folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Ezan "Türkçe" Okunsun.



Ezan "Türkçe" Okunsun.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Juba
    Juba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Nisan/2007
    Erkek
    jannissary bunu yazdı:
    -----------------------------
    LeonidaS bunu yazdı:
    -----------------------------

    jannissary bunu yazdı:
    -----------------------------
    223 mesajdan sonra hala eskisi gibi okunduğna göre daha fazla tartışmaya gerek yok gibime geliyor...
    -----------------------------
    eğer herşey böle çözülseydi ne kolaydı yaşamak.

    bizde burda kaç posttan sonra ezan türkçe okunuca muhabbeti yapmıyoruz sadece fikirlerimizi ve tezlerimizi belirtiyoruz. ayrıca doğrular tartışarak bulunur.


    -----------------------------

    aman ne mühim... ben arapça okunmasını istiyorum,çünkü öyle alıştım,ayrıca arapça okunan ezanında anlamını biliyorum

    eğer anlamamaktan yakınıyorsanız buyurun öğrenin türkçesini arapça okununca anlamış olursunuz.. bu kadar zor bişey

    değil.. yok amacınız dini yozlaştırmaksa bilemem.. arap kültürü felan diye zırvalamış herkes sadece şunu söyleyeyim;

    din evrenseldir indiği hali bellidir ırka ülkeye millete göre değiştirmek abestir. ezanın orjinali arapçadır,arapça kabul

    görür ve en güzel makamda arapça halidir bana göre,dinlememek isteyen kulağını tıkasın madem. ayrıca ezan üstünden

    milliyetçilik güdecek kadar ince düşünen insanlarmış gibi bi hava vermenize gerek yok. herkesi biliyoruz allaha şükür..


    -----------------------------

    223 mesajdan sonra hala eskisi gibi okunduğna göre daha fazla tartışmaya gerek yok gibime geliyor...

    abes olan senin bu cümlendir. ayrıca ben milliyetçi düşünürmüş gibi bir hava vermiyorum zaten milliyetçiyim . tutturmuşsunuz bi orjinal orjinal diye her şeyin orjinalini yapsaydık teknoloji denen birşey var gelişemezdi. din yozlaştırmak gibi bi amacımızda yok. kuranda ezan yalnızca arapça okunacak diye farz olan bir kelime yok demekki ezan Türkçede okunabilir bence . ayrıca arapça dilimizi bu seneye kadar yozlaştıracağı kadar yozlaştırdı .

    sonuçta ezan namaza çağrı neden türkçe okunmasın . hatta okunmalı


    Demiri demirle dövdüler; biri sıcak biri soğuktu, İnsanı insanla kırdılar; biri aç biri toktu. Pir Sultan Abdal
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mamikafkef
    mamikafkef's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    chp döneminde ezan türrkçe okundu ve arapçadan çevrilmeyen tek cümle hayyalelfelah dı anlamı hay koşmak felah kurtuluş lal ekide birleştirme sıfatıdır yani çevirisi kurtuluşa koşundur neden çevirmediler insanların kurtuluşa koşmalarındanmı korktular ezanın türkçe okunması saçmadır ve tanrı dien kardeşim tanrı birden cok ilahı olanlar tarafından kullanılır allah ise tek bir ilaha inananlar tarafından kullanılır tanrı demek sakıncalıdır .. böyle saçma şeyleri konu edinmeyin ................................TeKyIlDIz

     


    ........jackzard.......
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maydonoz07
    maydonoz07's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek
    Bolvadinli bunu yazdı:
    -----------------------------

    maydonoz07 bunu yazdı:
    -----------------------------
    iyide arkadaşım elin amerikalısından bize ne burası Türkiye neden kendimizi ona göre ayarlayalım biz burda islamı önce kendi vatandaşımıza anlatmaya çalışalım zaten avrupalılar ezan sesinden neden gıcık kapıyor ne anlama geldiğini bilmedikleri için bence almanyada almanca fransada fransızca okunmalı bu şekilde olursa Allah için hayırlı bi iş yapmış olmazmıyız
    -----------------------------
    Sen ne diyon yaaa.

    sarhoşmusun kardeşim. ne demek elin amerikalısı, İşde siizn gibiler örümcek kafalı.

    Bir kişi müslümansa ırkı, dili, rengi hiç önemli değil. Saçma sapan konuşuyorsun. Sizlerin niyeti üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Eğer bir kişi müslümansa ve nereye giderse gitsin namaz vaktini öğrenebiliyorsa (ortak bir anlaşılan bir olgu varsa) bundan daha güzel ne olabilir.

    Senin gibi at gözlüklülerine bundan sonra en ufak bir kelime etmiyorum. Çok zeki olduğunuzu zannediyorsunuz, aklınız sıra kelime oyunları yapıyorsunuz. Biraz pratik düşünün lütfen birde o at gözlüklerini çıkartın


    -----------------------------
    birader sana hiç bişey demiyorum 2.ci bi lafımda yok 3.bi lafımda yok yazılarıma istediğini yaz çiz benim çizgim bellidir  ama şahsıma zıplama yapma bu sana birinci uyarım  ikinciyi yaparsan üçüncüyü göstertmem bile

    Türk"üz, Türkçüyüz, Atatürkçüyüz, Atsızcıyız, Turancıyız. Basbuğumuz: Atatürk, Yol Göstericimiz: Nihal Atsız, Silahımız: Damarlarımızdaki asil kan, Hedefimiz: Turan! Soyumuz; Saf Türk Soyudur, Dilimiz; arınmıs Türkçe"dir, Töremiz; ne Arap"ın, ne kürdün ne de Batı"nın töresidir, özbeöz Türk"ün töresidir. Türk"ün töre ve kültürünü, yasam tarzı olarak benimseyip yaşar ve yaşatiriz. GökTanrı Türk"ü Korusun..... TÜRK IRKI SAĞ OLSUN....
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bolvadinli
    Bolvadinli's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    Daha önce dediğim gibi bu konuda sen ve senini gibilere cevap yazmıyacağım.

    Fakat, konu harici tehditvari konuşmalarına küçük bir cvp;

    bu şekilde sanal ortamda erkeklik taslamak ancak senin gibilerin yaptığı birşeydir.

    bu şekilde sanal alemde erkeklik yapmak kolay, işi uzatmanın sanada banada faydası yok.

    Ne yazarsan yaz kardeş ben cevap vermeyeceğim, daha önemli işlerim var. Elinden geleni ardına da koyma.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maydonoz07
    maydonoz07's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek
    Bolvadinli bunu yazdı:
    -----------------------------

    Daha önce dediğim gibi bu konuda sen ve senini gibilere cevap yazmıyacağım.

    Fakat, konu harici tehditvari konuşmalarına küçük bir cvp;

    bu şekilde sanal ortamda erkeklik taslamak ancak senin gibilerin yaptığı birşeydir.

    bu şekilde sanal alemde erkeklik yapmak kolay, işi uzatmanın sanada banada faydası yok.

    Ne yazarsan yaz kardeş ben cevap vermeyeceğim, daha önemli işlerim var. Elinden geleni ardına da koyma.


    ----------------------------

    elimden geleni zaten ardıma koymam gülüm sen önemli işlerine bak


    Türk"üz, Türkçüyüz, Atatürkçüyüz, Atsızcıyız, Turancıyız. Basbuğumuz: Atatürk, Yol Göstericimiz: Nihal Atsız, Silahımız: Damarlarımızdaki asil kan, Hedefimiz: Turan! Soyumuz; Saf Türk Soyudur, Dilimiz; arınmıs Türkçe"dir, Töremiz; ne Arap"ın, ne kürdün ne de Batı"nın töresidir, özbeöz Türk"ün töresidir. Türk"ün töre ve kültürünü, yasam tarzı olarak benimseyip yaşar ve yaşatiriz. GökTanrı Türk"ü Korusun..... TÜRK IRKI SAĞ OLSUN....
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    maydonoz07 bunu yazdı:
    -----------------------------
    Bolvadinli bunu yazdı:
    -----------------------------

    Daha önce dediğim gibi bu konuda sen ve senini gibilere cevap yazmıyacağım.

    Fakat, konu harici tehditvari konuşmalarına küçük bir cvp;

    bu şekilde sanal ortamda erkeklik taslamak ancak senin gibilerin yaptığı birşeydir.

    bu şekilde sanal alemde erkeklik yapmak kolay, işi uzatmanın sanada banada faydası yok.

    Ne yazarsan yaz kardeş ben cevap vermeyeceğim, daha önemli işlerim var. Elinden geleni ardına da koyma.


    ----------------------------

    elimden geleni zaten ardıma koymam gülüm sen önemli işlerine bak


    -----------------------------
    Arkadaşlar Atışmanın anlamı yok kalp kırmayınız lütfen, Alt tarafı burada bir konuyu tartışıyoruz, tartışma konularında ortam gerilebilir bazan bu normaldir ancak bu döverim, iterim, asarım keserim durumlarına varmamalıdır. Zira Anlatmak istediğini kabul ettirmek için bir yerde derin bir bilgi ve derin bir anlayış nezaketine ihtiyaç vardır.

    Gelelim arkadaşlar ille tutturmuşsunuz Ezan Türkçe okunamazmı, şimdi inönü döneminde Ezan türkçe okundu doğrudur, ancak tepki aldı olay durduruldu, her neyse durdurulma nedenlerini tartışmıyoruz burada. Bir arkadaşımız kusuruma bakmasın ismini şu anda hatırlamadım çok güzel bir şekilde kısaca demiş Ezan Evrensel bir Çağrıdır, Ve Bu çağrıya dil olarak da Allah Teala Arapçayı seçmiştir. Bunun arapça okunmasında kimseyede bir zarar gelmemektedir, vede Milliyetçilik içine kapsamına alınması gayet tabidirki kargaşa ortamlarına Dini çekmekde olabilecek Sonuçları Doğurabilir, zira Bunun Dilini Seçebilirsin diye Kuranı kerimde Bir kolaylık Sağlayabiliriz diye her hangi bir ayet yoktur.

    Şimdi Ayet yok ama sen öylemi dinlemek istiyorsun, yada anlamadığın şeyi anlamakdan bir iki adım daha uzaklaşmayımı tercih ediyorsun, bu tamamen senin seçimindir Allah Razı Görür yada görmez Riski üstleniyorsan Evinde elektronik aygıtlarda bu düzeneği kur istediğin şekilde Dinini yaşa, buna kimse Karışmaz ama kalkarsan Kökten din kurallarını ben değiştirebilirim dersen o zaman işin rengi değişir, islam alimleri islam büyükleri buna izin vermezler. İllede yaparım dersende o zaman Yıkım getirirsin ortayaki bu Savaş demektir. Arkadaşlar Akıl ve irfan ile donatılmış yaratıklar olarak istersek her boku öğrenebiliyoruz değilmi, o halde Böyle güzellikler le dolu Dinimizi derinlemesine araştırmakdan bu acizlik niye.

    Kısacası bağlayayım Olmayacak duaya Amin denilmez. fikir gayet nahoş geliyor kulağa vede kulağa gelmesi değil önemli olan illaki İslam dininin temellerine aykırıdır. İslam dinin temelleri ile oynayacağına, ya uygula yada kolay olanı seç hiç birini uygulama, zira öte dünyada sana her türlü fırsatı verdik el ayak göz, sağlık sıhhat oğul ve kızlar verdik, şükür ettinmi, Seni yaratanı hiç andınmı dedikleri zaman şaşırıp apışmayasınız. Allah hidayete erdirsin, Selametle arkadaşlar.

     


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nikoteen
    Nikoteen's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2005
    Erkek
    " Ben Türk'üm ve ülkemde herşeyin türkçe olmasını istiyorum " sözü söylenirken gerçekten samimi olunsaydı işe,ezan türkçe okunsun yerine panolar,tabelalar,dükkan isimleri türkçeleştirilsin die bi topik açmakla başlanırdı,onun için yorum yok :/

    Troubles'll come & they'll pass
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CHaRMaNDeR
    CHaRMaNDeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2003
    Erkek

    kuranın orjinalinin yedi dilde indiği Hz. Muhammed s.a.v. kendi ağzından söylüyor güvenilir kaynaktan elde edilen bir bilgide. Arapça indirilmiştir ama diğer yedi büyük müslüman ülkenin dilinde anlamı bozulmadığı takdirde okunmasında bir sakınca yoktur. Buharinin hadis kitabında bunu görebilirsiniz. Yani Atatürk'te o dönemde yaşamış olan elmalılı hamdi yazır gibi büyük alim insanlardan mutlaka bu gibi fikirleri almıştır. iştişaresi yapılmış hatta istiharesine bile yatılmıştır. Aksi takdirde Atatürk o kadar büyük şeyleri yapamazdı arkadaşlar.


    Düşünüyorum, o halde varım.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    CHaRMaNDeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    kuranın orjinalinin yedi dilde indiği Hz. Muhammed s.a.v. kendi ağzından söylüyor güvenilir kaynaktan elde edilen bir bilgide. Arapça indirilmiştir ama diğer yedi büyük müslüman ülkenin dilinde anlamı bozulmadığı takdirde okunmasında bir sakınca yoktur. Buharinin hadis kitabında bunu görebilirsiniz. Yani Atatürk'te o dönemde yaşamış olan elmalılı hamdi yazır gibi büyük alim insanlardan mutlaka bu gibi fikirleri almıştır. iştişaresi yapılmış hatta istiharesine bile yatılmıştır. Aksi takdirde Atatürk o kadar büyük şeyleri yapamazdı arkadaşlar.


    -----------------------------
    Çok Güzel belirtin kardeşim, Azına Sağlık, Atatürk İslam alimlerini dinlerdi, onlar la istişarelerde bulunurdu, fikirlerini alırdı, ancak o dönemde Yobazlarda vardı, Atatürk Din ile Devlet işlerini yobazlara karşı bir önlem almak için Oluşturmuş ender Dehalardan birisidir. Yalnız bizim şimdi içimizde birde Yeni çağ Yobazları peydahlamıştırki bu yobazlar, İslama karşı cephe almış kişilerdir, Ellerinden gelen her şeyi yapsalarda Kıyamete kadar, Kuranı kerimin tek harfini bile değiştiremeyeceklerdir.

    Sakın burada Fikirlerini paylaşan bilen yada bilmeyen kardeşlerim üstlerine alınmasınlar, o yübazlar zaten bu tartışmalara girmezler işlerine gelmez, zira Bazı kardeşlerim İslamda değişiklik istiyorsa O Medeni yobazların bi şekilde etkisinde kalmıştır demektir. Bize Düşen aydınlatmaktır.

    Ayrıca konunun azcık dışına çıkacak ama şunuda belirtmeden edemeyecem, Atatürk Büyük başarılarını Türk Toplumunun tüm mozayiğini oluşturan Tüm milletlerine olan inancı ile onlara olan Samimiyeti ile kazanmıştır, Ve bu hepimizin bir başarısı olarak Tarafından bize Hediye edilmiştir, Hoş bir çok Çevre bu gerçeğide farklılaştırmak için çabalıyor ya.

    Bağlıyayım konuyu, Arkadaşlar Mason faaliyetlerin etkisi altına girmeden Sadece Çalışmak diyorum, mümkün mertebe siyasi fikirlerde Dini fikirlerde Dahi Kırıcı olmadan Kazanmakdan yana tavır alarak Tatlı sözle çekici olmalıyız. Saygılar.


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    en iyisi okunmasın herkes rahat etsin :)

    .
Toplam Hit: 50248 Toplam Mesaj: 317