sadece arapça bilen bir tanrı gibi görmek anlamında bu. yuhh. tanrı affetsin mürtedleri.  


    -----------------------------
    Sevgili Kardeşim birinci husus Allah denilecek, Tanrı denilmeyecek, Tanrı Cümlesi, Kuran' da geçmemektedir, vede Kafir kavimlerin taptıkları çeşitli cisimlere ve hayal ürünü olabilecek varlıklara taktıkları addır, ikincisi, Yüce Allah Kainatı ve içindeki ince dengeleri ile Mükemmel bizleri yaratandır, dememe gerek yok dedirttiniz ama bana.

    Arapça konuşur yada Araptır şeklinde düşünen varsa bu onun sorunudur, esasen O şekilde düşünmeye başlamışsa o bile bir ibadettir denilebilir, gerçeği bulmaya yönelik bir başlangıç olabileceğinden o şekilde düşünen kardeşlerimize diyeceğim tek şey vardır Yüce ve İkramı Bol Rabbim onlarada gerçekleri görmeyi nasip etsin. böylelikle Kurtuluşa erenlerden olacaklardır. Bütün mesele iman ettinmi etmedinmi buradadır. iman ettiysen onun seçtiği dilede seçtiği insanada seçtiği bölgeyede saygıda kusur etmeyecektir müslüman olan kişi. bu gerçekleri göz ardı etmemek gerekmektedir.

    Bişiyleri deme lüzumu hisettim nedense kimse incinmesin, lütfen hakaret etmek değil gayem.

    1- O Allahki Tektir.
    2- Doğrulmamış eşi ve benzeri yoktur.
    3- Hiç bir yerde durmak gibi bir ihtiyacı olmadığı gibi, İhtiyaçlardan münezzehtir.
    4- Yaratandır.

    Lütfen kardeşlerim, Allah ile ilgili cümle kurar iken hiç değilse onu kendimize benzetmelerde bulunmadan tartışalım. burası çok önemlidir.

    Esasen çok dindar bir insan değilim, dini bilgileri güçlü olduğu halde uygulamaktan son derece miskin olan günahkarın tekiyim ben, ancak hiç değilse bi bildiğim varsa faydalı olabileceği hususunda bi hayır bir sevap alabilirim diye yazmaktayım bunları, amacım bilgiçlik taslamakda değildir. bu tartışma burada biter umarım.

    Yüce Rabbim Benide sizleride hidayete erdirsin inşaallah.

     


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Juba
    Juba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Nisan/2007
    Erkek

    jannissary bunu yazdı:
    -----------------------------
    223 mesajdan sonra hala eskisi gibi okunduğna göre daha fazla tartışmaya gerek yok gibime geliyor...
    -----------------------------
    eğer herşey böle çözülseydi ne kolaydı yaşamak.

    bizde burda kaç posttan sonra ezan türkçe okunuca muhabbeti yapmıyoruz sadece fikirlerimizi ve tezlerimizi belirtiyoruz. ayrıca doğrular tartışarak bulunur.


    Demiri demirle dövdüler; biri sıcak biri soğuktu, İnsanı insanla kırdılar; biri aç biri toktu. Pir Sultan Abdal
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    8mm
    8mm's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 01/Mart/2003
    Erkek
    LeonidaS bunu yazdı:
    -----------------------------

    jannissary bunu yazdı:
    -----------------------------
    223 mesajdan sonra hala eskisi gibi okunduğna göre daha fazla tartışmaya gerek yok gibime geliyor...
    -----------------------------
    eğer herşey böle çözülseydi ne kolaydı yaşamak.

    bizde burda kaç posttan sonra ezan türkçe okunuca muhabbeti yapmıyoruz sadece fikirlerimizi ve tezlerimizi belirtiyoruz. ayrıca doğrular tartışarak bulunur.


    -----------------------------

    Çok doğru bir tespit.

    Aklı selim insan diye senin yaptığın tespiti yapan adama denir.

    Tebrik ederim. Daha birşey demiyorum.

     


    Kimse sana özgürlük veremez. Kimse sana eşitlik veya adalet veya başka birşey veremez. Eğer adamsan, sen alırsın. 8mm@tahribat.com
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Juba
    Juba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Nisan/2007
    Erkek
    LCFR bunu yazdı:
    -----------------------------
    sen konu hakkında cok bır bırıkımın oldugunu mu zannnedıyorsun cocuk,ben yazdıklarına nazaran sadece kulaktan dolma bır bılgı bırıkımın olduguna ve ne oldugunu dahı bılmedıgın bır ıdeolojının sozlerını tekrarladıgına ınanıyorum dunyada bazı seyler sembolıktır ve sembollerı oldugu gıbı kabul edersin. Arapça ezan okunmasının Turk mılletıne bır zararı yoktur senın olmayan Turk'luk gururunu zedelemez ,asıl senın gıbı bır avuc sozunun nereye gıttıgını bılmeyen sahsıyetler yuzunden koca bır ımparatorluk coktu bu senın sozlerının kaynagı o zamanlardan baslar cunkı bu konuların sonu senın bıldıgınden daha karanlıktır.Yorum yazmama gelınce genelde tartısılan bır konuya cogunluga sahıp bır dusuncenın yorum yazmasından daha dogal bır sey yoktur burası babanın cıftlıgı ıse soyle bılelım bır daha yazmayız ve gırmeyız.


    ----------------------------

    şu atasözü sana cuk oturuyor

    "söz bilirsen söyle sözünden ibret alsınlar , söz bilmez isen sükût eyle adam sansınlar"


    Demiri demirle dövdüler; biri sıcak biri soğuktu, İnsanı insanla kırdılar; biri aç biri toktu. Pir Sultan Abdal
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    8mm bunu yazdı:
    -----------------------------
    shockman bunu yazdı:
    -----------------------------

    Arkadaşlarım birbirinizin kalbini kırmanın bi anlamı yok, lütfen ama rica ediyorum kavga etmeyin, kırıcı cümle ile bişiyi öğretemezsiniz kimseye, şimdi bi gerçeklik vardırki onu önce ortaya koymalıyız zannımca, birincisi arap kültürü enjekte olmamaktadır namaz Ezanının Arapça olmasından, oysa olayı şu şekilde düşünmemiz gerekmektedir.

    Allah Teala Hz. Muhammed (S.A.V) 'a Görev ihşasını bu mübarek diyarlardan vermişti, ve o mübarek diyarlardaki dilde bizim için mübarek kılınmıştır, zira Kuran o dilde gelmiştir, bizim o dilede Saygılı oluşumuz Allaha ve onun uygun gördüklerine Boyun eğdiğimiz anlamındadır, Ezanın Tek Tip olmasında her hangi bir sakıncada yoktur, Kısacası Boşu boşuna birbirinizin kalbini kırmayın.


    -----------------------------

    Arap yarımadasına inan Kuran-ı Kerim arapça olmasaydı da ingilizce olsaydı bunu araplar anlayabilirmiydi.?

    Neden tam bu noktada çok ufakta olsa bir zihin muhakemesi yapmıyor sunuz?

    Bunun saygıyla ne alakası var arkadaşım.

    Sırf okunuşu etkileyici diye dinlemek ama hiçbirşey anlamadan inanmak mı Allah'ın istediği

    Yoksa

    Anlayıp-anlatmak ve dininin güzelliğini anlayarak hissetmek midir?


    -----------------------------

    Offf offf Haklısın kardeşim, Sen dinin güzelliklerini yaşamaya heves sarmışsın, Sana o zaman kolay gelsin, ancak bu güzelliklerin peşinden giderken, değiştirdiğin Allahın yargı ve değerleri ile oynamaya kalktığın için ne tür bir yargılama şekli seni bekler ben şahsen bilmiyorum.

    Bu Şeytan varya cidden insanın zayıf noktasını çok çabuk buluyor senin tek yok bu zaafın benimde var malesef bende farklı noktalardan günahkarın tekiyim. neyse kafanı karıştırmiyim. Tekrar kolay gelsin. 

    Allah Hidayete erdirsin. Selametle. ;)

     


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    teodos
    teodos's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    shockman bunu yazdı:
    -----------------------------
    teodos bunu yazdı:
    -----------------------------
    LCFR bunu yazdı:
    -----------------------------

    sana cevap yazıyordum baktım kı yenı cevabın gelmıs vazgectım sıldım degmez duvara  vurdum farklı ses gelıyor ama senden gelmıyor yahu gorende amma da dınıne duskun der senın ıcın ama alakası yoktur emınım.

    Madem bu kadar ıstıyorsun cık evının balkonuna basla okumaya^^tanrı uludur.........^^tatmın et kendını dıkkat etde asagıdan tas atıp kırmasınlar kafanı namazdada basla turkce konusmaya olsun bıtsın bu ıs hadı sabaha az kaldı sabah namazından basla

    ----------------------------

    bence bu adam inançsız. "tanrı uludur...." tümcesi ile dalga geçiyo resmen. tanrıya ulu diyenin kafasının kırılacağını söyleyenden ne beklenir. benim düşüncem bu adam eğer müslüman doğduysa şimdi mürteddir. Cezası islamda bellidir. Yüce tanrıyı sadece araplara özgü, sadece arapça bilen bir tanrı gibi görmek anlamında bu. yuhh. tanrı affetsin mürtedleri.  


    -----------------------------
    Sevgili Kardeşim birinci husus Allah denilecek, Tanrı denilmeyecek, Tanrı Cümlesi, Kuran' da geçmemektedir, vede Kafir kavimlerin taptıkları çeşitli cisimlere ve hayal ürünü olabilecek varlıklara taktıkları addır, ikincisi, Yüce Allah Kainatı ve içindeki ince dengeleri ile Mükemmel bizleri yaratandır, dememe gerek yok dedirttiniz ama bana.

    Arapça konuşur yada Araptır şeklinde düşünen varsa bu onun sorunudur, esasen O şekilde düşünmeye başlamışsa o bile bir ibadettir denilebilir, gerçeği bulmaya yönelik bir başlangıç olabileceğinden o şekilde düşünen kardeşlerimize diyeceğim tek şey vardır Yüce ve İkramı Bol Rabbim onlarada gerçekleri görmeyi nasip etsin. böylelikle Kurtuluşa erenlerden olacaklardır. Bütün mesele iman ettinmi etmedinmi buradadır. iman ettiysen onun seçtiği dilede seçtiği insanada seçtiği bölgeyede saygıda kusur etmeyecektir müslüman olan kişi. bu gerçekleri göz ardı etmemek gerekmektedir.

    Bişiyleri deme lüzumu hisettim nedense kimse incinmesin, lütfen hakaret etmek değil gayem.

    1- O Allahki Tektir.
    2- Doğrulmamış eşi ve benzeri yoktur.
    3- Hiç bir yerde durmak gibi bir ihtiyacı olmadığı gibi, İhtiyaçlardan münezzehtir.
    4- Yaratandır.

    Lütfen kardeşlerim, Allah ile ilgili cümle kurar iken hiç değilse onu kendimize benzetmelerde bulunmadan tartışalım. burası çok önemlidir.

    Esasen çok dindar bir insan değilim, dini bilgileri güçlü olduğu halde uygulamaktan son derece miskin olan günahkarın tekiyim ben, ancak hiç değilse bi bildiğim varsa faydalı olabileceği hususunda bi hayır bir sevap alabilirim diye yazmaktayım bunları, amacım bilgiçlik taslamakda değildir. bu tartışma burada biter umarım.

    Yüce Rabbim Benide sizleride hidayete erdirsin inşaallah.

     


    -----------------------------
    :))) bu ne yanlış bir düşünce. Türklerdeki Göktanrı inancında tanrı tektir. Yani sonuç. Senin inandığın ilahi güç tek. Eski Türklerin inandığı ilahi güç tek. Sence buradaki ilahi güç aynı değilmidir? İsim farklılığı dilden kaynaklanmıyormu? Haşa dikkat et. Kanunu bilmemek mazeret değildir. Aynı şekilde dini bilmemek de mazeret değildir. Şu anda günah hanene baya yoğun günah eklendi gibime geliyor.Hatta cehennem sıcağı burnunun dibinde.  "Zorlama olmadan küfrü gerektiren bir söz söyleyen yada bir iş yapan, bunu korkusundan yada bilmeden yapmış olsa bile Mürted (dinden dönmüş) sayılır."

    ? z ı n ı s ı m a d n ı k r a f __ n i n e k i l h e T
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    teodos bunu yazdı:
    -----------------------------
    shockman bunu yazdı:
    -----------------------------
    teodos bunu yazdı:
    -----------------------------
    LCFR bunu yazdı:
    -----------------------------

    sana cevap yazıyordum baktım kı yenı cevabın gelmıs vazgectım sıldım degmez duvara  vurdum farklı ses gelıyor ama senden gelmıyor yahu gorende amma da dınıne duskun der senın ıcın ama alakası yoktur emınım.

    Madem bu kadar ıstıyorsun cık evının balkonuna basla okumaya^^tanrı uludur.........^^tatmın et kendını dıkkat etde asagıdan tas atıp kırmasınlar kafanı namazdada basla turkce konusmaya olsun bıtsın bu ıs hadı sabaha az kaldı sabah namazından basla

    ----------------------------

    bence bu adam inançsız. "tanrı uludur...." tümcesi ile dalga geçiyo resmen. tanrıya ulu diyenin kafasının kırılacağını söyleyenden ne beklenir. benim düşüncem bu adam eğer müslüman doğduysa şimdi mürteddir. Cezası islamda bellidir. Yüce tanrıyı sadece araplara özgü, sadece arapça bilen bir tanrı gibi görmek anlamında bu. yuhh. tanrı affetsin mürtedleri.  


    -----------------------------
    Sevgili Kardeşim birinci husus Allah denilecek, Tanrı denilmeyecek, Tanrı Cümlesi, Kuran' da geçmemektedir, vede Kafir kavimlerin taptıkları çeşitli cisimlere ve hayal ürünü olabilecek varlıklara taktıkları addır, ikincisi, Yüce Allah Kainatı ve içindeki ince dengeleri ile Mükemmel bizleri yaratandır, dememe gerek yok dedirttiniz ama bana.

    Arapça konuşur yada Araptır şeklinde düşünen varsa bu onun sorunudur, esasen O şekilde düşünmeye başlamışsa o bile bir ibadettir denilebilir, gerçeği bulmaya yönelik bir başlangıç olabileceğinden o şekilde düşünen kardeşlerimize diyeceğim tek şey vardır Yüce ve İkramı Bol Rabbim onlarada gerçekleri görmeyi nasip etsin. böylelikle Kurtuluşa erenlerden olacaklardır. Bütün mesele iman ettinmi etmedinmi buradadır. iman ettiysen onun seçtiği dilede seçtiği insanada seçtiği bölgeyede saygıda kusur etmeyecektir müslüman olan kişi. bu gerçekleri göz ardı etmemek gerekmektedir.

    Bişiyleri deme lüzumu hisettim nedense kimse incinmesin, lütfen hakaret etmek değil gayem.

    1- O Allahki Tektir.
    2- Doğrulmamış eşi ve benzeri yoktur.
    3- Hiç bir yerde durmak gibi bir ihtiyacı olmadığı gibi, İhtiyaçlardan münezzehtir.
    4- Yaratandır.

    Lütfen kardeşlerim, Allah ile ilgili cümle kurar iken hiç değilse onu kendimize benzetmelerde bulunmadan tartışalım. burası çok önemlidir.

    Esasen çok dindar bir insan değilim, dini bilgileri güçlü olduğu halde uygulamaktan son derece miskin olan günahkarın tekiyim ben, ancak hiç değilse bi bildiğim varsa faydalı olabileceği hususunda bi hayır bir sevap alabilirim diye yazmaktayım bunları, amacım bilgiçlik taslamakda değildir. bu tartışma burada biter umarım.

    Yüce Rabbim Benide sizleride hidayete erdirsin inşaallah.

     


    -----------------------------
    :))) bu ne yanlış bir düşünce. Türklerdeki Göktanrı inancında tanrı tektir. Yani sonuç. Senin inandığın ilahi güç tek. Eski Türklerin inandığı ilahi güç tek. Sence buradaki ilahi güç aynı değilmidir? İsim farklılığı dilden kaynaklanmıyormu? Haşa dikkat et. Kanunu bilmemek mazeret değildir. Aynı şekilde dini bilmemek de mazeret değildir. Şu anda günah hanene baya yoğun günah eklendi gibime geliyor.Hatta cehennem sıcağı burnunun dibinde.  "Zorlama olmadan küfrü gerektiren bir söz söyleyen yada bir iş yapan, bunu korkusundan yada bilmeden yapmış olsa bile Mürted (dinden dönmüş) sayılır."
    -----------------------------

    Gözünü sevdiğim kardeşim, şu Dini konuları etnik milliyetçilik temellerine getirip oturtmayalım, o zamanlarda İslam Dini yoktu ve o zamanları tartışabilmemiz için farklı bir topik altında konu açılmış olması gerek Görüyorsun burada sadece bir ezan tartışılırken oluşan Tabloyu. Rica ediyorum Etnik milliyetçilik yada faşizm yada Milli gurur tabloları bari getirip bu konuya sokmayalım.


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek

    ezan namaza davettir  !

    düşünüyorumda kuranın ilk indiği zamanlarda ;

    * kol saati
    * çalar saat
    * saat kulesi
    * TV
    * radyo
    * pc vs. vs.

    gibi zamanı gösteren icatlar yoktu o yüzden ilk olarak hz. bilal okudu ezanı ve o gün bu gündür hala okunuyor..

    şimdi ezan okunmasa herkez namazın zamanını mı şaşırır hayır saati belli yeri belli
    zamanı gelince  gitmek isteyen gider ibadetini eder.

    acaba ne Türkçe nede arapça hiç okunmasa zararı nedir ?

    dipnot: arkadaşlar yazdıklarımı yanlış anlamayın pls.. sadece acık bi görüş benimkisi art niyet yoktur :)
    zaten bu dipnotuda bende art niyet arayacaklar için attım :)
    burası türkiye düşünce özgürlüğü mevcut :) düşünüyorum o halde varım saygılar..


    snnyk.com - code is poetry all that i know...
Toplam Hit: 50250 Toplam Mesaj: 317